Rabite avto-nasvet obiskovalcev foruma?
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Če nov 20, 2008 3:17 pm

ja tiste table so tut larifari...se mimo poliklinike v LJ, pa se morm res točn pelat 40, da tabla neha otripat: prevelika hitrost.ko se pa pelam z istimi gumami čez SG, ko majo isto tablo mi pa pri števcu kaže 50, na tabli 46.

sma s kolegu probala na AC.prek gps, une table ter števca.na števcu se je pelu 110, tabla kazala 102, gps pa 104...kermu vrjet?

drgač pa v naselju se vozim 55, iz naselja 100, po AC pa med 130-150.

Avtor: Prometni inženiring Dušan Kragelj, Krško
21.10.2008

Merjenje hitrosti vozil z radarji sodi pri voznikih med bolj osovražene policijske ukrepe. Glede na to da so radarji sofisticirane tehnične naprave, predpisi določajo kar nekaj zahtev in pogojev, ki jih morajo izpolnjevati tako merilna oprema (radarji), kot policisti, ki z njimi upravljajo. Poznavanje teh zahtev in pogojev in njihovo uveljavljanje v sodnih (prekrškovnih) postopkih vam lahko marsikdaj zelo koristi.


Radar mora biti čim bolj mirujoč, policist pa čim bolj usposobljen

Velika razlika je med radarjem, ki ga ima policist v roki in meri prostoročno, med stacionarno-mobilnim radarjem, ki je nameščen v policijskem vozilu, ter med stacionarnim radarjem, ki je montiran na nekem objektu (npr. predor Golovec pri Ljubljani).

Največ problemov opažamo pri mobilnem (ročnem) radarju, in sicer iz najmanj dveh preprostih tehničnih razlogov:

* laserski žarek mora v trenutku merjenja mirovati (kar je nemogoče zagotoviti, če ga nekdo drži v roki prostoročno ali deloma oprt na vrata (streho) vozila;
* laserski žarek takšnega radarja mora biti praviloma usmerjen v nasproti vozeče vozilo v ravni črti (premici). Vsako odmikanje žarka od te ravne linije povzroča odstopanje oz. popačenje realne vrednosti izmerjene hitrosti. Smer merjenja in smer gibanja merjenega vozila morata biti torej enaki, v nasprotnem primeru nastaja odstopanje te smeri (odklon). Večji ko je odklon, večje je popačenje rezultata meritve!

Za upravljanje z radarjem mora biti oseba, ki opravlja radarske meritve, primerno strokovno usposobljena, kar načeloma izkazuje z ustreznim dokumentom (ki pa ni atest za radar!). Imate pravico vpogleda v tak dokument.

Če ste že v postopku na okrajnem sodišču, lahko predlagate, da sodišče pridobi (kot vaš dokaz) dokument o strokovni usposobljenosti osebe , ki je opravila radarsko meritev!


Samo meritve, izvedene po predpisanem postopku, so pravilne meritve

Eno glavnih pravil je, da mora biti razdalja med radarjem in vašim vozila v okviru predpisane razdalje. Čeprav poznamo več vrst in tipov radarjev, načeloma velja naslednje:

* največja možna meritev oddaljenosti vozila spredaj znaša 350 do 450 metrov;
* dopustna oddaljenost za uradne meritve (po PBT dovoljenju) znaša od 30 do 500 metrov;
* med radarjem (laserskim žarkom) in merjenim vozilom ne sme biti drugih vozil ali premičnih stvari!


Vedno preverite rezultat meritve!

Načeloma vam mora policist omogočiti vpogled v rezultat meritve, s katerim se lahko strinjate ali pa tudi ne. Če se ne strinjate, je vaša pravica, da v zapisnik vnesete svoje pripombe (o nestrinjanju)! Idealno je, če je na zaslonu radarja izpisana hitrost, ura (minuta) ter reg. št. vašega vozila, česar pa ne podpirajo vsi tipi radarjev.


Vozimo previdno, a se obenem zavedajmo svojih pravic

Previsoka hitrost je eden glavnih krivcev za nastanek (povzročitev) prometne nezgode in prav je, da se tega zavedamo.

Prav pa je tudi, da se hitrost naše vožnje izmeri po veljavnih postopkih, pri čemer naj bo izmerjena hitrost enaka hitrosti vožnje našega vozila ob veljavnem (tovarniško deklariranem) odstopanju radarja, ne glede na njegov tip!


tolerance po zakonu:
Pri izmerjenem rezultatu hitrosti se upoštevajo naslednje varnostne razlike:
– 5 km/h pri merilnem rezultatu do vključno 100 km/h;
– 7 km/h pri merilnem rezultatu od 100 km/h do vključno 200 km/h;
– 11 km/h pri merilnem rezultatu nad 200 km/h;
razen:
– pri merjenju v ovinkih, kjer se upošteva varnostna razlika 11% izmerjene vrednosti;
– pri merjenju s sledenjem, kjer se upoštevajo varnostne razlike iz tabele 1 v 10. členu tega pravilnika.«.

še:
Ročni merilniki hitrosti se pri merjenju lahko uporabljajo iz roke ali naslonjeni na stabilno oporo ali z ramensko oporo ali nameščeni na stojalu z gibljivo glavo. Merilni žarek mora zajeti os gibanja kontroliranega vozila. Ročni merilniki hitrosti se praviloma uporabljajo z roba cestišča ali z nadvozov.
Merjenje z ročnimi merilniki hitrosti iz premikajočega se vozila ni dovoljeno.«.
Lep pozdrav :)
 
Uporabniški avatar
bigturbo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 766
Pridružen: To jul 24, 2007 11:19 am
Kraj: lj

Napisal/-a bigturbo Če nov 20, 2008 6:45 pm

u naselju 60 izven naselja 110 AC 150
biturbo SKN Project CT3 50
 
Uporabniški avatar
drift.king
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 92
Pridružen: To apr 29, 2008 1:27 am

Napisal/-a drift.king Če nov 20, 2008 11:53 pm

u naselju 60 odvisnoo od gužve pa ceste...iskalnik je fuj
Vrni se na Pravni nasveti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov