PRINCIP ŠT. 1: POČASI IN ZMERNOLogično, počasnejša vožnja da nižjo porabo. Po mojih izkušnjah 10km/h pomeni nekje 0,5 litra na 100km (to pa velja predvsem na avtocesti, za razpon med 90 in 130 km/h). Pri hitrostih, večjih od 130 na uro, se poraba potencirano povečuje. Pri hitrostih, manjših od 90 na uro, se dodatni prihranek potencirano zmanjšuje, pri 80 na uro na AC je prihranek že skoraj zanemarljiv.
Drugi del tega principa, torej zmerno, pa pomeni vzdrževati hitrost pri minimalnem pritisku na plin, torej iskanje 'sladke točke' (ang. 'sweet spot'), kjer z najmanjšo možno porabo lahko vzdržuješ energijo avtomobila in hitrost.
Za res dober izkoristek in hypermiling moraš poznati cesto. Še dodatno pa pomaga potovalni računalnik v avtomobilu, ki zmore prikazovati sprotno porabo: tako lahko sproti prilagajaš pritisk na plin (ker so ob minimalnih razlikah pritiska na plin lahko velike razlike v porabi!). Voznik pač že itak mora občasno pogledati dol, da preveri hitrost, če sproti preveriš še sprotno porabo, nisi nič na slabšem.
Pri 'počasni vožnji' je seveda nujno biti obziren in ne ovirati drugih vozil. Tu je nujna izbira časa vožnje: če je možno, se izogni prometnim konicam. Na avtocestah je lažje, saj te lahko druga vozila neovirano prehitijo po prehitevalnem pasu. Na lokalnih cestah praviloma vozim po omejitvah in ne bistveno počasneje (saj prihranek ni tako velik), sploh pa ne, kadar za mano vozi drugo vozilo.
Na avtocesti se lahko uporabi še dodaten trik: voziš za tovornim vozilom, ki vzdržuje 90 na uro. Del tega trika je 'drafting' (vožnja v zavetrju), kar bom opisal kasneje, toda pomebneje je to, da se s tem strateško 'umakneš' za počasno vozilo in s tem nisi ti 'kriv' za počasno vožnjo
Odgovori @gasolinedream:
a in b: Vedno in povsod pa prilagajati vožnjo stanju na cesti, logično. Če je treba, se pospeši, kadar pa lahko voziš ležerno, si pa privoščiš. Tu pa ena opomba: eno je "biti obziren do drugih", drugo pa je "biti ponižen". Če si obziren, to pomeni, da se umakneš oz. pospešiš, ko vozilo za tabo nima izbire. Če pa vozilo za tabo lahko brez težav pride mimo (te prehiti varno in legalno), ni pa nobenega razloga, da bi svojo vožnjo prilagajal njemu.
c: eno z drugim. S tem, ko varčujem na gorivu, šparam denar. Seveda bolj spremljam gole številke porabe (torej koliko goriva porabim in prihranim), na koncu pa je izkupiček prihranek denarja.
d: nikoli ne sekam(o) ovinkov in črt. Jaz vedno vozim po svojem pasu, tako na lokalnih cestah, kot na AC. Prihranek je tu tako minimalen, da se res ne splača.
@DePalmo: Jaz NIKOLI ne vozim po prehitevalnem pasu. Nikoli. Vedno po voznem. Najraje v konvoju tovornjakov.