Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
svetilnik
Uporabnik
 
Prispevkov: 1060
Pridružen: Pe okt 31, 2008 5:15 pm
Kraj: Istra

Uporaba turbine

Napisal/-a svetilnik Po nov 01, 2010 5:02 pm

Na forumu sem večkrat prebral, da je avtomobil s turbino potrebno znat vozit, oziroma znati uporabljati turbino, pa ne vem kaj je s tem mišljeno, oziroma v čem je umetnost. Vem samo to, da je potrebno avtomobil s turbino po priganjanju po končani vožnji pustiti teči na mestu za približno 15s, da se obrati umirijo, medtem, ko se turbina še vrti. Je mogoče še kaj?
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Blinder Po nov 01, 2010 5:09 pm

15 sekund pustit pri idle, da se obrati turbine ustavijo :roll:
Dej ne beri neumnosti ki jih pišejo na forumu, prižgeš, voziš, ugasneš.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
AudiFreak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1257
Pridružen: Pe apr 28, 2006 2:53 pm
Kraj: Ried im Innkreis

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a AudiFreak Po nov 01, 2010 5:20 pm

Kar pusti ga po priganjanju še prižganega kakšno minuto. Po priganjanju in takojšnjem ugašanju motorja se turbina pregreje, kar povzroči nastanek oglenih oblog na turbinskem gonilniku. Tudi mazanje je problem, ker se lahko turbina še vrti nekaj časa potem ko je avto že ugasnjen.
Nimam privilegijev za branje tega foruma, ampak vseeno berem.
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a _B3yBo_ Po nov 01, 2010 5:51 pm

Blinder je napisal/-a:15 sekund pustit pri idle, da se obrati turbine ustavijo :roll:
Dej ne beri neumnosti ki jih pišejo na forumu, prižgeš, voziš, ugasneš.



pozabu si napisat predn przge avto naj stisne ze v podn gas pol pa vzge.... :roll:
Slika
 
Uporabniški avatar
scoop
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: Po jan 12, 2009 1:26 pm
Kraj: Črnomelj

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a scoop Po nov 01, 2010 5:54 pm

Blinder je napisal/-a:15 sekund pustit pri idle, da se obrati turbine ustavijo :roll:
Dej ne beri neumnosti ki jih pišejo na forumu, prižgeš, voziš, ugasneš.


To je bil sarkasticen komentar,... Al skodozeljen ? ...
Peugeot 407, 2.0 HDI
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a lizard Po nov 01, 2010 6:01 pm

No Blinderja tokrat ne poslušaj.


@svetilnik: To kar si napisal glede dinamične vožnje drži, a je razlaga malce drugačen. Ko avto priganjaš, pa nej je vzrok divja vožnja po lokalni cesti, ali pa vožnja na višjih obratih na AC se turbina precej ogreje. Če motor, ko je turibna tako zelo ogreta ugasneš se ustavi tudi pretok olja (ki je seveda zelo vroče), ki hladi turbino, kar pomeni, da se toplota od turbine preneha odvjat in segreto olje še dodatno segreva turibno. Narediš to nekajkrat in čao turbina. Zato motor pač pustiš minuto, dve, tri (odivno od situacije) po takšni vožnji, da dela, s tem se ohladi tudi olje, ki hladi turbino. verjetno je to tudi opisano v knjigi z navodili o uporabi avti, a tega nihče ne prebere, predvsem ne ljudje kot so Blinder!


Kar se pa tiče tega, da znaš uporabljat turibno, pa je verjetno bolj mišljeno to, da izkoristiš motor tam, kjer turbina najbolj polni, torej v obratih kjer sta navor in moč najvišja. Pri atmosferskih motrjih je to praktično vedno nad 4000 obrati, medtem ko imajo turbo dizli (in tudi turbo bencinarji) ponavadi optimalno območje vrtljajev od 1500-3500 (2000-5000) obrati, odvisno je seveda kako sodoben je motor, kako velika je turbina, ali sta 2 turibni,...


Različnih principov je namreč veliko. Če boš na avto imel veliko turibno, bo recimo motor mrtev do skoraj 4000 obratov, potem pa se bo dobedno izstrelil, če bo turbina zelo majhna, bo ta začela delovati že v nizkih obratih in bosta navor in moč na voljo takoj, a bo pri višjih obratih turbini zmanjkalo sape in motor se bo samo še drl, šel pa bo bolj malo. Dandanes vsi proizvajalci torej iščejo nek kompromis med obema skrajnostima - torej čimbolj prožen in "user-friendly" motor, vedno več videvamo tudi bi in twin-turbo varjante, itd...

Tako, da poglej si graf moči in navora za tvoj motor, da boš vedel kje se ga da najbolj izkoristiti.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Blinder Po nov 01, 2010 6:14 pm

da ne posluša mojega nasveta? Čigave nasvete pol naj posluša, tistega, ki mu bo reku, da naj čaka 15 sekund da se obrati turbine umirijo? Pomoje se obrati turbine umirijo že po............. par desetink sekunde. Pri pospeševanju s turbo motorjem potem, ko se da v višjo prestavo se čuti lag, tudi če menjaš pri visokih obratih. Pomoje se tista stvar kar hitro umiri. Sej to je tudi cilj inženirjev, da ima majhno vztrajnost, da je potem manj laga.
To voziš kot vozijo ženske - prižgeš, voziš, ugasneš. Ženske pa zato ker pomoje večina jih ne ve če je avto dizel al bencin, kaj šele, da bi vedle kaj je turbo ipd :D

Nekoč sem enmu na forumu (sarkastično) svetoval da z turbo motorjem ko ima še hladnega preden gre z avtom v hrib.... da naj se tam po ravnici vozi nekaj časa, da se avto segreje, preden gre v hrib. In ljudje na forumu so verjeli, da mislim resno :roll:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a im nobody Po nov 01, 2010 6:19 pm

te teme se pa spomnem ja :D :D :lol: :lol: uglavnem jaz ko je mrzel vozim tam do 2500 rpm,če ga pa gonim pa zadnjih par "metrov" vozim počasi ter ko se ustavim na mestu počakam par deset sekund in to je to...drgač pa dizla ne šparat da se vam turbina ne zapaca....mal za hec mal za res....kr pošteno sproti spihavat :) :)
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a lizard Po nov 01, 2010 6:22 pm

No očitno je jasno da uporabnik svetilnik ni ravno vešč delovanja turbo motorjev oz. turbine, zato pa je piosal neumnosti o obratih turbine :). Ampak upam, da sem mu na lep način razložil kako in kaj.
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a im nobody Po nov 01, 2010 6:39 pm

res je...najbol pomembno je da je menjava olja redna ter filtrov ...da se avto ne zamori oziroma da tudi kdaj vidi blokado...tudi če je dizel...zato pa je blokada...ne pa furat v 5 60km/h na uro pa avto matrat do onemoglosti...če ne pa pejte na gorsko kolo pa dajte v 21 prestavo pa s polno močjo v hrib da vam kolena ven zafuka :D princip je isti...avto mora dihat...poslušat je treba mašino da "lahko" teče...pa pazit je treba da seveda da je mašina segreta tak kokr smo že prej omenili...turbina ni iz papirja potrebuje pa nekaj pozornosti in "nege".avta ne šparat zato je narejen da se vozi in ne mislit da ga če boste vozili do 2000rpm da mu delate korist...prej škodo...pa ne it pri 60 prehitevat s polnim plinom v 5 ali 6...prestavi u 3 pa gasa...
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a lancia hf Po nov 01, 2010 6:44 pm

Tako kot za motor, tudi za turbino ni prav zdravo, preganjat v visoke obrate. Ni pa prav nič narobe če pustiš par sec. laufat avto, da pri poštenem priganjanju pride malo do sebe. Pri normalni vožnji, pa tega čakanja predno avto ugasneš ni potrebno.
Simpl ko pasulj, in brez kompliciranja ;)
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a pskoda Po nov 01, 2010 6:46 pm

Eni mate pa res hude :pop:
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a lancia hf Po nov 01, 2010 6:48 pm

im nobody je napisal/-a:res je...najbol pomembno je da je menjava olja redna ter filtrov ...da se avto ne zamori oziroma da tudi kdaj vidi blokado...tudi če je dizel...zato pa je blokada...ne pa furat v 5 60km/h na uro pa avto matrat do onemoglosti...če ne pa pejte na gorsko kolo pa dajte v 21 prestavo pa s polno močjo v hrib da vam kolena ven zafuka :D princip je isti...avto mora dihat...poslušat je treba mašino da "lahko" teče...pa pazit je treba da seveda da je mašina segreta tak kokr smo že prej omenili...turbina ni iz papirja potrebuje pa nekaj pozornosti in "nege".avta ne šparat zato je narejen da se vozi in ne mislit da ga če boste vozili do 2000rpm da mu delate korist...prej škodo...pa ne it pri 60 prehitevat s polnim plinom v 5 ali 6...prestavi u 3 pa gasa...


Tole je zelo dobro napisano. Saj je motor narejen zato da ve vrti, in rdeče polje šele tam nekje od cca 5500 obratov in naprej pri bencinarjih.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Symon Po nov 01, 2010 7:54 pm

Čisto siml. Dokler se voda ne ogreje ga ne teraj preko recimo 3500 RPM, če ni ravno nujno (govorim za bencinarja z blokado preko 6500 obratov). Ko se voda ogreje vedi, da olje še nekaj časa rabi da se ogreje. Ampak OK, če ga malo stisneš ne bo kar zaribal ker je to več ali manj narejeno, da laufa.
Ko se bližaš cilju ni kul, da ga na parkingu še nahodiš do blokade. Turbine se vrtijo z 100.000 obrati in več ko so na polnem boostu (poln pritisk). Zdaj si predstavljaj, da avto ugasneš in to neha mazati. Ni slišati dobro a? No zato pa kak km pred ciljem nehaj terati, da se turbina lepo začne ohlajati. Če ga pa že moraš terati pred ciljem (beri: te čakajo kolegi ali pa bejba pa moraš narediti vtis :lol: ) pa ga pusti laufati kako minuto na mestu.
Tako okvirno nekako sem jaz delal s svojo turbino. :D
....100NX GTi redtop....200SX S13 stage2....Clio182....Civic EJ9...Clio200 CUP...
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Blinder Po nov 01, 2010 8:05 pm

kaj imajo vaše turbine vztrajnik vgrajen da rabijo 15 sekund da se umirijo
pa tudi ko ugasneš in če res prekine dovod olja bi rablo neki cajta da bi zaribalo. Se sprašujem kako pa vi prižigate avto s turbino, saj ko je ugasnjen turbina je suha, nima olja, kaj vi z ročno pumpico naoljite turbino preden obrnete ključ?
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
vepar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1611
Pridružen: So jun 05, 2004 6:32 pm
Kraj: nou mejst

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a vepar Po nov 01, 2010 8:13 pm

ni fora v tem da se turbina ustavi.
če konkretno tiščiš avto zna turbina zlo lepo žaret, in ko tako vgasneš se olje ki ostane v njej sežge.nastane garež ki lahko tudi zapaca pretok olja.. zato je dobro malo umirit in ohladit vseskup preden ugasneš avto.
mal drugačen primer... orenk se šponaš v fitnesu- se takoj samo uležeš in miruješ ali se ohladiš počasi ter raztegneš?
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Blinder Po nov 01, 2010 8:35 pm

vepar je napisal/-a:ni fora v tem da se turbina ustavi.
če konkretno tiščiš avto zna turbina zlo lepo žaret, in ko tako vgasneš se olje ki ostane v njej sežge.nastane garež ki lahko tudi zapaca pretok olja.. zato je dobro malo umirit in ohladit vseskup preden ugasneš avto.
mal drugačen primer... orenk se šponaš v fitnesu- se takoj samo uležeš in miruješ ali se ohladiš počasi ter raztegneš?


Pa ima turbina dovolj velik pretok olja, da jo uspe hladit?
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
svetilnik
Uporabnik
 
Prispevkov: 1060
Pridružen: Pe okt 31, 2008 5:15 pm
Kraj: Istra

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a svetilnik Po nov 01, 2010 9:05 pm

lizard je napisal/-a:No očitno je jasno da uporabnik svetilnik ni ravno vešč delovanja turbo motorjev oz. turbine, zato pa je piosal neumnosti o obratih turbine :). Ampak upam, da sem mu na lep način razložil kako in kaj.


Ne, nisem mislil o obratih turbine, ampak motornih obratih. Slabo napisano. ;)
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a simply Po nov 01, 2010 9:08 pm

Ima, seveda, je prirejena za takšno delovanje

Eden ki je imel težave pri tem je bil 335i - takoj ob splovitvi motorja.
 
svetilnik
Uporabnik
 
Prispevkov: 1060
Pridružen: Pe okt 31, 2008 5:15 pm
Kraj: Istra

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a svetilnik Po nov 01, 2010 9:12 pm

Sploh pa nisem vprašanje zastavil zaradi tega podmazovanja, predno avto ugasnemo, ampak zato, ker sem med forumaši zasledil, da so večkrat napisali, da je avtomobil s turbino potrebno znati vozit... to mi ni bilo jasno, kakšno znanje neki?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov