Rally, Formula 1, Indy, go-kart, motociklizem...
 
Uporabniški avatar
ice
Administrator a.com
 
Prispevkov: 3083
Pridružen: Po feb 04, 2002 9:58 pm
Kraj: Gorenjska

Nova sezona F1 in predstavitev moštva Renault

Napisal/-a ice Pe mar 04, 2005 11:32 am

Sezona formule 1 2005 se je začela. Moštva že prihajajo na prvo letošnjo dirko, ki bo na sporedu v Avstraliji, v Melbournu, za nami pa je tako zelo pestro zimsko dogajanje, polno prepirov, sprememb pravil in ugibanj. Predvsem slednjih bo konec v nedeljo, ko se bodo dirkači podali na prvo od letošnji rekordnih devetnajstih dirk.

Moštvo Renault se na prvo dirko odpravlja z veliko mero optimizma, novi dirkalnik R25 in novi desetvaljni motor RS25 sta se na testiranjih izkazala kot zelo hitra kombinacija in zato rumeno-modre tudi konkurenca šteje med najbolj vroče favorite. Dirkalnik je na številnih testiranjih deloval zelo zanesljivo in je bil tudi na večjih razdaljah zelo konkurenčen. Nova pravila bodo namreč od dirkačev, inženirjev in tehnike zahtevala povsem nov pristop k dirkanju, zato je tudi Fernando Alonso zelo optimističen: »Prvi občutki z novim dirkalnikom so bili zelo dobri. Aerodinamično je dobro oblikovan, mehanika pa ne “žre” pnevmatik, kar bo v letošnji sezoni zelo pomembno. Ker je aerodinamika zaradi novih pravil malce slabša kot pri lanskih dirkalnik, je težko neposredno primerjati dirkalnika, ampak v okviru novih pravil so naši inženirji na kolesa postavili zelo odziven dirkalnik. In ko ga bomo spoznali do potankosti, to pa je mogoče storiti le na dirki, sem prepričan, da ga bomo razvili do maksimuma.«
Giancarlo Fisichella, povratnik v moštvo Renault, ki je letos zamenjal Jarna Trullija, pa je bil zelo navdušen tudi nad novim motorjem: »S prejšnjim motorjem sem odpeljal nekaj malega testiranj, a sem takoj občutil velik napredek z novim RS25. Kljub temu, da mora zdaj motor zdržati dva dirkaška konca tedna, so uspeli Renaultovi inženirji izdelati močnejši motor. Vse seveda zdaj stavijo na vzdržljivost, tako da jih lahko presenetimo tudi pri moči motorja.«
Dirkača kljub optimizmu ostajata realista in se zavedata, da konkurenca ne spi in da bo težko premagati posebej Ferrarija, a to pot jim kaže več kot dobro. »Na prvih dirkah bomo šele videli, kakšna so razmerja moči. A če hočeš danes uspeti v formuli 1, moraš biti od prve dirke dalje najmočnejši,« je prepričan Alonso.
Fernanda Alonsa pa je pred začetkom sezone Unicef razglasil za ambasadorja španskega Unicefovega komiteja, ki skrbi za pravice otrok. Alonso bo kot ambasador promoviral delo Unicefa in opozarjal na pravice otrok, ki ji po svetu kršijo v številnih deželah. Alonso kljub mladim letom namreč med Španci uživa veliko spoštovanja, Alonso pa bo deloval na programu »izobraževanja preko športa«. Poleg Alonsa v španskem komiteju delujejo tudi košarkar Paul Gasol, nogometaš Eusebio Sacristan in kolesar Pedro Delgado.

Nova pravila
Aerodinamika: najbolj bodo na zmogljivosti dirkalnika vplivale spremembe na sprednjem krilcu in difuzorju v zadku dirkalnika. S tem bo aerodinamika dirkalnika za 20 odstotkov slabša kot pri lanskih dirkalnikih, s čimer bo vožnja postala bolj »nervozna«. Difuzor na zadku dirkalnika ima zdaj omejen pretok zraka, aerodinamična elementa v zadnjem krilcu so pomaknjeni proti zadku dirkalnika, motorni pokrov pa sega skoraj do zadnjega krilca. Sprednje krilce je za 5 centimetrov bolj dvignjeno od tal kot v sezoni 2004.

Motorji: desetvaljni motorji bodo morali v sezoni 2005 zdržati dva dirkalna konca tedna (v 2004 en konec tedna), torej približno 1500 kilometrov. Predvsem na motorjevi drugi dirki bi se torej lahko pokazale slabosti pri vzdržljivosti. Število vrtljajev in moč motorjev se bodo malce zmanjšali.

Pnevmatike: na dirki in kvalifikacijah lahko dirkač uporabil le en komplet pnevmatik, na celoten konec tedna pa bo imel na razpolago tri komplete pnevmatik z enako specifikacijo. Pnevmatike, ki bodo morale zdržati toliko prevoženih kilometrov, bodo trše in bodo imele manj oprijema, posebej ko se bodo proti koncu dirke začele močneje obrabljati.

Kvalifikacije: dirkači bodo imeli na voljo dva kvalifikacijska kroga, prvi del kvalifikacij bo na sporedu v soboto od 13.00 do 14.00, drugi del pa v nedeljo od 10.00 do 11.00 po lokalnem času. Štartno mesto bodo določili na osnovi seštevka obeh kvalifikacijskih časov. S tem naj bi bil razpored dirkačev za štart manj predvidljiv.

Tretji dirkalnik: peto do desetouvrščeno moštva iz lanske sezone bodo lahko uporabljala tretji dirklanik na petkovih treningih, vozil pa ga bo lahko dirkač, ki v zadnjih dveh sezonah ni odpeljal več kot šest ali več dirk.

Portret Fernando Alonso
Španec, rojen 27. 07. 1981, 51 dirk, 114 točk, 1 zmaga, osebna spletna stran: http://www.fernandoalonso.com

Fernando Alonso je trenutno svojevrstni rekorder: je namreč najmlajši dirkač v zgodovini formuli e 1, ki je stal na najboljšem štartnem mestu in najmlajši dirkač, ki je zmagal na dirki za Veliko nagrado. V Španiji uživa ugleda super zvezde, sebe pa opisuje kot povsem običajnega fanta, ki ni bil nikoli prav obseden z dosego cilja, postati voznik formule 1. »To je služba tako kot vse ostale, s svojimi prednostmi in slabostmi.« Ko ni na stezi, se Španec raje umakne očem javnosti, trenutno je doma v Oxfordu, čim bližje sedežu moštva Renault v Enstonu. Je velik ljubitelj nogometa in velik navijač Reala iz Madrida in če ne bi postal dirkač, bi si želel postati nogometaš. Za sprostitev pa se rad usede na kolo ali gre s prijatelji v kino. »V formuli 1 ni superherojev. Da bi uspeli mora vsak član moštva dati od sebe največ, akr zmore. Dirkači smo le delček v moštvu, a smo zato najbolj na očeh javnosti.«
Zase pravi, da je sramežljiv v zasebnem življenju, zvest, ponosen, strasten in na stezi agresiven človek, ki pa je stoodstotno osredotočen na svoje delo. Seveda pa nasmeh, šala in trik s kartami niso nikoli odveč, da popestri vzdušje v garaži. Ko pa si na glavo povezne čelado, postane drug človek in kot otrok sodobne dobe zna do maksimuma izrabiti vso elektroniko, ki je na voljo dirkaču formule 1, znan je po izredno poznem zaviranju in dokaj agresivnemu vrtenju volana. Na ustraši se nobene konkurence, a vseeno ostaja pošten športnik, kateremu fair-play predstavlja eno od osnov športa. Doktor Fernando in Mister Alonso torej.

Portret Giancarlo Fisichella
Italijan, rojen 14. 01. 1973, 141 dirk, 116 točk, 1 zmaga, osebna spletna stran: http://www.giancarlofisichella.it

Italijan Giancarlo Fisichella se v sezoni 2005 dejansko vrača »domov«. Fisichella je namreč že nastopal za moštvo iz Enstona in zato zanj ta prehod ni bil tak »kulturni šok« kot bi lahko pričakovali. Čeprav je do sedaj nastopil na 141 dirkah ni nikoli v karieri imel res dobre priložnosti, da pokaže vse svoje znanje. »Letos se odločen, da preskočim to oviro, delal bom bolj trdo in priganjal vse okoli sebe, da bomo uspeli. Res sem prepričan, da lahko letos zmagujemo na dirkah,« pravi Fisichella. Tudi zaradi takega pristopa je Fisichella, poleg bogatih izkušenj, agresivnosti in talenta, velika pridobitev za moštvo Renault. Njegov stil vožnje je bolj »nežen« kot na primer Alonsov, v njegovih rokah brutalno močni dirkalniki postanejo natančno orodje. In tudi izven dirkalnika ostaja Fisichella tak: nežen, umirjen, precej tih, kar je za Italijana dokaj nenavadno. Poleg tega je 32-letni Rimljan družinski človek, poročen, z dvema otrokoma, ki pa si s Fernandom Alonsom deli še strast do nogometa. In nikoli ne pozabi, da največ v življenju dolguje svojemu očetu, ki ga je začel vzpodbujati, ko je pri osmih letih sedel v karting. Za volanom dirkalnika pa velja za enega najhitrejših dirkačev v tem trenutku: »Konec koncev je to mode delo, da sem hiter, mar ne? Sposoben sem se skoncentrirati in popolnoma odmisliti svet okoli sebe, letos sem se še dodatno psihično in fizično pripravlja, da bom sezono dočakal popolnoma pripravljen in da bom od prvega kroga dalje lahko napadal.«

Urnik*
Petek 4. marec
prosti trening: 01h00-02h00 in 04h00-05h00
Sobota 5. marec
prosti trening: 23h00-23h45 (v petek) in 00h15-01h00
kvalifikacije I: 03h00
Nedelja 6. marec
kvalifikacije II: 00h00
štart: 04h00
* - po srednjeevropskem času

Podatki o stezi Melbourne
dolžina kroga: 5,303 km
dolžina dirke: 307,574 km – 58 krogov

Nekaj tehničnih zanimivosti steze v Melbournu
* Dirkači 60 odstotkov kroga prevozijo s polnim plinom.
* Stopnja oprijema: srednja; stopnja pritisne sile: visoka; obremenjenost zavor: visoka.
* Poraba bencina je približno 4,1 l/krog
* Menjav prestav na krog: 54.

Vir: Renault Nissan Slovenija
IceBreakr
Ustanovitelj portala/foruma Avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
Mih@
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: So okt 18, 2003 3:41 pm
Kraj: Smlednik

Napisal/-a Mih@ Pe mar 04, 2005 11:36 am

Te pravila bodo tok spremenil. V nedeljo bo na cilj prišlo samo okoli 5 dirkačev, če ne manj.

Čist tko, kaj se zgodi, če odstopijo vsi? A zmaga tisti, ki je zadnji odstopil? :roll:
http://mr.si/
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a Mrcina Pe mar 04, 2005 11:42 am

Hmmm, po moje se bo dalo s tem taktizirat, s tem, da morajo motorji zdržat dve dirki... Recimo hipotetično da je na zadnji dirki izenačeno med dvema dirkačema dveh moštev... Oni, ki bo imel motor prvo dirko noter bo imal prednost pred onim, ki bo z istim motorjem vozil že drugo dirko...

LP Mrcina
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
 
Uporabniški avatar
Tilen
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1145
Pridružen: Če avg 28, 2003 7:44 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Tilen Pe mar 04, 2005 7:36 pm

Da še malo dopolnim ICE-a ;) :

Kvalifikacijsko seštevanje
Ljubitelji formule ena vse bolj pogrešajo stari kvalifikacijski sistem, na katerem je imel vsak dirkač na voljo po dvanajst krogov. A to je že zgodovina, v zadnjih dveh letih smo predvsem po zaslugi slabših moštev, za katera je to edina možnost, da se pojavljajo na televizijskih ekranih, gledali sistem enega kvalifikacijskega kroga. Ni se najbolje obneslo, spremembe so zahtevali tako gledalci kot moštva, FIA pa se je odločila za neke vrste kompromis. Letos bodo tako kvalifikacije razdeljena na dva dela, prvi bo na sporedu v soboto ob trinajsti uri po lokalnem času, drugi pa v nedeljo štiri ure pred dirko, v večini primerov torej ob deseti uri dopoldan. Na vsakem bo imel dirkač na voljo po en hiter krog, štartna vrsta pa se bo določila na podlagi seštevka sobotnega in nedeljskega časa. V soboto bodo dirkači nastopili v obratnem vrstnem redu razvrstitve na prejšnji dirki, prvi bo šel na stezo zadnjeuvrščeni oziroma dirkač, ki je prvi odstopil, zadnji pa bo nastopil zmagovalec prejšnje dirke. V nedeljo bo sistem podoben, le da se bo upošteval vrstni red sobotnega kvalifikacijskega treninga. Po vsakem kvalifikacijskem treningu sledi obvezno tehtanje, od takrat naprej pa bodo dirkalniki pod strogim nadzorom komisarjev Fie. Tudi letos bo po sobotnih kvalifikacijah spreminjanje nastavitev prepovedano, izjema je le prednje krilce, sicer pa bodo dovoljeni le 'kozmetični' in varnostni popravki na šasiji. Nekoliko drugače bo z dolivanjem goriva, ki bo prepovedano le po nedeljskem kvalifikacijskem treningu, kar pomeni, da bodo dirkači sobotni hiter krog odpeljali s kar se da lahkim dirkalnikom, na nedeljskih kvalifikacijah pa bodo že tovorili količino goriva, s katero bodo štartali na dirki. Petkov program se ni spremenil, še vedno je sestavljen iz dveh prostih treningov, na katerih bo lani šest najslabše uvrščenih moštev (McLaren, Sauber, Red Bull, Toyota, Jordan in Minardi) lahko uporabljalo tretji dirkalnik.

Spored (po lokalnem času):

petek:
11.00 - 12.00 1. prosti trening
14.00 - 15.00 2. prosti trening

sobota:
09.00 - 09.45 3. prosti trening
10.15 - 11.00 4. prosti trening
13.00 1. kvalifikacijski trening

Izjemi sta VN Kanade in VN ZDA, kjer se celoten sobotni program začne eno uro prej

nedelja:
10.00 2. kvalifikacijski trening
14.00 štart dirke

Izjeme so VN Kanade, VN ZDA, VN Velike Britanije in VN Japonske, kjer se celoten nedeljski program začne eno uro prej


Zapovedana vzdržljivost
Gumarska vojna med Michelinom in Bridgestonom naj bi v zadnjih letih največ doprinesla k (pre)hitremu napredku v formuli ena, zato se je FIA v letošnji sezoni lotila tudi pnevmatik. Nepriljubljeni žlebovi niso več dovolj, logičen korak je bil povečanje vzdržljivosti in s tem trdote pnevmatike, posledično pa zmanjšanje oprijema. Prav to je po mnenju dirkačev in inženirjev najbolj drastična sprememba v pravilniku. Na vikend bo imel dirkač na voljo le štiri komplete pnevmatik za suho stezo, štiri za mokro in še tri za močan dež. Od tega sta dva kompleta pnevmatik za suho stezo namenjena izključno petkovim prostim treningom. Tako kot lani, bodo pnevmatike za suho stezo razdeljene v dve različici, moštvo pa se bo moralo v soboto do osmih zjutraj odločiti, katero različico bo dirkač uporabljal v nadaljevanju vikenda. V primeru, če bo v petek na obeh prostih treningih deževalo, se bodo lahko odločili do dvanajste ure, torej po sobotnih prostih treningih. Za soboto in nedeljo dirkaču torej ostaneta še dva kompleta pnevmatik za suho stezo, eden za dopoldanska prosta treninga, drug pa za kvalifikacije in celotno dirko. En sam komplet bo moral zdržati dva kvalifikacijska treninga in 300 kilometrov dolgo dirko. Dovoljena bo le menjava poškodovane oziroma uničene pnevmatike, med takšnim nenačrtovanim postankom pa dolivanje goriva, ki sicer ostaja, ne bo dovoljeno. Prav v zvezi s tem je kar nekaj neznank. Toyotin tehnični direktor Mike Gascoyne denimo pravi, da ni razjasnjeno, ali je dovoljena menjava pnevmatik iz leve na desno stran dirkalnika in obratno. S prepovedjo menjave pnevmatik se bo spremenila tudi taktika. V moštvih napovedujejo vsaj en postanek manj kot lani, kar pomeni, da bomo na večini dirk videli maksimalno dva načrtovana postanka za dolivanje goriva. Za mehanike torej manj dela, več ga bodo imeli dirkači. Če so lani napadali na polno od prvega do zadnjega kroga, bodo letos morali oceniti, v katerem delu dirke se splača nekoliko spustiti nogo s plina in s tem ohraniti pnevmatike za odločilen del dirke. V tem početju je bil nekoč pravi mojster Alain Prost, ki si je prav s pametno vožnjo prislužil vzdevek profesor. Podobna zgodba je pri motorjih. En sam agregat bo moral zdržati kar dva dirkaška vikenda, torej približno 1500 kilometrov. Če bo moštvo zamenjalo motor v petek ali v soboto pred začetkom kvalifikacij, bo dirkač izgubil deset mest na štartni vrsti, v primeru menjave po prvem kvalifikacijskem treningu pa bo moral štartati iz zadnjega mesta. Sledi pa pravilo, o katerem je zadnje čase največ polemik. Če bo dirkaču odpovedal motor na dirki, bo lahko drugi vikend začel z novim agregatom in to brez kakršnihkoli posledic. Tako grozi, da bomo na vsaki dirki v cilju videli le osem dirkačev, vsi ostali, ki bodo izven dosega točk, pa bodo tik pred koncem namerno preobremenili in uničili motor ter si s tem zagotovili pomembno prednost, torej nov motor, za naslednjo dirko. Zaključek dirke bo vsekakor zanimiv. Tudi pri obremenjevanju motorja bodo morala moštva taktizirati, še posebej na prostih treningih. V vsakem primeru pa FIA tudi s tem pravilom ni drastično zadržala razvoja, saj vsi po vrsti zagotavljajo, da bo njihov motor na začetku sezone že vsaj enako močan, kot je bil lanski. A že v naslednji sezoni na tem področju sledijo novi ukrepi. Število valjev se bo zmanjšalo na osem, prostornina pa iz treh na 2.4 litre. Vsi motorji bodo morali imeti 90-stopinjski kot med valji. Za tiste, ki si ne bodo mogli privoščiti novih motorjev, bodo še naprej dovoljeni desetvaljniki, pri katerih pa bo FIA omejila število vrtljajev. A več o tem šele prihodnje leto.

Počasneje skozi zavoj
Tudi aerodinamika seveda ni ušla spremembam. Prednje krilce mora biti nameščeno za pet centimetrov višje kot lani. To pomeni, da mora biti od referenčne ravnine (dno dirkalnika) oddaljeno petnajst centimetrov, kar pa velja samo za elemente, ki so od vzdolžne osi dirkalnika oddaljeni več kot 25 centimetrov. Moštva to luknjo seveda izkoriščajo, zato so vsa krilca na sredini nekoliko izbočena proti tlom. Spremembe so precej oklestile tudi zadek dirkalnika. Na zadnjem krilcu sta še vedno dovoljena dva horizontalna elementa, le da morata biti pomaknjena 15 centimetrov bolj naprej. Dno dirkalnika ne sme več segati tik do zadnjih koles, najbolj drastična sprememba na področju aerodinamike pa je doletela difuzor, v katerem se ustvarja približno 35 odstotkov podtlaka. Njegova višina je po novem omejena na 125 milimetrov, kar pomeni, da se je prostornina zapletenih žlebov med zadnjimi kolesi zmanjšala kar za 60 odstotkov. Vse to naj bi podtlak, ki sesa dirkalnik k tlom, zmanjšalo za približno 25 odstotkov, a tudi to bodo spretni inženirji slej ko prej nadoknadili.

Zmanjšanje podtlaka zaradi novih pravil:
Prednje krilce: 20%
Zadnje krilce: 10%
Dno dirkalnika: 20%
Difuzor: 50%

Zmanjšanje podtlaka pri celotnem dirkalniku: 25%


To so torej glavne spremembe v pravilniku formule ena, nekaj jih je še na področju trdnosti šasije, predvsem pri stranskih trčenjih. Čas bo pokazal, ali bo kraljica avtomobilizma s tem bolj zanimiva, varnejša in za moštva cenejša. Morda bodo nova pravila popestrila tudi v zadnjih letih nekoliko dolgočasno dogajanje na stezi. Izkušnje iz preteklosti sicer kažejo, da so se na spremembe vedno najhitreje in najbolje prilagodili znani obrazi, najbogatejši in najbolj izkušeni. A pustimo se presenetiti, na testiranjih prvakom ne gre najbolje. V vsakem primeru pa na koncu šteje le osemnajsti člen pravilnika, ki pravi, da naslov svetovnega prvaka osvoji dirkač, ki zbere največ točk.


Točkovanje:
1. mesto: 10 točk
2. mesto: 8 točk
3. mesto: 6 točk
4. mesto: 5 točk
5. mesto: 4 točke
6. mesto: 3 točke
7. mesto: 2 točki
8. mesto: 1 točka

Vir: F1 magazin
Slika
Vrni se na Avto-Moto šport

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov