Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a xxl Če okt 17, 2013 9:45 pm

Kako deluje motor v Voltu,vem,da služi kot generator,ampak,kako to izgleda v praksi?Ker ne poganja neposredno koles,pomeni da so njegovi obrati vseskozi enaki,ali kako?Kako se to sliši v kabini in od zunaj?
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
Milan_48
Novinec
 
Prispevkov: 164
Pridružen: Ne jan 01, 2006 12:59 pm
Kraj: Šavrinija

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a Milan_48 Če okt 17, 2013 10:17 pm

Uf, sem se premalo vozil z njim. Le pol ure. Izpraznil baterijo, da sem poiskusil vožnjo na lektriko med polnenjem. Sliši se zelo malo, sploh napram dizlom in to mi je zelo všeč. Vrtljaji motorja se pa verjetno prilagajajo obremenitvi, ker morajo več in hitreje polniti ob tiščanju, ampak to ni nikoli tako moteče kakor pri klasiki. Ima pa Ampera zelo močan elektromotor in odličen navor od nula dalje v vsakem primeru in ne tako kot pri ostalih hibridih, kjer malo bolj stisneš na stopalko za plin in je takoj na klasiki z vsemi njenimi slabostmi (navor, glas, poraba, ...)
Nulla tenaci invia est via!
 
jernej_b
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To okt 01, 2013 12:34 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a jernej_b Pe okt 18, 2013 8:49 am

Odgovor Milan_48:

Žal trenutno tehnologija baterij očitno še ni primerna, da bi omogočila primerno ponudbo vozil z večjim električnim dosegom. Baterije so še vedno velike, težke, drage in potencialno nevarne. Nekje sem prebral, da je za ekvivalent 60-lirskemu rezervoarju bencina potrebno imeti 4-tonsko baterijo NiMH ali 2-tonsko Li-ionsko baterijo – to pojasni tudi probleme s prostorom.

Zanimiva kompromisa sta Ampera in Prius plug-in. Ampera (Volt) ima precej večji doseg, in odličen električni pogon, a ima le štiri sedeže in relativno veliko porabo goriva (običajni 1,4 bencinski motor poganja elektromotorje preko generatorja), ko so baterije prazne. Prius pa je polnokrvni petsedežni hibrid z normalnim prtljažnikom, super majhno porabo goriva, a z E-dosegom »le« 25 km.

Moje mnenje je, da je plug-in primeren za uporabnike, ki imajo dnevne komunikacije znotraj dosega vozila in možnost priključitve tako, da vsaj 90% prevozijo na elektriko (po možnosti ne po avtocesti).

LP, Jernej
 
Benji
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: To nov 05, 2013 9:12 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a Benji To nov 05, 2013 9:18 pm

Pozdravljeni, zanima me, če je treba v zimskem času pri nizkih zunanjih temperaturah (npr. pod -10 stopinj Celzija) pri uporabi (priključnega) hibrida pričakovati kakšne posebnosti? Hvala.
 
jernej_b
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To okt 01, 2013 12:34 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a jernej_b Sr nov 06, 2013 11:15 am

Odgovor Benji:

Nizke temperature povečajo viskoznost maziv in goriv in upočasnijo kemijske reakcije. V zimskem času uporabljamo zimske pnevmatike. Sneg in led pogosto dodatno obtežita vozilo.

Dodatna energija je potrebna za ogrevanje vozila, stekel itd.

Vse to vodi do povečane porabe energije oz. goriva pri vseh vozilih. Po naših izkušnjah je vpliv mraza na porabo energije pri hibridih približno enak kot pri običajnih bencinskih ali dizelskih pogonih. Na našem prototipnem priključnem hibridu po treh letih uporabe nismo opazili kakih posebnosti. Vpliva ekstremno nizkih temperatur na kapaciteto baterije in doseg nismo posebej merili. Ocenjujemo, da je, v primeru, da je baterija ohlajena na -10 stopinj C, doseg vozila manjši za kakih 10-15%. Res pa je, da se baterija ob delovanju relativno hitro ogreje.

LP, Jernej
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a J.McLane To nov 19, 2013 8:10 am

Še dve vprašanji glede vzdrževanja.

Zanima me zakaj na uradnih servisih pri menjavi olja uporabljajo 5W30 olje in ne 0W20 kot je priporočeno po navodilih? Možno da temu ni več tako (bilo pred letom dni) in da to ni na vseh servisih. Kaj pa vaš pogled na to olje? Očitno je, da je taka specifikacija zaradi porabe goriva, pa četudi samo za kakšen odstotek.

Drugo vprašanje je glede olja v menjalniku (transaxle). Po tujih forumih se pojavljajo analize pri menjavi tega olja in so zelo zaskrbljujoče, Toyota predvideva samo kontrolo na vsakih nekaj deset tisoč km, menjava ni nikoli predvidena, ker naj bi to olje preživelo življenjsko dobo vozila. Kaj če hočem najboljše za svoje vozilo, planetni menjalnik z obema el. motorjema je ja srce pogona, sama menjava olja je pa preprost drain & fill nobenega kompliciranja, drago je samo Toyota WS olje (če ga servisi sploh imajo). Torej kakšne so vaše izkušnje in priporočila glede tega?
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
jernej_b
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To okt 01, 2013 12:34 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a jernej_b Pe nov 22, 2013 11:26 am

Odgovor J.McLane

Uporaba različnih viskoznosti olja je pogojena s temperaturo okolice v kateri avto deluje. Olje viskoznosti 5W-30 je po temperaturnem območju delovanja povsem ekvivalentno 0W-20, verjetno pa ga servisi uporabljajo zato, ker je to olje ki se uporablja tudi pri starejših vozilih, za katere 0W-20 ni primerno, povrhu vsega pa je še nekoliko cenejše. Toyota 0W-20 predpisuje zato, ker je vozilo s tem oljem dobavljeno iz tovarne, zaradi svojega temperaturnega razpona lahko v proizvodnji uporabljajo le eno motorno olje s katerim pokrije vsaj celo Evropo, verjetno pa tudi druge kontinente.

Viskoznost je torej stvar izbire (lastnika oz. bolj usposobljenega mehanika) in ne nek rigiden predpis. Če bi stranka živela v Kaliforniji bi lahko mirno uporabljala 20W-50 olje (ki seveda ustreza predpisanemu standardu).

t_obmocja.png
t_obmocja.png (29.92 KiB) Videno 101790 krat


Moje osebno mnenje je, da je olje 0W-20 za najnovejše motorje morda vseeno najboljše.

Kar se tiče olja v menjalniku, ATF WS ne uporabljajo zgolj hibridi ampak tudi moderni Toyotini avtomatski menjalniki. Alternative za to olje ni. Običajno to olje res zdrži do konca življenjske dobe vozila, a glede na visoko ceno komponent v katerih se uporablja, vseeno priporočamo to olje zamenjati od časa do časa (recimo vsaj na 100.000 kilometrov).

LP, Jernej
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a J.McLane Pe nov 22, 2013 11:54 am

Kar se temperaturnih območij tiče bi bila dovolj še kakšna višja viskoznost kot 5W30 za naše ali celo svetovne razmere. V navodilih se to olje bolj pojavlja kot način za znižanje porabe kot pa zardi temperaturnega območja.

Zanimivo pa je, da v sončni Kaliforniji vsi servisi že nekaj let upoštevajo navodila Toyote in točijo samo 0W20, mogoče je to tudi zahteva California Air Resources Board (CARB).
Priponke
Untitled.gif
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
jernej_b
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To okt 01, 2013 12:34 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a jernej_b To nov 26, 2013 2:36 pm

J.McLane, se strinjam s komentarjem. Sončna Kalifornija je v marsičem daleč pred nami. CARB niti v sanjah ne bi dopustila tolikšnega deleža dizlov na njihovih cestah, kot ga imamo pri nas.

LP Jernej
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a odprti clio Če nov 28, 2013 9:57 am

jernej_b je napisal/-a:J.McLane, se strinjam s komentarjem. Sončna Kalifornija je v marsičem daleč pred nami. CARB niti v sanjah ne bi dopustila tolikšnega deleža dizlov na njihovih cestah, kot ga imamo pri nas.


Smem vprašati, kaj je tako močno narobe z dizli?
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
jernej_b
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To okt 01, 2013 12:34 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a jernej_b Če nov 28, 2013 3:59 pm

Odgovor odprti clio:

Res je, da so dizelski motorji v osnovi učinkovitejši od bencinskih, prvič zaradi manjših sesalnih izgub in drugič zaradi višje temperature zgorevanja. Prav slednja pa je kriva za težave dizlov z NOx. Pri izgorevanju pri visokih temperaturah namreč dušik iz zraka reagira s kisikom. Nastali dušikovi oksidi pa močno škodijo okolju in zdravju ljudi.

Druga težava dizlov so sajasti delci (PM), ki so verjetno največji krivec za bolezni dihal pri prebivalcih mest. Mednarodna agencija za raziskavo raka v okviru svetovne zdravstvene organizacije je ravno prejšnji mesec onesnaženje zraka v mestih uvrstila v prvo kategorijo vplivov za nastanek pljučnega raka, pri čemer je izpostavila sajaste delce kot glavno kancerogeno sestavino ozračja v mestih.

Res se proizvajalci proti tem emisijam bolj ali manj uspešno borijo z različnimi filtri, a v praksi se izkaže, da se ti filtri s časom pokvarijo ali obrabijo, zamenjava pa je pogosto prevelik finančni zalogaj.

Skratka: kjer je veliko dizlov na kupu, tam ni pametno dihati s polnimi pljuči.

LP, Jernej
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2045
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a Gosic Po jan 06, 2014 5:06 pm

Vozim dizla in naslednji avto bo zagotovo bencinar. Iz vidika ekologije, financiranje v primeru okvar, porabo pa lahko v kombinaciji s hybridom praktično izenačim dieselski.
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a odprti clio To jan 07, 2014 9:03 am

ekologíja -e ž (ȋ) veda o odnosu organizmov do okolja: rastlinska, živalska ekologija / pomen gozda v ekologiji pokrajine

Nič ni ekološkega oz. eko v tem, da si kao osveščen in se smatraš za okoljevarstvenika.

Edino, kar se da smatrati pod "ekološko" pri hibridih, je da so veliko tišji in bo še več mačk končalo pod kolesi. Tu gre za interakcijo lastnika do mačke/psa in to je ekološko.

Se kaj vprašate kaj vse je v tleh ob avtocestah? Kakšna je koncentracija težkih kovin? Kaj je v tleh v Mežiški dolini? Kaj se pravzaprav dogaja z vodo ob soljenju cest?
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a J.McLane To jan 07, 2014 9:55 am

Kaj si sploh hotel povedati? Da je tvoj "odprti clio" enako ekološki? Da se beseda ekološki ne nanaša na zrak, ki ga dihamo mi in živali? Seveda so tudi ostali večji onesnaževalci, ampak zakaj se vedno s prstom kaže na druge, najprej je treba zadeve počistiti pri sebi.

Osebno nisem nek velik vernik v CO2 in globalno segrevanje, ampak glede lokalnih izpustov, ki povzročajo taka ali drugačna obolenja pa ni dileme.

Tvoj Megane Grandtour 1.5 dci 106 izpusti:
284 mg/km CO
245 mg/km NOx
276 mg/km HC + NOx
17 mg/km trdih delcov

Toyota Prius:
101 mg/km CO
6 mg/km NOx
14 mg/km HC
0 mg/km trdih delcov

In še nekaj branja kaj ti plini povzročajo:
http://en.wikipedia.org/wiki/NOx#Health_effects
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_mon ... _pollution
http://en.wikipedia.org/wiki/PM10#Health_effects

Se mogoče kdo spomni povečane koncentracije ozona letos poleti? Zanimiv je bil tudi intervju mimoidočih na TV o osveščenosti kaj ta ozon sploh je.

Bistvena prednost Toyotinih hibridov je, da se take emisije dosežejo brez pretirano kompliciranih filtrov in katalizatorjev, čistost sodobnega dizelskega motorja pa je odvisna skoraj samo od filtrov, kateri so po neki polovici življenjske dobe vozila vprašljivi, oz. ko začnejo povzročati težave se vozniki zatečejo k odstranjevanju te "eko" navlake, hej pa še poraba se po odstranitvi zniža :roll:
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a odprti clio To jan 07, 2014 10:26 am

Kaj hočem povedati? Da sta izraza "ekologija" in izpeljanaka "eko" po mojem mnenju daleč najbolj brutalno posiljena izraza v zadnjem desetletju. Tesno za petama jima je zgolj še "revolucija".

Ekologija je veda, ki se ukvarja s proučevanjem odnosov med organizmi. Trditi, da je Prius (ali karkoli) bolj ekološki je ekvivalentno temu, da bi trdil, da je moj avtomobil bolj statističen. Kako bi ti zgledalo, če bi pisal: ja, v duhu statistike imam dizla. Ampak bi rad kaj bolj statističnega, zato bom vzel XY?

Nisi vernik v ogljikov dvokis...? Kaj to sploh pomeni? Kaj hočeš sploh povedat? Ne verjameš v obstoj molekule?

Jaz sem biolog in se ne vtikam v EURIBOR ipd. Pač nimam pojma, čeprav se mi nekaj svita o zadevah. Samo se pa drugi tudi vtikate v naravoslovje, kjer nimate 5 čistih razpucanih. Sploh ne bi začenjal o obolenjih in povzročiteljih.

Pogojno se v zgornjih primerih lahko posluži avtor izraza "okoljevarstven". Tudi pod razno pa ne "ekološki".

Sem spoznal tudi gospoda Bolko na prezentaciji Plug-In hibrida in v njegovo strokovnost na strojnem področju nikakor ne dvomim. Ni pa me prepričal na naravoslovnem področju, še manj pa vsi naši slovenski "eko" privrženci na vseh področjih. Je naravoslovja veliko več kot nekaj fizike, kemije in biologije v SŠ. Interakcije vsega so veliko bolj kompleksne na vseh nivojih, kot se vam zdi.
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a J.McLane To jan 07, 2014 11:20 am

Zgleda da sem naletel na mino, ker si iz stroke. Kakorkoli, jezik je živa stvar in očitno se je izraz "ekološki" prijel in dobil nov pomen, najboljše da se sprijazniš:

ecological (ˌiːkəˈlɒdʒɪkəl)
adj
1. (Environmental Science) of or relating to ecology
2. (Environmental Science) (of a practice, policy, product, etc) tending to benefit or cause minimal damage to the environment
ˌecoˈlogically adv
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a odprti clio To jan 07, 2014 11:27 am

J.McLane je napisal/-a:najboljše da se sprijazniš:v


Trudim se ne sprijaznit... Pa se bom očitno moral vdat :lol:
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
emon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: To jan 07, 2014 11:44 am

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a emon To jan 07, 2014 11:48 am

Kaj pa glede prihodnosti hibridov? Bodo hibridi ostajali ali bo šlo počasi proti popolni električnosti? Prihajajo kakšne novejše tehnologije, ki bi recimo drastično povečale doseg pri hibridih?

Hvala, Emon
 
jernej_b
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To okt 01, 2013 12:34 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a jernej_b To jan 07, 2014 1:34 pm

odprti clio je napisal/-a:
Edino, kar se da smatrati pod "ekološko" pri hibridih, je da so veliko tišji in bo še več mačk končalo pod kolesi. Tu gre za interakcijo lastnika do mačke/psa in to je ekološko.


Če si bi pozorno prebrali navedena dejstva, se zagotovo ne bi tako grobo sprenevedali. Omenil sem npr. najnovejšo nizozemsko široko medicinsko raziskavo, s katero so jasno dokazali in statistično ovrednotili povezavo med dizelskimi izpuhi nastankom raka na pljučih. Ali si upate svojo izjavo ponoviti sodržavljanom, ki niso nikoli prižgali cigarete, pa so zaradi dizelskega smoga zboleli za pljučnim rakom?

Tihost hibridov res predstavlja določen problem, dokler se družba na to ne navadi. Na Japonskem si lahko ob nakupu hibrida celo doplačate za zunanji zvočnik, ki pri hitrostih pod 20 km/h s sintetičnim zvokom elektromotorja opozarja na bližajoče vozilo. Morda bomo pri nas pogruntali kaj bolj zabavnega, npr. zvok dirkalnika, kravje zvonce, pasji lajež, kako poskočno muziko…

Prepričan sem, da se bomo razburjanju nad tihostjo avtomobilov čez nekaj let prav tako nasmejali kot se danes nasmejimo ob enem prvih prometnih predpisov, po katerem je moral voznik avtomobila pred srečanjem s konjsko vprego le-tega zaustaviti in pokriti z zeleno prevleko, da ne bi splašil konj.

Problem težkih kovin v prometu smo odpravili z uvedbo neosvinčenega bencina. Ostalega ne bom komentiral, ker ne sodi pod temo hibridnih vozil.

LP Jernej
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Re: VSE O HIBRIDNI TEHNIKI - gost JERNEJ BOLKA

Napisal/-a odprti clio To jan 07, 2014 2:59 pm

Spomnimo, v slovenščini je stanje naslednje:

odprti clio je napisal/-a:ekologíja -e ž (ȋ) veda o odnosu organizmov do okolja: rastlinska, živalska ekologija / pomen gozda v ekologiji pokrajine
.

Napačno dojemate raziskave. Raziskave ničesar ne dokazujejo, sploh ne pri tako širokih temah. Zgolj dajejo težo neki tezi in ji tlakujejo pot do teorije. Ta trenutek se ubadam z zelo obširno (za slovenski trg) statistično analizo določenih obolenj*, v kateri sodeluje veliko splošnih zdravnikov in specialistov, zato si bom dovolil izjaviti, da mi je jasno kako potekajo te raziskave in posledično tudi izraziti dvom v vsa tako zvana dejstva, kot jih imenujete.

Pozabljate namreč na intenzivno uporabo in izrabo azbesta v ne tako daljnji zgodovini. Prištejte še Černobil in smeti na Balkanu iz devetdesetih, kamor se hodi kopat kar nekaj severnjakov. Če k temu dodate še potencialno genetsko nagnjenost k določeni obliki raka in pasivno izpostavljenost kancerogenim snovem v vsakdanjem življenju (nekdaj so to bili navadni laki za barvanje površin, danes razne dišave in celo plastike), lahko hitro podvomite v eksplicitno škodljivost dizlov. Ne zanikam tega, da so izpušni plini škodljivi, a niso edini.

Razčistite pri sebi pojem "ekologija" in vnovič preberite mojo objavo. Opazili boste, da sem se obregnil predvsem ob uporabo pojma in ne ob naštete prednosti hibrida. Tu se bom spotaknil ob (težke) kovine - sodeloval sem tekom študija pri analizi tal in voda; če danes vsi šaltamo na vašo Toyoyto hibrid, so težave daleč od odpravljenih. S čim pa zavirate, za začetek?

*ker sem poleg iz dobre volje drugih, ne bom podajal nobenih podatkov.
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov