Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Energetik81 So jan 25, 2014 9:50 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Ti zaradi mene kar izvajaj P&G s polnim gasom in 3000-4500 obrati s turbodizlom... Včasih malo preveč teoretiziraš, je treba kaj tudi probat. P&G na nek način uporabljam, ampak pospešujem predvsem z "navorom", ne s "konji" in pa zaradi precej ovinkov, vzponov/padcev, prometa, pride idealen način, kot si ga ti predstavljaš zelo redko v poštev. Pospeševanja na polno z 1.9 TDI pa praktično z nobenim "drsenjem" ne boš dobil nazaj.


Jaz P&G ne izvajam, ker je neudoben in moti ostale v prometu. Samo omenjam, kaj vsebuje hipermiling, ker ste pisali, da je zaradi tega motor "zamorjen".
In P&G ne pomeni teranja na polno v "pulse" delu, ampak z nekje 70-80% gasa v okolici sweet spota. Recimo pri N/A bencinarju pospeševanje nekje od ca. 2000 do 4000rpm. Torej motor deluje v optimalnem področju delovanja, ali pa sploh ne deluje (pri najbolj orto P&G vožnji).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Beri
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: Pe dec 27, 2013 10:06 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Beri Ne jan 26, 2014 8:03 pm

DePalmo je napisal/-a:No, po AC pač ne glajdam in tudi nisem probaval še, mi je bolj všeč če imam konstantno hitrost okoli 110 (kar je manj, je zame že oviranje prometa,

Če je nakaj dovoljeno, to ne pomeni da je oviranje prometa.
Oviranje je relativna stvar a bomo videli iz nadaljne rasprave ;)
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ~toMmy~ Ne jan 26, 2014 8:45 pm

Energetik81 je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Ti zaradi mene kar izvajaj P&G s polnim gasom in 3000-4500 obrati s turbodizlom... Včasih malo preveč teoretiziraš, je treba kaj tudi probat. P&G na nek način uporabljam, ampak pospešujem predvsem z "navorom", ne s "konji" in pa zaradi precej ovinkov, vzponov/padcev, prometa, pride idealen način, kot si ga ti predstavljaš zelo redko v poštev. Pospeševanja na polno z 1.9 TDI pa praktično z nobenim "drsenjem" ne boš dobil nazaj.


Jaz P&G ne izvajam, ker je neudoben in moti ostale v prometu. Samo omenjam, kaj vsebuje hipermiling, ker ste pisali, da je zaradi tega motor "zamorjen".
In P&G ne pomeni teranja na polno v "pulse" delu, ampak z nekje 70-80% gasa v okolici sweet spota. Recimo pri N/A bencinarju pospeševanje nekje od ca. 2000 do 4000rpm. Torej motor deluje v optimalnem področju delovanja, ali pa sploh ne deluje (pri najbolj orto P&G vožnji).


Saj jaz ga občasno uporabljam v zelo prilagojeni obliki. "Sweet spot" pri nekem spodobno močnem dizlu je zelo nizko in tudi gasa ni treba pretirano pritiskat. Hkrati so to pri izključno varčni vožnji najvišji obrati, kar jih avto vidi in to definitivno pomeni pacanje, kar je lepo videt zadaj, ko ga potem pritisneš na 3000 in več obratov. Avta, ki se je vedno tako "šparal" si ne želim ravno imet...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a joztom So feb 15, 2014 8:16 pm

Tukaj nekaj ne štima. Če avta ne priganjaš, ampak le slediš z gasom, so eksplozije popolnoma kompletne, se nima kaj pacati. To je ena bolana fama, da je treba avto preganjat, da leti. Glede na zmogljivosti današnjih avtov in omejitve, so tako ali tako vsi fejst zapacani, kje vraga pa lahko pritisneš brez strahu. Jaz imam specifičen primer pri mojem avtu (Espace IV), ker je poraba med 110 in 130 različna za en liter, kar se pa na dolge poti pozna, se je pa mučno cijazit s kamioni.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ~toMmy~ Po feb 17, 2014 10:50 pm

Kako si potem razlagaš dimno zaveso, ki je direktno povezana s tem, kako pogosto in koliko ga pritisneš? Tudi v okviru omejitev se ga da prepihat, pač pospešiš bolj živahno, v kak klanec stisneš v obrate, pri vključevanju na avtocesto bi ga itak praktično moral, itak je pa tudi prehitet treba tu pa tam. Vem da jaz bolj dosledno varčno vozim, bolj bo zakadil, ko ga enkrat bolj pohodim.
Zadnjič spremenil ~toMmy~, dne Sr feb 19, 2014 10:22 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Mate Sr feb 19, 2014 10:12 am

J.McLane je napisal/-a:Pri dizlu po avtocesti se ne obnese P&G.


Moje izkušnje kažejo ravno obratno. P&G je za moje pojme in moje razmere (Audi A4, 1.9 TDI) najbolj optimalno izvajati med 100 in 140 km/h. Zakaj? Avto je relativno težek, ima majhen zračni upor in kar kratke prestave. To pomeni dolgo Glide fazo (teža, nizek upor), zaradi dovolj moči in navora pa relativno kratko in učinkovito Pulse fazo. Poleg tega, pa je kljub 6 prestavam, zadnja precej kratka in se motor v tem območju vrti s preveč obrati, kolikor jih potrebuje za vzdrževanje hitrosti, torej tudi ugodno oz. učinkovito razmerje med obrati v glide fazi (900) in pulse (nekje 2500).

Kar sem še ugotovil, je, da močno, lahko tudi maksimalno pospeševanje do omejitve na porabo vpliva manj, kot pa zaviranje pred križišči in rondoji. Tako moj slog vožnje po naši lokalni cesti zgleda tako, da iz rondoja ali križišča relativno hitro pospešim do omejitve, oz. kolikor hitrosti je potrebne, da potem v prostem teku pridem do naslednjega rondoja ali križišča in ga speljem brez zaviranja oz. približno po omejitvah. Večina ("varčnih") voznikov pa počasi pospešuje in nato zavira pred rondoji ali križišči. V praksi se izkaže, da jaz pot opravim v krajšem času (torej z višjo povprečno hitrostjo) in nižjo povprečno porabo. Iz križišča ali rondoja ven pride v poštev tudi prehitevanje, brez da bi s tem "žrtvoval" porabo, ali oviral promet. Ob zelo gostem prometu se tega sicer ne da izvajati kot sicer, a v takem primeru so tudi hitrosti vožnje nižje, in P&G ima manjši učinek.

Še to, pospešujem ponavadi po klancu gor, jadram po klancu dol. S tem so P in G faze daljše, manj dela je s prestavljanjem in s pritiskanjem sklopke.

Rezultat je povprečna poraba malo čez 5 l/100km, brez takega načina vožnje pa malo pod 6 l/100km. Mislim pa, da avto tudi ni bolj zapacan, ker so pospeševanja kar hitra. Pa ko se znajdem na pravi cesti ali daljši vožnji, vozim malo hitreje :)
Slika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ~toMmy~ Sr feb 19, 2014 10:51 am

@Mate: Fora je v tem, da se P&G pri bencinarjih izvaja z bolj "agresivnim" pospeševanjem - več obrati in v takšni obliki pri dizlu nima smisla (razen mogoče kdaj v klanec). Pulse s tam do cca. 2500 obrati in ne čisto polnim gasom se pa lepo obnese, čeprav na avtocesti se mi ga res ne da konstantno izvajat oz. ga tudi na regionalkah uporabljam skladno s cesto, na dolgi ravnini pač vozim s konstantno hitrostjo.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 155
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Pe feb 21, 2014 10:44 pm

Nekaj časa je minilo od mojih zadnjih sporočil na forumu. Se kar pošteno trudim in učim kako voziti s čim manjšo porabo. Ob tem ne ogrožam varnosti in ne delam zastojev. Skrbim, da sem v glavnem prometnem toku, povprečna hitrost po BC ju ne odstopa od povprečne hitrosti ostalih vozil na isti relaciji.
Zadnji tank in predzadnji tank in predpredzadnji... in po BC-ju in ELM-ju je povprečna poraba 3.5l/100km.
Ne rečem, da ni naporno, celo našel sem oddajo, kjer Jeremy Clarkson ugotavlja, da je eko vožnja večji izziv kot si kdo misli.

http://paultan.org/2006/02/23/audi-a8-4 ... l-economy/
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ~toMmy~ So feb 22, 2014 2:45 am

Oprosti, ampak ti meni deluješ praktično obseden z varčno vožnjo, sploh če se ti zdi ta "oddaja" omembe vredna. Če imaš v praksi konstantno ugasnjena prezračevanje in radio zaradi porabe, moraš bit že rahlo čez les, pa tudi sama varčna vožnja po avtocesti (ali pa pretežno ravnih regionalkah) meni ne predstavlja nobenega izziva, ker sem se vajen vozit po ovinkastih cestah s konstantnimi vzponi in padci ter omejitvami. Na ravnini zna skoraj vsak voznik vozit varčno oz. se lahko nauči v par minutah.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3789
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Blinder So feb 22, 2014 9:56 am

Z dizlom se da celo približevat semaforju z rdečo/stopu tako, da se drži delno pritisnjeno sklopko, tako da se motor vrti glih z ~1000 rpm. Tako da takrat motor zavira minimalno ter še vedno ne uporablja goriva. Nekaj? energije se zraven zgubi na sklopki, ki drsi(zanemarljivo?).
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
hahehihoh
Uporabnik
 
Prispevkov: 1051
Pridružen: Če apr 19, 2012 7:48 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a hahehihoh So feb 22, 2014 10:19 am

Blinder je napisal/-a:Z dizlom se da celo približevat semaforju z rdečo/stopu tako, da se drži delno pritisnjeno sklopko, tako da se motor vrti glih z ~1000 rpm. Tako da takrat motor zavira minimalno ter še vedno ne uporablja goriva. Nekaj? energije se zraven zgubi na sklopki, ki drsi(zanemarljivo?).

Najslabše možno. Motor še vedno porablja gorivo, ker ga ne poganjajo kolesa, ampak motor poganja kolesa. Poleg tega uničuješ sklopko.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a čare So feb 22, 2014 10:30 am

Carji ste!!! Včeraj je en tak drekač prehiteval kamion in to je zgledalo kot ko se kamion spravi prehitevat kamion,še malo bi trajalo pa bi se mu zapeljal v prtljažnik kretenu.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a sonic So feb 22, 2014 11:39 am

čare je napisal/-a:Carji ste!!! Včeraj je en tak drekač prehiteval kamion in to je zgledalo kot ko se kamion spravi prehitevat kamion,še malo bi trajalo pa bi se mu zapeljal v prtljažnik kretenu.


V tej zgodbi si največji k****n ti, če si se mi limal na rit. Tako početje je nevarno, nelegalno in psihopatsko. Upam da čimprej dobiš kakšno kazen zaradi take vožnje.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3789
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Blinder So feb 22, 2014 11:50 am

hahehihoh je napisal/-a:
Blinder je napisal/-a:Z dizlom se da celo približevat semaforju z rdečo/stopu tako, da se drži delno pritisnjeno sklopko, tako da se motor vrti glih z ~1000 rpm. Tako da takrat motor zavira minimalno ter še vedno ne uporablja goriva. Nekaj? energije se zraven zgubi na sklopki, ki drsi(zanemarljivo?).

Najslabše možno. Motor še vedno porablja gorivo, ker ga ne poganjajo kolesa, ampak motor poganja kolesa. Poleg tega uničuješ sklopko.


Saj pravim, ko se približuješ stopu in zmanjšuješ hitrost. Tako da še vedno kolesa poganjajo motor. Sklopka pa mora glih toliko trenja delat, da poganja motor. Ko spelješ z mesta mora sklopka medtem ko drsi celo težo avtomobila pospeševat. Tle pa mora samo motor ohranjat pri ~1000 rpm, torej pri takih obratih, kjer motor ne vbrizgava več goriva.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
sparky
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Sr mar 18, 2009 6:18 pm
Kraj: Kranj

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a sparky So feb 22, 2014 11:59 am

Kaj pa, da ko pelješ z drugo, daš v ler, zahodiš gas in gre lepo v prvo? :DDD Sam mislim, da tega noben ne dela
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a čare So feb 22, 2014 12:57 pm

sonic je napisal/-a:
čare je napisal/-a:Carji ste!!! Včeraj je en tak drekač prehiteval kamion in to je zgledalo kot ko se kamion spravi prehitevat kamion,še malo bi trajalo pa bi se mu zapeljal v prtljažnik kretenu.


V tej zgodbi si največji k****n ti, če si se mi limal na rit. Tako početje je nevarno, nelegalno in psihopatsko. Upam da čimprej dobiš kakšno kazen zaradi take vožnje.

Nelegalno in debilno se je tud vštric z kamionom ali čem drugim vozit po AC.Zgubte se iz prehitevalnega pasa če ne zmorete ali nimate j**c prehitevat.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3789
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Blinder So feb 22, 2014 1:04 pm

Eni imajo v glavi, da po AC se vozi izključno v peti prestavi. Zato z kakim švoh avtom grejo prehitevat v V. prestavi iz 85 kmh(2500rpm), pol pa traja celo večnost, da prehitijo kamjon.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
_furby_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4178
Pridružen: Sr mar 21, 2007 12:39 am
Kraj: Ankaran

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a _furby_ So feb 22, 2014 1:25 pm

Slika

evo da startam barufo. P boxer povisan in podaljsan. 2.2hdi 120 konjev. Povprecno nalozen na 400kg.
voznja res kolkor se da varcno. AC 100 km/h drugje pa po omejitvah. Relacija trst, sezana, postojna, gorica, bovec, koper ... :mrgreen:
turbo inside
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Energetik81 Po feb 24, 2014 9:35 am

čare je napisal/-a:
sonic je napisal/-a:
čare je napisal/-a:Carji ste!!! Včeraj je en tak drekač prehiteval kamion in to je zgledalo kot ko se kamion spravi prehitevat kamion,še malo bi trajalo pa bi se mu zapeljal v prtljažnik kretenu.


V tej zgodbi si največji k****n ti, če si se mi limal na rit. Tako početje je nevarno, nelegalno in psihopatsko. Upam da čimprej dobiš kakšno kazen zaradi take vožnje.

Nelegalno in debilno se je tud vštric z kamionom ali čem drugim vozit po AC.Zgubte se iz prehitevalnega pasa če ne zmorete ali nimate j**c prehitevat.
Lej ni ti treba smetit še po tej temi, o prehitevanju je bilo na A.com že veliko in preveč povedanega. Če greš prehitevat tovornjak, lahko to storiš povsem legalno s 100km/h, če je seveda v trenutku prehitevanja prehitevalni za tabo prazen. Če se vmes kdo pojavi za ritjo, _mora_ počakati z ustrezno varnostjo. Rinjenje v rit je nelegalnom, nevarno in idiotsko.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a BBoss Po feb 24, 2014 9:58 am

Energetik81 je napisal/-a:Lej ni ti treba smetit še po tej temi, o prehitevanju je bilo na A.com že veliko in preveč povedanega. Če greš prehitevat tovornjak, lahko to storiš povsem legalno s 100km/h, če je seveda v trenutku prehitevanja prehitevalni za tabo prazen. Če se vmes kdo pojavi za ritjo, _mora_ počakati z ustrezno varnostjo. Rinjenje v rit je nelegalnom, nevarno in idiotsko.


Prehitevanje z manjšo hitrostjo od dovoljene pa je nesramno in egoistično nebontonsko do ostalih udeležencev prometa, če jih s tem kakorkoli oviraš. In to velja za vsako stvar, ki jo narediš v prometu, da pri tem oviraš nekoga drugega, čeprav bi lahko naredil drugače ne da bi pri tem kršil pravil in zakonov.

Sreča je le v tem, da še vseeno veliko več ljudi ve kaj je bonton in ne delajo tistih stvari katerih ne želijo, da bi drugi naredili njim. Ker če bi se vsi takole obnašali kot neka nevzgojena drhal potem bi pa res šele bil kaos na cesti. Tistih par egoističnih bedakov bomo pa že nekak pretrpeli. Aja, da ne bo zdaj neke hude krvi in branjenja enih ali drugih... egoistični bed.ak je tako tisti, ki rine v rit kot tisti, ki mu jo nastavi.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 125 gostov