Rabite avto-nasvet obiskovalcev foruma?
 
mte
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Pe nov 28, 2008 7:47 am

pravice pri uveljavljanju skrite napake

Napisal/-a mte Sr dec 03, 2008 12:34 pm

Pozdravljeni,
Pri eni izmed Renaultovih avtohiš (katera ima tudi servis) sem kupil rabljeno Astro (2002), pri kateri sem čez kakšen teden našel olje v posodi od hladilne tekočine. Avto sem peljal nazaj, posodo so mi očistili in zamenjali tekočino, po 200km pa sem spet pogledal v posodo in olje je spet bilo tam, torej nekaj ni v redu.
Po mojem precejšnjem teženju in kompliciranju so po hitrem pregledu rekli, da VERJETNO pušča oljni hladilnik (še zdaj ni z gotovostjo znano, ali je fuč hladnilnik, glava motorja ali kaj tretjega), za kar so rekli, da so kontaktirali Opel in da se to redko menjuje, da se kar tako pusti. Nisem verjel, zato sem šel povprašati na Oplov servis kjer seveda tega niso potrdili.

No, v avtohiši so mi rekli, da bojo kontaktirali prejšnjega lastnika in če se bo strinjal, bo on plačal popravilo (baje imajo v pogodbi z njim zapisano da odgovarja za skrite napake), v nasprotnem primeru mi bodo vrnili kupnino in avto prodali naprej. Zdaj pa vprašanja:

- zakon predvideva, da lahko pri stvarni napaki uveljavljam enega od naslednjih zahtevkov (popravilo, kompletno vračilo kupnine, vračilo kupnine v vrednosti popravila, zamenjava z novim/brezhibnim izdelkom). Ali res lahko oni sami določijo, kaj od tega bojo naredili ali lahko vztrajam na popravilu? Če mi namreč vrnejo celotno kupnino, imam jaz spet stroške in gre ogromno časa pri iskanju drugega avta in seveda spet enak riziko, da bojo tudi pri drugem avtu kakšni problemi.

- Ali lahko zahtevam, da popravilo izvedejo na Oplovem servisu ali so oni pooblaščeni tudi za to? Rekli so mi, da so oni pooblaščeni servis za VSE znamke, kar se mi zdi malo za lase privlečeno. Poleg tega so tudi pristranski in lahko bi napako recimo samo še bolj skrili, pa bi jaz to ugotovil šele po pretečenem roku za uveljavljanje stvarnih napak. Glede na njihove dosedanje izjave jim ne zaupam.

Zaenkrat, dokler zadeva ni zaključena, ne bom objavil, za kateri servis gre, ker jim s tem naredim več dobre kot slabe reklame, če pa bojo še problemi z njimi, se bom pa gotovo na široko razpisal o njih.

Hvala,
lp matej
 
Tku
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po avg 18, 2008 11:19 am

Napisal/-a Tku Sr dec 03, 2008 2:21 pm

Sam lahko določiš, kaj od tistega boš izbral, kar je na voljo po zakonu.
Glede na opis težav, bi pa vseeno raje dobil kupnino nazaj, kot se šel popravilo. Sklepam, da bi popravilo požrlo več časa in živcev, ker je zelo verjetno, da je to šele začetek popravil in ne eno popravilo in konec.

Preglej pogodbo, s kom si jo pravzaprav formalno sklenil, z avtohišo ali prejšnjim lastnikom vozila? Naj te ne nategujejo z njihovim razmerjem do prejšnjega lastnika, če si pogodbo podpisal z njimi, je prejšnji lastnik njihov problem in ne tvoj.

Kje popraviti, če se odločiš za to? To je pa nekoliko sivo področje. Če trdijo, da so pooblaščeni, naj ti dokažejo z dokumenti. Naj ti dajo _pisno_ garancijo na popravilo. Še najbolje pa bo, če boš uspel s s svojim predlogom o servisu - sooči jih z mnenjem, ki si ga dobil na pooblaščenem servisu.

Vsekakor pa ne pozabi napisati _pisne_ reklamacije čim prej (8 dni), da boš formalno krit, če se bo potrebno tožiti.
Lp, Tku
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO Sr dec 03, 2008 2:24 pm

poberi denar dokler so ga pripravljeni dat,.. in išči dalje;
jaz takim šalabajzom še gume ne bi dal napumpat.
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
 
mte
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Pe nov 28, 2008 7:47 am

Napisal/-a mte Sr dec 03, 2008 2:46 pm

Tku: hvala za odgovor. Samo nekaj me zanima - a ni 8 dni rok za nekaj drugega mogoče? Pisno jih sicer nisem obvestil, ker sem nekje prebral da je rok za obvestilo 2 meseca od nakupa, torej je še kar nekaj časa, da se zadeve uredijo, če sem prav prebral.
Sicer dvomim, da je z avtom narobe še kaj drugega, ker sem kasneje našel še nekoga ki dobro pozna prejšnjega lastnika, pa je ta rekel da razen tega olja drugih problemov ni, pa še ličar ga je pregledal okoli in okoli in ocenil da je precej dobro ohranjen.

lp
 
Uporabniški avatar
=ZiAn=
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: Pe okt 13, 2006 4:27 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a =ZiAn= Sr dec 03, 2008 3:29 pm

rok za pisno reklamacijo je 8 dni od ODKRITJA napake ;)
...Prava nemška zverina bučno zahrumi v turobno jutro, ljudje prično padati na kolena, ko se mimo njih zapeljem v audi a šest petici. "Mati tudi jaz bom nekoč" zašepeta mladi fant svoji materi, ki ji spolzi solza po zgubanem licu...
 
Uporabniški avatar
GoGo
Uporabnik
 
Prispevkov: 807
Pridružen: Sr okt 13, 2004 9:34 am
Kraj: Severna Primorska

Napisal/-a GoGo Sr dec 03, 2008 4:20 pm

Za skrite napake je rok vsaj 2 meseca, če ne več...Preveri v ZVP-ju!
Lep dan!
 
mte
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Pe nov 28, 2008 7:47 am

Napisal/-a mte Sr dec 03, 2008 4:35 pm

Aha, se mi je zdelo. Mislim, da gre za razliko med ZVPot in obligacijskim zakonikom, pa mislim da za moj primer velja ZVPot ker sem kupil od pravne osebe.
lp
 
Uporabniški avatar
trust
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 532
Pridružen: Sr maj 07, 2008 11:46 pm
Kraj: Nad Žirmi

Napisal/-a trust Sr dec 03, 2008 4:38 pm

Kaj pa tesnilo glave strošek recimo 150 evrov.
 
mte
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Pe nov 28, 2008 7:47 am

Napisal/-a mte Sr dec 03, 2008 4:47 pm

trust: možno je, vendar bi bilo malo čudno, ker ni opaziti drugih simptomov - se ne pregreva, ne kadi belo, ni znakov vode na pokrovčku od olja in merilni palici, ...
lp
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a imilet1 Sr dec 03, 2008 5:42 pm

stari, verjemi, da bosta obe glavi bolj mirni, ce vzames denar nazaj-danes je ze tolk pleha da ga je treba ze kar unicevat(10 let+ :) )
 
Uporabniški avatar
c.o.b.
Uporabnik
 
Prispevkov: 973
Pridružen: Če maj 04, 2006 5:16 pm

Napisal/-a c.o.b. Sr dec 03, 2008 6:12 pm

nevem zakaj mu vsi svetujete da pobere dnar... če je z avtom res sam to narobe in če se bo dal z avtohišo zment, potem ne vem zakaj ne bi obdržu avta... vsi vemo da rabljen avto ne more bit 100%, še novi niso 100%, pač se zgodi kej tazga, hvalabogu se je zgodil "pravočasno" in boš najbrž dubu vse povrnjen.... če je ostalo okol avta ok in ti je avto všeč pa mislš da boš težko dubu podobnga druzga.. potem počaki kko se bo razvil - seveda pa se prej primerno zavaruj in mej vse črno na belem da si se pritožiu, preglej časovne roke itd...
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD Sr dec 03, 2008 9:51 pm

=ZiAn= je napisal/-a:rok za pisno reklamacijo je 8 dni od ODKRITJA napake ;)



2 meseca...

Mislim da je za avte isto. Lahko pa pokliče na številko za pomoč uporabnikom.

Vse in še več na http://www.epc.si/
Slika
 
Uporabniški avatar
trust
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 532
Pridružen: Sr maj 07, 2008 11:46 pm
Kraj: Nad Žirmi

Napisal/-a trust Sr dec 03, 2008 10:02 pm

mte je napisal/-a:trust: možno je, vendar bi bilo malo čudno, ker ni opaziti drugih simptomov - se ne pregreva, ne kadi belo, ni znakov vode na pokrovčku od olja in merilni palici, ...
lp


bodi vesel, da ni še to poleg.

pelji k enmu mehankarju pa ga vpraši, kaj je narobe.
 
Tku
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po avg 18, 2008 11:19 am

Napisal/-a Tku Če dec 04, 2008 1:34 pm

Kar se tiče 8 dni:
nekje v teh členih sem prebral ta rok, vendar sem jo sam napisal nekaj pred enim letom od nakupa. Ker smo se potem zmenili brez tožbe, ne vem kaj bi zdržalo na sodišču. Seveda sem ustno urgiral takoj po odkriti napaki, vendar se ni dalo nič dogovoriti, dokler nisem poslal pisno.

Je pa v primeru tožbe še ena pomembna ločnica - 6 mesecev. Pred tem rokom mora prodajalec dokazovati, da napake ni, po tem datumu pa kupec, da napaka je.
Lp, Tku
 
Uporabniški avatar
=ZiAn=
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: Pe okt 13, 2006 4:27 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a =ZiAn= Če dec 04, 2008 3:07 pm

AndrejD je napisal/-a:
=ZiAn= je napisal/-a:rok za pisno reklamacijo je 8 dni od ODKRITJA napake ;)



2 meseca...

Mislim da je za avte isto. Lahko pa pokliče na številko za pomoč uporabnikom.

Vse in še več na http://www.epc.si/


My bad, se posipam s pepelom :)
...Prava nemška zverina bučno zahrumi v turobno jutro, ljudje prično padati na kolena, ko se mimo njih zapeljem v audi a šest petici. "Mati tudi jaz bom nekoč" zašepeta mladi fant svoji materi, ki ji spolzi solza po zgubanem licu...
Vrni se na Pravni nasveti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost