Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 2:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr avg 01, 2012 4:34 pm

odgovor na1pir:

Pomislek je čisto na mestu, da bi se lahko olje kontaminiralo z nafto. Vendar, če imate porabo goriva znotraj normalnih meja in če se nivo olja ne povečuje, je majhna verjetnost da bi bila lahko težava s šobami oz regulacijo vbrizga. Predlagam, da iztočite oz zvakumirate višek olja do te mere, da bo gladina na maximumu. Poskrbite, da je vozilo pri merjenju res na ravni podlagi in vsaj 5 min po ugasnjenem motorju. Če se gladina olja v naslednjih 1000 prevoženih km ne bo povečala, je skrb brezpredmetna. Druga »hitra« indikacija prisotnosti nafte v olju je možna tudi z vonjanjem - če ste vsaj malo s področja tehnike, boste hitro zaznali vonj po nafti, ki se na srečo močno razlikuje od olja. Tehnično najzanesljivejši tovrstni test je test z merjenjem faktorja dimljenosti (količina ogljikovih delcev v izpušnih plinih). To vam lahko opravijo na vsakem tehničnem pregledu ali nekoliko bolj usposobljenih servisih delavnicah. Če vas skrbi skoraj iztečen garancijski rok, si pridobite oz zahtevajte od prodajalca slednjo meritev kot izključitev vašega suma na okvaro gorivnega sistema.

Lp,
rok
 
Marek_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2207
Pridružen: Po maj 18, 2009 10:13 am

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Marek_ Po avg 06, 2012 12:58 pm

Pozdravljeni,
prosil bi za pomoč g.Roka. Doma imamo leto in pol star Seat. Od prvega poletja po nakupu(ko se je začela uporabljati klimatska naprava) se je začel pojavljati zvok tuljenja pri 1500 obratih. Vozilo je bilo na servisu kjer so prisotnost zvoka potrdili. Po posvetovanju serviserjev s proizvajalcem, so dobil odgovor, da je proizvajalec seznanjen s pojavom "tuljenja" katerega vzrok se skriva v "izenačevanju pritiska". Dodatno so sporočili, da klimatska naprava deluje in, da nisem upravičen popravila oz. odprave problema. In naj vozilo vozim dalje, dokler klimatska naprava deluje.
Ostal sem razočaran nad njihovim odgovorom, še posebej zato, ker sem v službi vozil na tisoče različnih avtomobilov in takšnega zvoka nisem še nikoli slišal in nikakor ne morem takega tuljenja sprejeti kot nekaj normalnega za novo vozilo(v garanciji). Vseeno pa sem se moral sprijazniti vse do zdaj, vendar tega tuljenje enostavno ne prenesem več, zato se avto sredi poletja vozi brez klime.

g. Rok, zanima me, če je tak pojav res "normalen" in je vzrok res v tlaku in če res nimam pravne osnove za nadaljnje reševanje problema s proizvajalcem.

Hvala za odgovor
LP
 
Uporabniški avatar
gortnar
Novinec
 
Prispevkov: 307
Pridružen: Če apr 29, 2010 3:26 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a gortnar Po avg 06, 2012 11:46 pm

Marek_ je napisal/-a:Pozdravljeni,
prosil bi za pomoč g.Roka. Doma imamo leto in pol star Seat. Od prvega poletja po nakupu(ko se je začela uporabljati klimatska naprava) se je začel pojavljati zvok tuljenja pri 1500 obratih. Vozilo je bilo na servisu kjer so prisotnost zvoka potrdili. Po posvetovanju serviserjev s proizvajalcem, so dobil odgovor, da je proizvajalec seznanjen s pojavom "tuljenja" katerega vzrok se skriva v "izenačevanju pritiska". Dodatno so sporočili, da klimatska naprava deluje in, da nisem upravičen popravila oz. odprave problema. In naj vozilo vozim dalje, dokler klimatska naprava deluje.
Ostal sem razočaran nad njihovim odgovorom, še posebej zato, ker sem v službi vozil na tisoče različnih avtomobilov in takšnega zvoka nisem še nikoli slišal in nikakor ne morem takega tuljenja sprejeti kot nekaj normalnega za novo vozilo(v garanciji). Vseeno pa sem se moral sprijazniti vse do zdaj, vendar tega tuljenje enostavno ne prenesem več, zato se avto sredi poletja vozi brez klime.

g. Rok, zanima me, če je tak pojav res "normalen" in je vzrok res v tlaku in če res nimam pravne osnove za nadaljnje reševanje problema s proizvajalcem.

Hvala za odgovor
LP


Marek,

Rok je trenutno na zasluženem dopustu. Odgovor bo potrebno počakati do konca avgusta.

Lep večer,

Kristina
 
Marek_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2207
Pridružen: Po maj 18, 2009 10:13 am

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Marek_ To avg 07, 2012 8:53 am

@gortnar: Hvala, bom počakal.
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 2:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To avg 28, 2012 9:52 am

Odgovor Marek_:

Sindrom »glasnih« kompresorjev je v današnjih vozilih kar pogost pojav, ki pa največkrat ni tako tehnično sporen, kot si ga potrošniki dostikrat predstavljamo. Namreč, če se zvok ne stopnjuje in je enak zvoku ostalih kompresorjev iste generacije (primerljiv z vašim modelom istega letnika in motorja), naj vas ne skrbi preveč za morebitno okvaro. Proizvajalci batnih kompresorjev imajo razvojno tendenco usmerjeno v čim manjšo ter čim lažjo izvedbo le teh. S tem največkrat spremenijo, materiale, dimenzije, hode batov in oblike pogona, kar v določenih primerih povzroči motečo frekvenco (največkrat pri veliki razliki tlaka oz visokih zunanjih temperaturah). Če motor deluje relativno tiho, se omenjeno »tuljenje« zazna še toliko bolj. Pri takšnih prijavah, usposobljeni serviserji vseeno preventivno preverijo količino olja v kompresorju, omenjene vhodne in izhodne tlake kompresorja ter količino hladilnega medija. Če je vse ok in vaš kompresor ni glasnejši od ostalih Seatov enakega letnika in motorja, bo z veliko verjetnostjo deloval; tako da jo iz tega vidika uporabljajte brez občutka, da bo kaj odpovedalo. V končni fazi imate vozilo ki ima garancijo oz vam proizvajalec jamči, da v kolikor pride do kakršnekoli okvare, vam jo bo serviser-proizvajalec brezplačno tudi odpravil. Če je že kaj na tem da bo odpovedala, naj potemtakem odpove vsaj v času, ko imate vozilo še v garanciji. Do takrat pa preizkusite še kakšen Seat in si povrnite zaupanje.

Če se zadeva stopnjuje, slabša in je kompresor občutno glasnejši od primerljivih vozil, predlagam, da se pogovorite s svojim serviserjem o nadaljnjih postopkih odprave okvare. Če nimate zaupanja v njega, si pridobite drugo mnenje (predlagam da tudi od pooblaščenega serviserja ali pa strokovnjaka za klimatske naprave). Na prvo žogico pravne osnove sicer nimate, če sistem deluje in je znotraj parametrov katere predpisuje proizvajalec (tudi zvočne obremenitve). Vendar če je zadeva na meji okvare, se bo ta hitro stopnjevala do te mere, da bo prepoznavna vsakemu serviserju in ne le ekspertu (zato jo sedaj intenzivno uporabljajte). Do takrat se pa ne počutite opeharjene, saj kot sem že omenil, imate še vedno tovarniško garancijo. Če je serviser zaupanja vreden, vam ob vaši večkratni prijavi ne bo obrnil hrbta tudi po izteku garancije.

Lp
rok
 
twingoGT
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: Pe avg 31, 2012 1:20 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a twingoGT Pe avg 31, 2012 1:39 pm

Pozdravljeni,

sem nova na tem forumu (ja, punca :) ) in mogoče bo moje vprašanje izpadlo komu absurdno, ampak nisem lih nek velik poznavalec avtomobilov, pa me zanima vaše mnenje...
Sama sem lastnica renault twinga GT (2007) in razmišljam o tem, da ga prodam, ker se mi zadnje čase pogosto kvari. Najprej mi je šel kompresor klime, zatem so se mi odlepile pakne in mi je zablokiralo kolo, potem se mi je zdrobil nek ležaj v menjalniku, mesec kasneje mi je šla sklopka in sem jo morala dat menjat ... u glavnem, sami stroški so z njim, pa zelo pazim kako ga vozim in vse to :? . Drugače sem z avtom zadovoljna, ker mi zelo malo 'pije' in je zelo poskočen (se le pozna turbina :lol: ), ampak tudi mehanik mi je rekel, da je to premočan avto in narejen iz preslabega materiala ... ne vem, vrjetno res.
Zdaj si pa ogledujem kaj drugega, rabljenega, nekje tam do 7000, največ 7500€. Službo imam blizu in se vozim na kratki relaciji (tako, da kakšnega dizla ne rabim), ne bi rada imela nekih ogromnih stroškov s samim vzdrževanjem, ne potrebujem prav velikega avta, imam pa rada, da ima malo boljše pospeške, da da kaj od sebe takrat, ko to rabim (npr. pri prehitevanju).
Fant je mnenja, da bi bilo najbolje, da vzamem nekaj čim 'mlajšega' in manjšega, ala peugeot 207 in avtomobili v tem rangu. Jaz osebno imam pa rajši tudi kakšno leto starejši avto, pa da je kvalitetnejši in si ogledujem npr. tudi audije A3 ali pa npr. mazdo 3, kar se njemu zdi totalno absurdno in nelogično - da bi npr. kupila še starejši avto kakor ga imam zdaj.
Mogoče sem vam zastavila nekoliko nedefinirano in obširno vprašanje, vendar me zanima kaj vi mislite o tem in bi bila hvaležna za vaše mnenje.

Pa lep pozdrav :8
 
Marek_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2207
Pridružen: Po maj 18, 2009 10:13 am

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Marek_ So sep 01, 2012 10:39 am

Rok, hvala za vaš nasvet.
Ob vsem tem pa se mi poraja še nekaj vprašanj. Ali je diagnoza serivsa pravilna? Je vzrok res v kompresorju ali je kje drugje npr. jermenih?
Namreč ugotovil sem, da se ta zvok pojavlja oz. je glasnejši pri pospeševanju in še bolj pri zaviranju z motorjem v prvi in drugi prestavi, v višjih prestavah in v prostem teku je manj glasen. Torej ali lahko ob tem govorimo še vedno samo o glasnem kompresorju ali je vzrok pametno iskati še kje?

LP,
Marko
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 2:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Po sep 03, 2012 6:54 pm

Odgovor Marek_:
 
Ja, vprašanje je čisto na mestu ... če niste 100%, da zvok izvira iz kompresorja, je potemtakem potrebno anolirati (ali pa potrditi) verjetnost, da zvok prihaja iz kompresorja (lahko že s tem, da se odklopi AC). Pri diagnosticiranju šumov oz takih in drugačnih težko lociranih vibracij, se je zaradi prenosa zvoka preko ostalih elementov smiselno poslužiti specialnega orodja (akustičnega tipala); včasih so vzeli kar leseno palico in en konec prislonili k ušesu, drugega pa na izvor, da bi ugotovili od kod izvira vzročno povezan hrup (zadeva je uporabna še danes, če nimate specialnega orodja). Seveda, to se lahko preizkuša le na dvigalu in ne v realnem okolju (med vožnjo). Med vožnjo skušajte ugotoviti korelacijo med motečim hrupom, obrati motorja, obremenitvijo in hitrostjo vozila (enkrat z vklopljeno AC, drugič z izklopljeno AC); mogoče pa, kot pravite, zadeva nima nobene vzročne povezave s klimo.

Če niste ravno iz stroke, predlagam, da si izmenjajte mnenje in ugotovitve s svojim serviserjem; obstaja rek »Moč argumentov in ne argument moči« :D Uporabite prvi del pri pričakovanih odgovorih serviserja in če ne bodo vedeli, uporabite drugi del še preden se vam izteče garancija.

Lp
Rok
Zadnjič spremenil crt, dne Po sep 03, 2012 7:31 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 2:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Po sep 03, 2012 7:05 pm

Odgovor twingoGT:
 
Ker je nakup vozila ena večjih življenjskih investicij (po statistiki druga največja, takoj za stanovanjem), je kolebanje in iskanje najboljših variant popolnoma upravičeno. Z moje strani lahko računate na bolj razumne odločitve, ki pa niso vedno v sled zadovoljstva :) včasih šteje tudi pripadnost znamki, vizualni faktor ... ali kar en »x« faktor. Vseeno vam priporočam, da je vozilo čim mlajše, po možnosti še v garanciji (ali s kakšno dodatno podaljšano garancijo). Včasih je nakup novega vozila najboljša (ekonomska) odločitev, poleg tega pa še veste kaj imate za razliko, »mačka v žaklju« z rabljenim vozilom. Izjeme so rabljena vozila za katere poznate predhodne uporabnike in imajo malo kilometrov z malo težavami. Če ste imela težave s Twingom, še ne pomeni, da se bo zgodba ponovila pri drugem vozilu, še posebej, če ga boste kupila po svojih merilih. Dejansko se včasih zgodi, da so nekatera vozila bolj kvarljiva, pa četudi je nekdo drug z enakim modelom popolnoma zadovoljen ... tako, da je tudi tu potrebna sreča :)
 
Če sem malo bolj konkreten: v kolikor koristite vozilo bolj za kratke razdalje, je racionalnejši nakup vozila z bencinskim motorjem. Da bo »poskočen«, morate izbrati vozilo z nekoliko več navora (turbo ali motor z nekoliko več prostornine). Če se boste odločala za starejše vozilo, bodite pozorni pri strošku zavarovanja, gum, porabe in vzdrževanja. Dostikrat nas zanese, da se odločimo za nakup »boljšega rabljenega vozila«, ki nov stane 50 000 € in več, cena rabljenega se pa giblje relativno nizko (15% vrednosti). Razlog za nizko ceno je razumljiv (prej našteti obrobni stroški). Tega domnevam, da niste želela slišati :) vendar je tako in tako vaša odločitev zadnja, pa četudi za ceno dobrega občutka z nekoliko več stroški. To je v osnovi  težko vprašanje, pri čemer si ne želim podajati demagoških odgovorov. Predlagam, da pred odločitvijo pregledate in preizkusite čim več vam všečnih vozil. Na koncu šteje le vaše zadovoljstvo.

Vso srečo pri nakupu!
 
Lp,
Rok
 
monocit
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Če okt 21, 2004 9:45 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a monocit So sep 08, 2012 10:09 am

Pozdravljeni.

Še moja težava. Imam Opel Astra 1,4 turbo 103 kw letnik 2011. Od vsega začetka avto ob pospeševanju podrhtava ( neenakomerno vleče) . Najbolj je opazno pri 2300 in 2800 obratih. Še posebej poleti ko je vklopljena klima in je v avtu več potnikov. Ali pa kadar gre za pospeševanje v klanec. Avto je bil večkrat na dveh Opel servisih. Menjali so vžigalno tuljavo, svečke, preverili delovanje raznih senzorjev in do sedaj niso našli napake. Večrat so delali update programske opreme vendar brez sprememb. Ker se jim niti ne sanja kaj bi lahko bilo so rekli, da gre verjetno za karakteristiko motorja. Tudi njihov tehnični center na madžarskem ni dal nobenega pametnega nasveta. Kaj bi lahko bila težava? Na koga se še lahko obrnem? Imate vi kak servis da bi poskušali najti napako?

LP miran
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 2:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To sep 11, 2012 5:56 pm

Odgovor Monocit:


Pri vseh »subjektivnih« opazkah, lahko bi jim rekli kar specifikah določenih modelov, je pred odločitvijo ali gre za napako ali ne, pomembno definirati meje, kje so še sprejemljivi in kje že moteči pojavi delovanja (ali celo nefunkcionalnost vozila). Če so serviserji preverili vaše vozilo in pri tem na »prvo žogico« ne-zaznali nobenih nepravilnosti, je za preveriti še po sistemu test z enakim modelom pod enakimi pogoji. Če se to pojavlja tudi pri ostalih modelih (z enakim motorjem in opremo), imajo serviserji odprto povezavo s proizvajalcem, da jim javijo zaznano situacijo. Tako proizvajalec na osnovi teh prijav razvije oz izboljša določen sklop, program oz karkoli že je v obravnavi in preko svoje servisne mreže lansira izboljšavo (največkrat je to brezplačna izboljšava tudi po izteku garancije). To eden od proizvajalčevih načinov procesa stalnih izboljšav in skrb za kupce. V primeru da gre za napako (nefunkcionalnost), so postopki jasni; v času garancije je prodajalec/serviser dolžan brezplačno odpraviti napako (še posebej, če se pojavlja le pri vašem vozilu).


Glede na to, da imamo v hiši zastopstvo za omenjeno znamko, imate možnost, da vam z našo ekipo podrobno raziščemo primer. Če bi se odločili za to varianto, vam bodo v uredništvu foruma dali mojo številko. To naj ne zveni kot marketing; končna odločitev je vaša.

LP rok
 
monocit
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Če okt 21, 2004 9:45 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a monocit Če sep 13, 2012 9:04 pm

Hvala lepa. Se slišiva.
 
monocit
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Če okt 21, 2004 9:45 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a monocit Pe sep 21, 2012 10:47 pm

samo dodam še informacijo, da je v dneh ko je zunanja temperatura nižja tega cukanja ob pospeševanju precej manj. upam pa da mi uredništvo pošlje kontakt na email. lp
 
monocit
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Če okt 21, 2004 9:45 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a monocit Ne sep 23, 2012 8:35 pm

Spoštovani. Ker mi uredništvo še ni poslalo vaših kontaktnih podatkov( kljub emailom na njihove naslove pred 2 tednoma) bo poskusil še enkrat peljati avto na servis v MB. Zanima pa me ali so mi ob prevzemu avta v morebitno garancijsko popravilo dolžni dati kopijo delovnega naloga? Do sedaj namreč kadar je šlo za uveljavljanje garancije mi nikoli niso dali v roke nobenega dokumenta. Še vedno pa pričakujem odgovor uredništa ( administratorja..če ima podatke).
 
Uporabniški avatar
Gapiii
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1094
Pridružen: Pe feb 25, 2005 5:28 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Gapiii Po sep 24, 2012 11:48 am

Na kater mail si poslal? info@avtomobilizem.com?
 
Uporabniški avatar
urska_rad
Novinec
 
Prispevkov: 118
Pridružen: Če jun 30, 2011 7:11 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a urska_rad Po sep 24, 2012 12:08 pm

@monocit: Prejšnji teden sem vam poslala Rokovo številko na mail, ki ste ga zabeležili ob registraciji na naš portal. V primeru, da ga ne uporabljate, mi sporočite drug naslov na urska.radolovic@dlabs.si

LP, Urška

P.S.: Preverite še ZS.
 
50hojas
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: Po jan 03, 2011 11:27 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a 50hojas Pe okt 12, 2012 5:06 pm

Potdravljeni!

Zanima me kaj mi lahko poveste o tem avtomobilu VW Passat 1.9 tdi 131 KM letnik 2004 namreč nameravam ga kupiti natančneje gledam tegale (link) http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=6541021&show=1 Zanima me predvsem mašina ali so to preveč navite mašine ( tako mi je rekel sorodnik) ali je dobra mašina, na slošno kakšni so problemi. Ta na linku je še čipiran in me zanima če to kaj zmanša življenko doba ali kaj podobnega? Cena je sicer nerealna ampak če ga bo lastnik hotel prodati jo bo moral znižati! Aja pa ne vem ali ima to stalni 4pogon ali ne... kakor jez vem jih vw nima, mogoče se motim!

Hvala za odgovor!

Lp Luka
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 2:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To okt 16, 2012 7:53 am

Odgovor 50hojas:

Na vaše vprašanje vam lahko podam mnenje le v točki »čipiranja«; za ostale odgovore priporočam, da najdete zaupanja vrednega serviserja s področja VW, ki vam bo pregledal in ocenil stanje konkretnega vozila (vsaj tako je moje priporočilo). V osnovi »čipiranje« oz programsko povišanje navora dejansko dodatno obremenjuje torne površine batov, cilindrov, ležajev, celo nekoliko poviša temperaturo izgorevanja…itd. Vendar če je »čipiran iz znanega loga«, z vsemi certifikati, se ta, nekoliko povečana obraba ne odraža v obliki bistveno krajše življenjske dobe motorja. Teoretično bo motor pri 300 000 prevoženih km potreben obnove z ali brez softwarske nadgradnje. V kolikor prodajalec nima nobenega podatka o predelavi (certifikata, izvajalca…) in se boste vseeno odločili za nakup le tega vozila, raje odstranite raznorazne eksperimente povišanja moči, ki se pojavljajo na trgu. To še posebej velja, če vozilo pri pospeševanju močno kadi ali celo »klenka«. Če boste po odstranitvi še vedno željni po večji moči, to storite s takšno predelavo, za katero vam bo izvajalec jamčil v poseg s certifikatom ali njegovim tovrstnim statusom. Najslabše kar lahko pričakujete pri nekakovostni predelavi so staljeni bati, počene gredi, uničene turbine,…itd. Bodite previdni.

Veliko sreče pri nakupu.
Lp
rok
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7258
Pridružen: So maj 01, 2004 12:28 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a INFINITI Po okt 22, 2012 10:48 am

Eno vprašanje bolj iz zakonodaje.

Vsi vemo, da so ponavadi originalni avtomobilski deli, ki jih vgrajujejo v pooblaščenih servisih najdražji. Nekje sem zasledil, da naj bi po evropskem pravu imela stranka možnost izbire "t.i." originalnih vgradnih delov, ki ne prihajajo iz pooblaščene delavnice, brez vpliva na garancijske pogoje. Govorim o avtomobilskih delih, ki so recimo enaki oziroma prihajajo iz enakega podjetja in so indentični, le da ti nimajo recimo logotip avtomobilske znamke -ali to drži?
Ravno tako me zanima kako je z vgradnjo avtomobilskih delov, ki niso od enakega podizvajalca originalnega dela, temveč od druge firme, vendar imajo certifikat, da je kos narejen po specifikacijah in ustreza vozilu. Ali lahko tudi v tem primeru recimo prineseš te dele s seboj do pooblaščenega servisa, ter zahtevaš vgradnjo, ki naj nebi vplivala na garancijske pogoje?


LP,
Igor
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 2:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Po okt 22, 2012 6:36 pm

Odgovor INFINITI :

Tako kot pravite, to je bolj ko ne pravno vprašanje, ki se nemalokrat spreminja z uredbami, ki pokrivajo to področje. Seveda, vsak proizvajalec ima svoj pogled in podporo kdaj odobravati oz pod kakšnimi pogoji. Kakšna je največkrat sodna praksa za primere nestrinjanja razlage ene ali druge strani, žal nimam uradnega podatka. Lahko le delim mnenje povezano tehtnim vprašanjem.

Omenjeni »nebrandirani« deli se dejansko pojavijo na prostem trgu kot identični originalom (t.i. ekvivalenti). To so deli, ki so največkrat v »nebrandirani« embalaži. Za posebne dele(beri varnostno ključne dele kot so npr ležaji), obstaja ocenjevalna kategorija merjenja kvalitete končne izdelave. To pomeni, da vsak izdelek ki zadovoljivo preide skozi končno kontrolo, dobi neko oceno (podobno kot dijaki). Tiste izdelke z najvišjo oceno, proizvajalec dotičnega polizdelka proda proizvajalcu vozil za prvo-vgradnjo ter distribucijo originalnih nadomestnih delov do servisne mreže (izbere le najboljše, kot določene fakultete). Za te dele, ki jih imenujemo originalne jamči proizvajalec vozil (v embalaži proizvajalca vozil). Kar ostane, lahko dobite tudi v maloprodaji ter z jamstvom prodajalca (trgovine na drobno).

Odločitev kaj boste vgradili v vaše vozilo je v končni fazi vaša, saj gre za vašo last. Če je že prava odločitev, naj bi bila tehtna in objektivna. Garancijske pogoje določa proizvajalec vozil in zakonodaja ki pravijo, da proizvajalec vozil jamči samo na originalne dele ki so vgrajeni po metodah, ki jih predpisuje proizvajalec vozil. Regulativa o skupinskih izjemah omogoča vsakemu serviserju (sicer proti plačilu), da si pridobi znanje, postopke in orodje za vgradnjo originalnih delov, za katere ob morebitni okvari strošek le tega krije proizvajalec vozil (preko pooblaščenega prodajalca/serviserja originalnih delov). Za vse ostale naknadno vgrajene dele (neoriginalne in ekvivalentne), jamstvo prevzame trgovec, ki je prodal del oz serviser, ki ga je vgradil v vozilo. Ravno tako proizvajalec vozil izniči kritje morebitnega garancijskega popravila na dele, če je predhodno popravilo (lahko tudi redno servisiranje), na kakršenkoli posreden ali neposreden način vplivalo na nastalo okvaro (del). To je lahko tudi neopravljena tehnična kampanja (tovarniška izboljšava), ki je razpisana samo v mreži pooblaščenih serviserjev za točno določena vozila. V osnovi mi je vaše vprašanje res všeč, saj namiguje na odgovornost vaše končne odločitve. Vsak zakaj ima svoj zato in tudi zakaj so originalni deli dražji od ostalih, tudi ekvivalentnih delov istega proizvajalca. To je samo eden od odgovorov, ki se dotika odločitve med alternativami. Glede na to, da je »idej« nemalo, še posebej če pogojev »ne želite slišati«, je največji nasprotni razlog cena; vendar je največkrat tako, da če ni nobenih problemov (beri okvar), so vse alternative super. Če se pa že pripeti okvara, pa obstaja angleški rek, ki pravi da nismo tako bogati, da bi poceni kupovali. J Kakorkoli že, naj vam deluje z originalom, ekvivalentom ali neoriginalom.

Lp
rok
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 31 gostov