kingroad je napisal/-a:avto je padel v safe mode in se "cvajzil" do servisa. tester je pokazal napako prenizek tlak goriva in nekaj v zvezi z FAP filtrom,..... So mu zamenjali filter goriva pa je bilo 10km OK, nato se je napaka (lučke, safe mode) ponovila. Potem je avto nekako spravil k sebi toliko da se normalno pelje, a lučka za motorno elektroniko še vedno sveti.
lp
CyberMedo je napisal/-a:@GiGi1985: Velja tudi za fizične osebe. Gre za določila Obligacijskega zakonika (OZ), ki ima najširšo veljavo (splošen predpis). Je pa res, da pravne osebe, ki se profesionalno ukvarjajo s prodajo vozil, zavezujejo določeni posebni predpisi (predvsem v zvezi z varstvom potrošnikov - obvezne garancije pa te stvari, kar pa boš moral sam izvrtat, ker jaz teh stvari na pamet ne vem).
@kingroad: Jah, kakor pravijo, teorija je teorija, praksa pa praksa. Predpisi so jasni, kakor je z dokazovanjem, pa je težko reči, dokler niso dokazi na mizi. Pri tem so sodišču v pomoč izvedenci avtomobilske stroke, ki bodo vedeli ugotoviti, ali se je napaka pojavljala že prej, kako se je kazala, ali bi jo prodajalec moral opaziti itd. Velja pa omeniti, da se od poklicnega prodajalca avtomobilov pričakuje višja stopnja skrbnosti (skrbnost strokovnjaka). Če bi npr. izvedenec ugotovil, da se je lučka za napako na motorju prižigala vsakih 10 prevoženih kilometrov, se tako prodajalec (strokovnjak) ne bo mogel sklicevati, da je pač mislil da to ni nič hudega in da je z avtom vse v redu, ker bi kot strokovnjak moral vedeti, da je z avtom nekaj narobe. Za laično fizično osebo (torej zasebnega prodajalca) pa velja nižji standard skrbnosti, ker je pač jasno, da se na avtomobile na razume tako, kot profesionalec.
Kaj storiti? Najprej je potrebno napako reklamirati pri prodajalcu, da ne zamudiš 8 dnevnega roka za reklamacijo. Najboljše kar pisno in priporočeno po pošti. Seveda je pametno navesti, da mu daješ avto na razpolago za pregled, če to želi.
Nadalje pa je odvisno od tebe, kako boš nastopil. Ponavadi pomaga kakšen dopis s štampiljko odvetnika, nekateri so uspeli z grožnjami, da bodo celo zadevo predstavili medijem. Pravno gledano pa imaš možnosti 3:
- od prodajalca zahtevaš, da napako odpravi v razumnem roku
- uveljaviš pravico do znižanja kupnine
- odstopiš od pogodbe in zahtevaš vračilo denarja
Seveda je te možnosti v primeru "nesodelovanja" prodajalca izsiliti le s tožbo, razen če imaš kak adut v roki (npr. da mu še nisi poplačal celotne kupnine).
Toliko na kratko, je pa potrebno pogledat določila OZ in omenjenih posebnih zakonov, ker tole pišem iz glave, zato je možno, da sem se kje zmotil, poleg tega pa je še en kup pogojev in pravil pri uveljavljanju pravic.
LP
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
lexuss je napisal/-a:v 8ih dne lahko blago če je pokvarjeno vrneš prodajalcu. zakon zavezuje use proajalce. lahk opa se s prodajalcem dogovoriš za menjavo blaga oz za vračilo vplačanega dnarja. če ne samo pokličeš policijo. in pridejo kriminalisti. nimaš druge. ukrepajo takoj. kazni za projalace so visoke, ne vem zakva bi mutili.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov