Napisal/-a Tomaz40 Po maj 01, 2006 7:20 pm
Gume obeh proizvajalcev imajo vsaka svoje značilnosti in moštvo se mora odločiti katere gume bolj ustrezajo njihovemu dirkalniku.
Primer: Biti morajo določene dimenzije (dimenzije je določila FIA) in sicer mora biti širina znotraj določenega intervala (številk ne vem, ampak recimo da morajo biti široke med 15 in 25 cm). Michelinove gume so toliko široke, kolikor jim dovoljujejo pravila, torej v našem hipotetičnem primeru so širine 25, Bridgestonke pa imajo širino nekje v sredini intervala torej 20 cm.
Michelinke se lepše držijo v ovinkih, medtem ko so Bridgestonke hitrejše na ravnini.
Ko se je Ferrari pritožil čez dimenzijo Michelink je bil problem v tem, da so bile pred dirko gume široke 25, po dirki pa so bile širše, ker so se gume razširile. Čeprav je bilo v pravilih napisano da morajo gume ustrezati določenim dimenzijam ko so nove, so pravila spremenili in sedaj morajo ustrezati tako pred kot po dirki.
Zakaj Ferrari vztraja pri Bridgestnkah?
Bridgestone je ful sodeloval s Ferrarijem in dejansko delal gume po njihovih željah, medtem ko želje drugih moštev niso bile uslišane, uporabljali pa so podatke tujih moštev. Predstavljaj si, da imaš moštvo F1, in si želiš trše gume, ker jih avto prehitro obrabi, Ferrari si želi mehkejše gume in potem oba dobita mehkejše gume. Seveda ti kot lastnik ekipe znoriš in greš k Michelinu, ki bolj enakopravno obravnava vsa moštva in tudi ostala moštva, ki si to lahko privoščijo grejo k Michelinu (vsi razen Minardija in Jordana). Temu sledi kriza Bridgestona, ker ima Michelin podatke vseh boljših moštev in lahko razvija boljše pnevmatike, Bridgestonu pa podatke daje samo Ferrari. In zdej smo kjer smo. Bridgestone je v zaostanku za Michelinom, ga pa dohiteva.
Mene osebno je strah enega samega dobavitelja pnevmatik v F1 ravno zato, ker lahko spet delajo gume po meri enega moštva (najverjetneje Ferrari, ker so že zdej v super odnosih), druge pa zanemarjajo in kar je najhuje, druga moštva ne morejo nič narest razen prilagodit lastnega dirkalnika tem gumam. Zato sem proti enemu proizvajalcu pnevmatik v F1, da sploh ne govorimo o tem, da razvoja praktično ne bo več, ker po njem ne bo potrebe.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.