Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Temperatura vode skače gor in dol brez prestanka!

Napisal/-a Lojzek Po jan 05, 2004 3:49 pm

Imam Audi A3 (1.8T) l. 99.

Ko je ratalo mrzlo (kak mesec in pol nazaj) je temperatura vode začela padat. Vedno je bla na 90, nato pa kar naenkrat na 60 (oz. lahko še manj, ker števec je samo do 60). Potem nekaj kilometrov na 60, potem se spet dvigne, potem spet pade, se spet dvigne. Lahko se recimo dvigne samo do 70, pade na 60, potem dvigne na 90, pade na 80, se drži 80 nekaj časa, potem spet 90, potem spet 60. Števec enkrat spremeni temperaturo v 15 sekundah, drugič spet traja minuto, tako da sem kake kratke stike oz napake na kontaktih števca/senzorja izključil. Kako dolgo se drži na določeni temperaturi je tudi različno. Včasih nekaj kilometrov, včasih nekaj 10 kilometrov. Kakor mu pride.

Nikoli ni šel tud za las čez 90. Torej pregreva se ne.

Regulacija temperature je delovala vedno pravilno, ko je avto na mestu laufal. Recimo je padla na 60, pa sem se ustavil in počakal nekaj minut (tudi do 10 minut). Je počasi zlezla na 90, prižgal se je ventilator... Ostala je na 90. Ko sem se odpeljal naprej je včasih kmalu, včasih pa tudi ne padla na 60, 70, 80, kakor mu je zapasalo.

Včeraj sem pogruntal če ga pritisnem iz 2000 na 3000 obratov do konca gas in potem spustim na 2000 in spet do konca do 3000 in to ponovim nekajkrat ga spravim iz 60 na 90. Od tam naprej pa ni pa potem ni vedno enako. Vozim se naprej z 2000 in včasih se drži 90 naprej, drugič pade po nekaj kilometrih na 80, tretjič na 60.

Smo nehali gruntat kaj bi to lahko bilo in smo zamenjali termostat. In glejga zlomka temperatura se je držala na 90 - cela 2 dni. 2 je dni delal brez problema. Moral bi past na 60 vsaj enkrat saj sem ta 2 dni vozil po enakih relacijah kot prejšnje dni, pa se vseeno ni premaknil iz 90. Sem že mislil, juhu, rešeno! Nato ga je pa začel postopoma srat. Najprej poredko nato pa je prišel nazaj na stari tir.

Vedno je bila zgornja cev na hladilniku vroča, tudi ko je temperatura padla na 60. Zdej če se avto tako hladi (in ne pregreva) bi človek rekel da je termostat skozi odprt in se vse skupaj zato preveč hladi. To bi bilo res če bi tudi zgornja cev hladilnika bila mrzla, mar ne? Potem človek spet pomisli da je mogoče senzor za temperaturo zanič, a kmalu se spomne da se števec temperature zgleduje po spodnji cevi hladilnika. Ko se ta zgreje gre števec na 90, ko je ta mrzla je števec na 60. Torej ni senzor.

Se je pa zgodilo to:
Pade na 60, ustavim in ga ugasnem. Odprem zamašek ekspanzijske, vanj butne malo vode (kot vedno), grem nazaj v avto in dam samo kontakt in števec pokaže 90. Potem izvem, da bi to lahko pomenilo da je šlo tesnilo na glavi in da je na senzor temperature prišel zračni mehurček in je števec pokazal narobe, ko pa je malo vode butnilo v ekspanzijsko se je zračni mehurček premaknil in števec pokazal pravilno. Hja recimo da bi to bilo res, a to potem ne pojasni zakaj se temperatura na števcu spreminja vzporedno s temperaturo spodnje cevi hladilnika. Sem pomislil da je pa mogoče crknil zamašek ekspanzijske in da ne odvaja pritiska v posodi in da bil to vzrok problemov. Se vozim zdaj brez zamaška pa ni razlike.

Zgodilo se je tudi to:
Se vozim naokoli, 90, potem grem proti domu in pade na 60 in tam ostane ko pridem domov. Doma še malo laufam na mestu čakajoč da se bo dvignilo na 90. Se ne premakne in se naveličam. Pridem čez pol ure nazaj, dam samo kontakt in kaže 90. Halo?!

Dogaja se tudi to:
Zjutraj ko je mraz mi zasveti lučka za temperaturo vode (ki sveti seveda tudi če je premalo vode). A seveda zjutraj je voda mrzla, v ekspanzijski je pa med min. in max. Halo že spet?! Potem ga zalufam in po kaki minuti lučka ugasne.

Sliši se tudi to a verjetno nima to nobene povezave:
V menjalniku ali sklopki ropota ležaj - ko pohodim sklopko preneha. To se najbolj nagravžno sliši ko je avto mrzel. Ko je topel se sliši a ne vedno. To bom že uštimal samo verjetno nima povezave z vodo.

Na koncu še vedno buri duhove to da je temperatura bila normalna 2 dni po tem ko je bil vstavljen nov termostat. Zakaj je bilo lahko 2 dni v redu? Potem se je začelo pa slabšat (vedno bolj pogosti padci temperature) dokler ni sranje doseglo isti nivo kot je bil pred menjavo termostata.

Okej, meni ni jasno kaj bi lahko bilo. Bom pa probal še enkrat zamenjat termostat da vidmo kolk dni bo zdržal tokrat. Mogoče je bil pa zanič novi termostat?

Ne vem, ne vem. Zmanjkalo mi je idej. Ma kdo kako? Je kdo že mel enake probleme?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po jan 05, 2004 4:01 pm

Lahko ti je šel kazalec temperature in ti zato ne kaže prave temperature. Preveri pri kakem avtoelektričarju, ali pa zmeri sam temperaturo s kakim termometrom in poglej koliko ti takrat kaže na števcu. Dobvolj je če si naštimaš merilec v ekspanzijsko posodo in si v avto povlečeš displejček za temperaturo in ti bo med vožnjo kazalo temperaturo, pa lahko primerjaš.

Lahko ti je šel kak termostat, ki ti odpira kadar se mu pač zljubi pri čist nedoločeni temperaturi nad 60 stopinj.

Lahko so se ti nabrale smeti v starem antifrizu - spusti vse ven in zamenjaj antifriz.


To kar praviš, da slišiš zvok pri sklopki - hmalu jo boš moral menjat. Ne celo ampak samo... ne vem kako se mu že reče - mi bo kdo pomagal tukaj na forumu. Mam na konc jezika, pa mi ne gre v prste.

LP
Nebivedu
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Napisal/-a Lojzek Po jan 05, 2004 4:10 pm

nebivedu, a si ti prebral vse kar sem napisal? :)
 
Sedicivalvole
Novinec
 
Prispevkov: 209
Pridružen: Pe nov 07, 2003 7:40 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Sedicivalvole Po jan 05, 2004 4:52 pm

Ja, si pa temeljito opisal :) No, se bi kar strinjal, s tem kar je nebivedu napisal.

lp
Slika
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Napisal/-a Lojzek Po jan 05, 2004 9:11 pm

še kaka ideja kdo?

zna kdo pojasnit zakaj se lučka za temperaturo vode prižge ko je avto popolnoma mrzel po 1-2 minutah laufanja avta na mestu pa ugasne?
 
Uporabniški avatar
super98
Uporabnik
 
Prispevkov: 1470
Pridružen: Če sep 18, 2003 7:03 pm

Napisal/-a super98 Po jan 05, 2004 10:40 pm

Pomoje da ti ga serje števc. Neki podobnga je men delal ne golfu III (sam da z vsemi drugimi števci razn unga za temp). Probi res še enkrat zamenat termostat pa boš vidu kva bo.

Drgač tist k se sliš je pa potisn ležaj na sklopki.
TJUNING PA TO...
 
LiXo
Novinec
 
Prispevkov: 169
Pridružen: Po apr 28, 2003 3:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a LiXo Po jan 05, 2004 11:04 pm

Ja, bi znal bit termostat...drgac je pa nm na Puntu II podobn kazal temperaturo pa je bla baje ena elektronka nevemčesa...
 
Uporabniški avatar
Lini
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr sep 17, 2003 9:43 am
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a Lini Po jan 05, 2004 11:10 pm

Lojzek, s temle sm se js ukvarju ene 14 dni nazaj. Simptomi so bli identični. Najprej tipalo za temperaturo hladilne tekočine je na bloku motorja. Poišči ga in okrog njega navij tipalo od digitalnega termometra in se pejt peljat in spremlji temperaturo. Ali pa se takrat ko zaniha ustav pa izmeri temperaturo. Pol boš pa itak šou po tipalo in ga boš zamenju :) Obilo sreče!
 
klemen
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Sr apr 24, 2002 9:19 pm

Napisal/-a klemen Po jan 05, 2004 11:14 pm

Pri meni se naključno sprehaja števec za gorivo.

Če se ti v zelo kratkem času temperatura spremeni potem je nekaj narobe s števcem. Kaj pa pravijo na servisu ?
Slika
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Napisal/-a Lojzek Po jan 05, 2004 11:36 pm

gregorgti je napisal/-a:Lojzek, s temle sm se js ukvarju ene 14 dni nazaj. Simptomi so bli identični. Najprej tipalo za temperaturo hladilne tekočine je na bloku motorja. Poišči ga in okrog njega navij tipalo od digitalnega termometra in se pejt peljat in spremlji temperaturo. Ali pa se takrat ko zaniha ustav pa izmeri temperaturo. Pol boš pa itak šou po tipalo in ga boš zamenju :) Obilo sreče!


a pri tebi je blo samo tipalo?
 
Uporabniški avatar
Lini
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr sep 17, 2003 9:43 am
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a Lini Po jan 05, 2004 11:39 pm

Lojzek je napisal/-a:
gregorgti je napisal/-a:Lojzek, s temle sm se js ukvarju ene 14 dni nazaj. Simptomi so bli identični. Najprej tipalo za temperaturo hladilne tekočine je na bloku motorja. Poišči ga in okrog njega navij tipalo od digitalnega termometra in se pejt peljat in spremlji temperaturo. Ali pa se takrat ko zaniha ustav pa izmeri temperaturo. Pol boš pa itak šou po tipalo in ga boš zamenju :) Obilo sreče!


a pri tebi je blo samo tipalo?


ja pr men je šlo sam tipalo in precej živcev pa dnarja
Vsaka šola neki košta!! :)
 
Uporabniški avatar
Lini
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr sep 17, 2003 9:43 am
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a Lini Po jan 05, 2004 11:43 pm

Druzga kot tipalo al pa termostat itak ne more bit. Če maš pa ornk umazano hladilno tekočino, sam res ornk usrano pol je pa lohk kej zabit sam če bi blo zabit bi ti pomojem že kuhu hrenovke v raztezni posodi. :D :D
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Napisal/-a Lojzek Po jan 05, 2004 11:44 pm

klemen je napisal/-a:Pri meni se naključno sprehaja števec za gorivo.

Če se ti v zelo kratkem času temperatura spremeni potem je nekaj narobe s števcem. Kaj pa pravijo na servisu ?


ja ko bi se le v zelo kratkem času, potem bi itak bil le slab kontakt. tako pa števec počasi leze od 15 sekund pa do minute.

samo recimo pazi tole, če bi bil senzor fuč, zakaj je potem po menjavi tarmostatas 2 dni delalo ok??
 
Uporabniški avatar
Lini
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr sep 17, 2003 9:43 am
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a Lini To jan 06, 2004 12:27 am

Hja možnosti je velik men je tud parkrat normalno pokazal. Je pa možn da je vlaga not pršla z druge strani k je z neko maso izoliran pa ne dela več. lohk pa tud probaš če ti cagr (kazalec) normalno dela tko da če maš tipalo na en kontakt prtisneš žico k gre na tipalo na maso in mora cagr zabit če maš pa na dva kontakta jih povežeš med sabo in mora spet zabit. To preizkušanje naj bo sam trenutno edn naj gleda edn pa stik nardi da ne boš kazalca uniču. Kr ti lohk špula zgori. Drgač pa če avto pelješ na pooblaščen servis ti bojo nardil test in zamenjal tipalo za jurja. Tipalo samo pa bo stalo ene 16kil sit
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Napisal/-a Lojzek To jan 06, 2004 2:13 am

okej bomo menjal termostat pa bomo vidl kaj bo. če ne pa grem senzor pomert.

kaj pa tista, zakaj se lučka za temperaturo vode prižge, ko je avto popolnoma mrzel po 1-2 minutah laufanja avta na mestu pa ugasne?

a se je sfuzlalo še senzorju za vodo al dejansko ni vode tam kjer je senzor?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jan 06, 2004 8:17 am

Lojzek - lahko bi ti šla vodna pumpa. Ali pa je je kej polomilo na vodni pumpi in enkrat dela enkrat ne. Meni se če imam zanič vodno pumpo prižge lučka in gori minuto pa pol, potem ugasne(tko piše v navodilih tudi ti si jih preberi, kaj pomeni prižgana lučka za vodo) - mislim, da imaš podoben simptom.
Samo prvo res preveri temperaturo. ker bi sam rekel da je problem pri tipalu in nikjer drugje.

LP
Nebivedu
 
Uporabniški avatar
Lini
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr sep 17, 2003 9:43 am
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a Lini To jan 06, 2004 12:45 pm

Tud tipalo za nivo hladilne tekočine se da enostavno probat. Zdej pa sam še en nasvet. Pejt na en servis kjer majo tester in boš vse to takoj zvedu ker proba vse naenkrat. Pa še finta? Pejt zrvn v delavnico mal podebatiri z mehanikom pa ti bo povedu kaj je zanič pol pa sam gaza nekam po material pa orodje v roke. Za sam pregled pred posegom ti ne računajo nič, al pa zlo malo. Največ je pa itak vredn podatek kaj je zanič. :-P
 
Uporabniški avatar
Lini
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr sep 17, 2003 9:43 am
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a Lini To jan 06, 2004 12:49 pm

Ideja! Dej sam kontakte na konektorju preglej če jih še nisi. Dej jim mal kontakt spreja! tipalo za temperaturo je pr mojem narjeno na kabelčeveljlohk da je pr teb tud in se sam mal premika. probi najprej to.
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Napisal/-a Lojzek To jan 06, 2004 1:21 pm

gregorgti je napisal/-a:Ideja! Dej sam kontakte na konektorju preglej če jih še nisi. Dej jim mal kontakt spreja! tipalo za temperaturo je pr mojem narjeno na kabelčeveljlohk da je pr teb tud in se sam mal premika. probi najprej to.


to ne more bit to, ker števec ne skače sunkovito oz. trza, kot bi v primeru odklopa oz. slabega kontakta senzorja.

bom pa pogledal vse. nikol ne veš.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr jan 14, 2004 12:23 am

Oki da nem lih nove teme odpiru bom zažel kr tle. Oki zanima me na kok stopinj mora pognat ventilator za hlajenje hladilne tekočine? Gre pa za avto R5 1.6d. Ja za mojga ja:P ker sem do zdej menju že dva termostat in sta oba crknila u dveh dneh :shock:
To mislim termostat ki odpira in zapira vodo. Drgač pa uklopu ventilator pri 95 stopinjah (testiru danes brez ternmostata).
NO tnx za odgovore če bo kaki :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov