Rabite avto-nasvet obiskovalcev foruma?
 
Uporabniški avatar
kingroad
Novinec
 
Prispevkov: 199
Pridružen: Če sep 18, 2003 2:48 pm

Upravičen do reklamacije?

Napisal/-a kingroad Če jan 29, 2009 9:16 pm

Aloha!

Kolega je včeraj nabavil avto. rabljen, 3 mesece iz tovarniške garancije. Avto je kupljen v SLO, servisna knjiga, servisiran,........

Danes (po cca 300km vožnje od nakupa) pa je doživel šok. Prižgale so se mu neke lučke na armaturki. Pač neke napake. Peljal na pooblaščeni servis kjer mu niso mogli napak popraviti.

Avto je kupljen pri avtohiši (ki je sicer koncesionar za drugo znako vozila), za avto je bil izdan račun, na računi ni navedeno videno-kuplejno.

Koliko ima časa (če sploh) da avto vrne in dobi kupnino nazaj? Se lahko prodajalec izgovarja da za napake ni vedel oz. jih prej res ni bilo!?


lp
evo4fun
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Če jan 29, 2009 9:28 pm

garancija je 3 mesece ce se ne motm pa nevem kok na skrite napake.tudi ce je videno kupljeno....
kako mu ga niso mogli popravit?
kaj je blo pa narobe.kaksni simptomi?
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
kingroad
Novinec
 
Prispevkov: 199
Pridružen: Če sep 18, 2003 2:48 pm

Napisal/-a kingroad Če jan 29, 2009 9:34 pm

avto je padel v safe mode in se "cvajzil" do servisa. tester je pokazal napako prenizek tlak goriva in nekaj v zvezi z FAP filtrom,..... So mu zamenjali filter goriva pa je bilo 10km OK, nato se je napaka (lučke, safe mode) ponovila. Potem je avto nekako spravil k sebi toliko da se normalno pelje, a lučka za motorno elektroniko še vedno sveti.

lp
evo4fun
 
Uporabniški avatar
lumpii
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 528
Pridružen: Ne mar 04, 2007 9:21 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lumpii Če jan 29, 2009 9:35 pm

kingroad je napisal/-a:avto je padel v safe mode in se "cvajzil" do servisa. tester je pokazal napako prenizek tlak goriva in nekaj v zvezi z FAP filtrom,..... So mu zamenjali filter goriva pa je bilo 10km OK, nato se je napaka (lučke, safe mode) ponovila. Potem je avto nekako spravil k sebi toliko da se normalno pelje, a lučka za motorno elektroniko še vedno sveti.

lp


Kater avto in kateri motor. Letnik.....
Kaj se dogaja z motorjem....
E60 525dA M-Optic, 2005
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Če jan 29, 2009 9:37 pm

vrjetn francoz ksn
Ni vse res kar napišem
 
CyberMedo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: Če jul 04, 2002 4:39 pm

Napisal/-a CyberMedo Če jan 29, 2009 9:38 pm

Do sankcij pride, če se skrita napaka pokaže v 6 mesecih, je pa potrebno potem (torej šteto od ugotovitve) napako uveljavljati pri prodajalcu v roku 8 dni.

Pogoj je, da je napaka obstajala že pred nakupom oziroma da izvira iz vzroka, ki je obstajal že pred nakupom.

Če je bila dogovorjena klavzula videno-kupljeno (torej izključitev odgovornosti za stvarne napake), pa obstoji dodaten pogoj, in sicer da je prodajalec za obstoj napake oziroma vzroka za napako vedel in to kupcu zamolčal.

LP
 
Uporabniški avatar
GiGi1985
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1556
Pridružen: Ne feb 27, 2005 9:54 pm
Kraj: EU

Napisal/-a GiGi1985 Če jan 29, 2009 9:41 pm

to velja samo za pravne osebe ali fizične tudi ?
 
Uporabniški avatar
kingroad
Novinec
 
Prispevkov: 199
Pridružen: Če sep 18, 2003 2:48 pm

Napisal/-a kingroad Če jan 29, 2009 10:14 pm

hmmm, prodajalcu je verjetno nemogoče dokazat da je za napako vedel. Tu ni da je bil avto poškodvan ali kaj podobnega. Nekaj ga je začelo biksati na motorni elektroniki ali nekaj povezano z njo. In to naslednji dan po nakupu in cca 300 prevoženimi kilometri.

Kaj je najbolje da stori? Sporazumno verjetno ne bo dosegel nič oz. se ga bo prodajalec otepal kot hudič križa.

lp
evo4fun
 
CyberMedo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: Če jul 04, 2002 4:39 pm

Napisal/-a CyberMedo Če jan 29, 2009 10:36 pm

@GiGi1985: Velja tudi za fizične osebe. Gre za določila Obligacijskega zakonika (OZ), ki ima najširšo veljavo (splošen predpis). Je pa res, da pravne osebe, ki se profesionalno ukvarjajo s prodajo vozil, zavezujejo določeni posebni predpisi (predvsem v zvezi z varstvom potrošnikov - obvezne garancije pa te stvari, kar pa boš moral sam izvrtat, ker jaz teh stvari na pamet ne vem).

@kingroad: Jah, kakor pravijo, teorija je teorija, praksa pa praksa. Predpisi so jasni, kakor je z dokazovanjem, pa je težko reči, dokler niso dokazi na mizi. Pri tem so sodišču v pomoč izvedenci avtomobilske stroke, ki bodo vedeli ugotoviti, ali se je napaka pojavljala že prej, kako se je kazala, ali bi jo prodajalec moral opaziti itd. Velja pa omeniti, da se od poklicnega prodajalca avtomobilov pričakuje višja stopnja skrbnosti (skrbnost strokovnjaka). Če bi npr. izvedenec ugotovil, da se je lučka za napako na motorju prižigala vsakih 10 prevoženih kilometrov, se tako prodajalec (strokovnjak) ne bo mogel sklicevati, da je pač mislil da to ni nič hudega in da je z avtom vse v redu, ker bi kot strokovnjak moral vedeti, da je z avtom nekaj narobe. Za laično fizično osebo (torej zasebnega prodajalca) pa velja nižji standard skrbnosti, ker je pač jasno, da se na avtomobile na razume tako, kot profesionalec.

Kaj storiti? Najprej je potrebno napako reklamirati pri prodajalcu, da ne zamudiš 8 dnevnega roka za reklamacijo. Najboljše kar pisno in priporočeno po pošti. Seveda je pametno navesti, da mu daješ avto na razpolago za pregled, če to želi.

Nadalje pa je odvisno od tebe, kako boš nastopil. Ponavadi pomaga kakšen dopis s štampiljko odvetnika, nekateri so uspeli z grožnjami, da bodo celo zadevo predstavili medijem. Pravno gledano pa imaš možnosti 3:
- od prodajalca zahtevaš, da napako odpravi v razumnem roku
- uveljaviš pravico do znižanja kupnine
- odstopiš od pogodbe in zahtevaš vračilo denarja
Seveda je te možnosti v primeru "nesodelovanja" prodajalca izsiliti le s tožbo, razen če imaš kak adut v roki (npr. da mu še nisi poplačal celotne kupnine).

Toliko na kratko, je pa potrebno pogledat določila OZ in omenjenih posebnih zakonov, ker tole pišem iz glave, zato je možno, da sem se kje zmotil, poleg tega pa je še en kup pogojev in pravil pri uveljavljanju pravic.

LP
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm

Napisal/-a seeman66 Če jan 29, 2009 11:51 pm

CyberMedo je napisal/-a:@GiGi1985: Velja tudi za fizične osebe. Gre za določila Obligacijskega zakonika (OZ), ki ima najširšo veljavo (splošen predpis). Je pa res, da pravne osebe, ki se profesionalno ukvarjajo s prodajo vozil, zavezujejo določeni posebni predpisi (predvsem v zvezi z varstvom potrošnikov - obvezne garancije pa te stvari, kar pa boš moral sam izvrtat, ker jaz teh stvari na pamet ne vem).

@kingroad: Jah, kakor pravijo, teorija je teorija, praksa pa praksa. Predpisi so jasni, kakor je z dokazovanjem, pa je težko reči, dokler niso dokazi na mizi. Pri tem so sodišču v pomoč izvedenci avtomobilske stroke, ki bodo vedeli ugotoviti, ali se je napaka pojavljala že prej, kako se je kazala, ali bi jo prodajalec moral opaziti itd. Velja pa omeniti, da se od poklicnega prodajalca avtomobilov pričakuje višja stopnja skrbnosti (skrbnost strokovnjaka). Če bi npr. izvedenec ugotovil, da se je lučka za napako na motorju prižigala vsakih 10 prevoženih kilometrov, se tako prodajalec (strokovnjak) ne bo mogel sklicevati, da je pač mislil da to ni nič hudega in da je z avtom vse v redu, ker bi kot strokovnjak moral vedeti, da je z avtom nekaj narobe. Za laično fizično osebo (torej zasebnega prodajalca) pa velja nižji standard skrbnosti, ker je pač jasno, da se na avtomobile na razume tako, kot profesionalec.

Kaj storiti? Najprej je potrebno napako reklamirati pri prodajalcu, da ne zamudiš 8 dnevnega roka za reklamacijo. Najboljše kar pisno in priporočeno po pošti. Seveda je pametno navesti, da mu daješ avto na razpolago za pregled, če to želi.

Nadalje pa je odvisno od tebe, kako boš nastopil. Ponavadi pomaga kakšen dopis s štampiljko odvetnika, nekateri so uspeli z grožnjami, da bodo celo zadevo predstavili medijem. Pravno gledano pa imaš možnosti 3:
- od prodajalca zahtevaš, da napako odpravi v razumnem roku
- uveljaviš pravico do znižanja kupnine
- odstopiš od pogodbe in zahtevaš vračilo denarja
Seveda je te možnosti v primeru "nesodelovanja" prodajalca izsiliti le s tožbo, razen če imaš kak adut v roki (npr. da mu še nisi poplačal celotne kupnine).

Toliko na kratko, je pa potrebno pogledat določila OZ in omenjenih posebnih zakonov, ker tole pišem iz glave, zato je možno, da sem se kje zmotil, poleg tega pa je še en kup pogojev in pravil pri uveljavljanju pravic.

LP


Če ti brez problema uspe dobiti denar nazaj je najboljša možna opcija.
Razumni rok - si brez avta in brez denarja, pa še peš mogoče, te zadeve zelo radi vlečejo v nedogled
Znižanje kupnine - problem ti ostane
V vsakem primeru pa 8 dnevni rok ne smeš zamuditi, nujno se pa še pozanimaj o tvojih pravicah pri Uradu za varstvo potrošnikov.

Veliko sreče

lp
 
Aldin20
Novinec
 
Prispevkov: 170
Pridružen: So avg 04, 2007 1:12 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a Aldin20 Pe jan 30, 2009 1:07 am

ja pozdrav..mel skor da isti problem..isti dan se mi lucka prizgala..lepo poklico na avtohiso back in povedo problem..ker so bili prazniki je reko naj se vozim mogoče se vgasne..lucka se je vgasnila in se vec ni prizgala..vendar sn zahtevo da se pregleda ker je se v garanciji da ni kaj narobe.priso dali na tester pokazalo za nek pritisk..v glavnem ciscenje turbine.lopute..seveda da njihov strosek
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD So jan 31, 2009 5:47 pm

Stvarno napako mislim da lahko uveljavljaš 1 leto od nakupa rabljenega vozila.
Slika
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar So jan 31, 2009 6:33 pm

jst sm mel garanijo v avohiši ki sem jo tudi uveljavu 3 dni.. (pisalo v podobi..)
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss So jan 31, 2009 7:45 pm

v 8ih dne lahko blago če je pokvarjeno vrneš prodajalcu. zakon zavezuje use proajalce. lahk opa se s prodajalcem dogovoriš za menjavo blaga oz za vračilo vplačanega dnarja. če ne samo pokličeš policijo. in pridejo kriminalisti. nimaš druge. ukrepajo takoj. kazni za projalace so visoke, ne vem zakva bi mutili.
golf 3 vr6
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass So jan 31, 2009 8:26 pm

V kolikor je avto mlajši od 5 let, kupcu (če je kupil od pravne osebe) po ZVPot pripada 6 mesecev garancije.
http://www.uvp.gov.si/
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD Ne feb 01, 2009 1:21 am

lexuss je napisal/-a:v 8ih dne lahko blago če je pokvarjeno vrneš prodajalcu. zakon zavezuje use proajalce. lahk opa se s prodajalcem dogovoriš za menjavo blaga oz za vračilo vplačanega dnarja. če ne samo pokličeš policijo. in pridejo kriminalisti. nimaš druge. ukrepajo takoj. kazni za projalace so visoke, ne vem zakva bi mutili.


Verjamem da veš kateri zakon je to ali ?
Slika
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Ne feb 01, 2009 1:27 am

Vidiš da ne ve o čem govori, pa ga še sprašuješ. Kriminalisti, visoke kazni, hehe. :lol:
Če bi imeli visoke kazni, kot pri nemcih (kjer je poseg v števec KAZNIVO DEJANJE in prevrtene avte le izvažajo), potem nebi 10let stare kante mele "120.000km" na avto netu.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
Vrni se na Pravni nasveti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost