Drocky je napisal/-a:sem videl enkrat tak "konvoj" na AC.
prvi motorist je žgal na polno s sireno in lučmi ter pucal prehitevalni pas, drugi motorist je bil par 100m za njim in vse usmerjal na odstavni pas, tretji motorist spet par 100m pozneje se je peljal pa samo malo hitreje od konvoja in z roko kazal da naj čisto upočasnijo. potem pa so šli po prehitevalnem in voznem vštirc dva osebna avta, za njima dva terenca, potem nekaj 5er-jev, MLov in X5 po sredini voznega in prehitevalnega in zadaj en starejši spremljevalni avto z zeleno in modro na strehi. Je pa konvoj šel manj kot 130 ker so za sabo meli konkretno gužvo.so se pa v kontra smer peljali ko pa js.
Sem pa to sam takrat videl in zgleda so peljali neko konkretno živino![]()
Drugače pa, če se za tabo ali nasproti pripelje avto z rdečo in modro lučjo moreš počakat dokler ne gre mimo še avto z zeleno in modro. Na AC očitno ni treba, vsaj tak ko sem videl.
_furby_ je napisal/-a:takega primera se nisem dozivel, pa delam po vsaj 80.000 km letno
a_sist je napisal/-a:če ima spremljevalno vozilo plavo IN rdečo luč - moraš ustaviti. Če ima samo plave - pa samo malo upočasniš in jih spustiš mimo. Spremljevane kolone ne smeš prehitevati.
mire je napisal/-a:a_sist je napisal/-a:če ima spremljevalno vozilo plavo IN rdečo luč - moraš ustaviti. Če ima samo plave - pa samo malo upočasniš in jih spustiš mimo. Spremljevane kolone ne smeš prehitevati.
Zato, imas pol se plavo in zeleno.
Drugac vecji problem so izredni prevozi jaht v vecernih urah.
splash je napisal/-a:verjamem, da je zanimivo videt to, vendar me je v bistvu samo zanimalo, če ustavljate avtomobile ko vidite rdečo in modro luč. zanimivo mi je to da so mnenja deljena. eni ja, drugi ne. zanima me zaradi tega, ker jaz sodelujem kot voznik v teh kolonah, in velikokrat vidim ljudi, ki se hočejo na vsak način vrint noter v kolono, eni jo prehitevajo, in marsikdo ne spoštuje tega zakona, čeprav so kazni ogromne, če se vmešavaš v kolono!
Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo
126. člen
(1) Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo so motorna vozila, na katerih se za izvršitev določenih nujnih nalog uporabljajo posebni svetlobni in zvočni znaki.
(2) Posebni svetlobni in zvočni znaki so:
1. Na vozilu s prednostjo:
– najmanj dve modri utripajoči luči (v nadaljnjem besedilu: modra luč). Ne glede na to določbo se sme za zagotavljanje prednosti na vozilih policije brez policijskih oznak izjemoma uporabljati samo ena modra utripajoča luč. Ta svetlobni znak se sme na teh vozilih uporabiti tudi za opozarjanje na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence cestnega prometa.
– zvočni znak spreminjajoče se frekvence (v nadaljnjem besedilu: sirena).
2. Na vozilu za spremstvo (vozilo, ki spremlja eno, dve ali več vozil):
– rdeča in modra utripajoča luč (v nadaljnjem besedilu: rdeča in modra luč);
– zelena in modra utripajoča luč (v nadaljnjem besedilu: zelena in modra luč);
– zvočni znak spreminjajoče se frekvence (sirena).
Modra oziroma rdeča in modra luč se uporabljata skupaj s sireno. Na vozilih s prednostjo ali vozilih za spremstvo se lahko uporablja tudi svetlobni znak z belima žarometoma na sprednji strani vozila, ki enakomerno izmenično utripata, vendar le podnevi.
(3) Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:
1. modra luč: udeleženci cestnega prometa morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje tak znak. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo umakniti z vozišča;
2. modra luč in kratek zvočni znak s sireno: voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje tak znak, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu ali zunaj vozišča. Voznik in potniki ne smejo izstopiti iz oziroma z vozila, dokler jim policist tega ne dovoli;
3. rdeča in modra luč: vozniki morajo takoj ustaviti vozila, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati vozilu, ki daje tak znak, in vozilom, ki jih spremlja, prosto pot. Vozniki morajo ustaviti vozila ob robu ali zunaj vozišča. Vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpeljejo mimo vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom, ki daje znake z zeleno in modro lučjo;
4. zelena in modra luč: kolone vozil s spremstvom je konec in s tem je konec tudi vseh prepovedi in omejitev, ki so veljale zaradi uporabe rdeče in modre luči.
(4) Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.
(5) Prepovedano se je priključiti vozilu s prednostjo, vozilu za spremstvo ali vozilu v spremstvu ali jih prehiteti.
(6) Vozilo s prednostjo ali vozilo za spremstvo sme med vožnjo izjemoma uporabljati tudi samo posebne svetlobne znake brez sirene, kadar je ob zadostni vidnosti tega vozila zagotovljena varnost udeležencev cestnega prometa, vozilo s prednostjo pa tudi, kadar s temi znaki opozarja na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence cestnega prometa.
(7) Naprave za dajanje posebnih svetlobnih in zvočnih znakov iz tega člena smejo biti nameščene samo na vozilih, na katerih jih je dovoljeno uporabljati.
(8) Minister, pristojen za notranje zadeve, določi vozila s prednostjo in vozila za spremstvo, na katerih je dovoljeno namestiti in uporabljati naprave za dajanje posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, vrste posebnih svetlobnih in zvočnih znakov ter pogoje in način njihove uporabe.
(9) Z globo najmanj 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki nepooblaščeno uporablja posebne svetlobne ali zvočne znake iz tega člena ali jih uporablja v nasprotju z določbo prvega odstavka tega člena ali določbo podzakonskega akta iz prejšnjega odstavka. Z globo najmanj 8.000 eurov se kaznuje za tak prekršek pravna oseba in samostojni podjetnik posameznik, odgovorna oseba pa z globo najmanj 800 eurov.
(10) Z globo najmanj 250 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami 1. ali 3. točke tretjega odstavka tega člena.
(11) Z globo najmanj 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo 2. točke tretjega odstavka tega člena.
(12) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek potnik, ki ravna v nasprotju z 2. točko tretjega odstavka tega člena.
(13) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo petega ali sedmega odstavka tega člena ali drug udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju z določbo 1. točke tretjega odstavka tega člena.
(14) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju z določbo sedmega odstavka tega člena, se kaznuje za prekršek z globo najmanj 4.000 eurov, odgovorna oseba pa z globo najmanj 400 eurov.
mire je napisal/-a:Zdej si zamisli,da sem jst imel v glavi cesta je prazna ovinkasta pa gremo malo in bi se midva srecala v ovinku.
Sory za off.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov