travian
Lepljivi svet omrežnega bratstva
sobota, 27.10.2007
Tekst: Sebastijan Kopušar
Ponedeljek, 5:59. Oči strmijo v kazalce, prsti živčno drsijo po tipkovnicah, sekunde se opotekajo počasi kot pijani sloni, od napetosti drhti zrak okoli računalnikov. Ob 6:00 začno tipke rešetati nestrpni udarci, internetne povezave nabrekajo od silnega napora, stotine ljudi divje hiti, da bi bili, če že ne prvi, vsaj med prvimi desetimi, petdesetimi.
Nihče ni ničesar dobil zastonj, nihče ne bo postal slaven, niso se obetala tranzicijska bogastva, ni bila odločilna tekma svetovnega prvenstva. Le v nekem računalniškem drobovju so začeli zbirati prijave za nov slovenski krog spletne igre Travian.
V nekaj urah se jih je zbralo na stotine, v dobrem tednu skoraj pet tisoč. Poleg slabih osem tisoč prijavljenih, ki že vsak dan gradijo, trgujejo, sklepajo diplomatske pogodbe, še najraje pa bijejo bitke drug z drugim na prvem slovenskem strežniku za Traviana.
Merilniki spletnega prometa so sredi minulega tedna drugi strežnik postavili na 29. mesto najbolj obiskanih spletnih strani v naši državi. Pred spletne portale vseh slovenskih časopisov, pred športne stave, pred XXX strani. Na globalni ravni je Travian še bolj osupljiv, v dobrih dveh letih so ga prevedli v 29 jezikov, igra ga že dva milijona ljudi, številni strežniki pa vsak dan kar 225-milijonkrat prikažejo njegove spletne strani.
Pri tem pa sploh ni najbolj priljubljena množična spletna igra, šele prebija se iz anonimnosti. Na zahodni polobli si laskavi status lasti World of Warcraft z devetimi milijoni uporabnikov, medtem ko je absolutni rekorder južnokorejska igra Lineage 2 z več kot 14 milijoni registriranih uporabnikov.
Druge vrste prvak je spletna igra EVE Online, saj se je v začetku letošnjega avgusta kar 35.313 igralcev sočasno podilo po njenih digitalnih vesoljskih prostranstvih. Zato niti ni čudno, da veljajo v gručo povezani računalniki, ki sredi Reykjavika poganjajo EVE, za najzmogljivejši računalniški sistem za igranje.
Računalniške igre že dolgo niso več le zabava za otroke, z odraščanjem prvih internetnih generacij se starostna meja pomika v trideseta. Prav tako ni izključno moška domena. V Travianu, denimo, je kar nekaj žensk, ki spretno pretepajo svoje mačistične nasprotnike.
Spletne igre so doumele željo po tovrstni zabavi in hkratno kronično pomanjkanje časa, ki ga morajo tridesetletniki nameniti tudi službi in družini. Zato je v teoriji za igranje dovolj nekajminutna prijava na spletno stran igre, ki traja tedne in tedne.
V teoriji. "Več igralcev mi je že reklo, da je Travian droga. To drži, kaže, da sem tudi sam zasvojen, že šestkrat sem neuspešno poskusil prenehati," na spletu priznava slovenski igralec z vzdevkom ajitam.
AlenBBB iz hrvaške različice igre je po nekajnočnem dežuranju ob računalniku, ko je nadgrajeval naselje, v šali zapisal, da njegov zakon ne bi prenesel hujšega spletnega poraza in ponovne nočne gradnje. Je del Stare škole, plemena, ki združuje igralce s povprečno starostjo okoli 30 let, pri čemer sam sodi v generacijo, ki je v 80. letih odkrivala prve hišne računalnike in The Cure.
Morda nalezljiva lepljivost Traviana in podobnih spletnih iger korenini prav v takšnih plemenskih zvezah, kjer se ustvarjajo tesne vezi med ljudmi, ki prek tipkovnice gradijo svoje alternativno socialno omrežje. Med vohunskimi spletkami, vrednimi hladne vojne, smrdljivimi političnimi intrigami, ki se jih ne bi sramovale niti moderne stranke, in divjaškimi roparskimi pohodi nastajajo izjemno trdne zveze, igralci strastno branijo "svoje" in z ramo ob rami garajo za prvo mesto na lestvici.
"Če bi bil rad uspešen, moraš igrati dan in noč. Nimam toliko časa. Vendar vztrajam, zaradi vas," svojim staroškolcem pravi Patuljach. Zvezan v bratstvo z ljudmi, ki jih verjetno še nikoli ni videl.
vir.:http://www.dnevnik.si/tiskane_izdaje/dnevnik/277425/
Kdor se želi registrirati na server 3,kateri se je danes odprl,je vljudno vabljen...
http://www.travian.si/?uc=si3_14