Jaz, ko kupim avto od avtohiše, vedno dobim vsaj do pol leta garancije (Avtoplus Koper). Včasih se moraš za garancijo potegovati, ali pa kaj doplačati, ampak za mirno spanje se to izplača. Kadar je kaj narobe se lahko posvetuješ s kakšnim fušarjem, ali pa pooblaščenim serviserjem, samo naj nič ne šlatajo in takoj v avtohišo.
Če se ti da brati:
Reklamacije izdelkovhttp://www.tzslo.si/Splosna-zakonodaja/stvarna-napaka-garancija Odgovornost za stvarne napakeBistveno pri odgovornosti za stvarne (kakovostne) napake je obveznost prodajalca, da potrošniku dobavi blago, ki je istovetno (skladno) s pogodbo.
Blago mora ustrezati zatrjevanim in predstavljenim lastnostim, namenu rabe, za katerega blago kupuje potrošnik, če prodajalcu ta namen ne more ostati neznan, ter končno običajni rabi. Neskladnost blaga s pogodbo in pričakovanji potrošnika je najpogostejši vzrok sporov med potrošnikom in podjetjem.
Odgovornost prodajalca za istovetnost blaga s pogodbo poznamo v obligacijskem zakoniku (OZ) kot institut odgovornosti za stvarne napake. V slovenskem pravu je urejen v OZ in v Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot, 37. do 39. člen). Bistvena razlika med obema ureditvama je predvsem, da ZVPot določa daljši rok, v katerem odgovarja prodajalec za stvarne napake (subjektivni rok 2 meseca in objektivni rok 2 leti), ter prepoved dogovorov o omejitvi ali izključitvi prodajalčeve odgovornosti (ničnost takega pogodbenega določila).
Potrošniku je neposredno odgovoren prodajalec, ki je z njim sklenil pogodbo.
Odgovornost za stvarne napake moramo razlikovati od garancije za brezhibno delovanje prodane stvari, ki je obvezna le za določene proizvode.
STVARNE NAPAKE, ZA KATERE ODGOVARJA PRODAJALEC
Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki jih je stvar imela takrat, ko je nevarnost prešla na potrošnika, ne glede na to, ali mu je bilo to znano ali ne.
Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo potem, ko je nevarnost prešla na potrošnika, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem.
Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
KDAJ GRE ZA STVARNE NAPAKE
Napaka je stvarna:
• če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno običajno rabo ali za promet;
• če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali bi mu bila morala biti znana;
• če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
• če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
OBVESTILO O NAPAKI
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.
Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
Če je obvestilo o napaki, ki ga je kupec pravočasno poslal prodajalcu s priporočenim pismom, telegramom ali na kakšen drug zanesljiv način, prispelo z zamudo ali če ga prodajalec sploh ni dobil, se vendarle šteje, da je kupec izpolnil svojo obveznost in prodajalca obvestil.
POMEMBNO
Če napaka ni sporna, mora podjetje čim prej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi.
Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.
POGODBENA OMEJITEV ALI IZKLJUČITEV PRODAJALČEVE ODGOVORNOSTI ZA STVARNE NAPAKE
Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake, kot je določena z Zakonom o varstvu potrošnikov.
Pogodbeno določilo, ki temu nasprotuje, je nično.
PRAVICE POTROŠNIKA
Potrošnik, ki je pravilno in pravočasno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
• odpravi napako na blagu ali
• vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
• blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
• vrne plačani znesek.
Potrošnik lahko izbere katerokoli navedeno sankcijo in mu je prodajalec ne sme in ne more vsiliti. Če prodajalec na eno ne reagira, lahko potrošnik uporabi drugo sankcijo. Namesto razveze pogodbe (vrnitev plačanega zneska) lahko potrošnik zahteva znižanje kupnine ali zahteve izpolnitev pogodbe (blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom) lahko zahteva znižanje kupnine (vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako). V zadnjem primeru se ugotovi, koliko % je blago z napako manj vredno od blaga brez napake, nato se za ta % kupnina zmanjša.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz odgovornosti za stvarne napake.
Poleg tega in neodvisno od tega odgovarja prodajalec potrošniku tudi za škodo, ki je temu zaradi napake stvari nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.
IZGUBA PRAVICE DO ODSTOPA
Kupec izgubi pravico odstopiti od pogodbe zaradi napake stvari, če stvari ne more vrniti ali je ne more vrniti v stanju, v kakršnem jo je prejel.
Kupec pa vendarle lahko odstopi od pogodbe zaradi kakšne napake, če je bila stvar popolnoma ali delno uničena ali pa poškodovana zaradi napake, ki opravičuje odstop od pogodbe, ali zaradi kakšnega dogodka, ki ne izvira niti od njega niti od koga drugega, za katerega bi on odgovarjal.
To velja tudi, če je bila stvar popolnoma ali delno uničena ali poškodovana zaradi obveznosti potrošnika, da pregleda stvar, ali če je kupec, še preden je bila napaka odkrita, porabil ali zamenjal del stvari med njeno običajno rabo, kot tudi, če je poškodba ali zamenjava nepomembna.
OHRANITEV DRUGIH PRAVIC
Kupec, ki je zato, ker ni mogel vrniti stvari ali je ni mogel vrniti v stanju, v kakršnem jo je prejel, izgubil pravico odstopiti od pogodbe, obdrži druge pravice, ki mu jih daje zakon zaradi takšne napake.
ZNIŽANJE KUPNINE
Kupnina se zniža v razmerju med vrednostjo stvari brez napake in vrednostjo stvari z napako ob sklenitvi pogodbe.
POSTOPNO ODKRIVANJE NAPAK
Kupec, ki je dosegel znižanje kupnine zaradi kakšne napake, sme odstopiti od pogodbe ali zahtevati ponovno znižanje kupnine, če se pozneje odkrije še kakšna druga napaka.
IZGUBA PRAVIC
Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca, razen če jih zaradi prodajalčeve prevare ni mogel uporabiti.
Kupec, ki je pravočasno obvestil prodajalca o napaki, pa lahko po preteku tega roka, če še ni plačal kupnine, kot ugovor zoper prodajalčev zahtevek, naj mu plača kupnino, uveljavlja svoj zahtevek, naj mu zniža kupnino ali povrne škodo.
RABLJENA STVAR
Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
INŠPEKCIJSKI NADZOR
Tržni inšpektorat in drugi pristojni inšpekcijski organi v skladu s svojimi pooblastili nadzirajo uresničevanje Zakona o varstvu potrošnikov in izrekajo ukrepe v skladu z zakonom.
Če podjetje neupravičeno zavrne potrošnikovo zahtevo, naj mu blago z napako zamenja z novim blagom ali naj mu vrne znesek za plačano blago ali naj odpravi napako na blagu, lahko izda pristojni tržni inšpektorat ali drugi pristojni inšpekciji organ na potrošnikov predlog odločbo, s katero podjetju odredi, naj ugodi zahtevi.
Odločbo izda pristojni organ le, če:
• med strankama ni spora o obstoju napake;
• ali če potrošnik predloži mnenje sodnega izvedenca;
• ali če je na drug način nedvomno dokazana.
Določbe se smiselno uporabljajo tudi za opravljanje storitev.
Dopis prijateljice:
Oj
Ja se tole preber…men se zdi d je pri vsem tem bistveno to, da avto nima lastnosti, ki je bila izrecno zatrjevana ob nakupu (tehnična brezhibnost)…je pa tudi res, da se jaz se nikoli nisem s tem ukvarjala…prodajalec namrec jamci za napake na blagu v vsakem primeru, cetudi ni v garanciji…ce se ti ne da ukvarjat s tem, pol odnehi…drugace sem pa brala, da je na zvezi potrošnikov pravno svetovalna sluzba…tko d se obrni nanje…kr js pa tega res se nisem nikol pocela, pa nocem bit pametna, d te ne bi kej zaj….
Pa bistveno se mi zdi tut to, da se je napaka pojavla v tko kratkem času od nakupa, da velja tista domneva, da je obstajala ze v času izročitve
.
ZVPot: 37. člen
(1) Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.
(2) Napaka je stvarna:
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.
37.a člen
(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.
(2) Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.
(3) Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
37.b člen
(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
37.c člen
(1) Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
– odpravi napako na blagu ali
– vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
– blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
– vrne plačani znesek.
(2) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
(3) Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
37.č člen
(1) Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake, kot je določena s tem zakonom.
(2) Pogodbeno določilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nično.
Dopis AH:
Zdravo,
pokličite me ,da se dogovorimo za ponoven pregled na optični napravi,garancija pa ne obsega sklopke ,ponovno bomo pregledali delovanje ,če bo potrebna zamenjava Vam bomo priznali popust na dele in storitev-po dogovoru.
l.p.
----- Original Message -----
Subject: pritozba - rabljeno vozilo z garancijo
Spoštovani!
Dne 15.6.2009 sem pri vas kupil rabljeno vozilo
Pri nakupu mi je bila zagotovljena tehnična brezhibnost vozila in priznana
6 mesečna garancija na motor, menjalnik in računalnik.
Kmalu po nakupu so se pričele težave pri sklopki oz zdrsevanje sklopke.
Pri pritisku na plin so se vrtljaji zviševali avto pa ni
pospeševal. Problem se zdaj dogaja vse pogosteje med vožnjo.
Imel sem tudi težave z elektriko, saj so se med vožnjo ugasnili vsi analogni števci,
kar je trajalo do naslednjega zagona motorja.
Konec avgusta sem avto pripeljal na pregled na Avtoplus, da
ga pregledajo. Želel sem tudi nastavitev volana, ki ni bil raven glede
na smer vožnje.
Po pregledu vozila so mi zagotovili, da je avto brezhiben in da je bil tudi na optiki ter da je težava z volanom urejena.
Po nadalnjih dneh vožnje sem opazil, da je volan nastavljen enako kot prej
- torej ni bil poravnan kot dogovorjeno, sklopka pa še vedno zdrsuje.
Ponovno sem se oglasil na Avtoplusu in zahteval, da se upošteva garancijska izjava vaše hiše.
Gospod na sprejemu/servisu mi je dejal, da se bo zadeva uredila in da mora vprašati
nadrejene in da me bo poklical. Od četrtka 3.9. do danes me še ni poklical.
Kontaktiral sem Urad RS za varstvo potrošnikov kjer so mi dejali, da je po 37.členu
zakona o varovanju potrošnikov dolžnost Avtoplusa, da uredijo vse težave na avtu.
V primeru, da se zadeva ne uredi, so me poučili, lahko primer prijavim na tržni inšpektorat RS in
iz Zahtevka iz naslova stvarne napake zahtevam popravilo.
Želim, da se zadeva čimprej uredi brez težav.
Lep pozdrav,
PS: Takoj zatem so zadevo uredili na servisu AH in nosili sami vse stroške.