Napisal/-a g.Kromfelna Pe nov 10, 2006 3:26 am
Obligacijski zakonik
155. člen (ODGOVORNOST PROIZVAJALCA STVARI Z NAPAKO)
(1) Kdor da v promet kakšno stvar, ki jo je izdelal, ki pa pomeni zaradi kakšne napake, škodno nevarnost za osebe ali stvari, odgovarja za škodo, ki nastane zaradi take napake.
462. člen (Skrite napake - odgovarja PRODAJALEC)
(1) Če se potem, ko je kupec prevzel stvar, pokaže, da ima stvar kakšno napako, ki je z običajnim pregledom pri prevzemu ni bilo mogoče opaziti (skrita napaka), mora kupec obvestiti o njej prodajalca v osmih dneh, šteto od dneva, ko je napako opazil, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma; sicer izgubi to pravico.
(2) Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pokažejo potem, ko mine šest mesecev, odkar je bila stvar izročena, razen če je bil v pogodbi določen daljši rok.
468. člen (Pravice kupca)
(1) Kupec, ki je o napaki pravočasno in pravilno obvestil prodajalca, lahko:
1. zahteva od prodajalca, da napako odpravi ali da mu izroči drugo stvar brez napake (izpolnitev pogodbe);
2. zahteva znižanje kupnine;
3. odstopi od pogodbe.
(2) V vsakem izmed teh primerov ima kupec pravico zahtevati povrnitev škode.
(3) Poleg tega in neodvisno od tega odgovarja prodajalec kupcu tudi za škodo, ki je temu zaradi napake stvari nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.
179. člen (Denarna odškodnina)
(1) Za pretrpljene telesne bolečine, za pretrpljene duševne bolečine zaradi zmanjšanja življenjske aktivnosti, skaženosti, razžalitve dobrega imena in časti ali okrnitve svobode ali osebnostne pravice ali smrti bližnjega in za strah pripada oškodovancu, če okoliščine primera, zlasti pa stopnja bolečin in strahu ter njihovo trajanje to opravičujejo, pravična denarna odškodnina neodvisno od povračila premoženjske škode, pa tudi če premoženjske škode ni.
(2) Višina odškodnine za nepremoženjsko škodo je odvisna od pomena prizadete dobrine in namena te odškodnine, ne sme pa podpirati teženj, ki niso združljive z njeno naravo in namenom.
Po mojem mnenju prideta v poštev 155. in 179. člen OZ-ja. Do odvetnika. Ne bo pa to prvi primer, ko se je tožil proizvajalec vozila, firma. Odškodnine so visoke. Problemi znajo bit, če je na avtu kaj delano, spreminjan računalnik, včasih pa se proizvajalec zaščiti in sicer z obvestilom, da se Air-Bag ne sproži vedno, ob vsaki nesreči.
V skrajnostih se gre do tega, da se ugotavlja, če bi bila škoda ob sproženju Air-Bag-a kaj manjša in koliko manjša, če ne celo večja. Potem pa se to ugotavlja z izvedenci, pa...