Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Skubic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 580
Pridružen: Po avg 23, 2004 1:00 pm

Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a Skubic Če jan 27, 2011 9:44 am

Zdravo!
Za diplomsko nalogo si bom verjetno izbral tematiko, ki je povezana tako z omrežji kot z avtomobilizmom. Najprej sem imel v mislih kaj okrog uvedbe interneta v vozila, vendar dejansko se to da dokaj enostavno rešiti s kakšnim USB donglom ali iPadom ali karkoli podobnega na SIM sistem, zato se bolj nagibam k povezavi med posameznimi avtomobili na bližnji lokaciji, kjer bi se obveščali neposredno med seboj, nekakšno ad-hoc omrežje. Pa me zanima če kdo ve kaj več na to temo in koliko se dejansko na tem področju stvari razvijajo... Ker ponavadi preberem kak članek (star) v katerem piše da "se razvija" ali kaj podobnega, se pravi novica "za nazaj", sam pa moram sedaj pogledati "naprej" oziroma kaj prihaja v kratkem ipd.. Stric google sicer ve kar nekaj, vendar ne vem, če je to dovolj za celotno diplomo :)
Upam da je to tema splošne debate :)

LP Dejan
Zadnjič spremenil Skubic, dne Po okt 17, 2011 10:53 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Re: Vehicular network

Napisal/-a Drocky Če jan 27, 2011 11:53 am

Mogoče ti bo kaj pomagalo http://www.staufreieshessen2015.de [Projekte > Zukunftstechnologien]

Vrjetno iščeš nekaj takega? klik
LP Rok
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Vehicular network

Napisal/-a tristan01 Če jan 27, 2011 1:16 pm

Poskusi preveriti kaj o tem mislijo letalski strokovnjaki. Pred nekaj časa sem videl en dokumentarec (mislim da na Discovery) kjer so tudi govorili o podobni tematiki. Skupina znanstvenikov se je ubadala kako urediti gnečo okrog letališč in nadzor nad usklajenim gibanjem letal. Predstavljena je bila ideja da bi namesto nadzornega stolpa kontrolo prevzela letala sama in delovala podobno kot jata ptic. Če se v jati pojavi premalo prostora za enega, se letala sama med stabo "dogovorijo" kako spremeniti smer in omogočiti varen let vsem.

Za osnovo naj bi služil enoten sistem komunikacije in obdelave podatkov, ter razpošiljanja ukazov, ob tem pa naj bi se upoštevali različni faktorji od destinacije letala do količine goriva, potencialnih okvar...., kar bi vse vplivalo na razvrstitev in obnašanje letal v jati...

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Skubic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 580
Pridružen: Po avg 23, 2004 1:00 pm

Re: Vehicular network

Napisal/-a Skubic Pe jan 28, 2011 9:28 am

Drocky ja, to je to, samo več tega :)
Tristan - nisem še pomislil na letalstvo, je pa zanimivo. Je pa razlika pri letalih najbrž v tem, da tam ni "za ovinkom stoječega letala" ampak se gre bolj za razporeditev letal, pri avtomobilih pa je glavni pomen prav obveščanje o nevarnih situacijah. Ampak vseeno hvala.
Sem pa mislil, da je to že kdo na forumu kaj študiral pa bral, ampak izgleda je zadeva še bolj neznana :)

LP
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Vehicular network

Napisal/-a tristan01 Ne jan 30, 2011 11:11 am

Skubic je napisal/-a:Drocky ja, to je to, samo več tega :)
Tristan - nisem še pomislil na letalstvo, je pa zanimivo. Je pa razlika pri letalih najbrž v tem, da tam ni "za ovinkom stoječega letala" ampak se gre bolj za razporeditev letal, pri avtomobilih pa je glavni pomen prav obveščanje o nevarnih situacijah. Ampak vseeno hvala.
Sem pa mislil, da je to že kdo na forumu kaj študiral pa bral, ampak izgleda je zadeva še bolj neznana :)

LP


No ja kar se letalstva tiče ni bistvene razlike, največja je v tem, da je treba razmišljati v treh dimenzijah in ne v dveh kot na cesti, no ja seveda so potem še nekatere druge omejitve, ki jih v avtomobilizmu ne poznamo (ne moreš ustaviti med potjo, zmanjšati hitrosti pod kritično....) ampak to so že malenkosti, osnovna ideja deluje tudi v avtomobilizmu....

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Skubic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 580
Pridružen: Po avg 23, 2004 1:00 pm

Re: Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a Skubic Po okt 17, 2011 10:56 am

Torej, sedaj sem temo bolj usmeril v ADAS - advanced driver assistance system ali po domače sistemi za pomoč vozniku. Potreboval bi čim več materiala, po možnosti "svežega", se pravi kaj je trenutno v zgodnji fazi in v razvijanju. Trenutnim road train, prepoznavanje zaspanosti voznika, aktivni tempomat, razpoznavanje znakov ipd bi rad dodal še kaj novejšega, zato prosim za pomoč.
Hvala!
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a tristan01 Po okt 17, 2011 11:10 am

Skubic je napisal/-a:Torej, sedaj sem temo bolj usmeril v ADAS - advanced driver assistance system ali po domače sistemi za pomoč vozniku. Potreboval bi čim več materiala, po možnosti "svežega", se pravi kaj je trenutno v zgodnji fazi in v razvijanju. Trenutnim road train, prepoznavanje zaspanosti voznika, aktivni tempomat, razpoznavanje znakov ipd bi rad dodal še kaj novejšega, zato prosim za pomoč.
Hvala!


Sem mislil da je naloga že napisana. :) vseeno pa glede na spremenjeno tematiko: sistemi, ki omogočajo vožnjo brez voznika (eksperimentalna vozila že obstajajo), sistemi, ki med sabo komunicirajo in vozniku/vozilu omogočajo pot brez zastojev (obstaja več različnih idej). Od fiksnega omrežja, ki voznikom sporoča kje so zastoji in preko navigacije predlaga ustrezen obvoz (nekaj podobnega preko radijskega signala že uporabljajo malce boljše različice navigacij), do sistema ti. meglice, kjer vozila direktno izmenjujejo podatke o stanju na cesti. Sistemi za prepoznavanje obcestne signalizacije (trenutno delujejo zelo slabo), Sistemi z IR kamerami - izboljšana vidljivost ponoči, nekateri naj bi bili celo sposobni prepoznati oviro, aktivni tempomat, ki lahko vozilo ustavi pred oviro (slavna predstavitev MB, ki se je končala s kupom zverižene pločevine), sistemi ki prepoznajo utrujenost voznika ali celo prisotnost alkohola.... V google odtipkaj kaj v smislu inteligentnih vozil.... se bo našlo precej tem. Pa tudi iz tematike osebni javni prevoz bi lahko našel kako zanimivo idejo.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Skubic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 580
Pridružen: Po avg 23, 2004 1:00 pm

Re: Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a Skubic Po okt 17, 2011 1:29 pm

Malce prehitro sem zastavil štart pa se časovno ni ujelo :P
Sistemi, ki omogočajo vožnjo brez voznika - odličen predlog, upam da bom našel kaj "pametne" literature, vključim kot nekakšne raziskave za prihodnost;
Komuniciranje med posameznimi vozili je morda že druga (prejšnja) tema, VANET in ad-hoc omrežje, čeprav je neke vrste sistem za pomoč, ni pa neposredno kot sistem v avtomobilu;
Obcestna signalizacija bi znala biti zanimiva, to imam že v planu;
Sistemi z IR kamerami - tega ne poznam, bi tudi veljalo raziskati;
Aktivni tempomat z zaviranjem - v planu;
Sistem za prepoznavanje utrujenosti in psihofizičnega stanja voznika - v planu;
Kaj točno pa si mislil z osebnim javnim prevozom?
Hvala za kar nekaj dobrih predlogov! Trenutno prebiram različne članke (seveda angleške), a se bojim, da ne bom našel dovolj gradiva - stric google nekaj že ve, vendar ne pozna strokovnih člankov. Prav bi mi prišla tudi kakšna knjiga/tuje motorevije na to temo...
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Re: Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a Drocky Po okt 17, 2011 9:40 pm

google je razvil avto brez voznika, prav tako je bmw sam vozil po testni progi od top geara. Mislim, da je oboje na youtube. Zraven zgoraj naštetih imaš še volvov pedestrian safety (ta je tudi zbil lutko pred novinarji :D ). Pa potem še imaš nek električni dvosed brez voznika, ki bi ga naročil kot taksi (evropski projekt) in še kej se vrjetno najde
Pa še je tega, ker vem ko sem si zbiral za diplomsko temo in sem se pol rajši šel na naekaj v zvezi z esp. Ti si rajši izberi enega ali dva izmed sistemov ki spadajo med ADAS in ga probaj izboljšati al pa alternativo najdit. Drugače boš mel tega "ko dreka".
Za članke pa pojdi v knjižnico in tam povej, da iščeš strokovne članke, baje jih lahko doma tudi preglejuješ, če dobiš geslo. ne vem na katerem faksu si ti, ampak v mb je tak.

PS:Komunikacija med vozili (opel vem da razvija to) in komunikacija cesta-vozilo (to pa nemci razvijajo v sodelovanju z več nemškimi proizvajalci avtov) sodi v ADAS ;)
LP Rok
 
Sba
Novinec
 
Prispevkov: 115
Pridružen: To sep 21, 2010 9:29 pm

Re: Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a Sba Po okt 17, 2011 10:19 pm

Nekaj takega, kot omenja Drocky, razvija tudi Volvo. Že nekaj let nazaj pa sem gledal dokumentarec na Discoveryju, če se ne motim je bilo vozilo Hodna, kjer so potarnali, da jih omejujejo tudi zakonodaje.

Strokovne članke pa lahko tudi jaz kar od doma pregledujem preko proxyja.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a tristan01 To okt 18, 2011 8:58 pm

Skubic je napisal/-a:Malce prehitro sem zastavil štart pa se časovno ni ujelo :P
Sistemi, ki omogočajo vožnjo brez voznika - odličen predlog, upam da bom našel kaj "pametne" literature, vključim kot nekakšne raziskave za prihodnost;
Komuniciranje med posameznimi vozili je morda že druga (prejšnja) tema, VANET in ad-hoc omrežje, čeprav je neke vrste sistem za pomoč, ni pa neposredno kot sistem v avtomobilu;
Obcestna signalizacija bi znala biti zanimiva, to imam že v planu;
Sistemi z IR kamerami - tega ne poznam, bi tudi veljalo raziskati;
Aktivni tempomat z zaviranjem - v planu;
Sistem za prepoznavanje utrujenosti in psihofizičnega stanja voznika - v planu;
Kaj točno pa si mislil z osebnim javnim prevozom?
Hvala za kar nekaj dobrih predlogov! Trenutno prebiram različne članke (seveda angleške), a se bojim, da ne bom našel dovolj gradiva - stric google nekaj že ve, vendar ne pozna strokovnih člankov. Prav bi mi prišla tudi kakšna knjiga/tuje motorevije na to temo...


No da še malo dopolnim zadeve: vozila ki vozijo brez voznika. Ameriška vojska sponzorira tekmovanje vozil čez puščavo. Več univerz in raznih podjetij se redno udeležuje tekmovanja. Zadeve tečejo odlično in vozila prevozijo nekaj 100km do cilja. Težave se pojavljajo le v naseljih in kjer so pešci. Sistemi se odzivajo prepočasi. Pred kratkim sem nekje zasledil novičko, da naj bi se že vozil po cestah Passat ki ima vgrajeno takšno tehnologijo. Zdi se da je le še vprašanje cene kdaj bodo ti sistemi na voljo v komericialne namene.
Še link do novičke: http://www.jutarnji.hr/automobil-buducnosti--vozac-za-volanom--no-passat-vozi-sam/894910 . V eni izmed starejših izdaj Življenje in tehnika sem zasledil članek, ki je govoril o tehnologiji namenjeni tovornem prometu. Kamioni se postavijo v linijo in med seboj vzpostavijo komunikacijo. Razdalja med kamioni je takšna da vozijo v zavetrju. Ker se podatki prenašajo preko komunikacijske linije, se celotna kolona odziva kot eden. Vozniki lahko v takšnem konvoju počivajo, razen prvega ki vozi "namesto" vseh. Pozitivnih učinkov je cel kup. Zmanjšana poraba zaradi zavetrja, takšen konvoj zavzame pol manj prostora od klasičnega saj je razdalja med vozili minimalna, zmanjša se verjetnost naleta...

Sistem z IR kamerami je že dobavljiv v nekaterih avtmobilih višjega razreda (za doplačilo seveda) na zaslonu navigacije prikazuje pogled na cesto. Zaznati zna oviro ki je zaradi teme voznik ne opazi ali jo opazi prepozno. V povezavi z aktivnim tempomatom pa bi lahko vozilo znalo samo preprečiti trk ali se mu izogniti.

Osebni javni prevoz pa je relativno nov pojem, ki se zadnja leta pojavlja v urbanistiki in načrtovanju poseljenih območij. Razvil se je kot ena izmed možnih poti razbrmenitve prometa, sočasno pa naj bi potnikom omogočil potovanja primerljiva osebnemu prevozu. Sistemov je več. Nekateri temeljijo na malce drugačni obliki železnice ali tramvaja, kjer so vagoni prirejeni za prevoz 4 - 6 oseb in nimajo stalnega voznega reda in linij, temveč se odzivajo na potrebe posameznika. Obstajajo pa tudi druge zamisli, kjer so uporabljene klasične cestne povezave nadgrajene s sistemom senzorjev, ki vozilom omogočajo potovanje brez voznika. Zadeve so še v fazi razvoja in razen nekaj eksperimentalnih odsekov še ni delujočega primera. Obstaja pa ideja mesta, ki bi ga naj zgradili nekje v arabskih deželah, samo mesto pa bi na račun takega prevoza in nizkoenergetskih stavb bilo samozadostno v pogledu oskrbe z energijo. Več o tem je bilo napisano v seriji člankov v reviji Življenje in tehnika. Članki so izšli v preteklem letu če se dobro spomnim.

K pametnim sistemom dodaj še prepoznavanje obcestne signalizacije in odzivanje nanjo. Precej limuzin višjega razreda in Opel celo v srednjem razredu že nudijo take sisteme. Žal še vedno zelo nezanesljive.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a tristan01 Sr okt 19, 2011 12:46 pm

Sem spomnil še eno zadevo. V enem izmed omenjenih člankov je predstavljen tudi primer avtomatizacije pristanišča (mislim da Roterdam), kjer kontejnerski terminal deluje avtomoatizirano. Vsa vozila vozijo samodejno na podlagi magnetnih označb v cestišču. Znajo zaznati druge ovire in vozila na poti.... Mislim pa da je to edini tak primer uporabe pametnih vozil in cestišča v praksi.

Lp Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Skubic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 580
Pridružen: Po avg 23, 2004 1:00 pm

Re: Vehicular network - sedaj ADAS

Napisal/-a Skubic Sr okt 19, 2011 1:43 pm

Zaenkrat vsem najlepša hvala za predloge in obrazložitve. Moram malce premleti vse skupaj, predvsem raziskati nove predloge, potem pa bomo lahko debatirali naprej :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov