Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a domen_ So jan 29, 2011 8:57 pm

V trenutni številki AMZS MotoRevije je nekaj nasvetov za varčno vožnjo, pa me zanima o temle konkretnem kaj si mislite: pravijo namreč, da "v višjo prestavo prestavite pri približno 2000 vrtljajih na minuto". V nadaljevanju piše tudi tole: "v višji prestavi vozite tako dolgo, dokler je motor še odziven na dodajanje plina in ne začne cukati". V okencu zraven pa podatek: "Napačna prestava: 50km/h v tretji namesto v peti prestavi pomeni 1L/100km višjo porabo".

Kaj menite o tem? Meni se namreč napisano zdi pretiravanje in matranje avta. Je pa še nekaj nasvetov, ki me sicer niso presenetili:

- pri pospeševanju pohodite plin do 3/4
- čimveč uporabljajte 'motorno zavoro'
- pravilen tlak v pnevmatikah
- čimmanj porabnikov (klima in električnih)
- ogrevanje motorja na mestu je neučinkovito (iz -10 se v 4min olje ogreje le na -7.1, no tega nisem vedel da je tako neučinkovito)

No skratka, .. kje so meje varčne vožnje?

Jaz sicer 50 vozim v tretji :D , prestavljam pa tam nekje pri 3500
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a im nobody So jan 29, 2011 8:59 pm

a to je blo rečen za dizle al benz?
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a domen_ So jan 29, 2011 9:01 pm

Hja.. to pa težko rečem.. na sliki zraven je VW Polo, če ti to kaj pomaga ; )
 
hnoda
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Sr maj 27, 2009 12:21 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a hnoda So jan 29, 2011 9:30 pm

Testirali so mazdo 5 1.8 bencinar in pa polota 1.6 dizel... sicer so pa merili koliko na porabo goriva vplivajo - vožnja v nizkih obratih, koliko poraba elektrike s strani el. sistemov v avtu, koliko če imaš na strehi prtljažnik ipd. Kar zanimivo.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a lizard So jan 29, 2011 10:15 pm

Jaz po mestu menjavam pri 2000 ali 2100 obratih, ne glede na avto, ki ga vozim, tudi nima veze če je bencinar ali dizel (pa nikoli ni gužve za mano, ravno obratn, ponavadi še zaostajajo po pospešvanju). V primeru kakega 1.2 motorja pa recimo 2500, ampak že dolgo nisem vozil kaj takega. Da bi menjval pri mestni vožji na 3500 mi niti na kraj pameti ne pride, kot tudi da bi v tretji vozil pri 50 km/h. Sicer včasih tudi gledam kako kdo vozi in me niti ne reseneča da eni dosegajo relativno visoke porabe za določen motor. Drkajo ubogi avto pri 50 v treji, pa ne vem še kaj vse.


Zanimivo je recimo to - da ko sem vozil 2 novejša avta, ki sta imela prikazovalnik kdaj je teba menjat (Audi A4 B8 in Alfa Giulletta), sem že sam po sebi menjaval točno kot je priporočal računalnik. In hecno je bilo to, da kdorkoli drug, ki je vozil ta avto mi pravi - pa to je neverjetno kako hitro to priporoča da menjaš v višjo. Jaz sem samo s čudnim gledal in se spraševal kako jim to ni samoumevno. Očtino večina ljudi pač ne zna vozit.
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a mihaing So jan 29, 2011 10:51 pm

Kaj bi rekli pri mojem avtu; gospod, blokirajte 8 cilindrov, saj vam še ostanejo štirje. Ne potrebujete več. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Boli me k za porabo, itak mi ne da nobeden nič zraven =P =P =P , dokler pa ima krava več škodljivih emisij kot moj bavarc, ne bom razmišljal da onesnažujem okolje =P =P :mrgreen:
Zadnjič spremenil mihaing, dne So jan 29, 2011 10:53 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a uros11 So jan 29, 2011 10:51 pm

Jaz sledim tem priporočilom in me za porabo kaj malo briga in tudi za to, kaj razni strokovnjaki zahtevajo kot pogoj, da znaš vozit:

First 1,000 miles

Keep rpms below 3,800. Avoid steady rpms. Frequent firm application of power is strongly recomended up to 3,800 rpm. Avoid the use of cruise control so that you naturally fluctuate the power with your foot.
[edit]1,000-5,000 miles

Use the full 5,100 rpm power range. Avoid steady rpms. Avoid the use of cruise control. Frequent application of full throttle is recomended to help seat the rings. City driving is ideal for breaking in a TDI due to frequent stops and acceleration. Once you get to 5,000 miles change the oil and perform your first service per the manual
[edit]5,000-10,000 miles

Use of the cruise control is ok at this point since most of the initial break in has occured. Continue to use occasional full throttle accelerations to continue to seat the rings. You will notice the engine become slightly louder during this phase due to less friction from the engine breaking in (normal for a diesel to become louder under lighter loads). If your going on a long drive and you are using the cruise, every so often step on the pedal to accelerate up about 20 mph then coast back down to your preset speed.
[edit]10,000-60,000

This is when the rest of the break in occurs. The engine from the factory will check out with about 475psi of compression pressure out of the crate. It will take at least 60,000 miles to reach the peak pressure of 550psi. For the most part once you get to 10,000 miles your compression will be around 510psi meaning that most of the break in has occured.
[edit]60,000-the life of the motor

The engines I have seen so far using a 5w40 oil are maintaining 550 psi of compression pressure with over 200,000 miles on the odometer. The owners have followed the advice above and do not have any oil consumption issues. This also means that with the higher pressure the engine is more efficient returning optimal fuel economy and reduced smoke output.
[edit]Rules that apply for the life of the car

When the engine is cold (below the first 3 white marks at the base of the temp gage) rev the engine to no more than 2,500 RPMs. The idea is that glow plugs are functional below 2500 RPMs, the combustion is more complete, and the engine warms up quicker. With a good synthetic oil, the engine will warm quickly,
When the engine is warm (above the first three white marks) Rev the engine to no more than 3,000 RPMs. The reason for this is to keep the turbo on boost, clear the VNT guide vanes and apply firm pressure to the rings for optimal sealing against blow-by gasses. The rings need the boost to seal since its a turbo charged engine, babying the engine is detrimental and will lead to issues with compression if done so for very long.
Don't let the engine idle for too long after startup. The only way to warm a diesel engine is to drive it under load.

An example of VNT variable-geometry guide vanes

These tilt in accordance to power requested by the driver (aka, the go-pedal). Highlighting the importance of the second point, and introducing Intake Clogging. With higher RPMs of the engine, more boost is generated, keeping soot and gunk from accumilating, and preventing buildup which may hamper the range of motion of these guides.
User manual suggests firm application of power. DO NOT "baby" the engine and drive like a grandma. After all, these cars were designed for the autobahn. As soon as the engine is warm, keeping it on boost, excersizing the entrie RPM range once in a while, and avoiding excessive idling and low RPMs will prevent carbon soot buildup, intake clogging, allow proper piston ring seating, allow for fuel mileage gains, and is considered generally good for the engine. That is to say, not to drive like a maniac, but drive it like it was designed for it. Maximum torque occurs at 1,800 RPMs, maximum horsepower at 4,200 RPMs, the happy medium is somewhere in the middle.
Keep the engine happy. Keep in mind the auto-bahn. Enjoy the car, and do not worry too much about it. Common sense implied, but this engine is ment to be driven without much further thought.
Zadnjič spremenil uros11, dne Ne jan 30, 2011 8:32 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
hrošč
Novinec
 
Prispevkov: 297
Pridružen: Če sep 16, 2004 2:45 pm
Kraj: Ljubljana

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a hrošč So jan 29, 2011 11:35 pm

Ko tako priporocajo nizke vrtljaje..zakaj pa sem potem ze pri vecih avtih (dizlih) videl na BC-ju, ki kaze sprotno oz. trenutno porabo, da je bila npr. v 4. pri 60km/h in cca. 1700 rpm poraba visja kot pri ~2000-2100 rpm v 3. prestavi (ravna cesta)? Meni se zdi logicno, da se masina lepse vrti in manj matra na obmocju (naj)visjega navora. Tako da me ta zadeva oz. opazanja se vedno spravljajo v dilemo :?:
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a domen_ So jan 29, 2011 11:45 pm

lizard je napisal/-a:Drkajo ubogi avto pri 50 v treji, pa ne vem še kaj vse.
Joj, saj ni drkanje :D . V cetrti alpa peti ze avto ni vec tok odziven, pa ubistvu morm bl prtisnt stopalko. No mogoce v cetrti bi se slo, sam bencinarja vozt pod 2000 obrati.. ne vem no. To je ze skor matranje masine.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Jerch_ So jan 29, 2011 11:50 pm

sej je vse res kar se tiče porabnikov (električnih) in truge na strehi/koles ter to, da je treba zavirati z motorjem. dodal bi še premišljeno vožnjo, ko ni razloga da se nabija gas, če se ve da se bo prižgala zelena..

ampak.. sem sam zapacal eno turbino in vem da recimo sprememba življenjskega okolja (živel pol leta v mestu in delal izključno kratke razdalje) v kombinaciji s tako hudo nizkimi obrati na starejših dizlih z variabilno geometrij lopatic ne prinese pozitivnih učinkov. pribljižno 20x toliko stane potem servis, kot prišparamo goriva. seveda govorim o mlinčku s 160km. druga pesem so 8 in 12 cilindraši.. sem prepričan da mihaing vozi 1200-1800 obratov ob normalni vožnji in ima zato tišino kot v dnevni sobi.
 
Uporabniški avatar
Bat_zajla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: Če dec 09, 2010 10:32 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Bat_zajla Ne jan 30, 2011 1:18 am

Jaz lahko povem za audi 4.2 fsi quattro. Gas pritišnen čisto malo in menjalnik sam prestavlja pod 2000rpm. Je pa res, da imajo avtomatiki in ročni menjalniki čisto drugačna prestavna razmerja. Nekateri avtomatski menjalniki tudi speljujejo z drugo in veliko bolj vlečejo iz nizkih vrtljajev, dočim ročni menjalniki rabijo več obratov za isti efekt. Tako, da mislim da se od avta do avta zelo močno razlikujejo idealni obrati za prestavljanje. Najbolje je še pri novejših avtih upoštevat indikator prestavljanja ali pa kupiti avtomatika in ga voziti z nežno nogo.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a lizard Ne jan 30, 2011 1:44 am

domen_ je napisal/-a:
lizard je napisal/-a:Drkajo ubogi avto pri 50 v treji, pa ne vem še kaj vse.
Joj, saj ni drkanje :D . V cetrti alpa peti ze avto ni vec tok odziven, pa ubistvu morm bl prtisnt stopalko. No mogoce v cetrti bi se slo, sam bencinarja vozt pod 2000 obrati.. ne vem no. To je ze skor matranje masine.



Če imaš vsaj nekaj občutka takoj čutiš kdaj mučiš motor. Če tako na hitro primerjam, najležje seveda v teh obratih vozim svoj avto, ki je 3.0 bencinar, ampak tudi drugi avto (Audi z 1.8 T motorjem), ki je res mrtev v spodnjih obratih v mestu vozim do 2000 obratov precej tekoče in enostavno, in motor se sploh ne muči. Ko pa rabim odzivnost pa brzino ali dve dol, a pri mestni vožji pri normalnem pospeševanju pri 2000 že podzavstno stisnem sklopko in menjam više. Enako sem vozil 2.0 TDI v A4, 1.4 TBi Multiair v Giulietti, 1.6 TDI v Ocatvii, 1.9 v Alfi 159, in tako dalje... in prav noben od teh se ni mučil, res pa da so dizli, 1.4 TBi pa ima max navor že pod 2000 obrati. Eni od teh so imeli prikazovalnik kdaj menjat više in me je ta opozarjal točno tako kot sam vozim, torej vozim kot treba očitno. Kak 1.2 atmosferec pa pomoje res treba do ene 2500 da se tekoče premikaš po mestu. Da bi pa v mestu menjaval pri 3500 pa je res pretirano. Pri 50 km/h maš pri konstantni vožji seveda!, v avtih s 6 stopenjim menalnikom komot v peti in ko prideš iz naselja daš v četrto potegneš do 90 in daš v šesto.

Na avtocesti pa seveda motor večkrat vidi čez 6000 obratov, ampak to je povsem drugi tip vožnje kot po mestu, kjer pa vozim kot treba, fluentno in s hitrostjo ki je dovoljena.
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a simply Ne jan 30, 2011 7:39 am

Kaj voziš v 3 prestavi z 6000 obrati?

Če ne, si daleč od fluentnega in mejah dovoljenega. :D
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a uros11 Ne jan 30, 2011 8:21 am

Se vam ne da brat gornjega posta, ker je v angleščini?
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a belkaena Ne jan 30, 2011 8:42 am

hrošč je napisal/-a:Ko tako priporocajo nizke vrtljaje..zakaj pa sem potem ze pri vecih avtih (dizlih) videl na BC-ju, ki kaze sprotno oz. trenutno porabo, da je bila npr. v 4. pri 60km/h in cca. 1700 rpm poraba visja kot pri ~2000-2100 rpm v 3. prestavi (ravna cesta)? Meni se zdi logicno, da se masina lepse vrti in manj matra na obmocju (naj)visjega navora. Tako da me ta zadeva oz. opazanja se vedno spravljajo v dilemo :?:


Ne vem kaj si ti videl, je pa to kar si napisal nemogoče, tako teoretično kot tudi praktično. Lahko pa seveda takoj naredimo test, če ne verjameš ampak pri dizlu s tempomatom, ker vem kaj si ti videl, kadar pri visoki prestavi in nizkih vrtljajih pritisneš na plin, poraba skoči v nebo, če pa je vožnja konstantna pa je poraba vedno nižja v 4. kot v 3., razen v ekstremno nizkih vrtljajih, kar pa 1.700 pri dizlu niso.

Lp.
 
Uporabniški avatar
Matey_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: So avg 08, 2009 9:20 pm
Kraj: Postojna

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Matey_ Ne jan 30, 2011 8:49 am

Joj tisočkrat predebatirana tema ...
Ti nasveti v revijah so vočinamo bol tko tko ... nrp. v oddaji Fifth Gear so svetovali, da v prid nižje porabe goriva odstranimo rezervno pnevmatiko in komplet za menjavo, ter ga nadomestimo z tistim setom za popravoli ... vse lepo in prev dokler ne presekaš gume ... pol se ti pa še kako kolca po rezervi ...
Isti šmorn je z temi nasveti kdaj prestavljat ... vse je odvisno od območja največjega navora in prestavnih razmerij ... npr. nekaterim dozlom ugaja vožnja že pri 1300-1500 obratih ... drugim pri malce višjih ... npr. okoli 1700-1800. Niva veze zdaj debatirat in premlevat ... ''jst pa vozim pri teh obratih ... ne ne ne ... jst pa pri teh ...''
Nas nikomor to ne pripelje ...

LP
Matej
Getting so drunk, the paramedics find blood in your alcohol stream. :D

''... the last time I had this much fun, some furniture got broken ...'' by J. Clarkson
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6430
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a IcEm4n Ne jan 30, 2011 1:06 pm

domen_ je napisal/-a:- pri pospeševanju pohodite plin do 3/4

ko bi vsaj tako vedno blo, ne pa da imaš že s 1/4 plina občutek, da si prehiter za tiste pred sabo.....
Slika
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Badzo Ne jan 30, 2011 1:58 pm

Vidim veliko različnih mnenj in raličnih načinov. No, pa da še sam dodam svojo drobtinico h pogači.

Nekdo je omenil da sam vozi točno tako kot prikazuje indikator. Vse lepo in prav, dokler veš, da voziš drug motor kakor ga imaš doma. Ni vsak motor enak drugemu. In če lahko 1.2TSI od octavie pelješ 60 v 5. prestavi pri trenutni porabi 3.3-3.8, nikjer ne piše da bo pa nek drug motor šel enako 60 v 5, z najnižjo porabo. Pomembno je da veš, kateri avto voziš. Dober voznik ve kako se njegov avto pelje, ga dobro pozna. In tak voznik lahko veliko bolj varčno vozi, če se pelje v 3. 60, namesto da duši motor z vrtljaji pod 2000rpm v 5., kot pa recimo voznik ki pretakne v 5 še preden se prižge zelena na semaforju.
Recimo moj (bencinar) se pelje 60 v 4. prestavi pri 2200 obratov prav lepo tiho z zdravim zvokom. Tretja je dretje (2800), v peti (1750) sicer gre, a motor
je manj odziven, zaznava se zraven precej globok zvok. Lep primer je octavia 1.9TDI, ki pi 60. v 4 pije po BCju manj kot v 5.
Sam pretikam pri 2500rpm (iz 1. v 2. v 95% primerih okoli 2000) in pazim da vrtljaji v 5. prestavi nikoli ne padejo pod 2000 obratov, pri 4 pa recimo nekje pod 1900, v 3 pa pod 1750 (z izjemo 2 prestave in kadar zaviram z motorjem). Ta način vožnje je tudi glede porabe pri mojem vozu bolj ugoden. POrabi cca. 0.5-0.8L/100km manj pri mešanem ciklu kot če pretikam prej in vozim s 5 recimo že pri 60.
Kar se tiče pa pospeševanja do 3/4 plina je pa zame osebno nateg! Sem testiral in razlika. In sicer ni ravno zanemarljiva. Ko vozim na način: pospeševanje do 3/4, da čimprej dosežem želejneo hitrost in da jo potem čim dlje enkakomerno vzdržujem, naredim z enim tankom cca. 400km. Na moj način (torej brez naglih pospeševanje, brez nepotrebnih zaviranj) pa naredim 400km in mi ostane še cca. 8-9L, kar pa pomeni še za ravno nekih 80-120km.
Moje mnenje o teh 3/4 je, da je to navadno zaletavanje skozi zid. Oz. če prenesem to v prometni jezik: to pomeni brezglavo norenje od rdeče do rdeče. V končni fazi dandanes vsak avto s 3/4 pohojeno stopalko za gas že solidno pospešuje (pustimo kako izjemo na strani). Razdalje med semaforji recimo v Lj. so kratke pa še kak avto, ki čaka na zeleno in s tričetertinskim pravilom pospeševanja dosežemo ravno nasprotno kar smo hoteli.

Če povzamem:
Dober voznik (v smislu ekološki/nomičen in hkrati ne dela za sabo 3km dolgo kolono) ve kaj vozi, na križiščih ne hiti brezglavo od semaforja do naslednjega, 300 m oddaljenega (na katerem je po možnosti celo rdeča luč), ko vidi pred sabo na semaforju rdečo luč, odvzame gas in s tem prekine dotok goriva (ja marsikdo ne more dojet, da je takrat poraba goriva enaka 0 - motor poganjajo kolesa, kolesa pa poganja teža avta, ker dotoka goriva ni, motor zavira), če vidi da bo vozilo pred njem zavilo, odvzameš plin povečaš razdaljo, na ta način pa dosežeš da upočasniš iz recimo 70 na 50 (samo s pomočjo motorja in s tem ''varčuješ'', pa še zavor ne obremenjuješ) in on v tem času že zavije ti pa veliko bolj tekoče nadaljuješ vožnjo, kot če bi se mu nalepil na rit in moral upočasnit v času njegovega zavijanja, ker si popolnoma za njem na 20-30km/h.
Taka vožnja je predvsem dokaj varna, hkrati varčna, tekoča in neobremenjujoča. Taka vožnja v Ljubljani ob 16:00 bi pomenila veliko bolj tekoč in dinamičen promet od trenutne statike.
 
Uporabniški avatar
ninjeti
Uporabnik
 
Prispevkov: 808
Pridružen: So maj 10, 2008 4:15 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a ninjeti Ne jan 30, 2011 2:12 pm

uros11 je napisal/-a:Se vam ne da brat gornjega posta, ker je v angleščini?


Saj to je vse lepo in prav da ne ženeš motorja v visoke obrate ko je še hladen. Ko pa je že ogret na primerno temperaturo pa ni problema :D

EDIT: aja pa tudi se dosti govori po oddajah da tankajte recimo pol tanka goriva in ne celega tanka, ker je potem poraba zaradi manjše teže manjša :D
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a NejcZ Ne jan 30, 2011 3:26 pm

ninjeti je napisal/-a:
uros11 je napisal/-a:Se vam ne da brat gornjega posta, ker je v angleščini?


Saj to je vse lepo in prav da ne ženeš motorja v visoke obrate ko je še hladen. Ko pa je že ogret na primerno temperaturo pa ni problema :D

EDIT: aja pa tudi se dosti govori po oddajah da tankajte recimo pol tanka goriva in ne celega tanka, ker je potem poraba zaradi manjše teže manjša :D


Ja, pa odstraniš rezervno kolo, zadnje sedeže, anteno (itak maš radio na cd), punco doma pustiš in evo še prednjega sedeža ne rabiš. Pol je šele varčno :)
I'm not speeding I'm qualifying...
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov