Plenarno zasedanje v Strasbourgu, 23. do 26. november
Označevanje pnevmatik za boljšo obveščenost potrošnikov
S 1. novembrom 2012 bodo morali dobavitelji (proizvajalci) pnevmatik nanje dati oznake o razredih izkoristka goriva©BELGA_AFP_JOEL SAGET
Z novembrom 2012 bodo vse avtomobilske pnevmatike naprodaj v Evropi nosile oznake o izkoristku goriva, kotalnem hrupu in oprijemu na mokri podlagi. Oznake bodo podobne tistim na gospodinjskih aparatih, kupci pa bodo tako imeli možnost za boljšo primerjavo lastnosti pnevmatik še pred nakupom.
Parlament je v sredo brez glasovanja formalno potrdil skupno stališče Sveta o zakonodajnem predlogu. Poslanci in predstavniki švedskega predsedstva so sicer že v začetku oktobra dosegli soglasje o kompromisnem besedilu uredbe in poročevalec Ivo Belet (ELS, BE) je takrat dejal, da je "nov sistem oznak jasen ukrep, ki prinaša velik napredek tako pri varovanju okolja kot pri pravicah potrošnikov, stroški za proizvajalce pa bodo minimalni".
Poraba goriva, oprijem na mokrem in hrup
Oznake bodo podobne evropskim energetskim oznakam za gospodinjske aparate: barvna lestvica bo razdeljena v sedem razredov, od najboljšega, temnozelenega razreda "A", do najslabšega, rdečega razreda "G". Poleg informacije o tem, kako pnevmatika vpliva na porabo goriva vozila, bodo oznake prikazovale tudi stopnjo oprijema na mokrem cestišču in hrupa, ki ga pnevmatika povzroča.
S 1. novembrom 2012 bodo morali dobavitelji (proizvajalci) pnevmatik za osebna vozila, ter lahka in težka tovorna vozila in avtobuse (razredi C1, C2 in C3) na te izdelke dati oznake o razredih izkoristka goriva, oprijema na mokri podlagi in zunanjega kotalnega hrupa.
Vse informacije bodo morale biti zajete tudi v tehnični dokumentaciji, vključno s spletnimi stranmi, določilo uredbe pa med drugim ne velja za obnovljene pnevmatike, profesionalne terenske pnevmatike, dirkalne pnevmatike in vse pnevmatike, izdelane pred 1. julijem 2012.
Ker pnevmatike v nasprotju z gospodinjskimi aparati pogosto niso razstavljene na prodajnem mestu, so poslanci vztrajali pri določilu, da morajo prodajalci kupcem pred nakupom pokazati oznako pnevmatike, o kateri se bo odločal. Oznaka - oziroma razredi, v katere je uvrščena pnevmatika - pa mora biti tudi natisnjena na računu ali na listku, ki bi ga kupec dobil skupaj z računom.
Tihe pnevmatike
Parlamentarci so v pogajanjih dosegli spremembe slikovne oznake za hrup. Stopnja zunanjega kotalnega hrupa pnevmatike bo označena z naraščajočim številom "valov" črne barve, ki se širijo iz "zvočnika" in vrednostjo v decibelih. Tihe pnevmatike, ki povzročajo manj kot 68 db hrupa, bodo tako imele na oznaki en črn in dva bela "valova".
Ozadje
Skoraj četrtina skupnih emisij CO2 prihaja iz cestnega prometa, obenem pa pnevmatike pomenijo 20 do 30 odstotkov skupne porabe goriva vozil. Za osebna vozila znaša razlika v porabi goriva med najboljšimi in najslabšimi pnevmatikami tudi do 10 odstotkov.
Ocene kažejo, da bi lahko v Evropi z uporabo energetsko bolj učinkovitih pnevmatik letni prihranek goriva znašal od 0,6 do 1,5 milijona ton, kar je enako, kot če bi z evropskih cest umaknili 500 tisoč do 1,3 milijona osebnih vozil.
Vir eesc.europa.eu
Lp, A