Rally, Formula 1, Indy, go-kart, motociklizem...
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 1:59 am

2taktniki v motošportu?

Napisal/-a phoebus To maj 16, 2006 9:58 pm

Sem se danes spraševal tole... 2taktniki imajo več moči / navora, ker imajo 2x več eksplozij pri istih obratih od 4taktnikov.
Glede na to da imajo manj premikajočih se delov, pa bi se morali zavrtet veliko višje, ane?

Zanima me, zakaj jih "ni nikjer" (kolikor vem) v avtošportu? Kaj imajo toliko slabih lastnosti?
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: So feb 04, 2006 12:18 am
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody To maj 16, 2006 10:10 pm

mislm da so.in sicer motorji 4 taktni 1000ccm 2 taktni pa 500ccm pa grejo isto.če nimam prav me popravte :P
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 6:49 pm

Napisal/-a Drocky To maj 16, 2006 10:13 pm

ne zdržijo tolk kilometrov kot 4taktni bi tut lahko bil eden od razlogov.....
LP Rok
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3440
Pridružen: Pe avg 08, 2003 10:40 pm
Kraj: Obala

Re: 2taktniki v motošportu?

Napisal/-a Blinder To maj 16, 2006 10:15 pm

phoebus je napisal/-a:Sem se danes spraševal tole... 2taktniki imajo več moči / navora, ker imajo 2x več eksplozij pri istih obratih od 4taktnikov.
Glede na to da imajo manj premikajočih se delov, pa bi se morali zavrtet veliko višje, ane?

Zanima me, zakaj jih "ni nikjer" (kolikor vem) v avtošportu? Kaj imajo toliko slabih lastnosti?


Imajo pa tudi slabse polnjenje, zato navor ni dvojni.
Dvotaktni pridejo prav kamor je potreba po malem lahkem motorju, drugje pa 4t.

lp
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Maxx
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 597
Pridružen: Po jan 10, 2005 10:04 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Maxx To maj 16, 2006 10:32 pm

Mislim da je poraba tudi občutno večja kot pri 4T,sej en moped 50ccm,porabi pol toliko benza,kot en osebni avto.Moped pokur tu 4-5l na 100km.
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 1:59 am

Napisal/-a phoebus To maj 16, 2006 10:33 pm

No sej obraba nima neke veze pomojem, ker v "super" športu itak menjajo mašine pogosto :twisted:
Pa onesnaževanje... kaj spusti v zrak NASCAR, mislim da vemo :)

Najbrž se ga pa res ne da do potankosti tako izkoristit potem...
 
Uporabniški avatar
blindek
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 553
Pridružen: Če jun 16, 2005 5:55 pm
Kraj: Pomurje

Napisal/-a blindek To maj 16, 2006 10:33 pm

2T ima veliko višjo porabo od 4T, moramo pa ga tudi vrtet v višjih obratih da dosežemo želeno moč
to pomeni da je tudi več stroškov z servisi in obrabi delov
Slika
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 8:41 pm

Napisal/-a Mihc To maj 16, 2006 10:41 pm

no ja ok ce samo gledamo motorsport

je tako
-onasnezevanje okolja pozabi na to tukaj se nic na to ne gleda jim je pac usen
-2 taktnni motorji se veliko uporabljajo v
'dirkalnih motorjih je bila skrivna formula ducatijev ko so skoz zmagoval
-v gokardih vidis samo 2 taktne
- sneznih sankah
- vodnih jetih
- se uporabljajo v drag racingu maximalna moc je res vecja kot 4 taktni
pa se v veliko sportih bi se samo problem je v samih pravilih k zahtevajo pac 4 taktnega

drugace pa slabosti samega motorja (govorim v 2 taktnem bencinskem agregatu)

-poraba goriva
-navor
-za določeno moč je potrebno veliiko obratov

prednosti

velika moč veliko vecja ce bi primerjal 4 taktni pa 2 taktni pri siti koubauri se govori v rangu 40%
visoki obrati - bolj konstantno dodajanje ni pulzuvitih sunkov to je zelo pomembno pri ostrem zavijanju na limitu
zelo preprosta konstrukcija
sposobnost da se vrtijo bistveno visje kot 4 taktni 12.000 obratov z gokardom ni noben problem mislim da grejo tudi do 18.000

drugace se pa veliko dela na 2 taktnih dizlskih motorjih z direktnim ubrizgom kot tudi bencinskih samo dizelski majo več potencjala

zelo dobra zadeva je v tem

das prisilno povnenje zagotovi ciscenje komore ostankov zaostalih porabljenih plonov
potem direktni vbrizg goriva omogoci idelano moc
kompresija je lahko visja kot pri 4 taktnih
kar se tice uhajanja mesanice v izpuh pozabi na to ce je direktni ubrizg
itd
veliko se dela na tem za letalske motorje
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 6:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate To maj 16, 2006 11:23 pm

Je že Mihc povedal skoraj vse, dodal bi le še to, da se dvotaktna "tehnika" uporablja pri velikih dizelskih motorjih, ki pa morajo biti prisilno polnjeni. Tak primer so ameriške lokomotive.

Problem dvotaktnih motorjev je njihov izkoristek, ker se polnjenje in praznenje dogaja istočasno. S tem je mišljen izkoristek goriva.
Slika
 
Sriple Tix
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: Pe feb 10, 2006 3:16 pm

Napisal/-a Sriple Tix Sr maj 17, 2006 7:15 am

Ne bom se spuscal v debato, saj je tu dovolj strokovnjakov.
Zanima me le, od kje naveza Ducati in 2-taktni motorji?
Ducati je v SBK prevladoval v casu, ko so bili lahko dvovaljni motorji 1000 kubicni, medtem, ko so bili stirivaljni le 750. Prav zaradi tega (navor je eden pomembnejsih faktorjev v dirkanju) so zdaj vsi SBK motorji 1000 ccm., razlika je (glede na stevilo valjev) le v tezi.

Se nekaj.
Ko sem dirkal drzavno SBK prvenstvo, je moral biti bencin v posodi obvezno neosvinceni (oktansko ni bilo ovir). Ravno tako so to pregledovali v Zeltwegu, tudi ce si se sel na pisto zgolj preganjati.
Za ekologijo je v dirkaskem sportu (vsaj v EU) zelo strogo poskrbljeno.
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 8:41 pm

Napisal/-a Mihc Sr maj 17, 2006 9:14 am

dukatijev motor je bil dvo valjni 90 % motor ki je bil dvo taktni
so ga naredili prav zato da je lazje pospeseval iz zavojev vn

glej discovery best of :) bikes
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
zoom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 75
Pridružen: Po okt 18, 2004 10:02 am

Napisal/-a zoom Sr maj 17, 2006 9:30 am

dukati je bil 4t......kekci...to se že po rorih vid...pa zvok pa vse...

en meša 2 valja pa 2takta
 
Sriple Tix
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: Pe feb 10, 2006 3:16 pm

Napisal/-a Sriple Tix Sr maj 17, 2006 11:32 am

V casu najvecje prevlade Ducatija v SBK, so dirkali s tema dvema modeloma (996 je le "povrtani" 916).
http://www.ducati.com/heritage/anni90/9 ... iche.jhtml
http://www.ducati.com/heritage/anni90/9 ... iche.jhtml
http://www.ducati.com/heritage/anni90/9 ... iche.jhtml

Ampak, ne bom se spuscal v pregovarjanje, ce si gledal Discovery, potem imas prav.
 
Uporabniški avatar
GTA lover
Novinec
 
Prispevkov: 190
Pridružen: To maj 31, 2005 10:06 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GTA lover Sr maj 17, 2006 1:01 pm

Mihc je napisal/-a:no ja ok ce samo gledamo motorsport

je tako
-onasnezevanje okolja pozabi na to tukaj se nic na to ne gleda jim je pac usen
-2 taktnni motorji se veliko uporabljajo v
'dirkalnih motorjih je bila skrivna formula ducatijev ko so skoz zmagoval
-v gokardih vidis samo 2 taktne
- sneznih sankah
- vodnih jetih
- se uporabljajo v drag racingu maximalna moc je res vecja kot 4 taktni
pa se v veliko sportih bi se samo problem je v samih pravilih k zahtevajo pac 4 taktnega

drugace pa slabosti samega motorja (govorim v 2 taktnem bencinskem agregatu)

-poraba goriva
-navor
-za določeno moč je potrebno veliiko obratov

prednosti

velika moč veliko vecja ce bi primerjal 4 taktni pa 2 taktni pri siti koubauri se govori v rangu 40%
visoki obrati - bolj konstantno dodajanje ni pulzuvitih sunkov to je zelo pomembno pri ostrem zavijanju na limitu
zelo preprosta konstrukcija
sposobnost da se vrtijo bistveno visje kot 4 taktni 12.000 obratov z gokardom ni noben problem mislim da grejo tudi do 18.000

drugace se pa veliko dela na 2 taktnih dizlskih motorjih z direktnim ubrizgom kot tudi bencinskih samo dizelski majo več potencjala

zelo dobra zadeva je v tem

das prisilno povnenje zagotovi ciscenje komore ostankov zaostalih porabljenih plonov
potem direktni vbrizg goriva omogoci idelano moc
kompresija je lahko visja kot pri 4 taktnih
kar se tice uhajanja mesanice v izpuh pozabi na to ce je direktni ubrizg
itd
veliko se dela na tem za letalske motorje


Precej točno, le par popravkov:

- onesnaževanje je problem tudi v motošportu, saj ravno zaradi tega že prihaja do testiranj 4-taktnih motorjev za gokart -> res je sicer, da so trenutno na dirkališčih prisotni le "zweitakterji", vendar se bo v roku 3-5 let to gotovo spremenilo,
- sicer pa se motor gokarta zavrti tudi na 22.000 obratov (100ccm)
- problem pri 2-taktnih agregatih je vsekakor vzdržljivost oz. interval "servisiranja"
Alfa Romeo - Cuore Sportivo
 
Uporabniški avatar
AIRbrush
Uporabnik
 
Prispevkov: 1235
Pridružen: Ne sep 08, 2002 4:50 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a AIRbrush Sr maj 17, 2006 10:42 pm

Ko smo že ravno pr ducatijih....


Sem bral danes da že testirajo neki hudega menda za na stezo spet.
 
Uporabniški avatar
Partyzan
Novinec
 
Prispevkov: 163
Pridružen: To nov 08, 2005 10:41 pm
Kraj: okolica Lj

Napisal/-a Partyzan Sr maj 17, 2006 10:56 pm

Ja še en razlog zakaj ni dvotaktarjev v motoršportu. V mnogih pogledih je avto ali moto šport dokazovanje tovarn kaj zmorejo. No predvsem si delajo s tem reklamo za svoje izdelke. Kaj bi pomagalo neki avtomobilski tovarni, ki bi vložila veliko denarja v razvoj nekega hudega dvotaktnega motorja? Kaj bi s tem reklamirali, če za ljudstvo ne ponujajo podobnih izdelkov.

Moje nestrokovno mnenje
 
Uporabniški avatar
_T_O_M_O_
Novinec
 
Prispevkov: 107
Pridružen: Pe jan 13, 2012 1:15 am

Re: 2taktniki v motošportu?

Napisal/-a _T_O_M_O_ Ne mar 25, 2012 12:17 pm

A mi lahko nekdo razloži, kako deluje vžig pri dvotaktnem motorju, ker sam ne vem točno iz angleščine pa je malo preveč strokovnih izrazov. Če prav razumem mamo tuljavo fiksno, medtem ko so magneti pritrjeni na vztrajnik, in vsakič ko pride magnet mimo te tuljave, se ustvari tok. Ta po kablih pride do svečke kjer nato med tistima jezičkoma preskoči iskra. Kaj je pa fora platin ali pa elektonskega vžiga. Hvala za odgovor
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 12:17 pm

Re: 2taktniki v motošportu?

Napisal/-a lancia hf Ne mar 25, 2012 12:29 pm

SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
Vrni se na Avto-Moto šport

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost