Par osnov tuninga (sponzor safkol):
Vsi vemo da je teža največji nasprotnik tunerjev. Zato se je treba znebiti čimvečje odvečne teže. Začnemo z izbacavanjem nepomembnih stvari kot so sedeži, tepihi, rezervna... Ampak če hočemo biti res hitri se moramo lotiti problema malo bolj ekstremno. 1 amortizer na avtu z fedrom tehta krepkih 15 kg. To je čisto odvečna teža za tiste ki hočemo jet hitro (amortizerji in vzmeti so samo za komfort na razpokani cesti). Amortizerje je seveda potrebno nadomestiti. Jaz priporočam aluminijasto cev fi. 50 ki se jo pričvrsti (popneti se dobro obnesejo) na premo. Ko smo že pri premi se znebimo še prečnega stabilizatorja (ki samo pomaga da mevžam ni slabo v avtu zaradi nagibanja). Se vaš avtek ševedno ne more kosati z lokalnimi đeki z GTI/GSI/VTIji? Potrebno se je lotiti zadeve še bolj ekstremno! Vemo da 1kg ki se vrti pomeni okoli 50kg normalne teže. Najtežji del pogonskega sklopa so pa polosi. Teh se lotimo s pilo in šmirgelnom (lahko tudi z multiuporabnimi strojčki, stružnico...). Ostane nam samo še znebitev stvari kot so prtlažnik, šipe, vrata, strehe... Za prave dirkače nepomembne stvari!
Naslednje se lotimo motorja. Vsi vemo da bolj agresivno pobrušene odmične gredi dodajo konje, samo nam cena ponavadi prepove poseg po njih. Problema se žespet lotimo ročno s pilo za brušenje izpušnega dela in tekočim (čigumi) železom za dodajanje na sesalni del. Vsi vemo da je več zraka=več konjem, zato se lotimo brušenja in poliranja kanalov v glavi in sesalnega kolektorja (lahko se dele da ven iz avta, samo je dosti da se dobro posesa vse po končanem delu). Pri motorju tudi velja da je lažje bolje, zato navrtamo bate, glavno gred, odmične gredi, jermene... vglavnem vse kar se da. Znano je da klima pobira energijo (kar je za nas slabo), zato jo poberemo ven vred z alternatorjem in vodno pumpo (sej ne rabimo ekektrike in gretja za dirkanje). Poznamo tudi kot dejstvo da večja kompresija pomeni več moči, zato se spravimo glavo in blok ročno brusiti s 40 šmirgelno. Izpuh je eden najdoprinosnejših delov tuninga in kot vemo VEČ ZVOKA = VEČ MOČI! Zato se s žago ali fleksarco lotimo izpuha pri koncu kolektorja (ni nam treba pretiravati in zato kolektor ostane). Pri modernih avtih je pomembna elektronika za krmiljenje vbrizga oziroma čip, ki se ga normalno menja, lahko pa probate skupaj zvezati vse pine na tisi črni stvarci notri in probati. Nesmemo pa pozabiti na vse pomemben ŠPORTNI FILTER. Eote ki jih lahko kupimo v naših trgovinah z dodatno opremo sicer dodajo tistih 30km , samo se dajo še dodatno izbolšati. Eden način je da navrtamo v njih luknje fi 20, drugi je pa da dobimo iz med mrež cel filtrirni del ven. Še bolša in cenejša alternativa šp. filtru je ti. ZIS® (Zok Intake sistem).
Kot vemo moč ni nič, če se jo ne more prenesti na tla. Zato bomo rabili kako rally sklopko, ki so pa nažalost za večino od nas predrage. Samo po dolgi študiji slikc teh sklopk sem videl da imajo samo 4 krake, namesto zapolnen krog.... Ko s žago odžagamo odvečne dele sedanje sklopke jo premažemo z tekočo gumo, da bo bolši oprijem pri hudih štartih. Seveda je treba še vso novopridobleno moč spraviti iz avta na tla s pomočjo gum. Vemo da imajo dirkalni avtomobili ti. slik gume ki z večjo površino omogočajo bolši oprijem. Ker so take gume drage se lotimo naših nalitih zimskih gum (ki so mehkejše kot letne za še dodaten oprijem) s tračnim brusilnikom (pametno si je zarisati črto do kod se brusi, da bo na koncu kolo še vedno okroglo).
Sedaj smo pripravleni da se spopademo z našo 1.2 mašino z raznimi 1.8t, 2.0 16v, VR6 avtomobili in smo lahko sigurni da bomo zmagali!
Naslednič: Color, light and sticker tuning. Kako pridobiti tiste vse pomembnih par km z dobrim izgledom!
Sponzor ptispevka:
