Rally, Formula 1, Indy, go-kart, motociklizem...
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3883
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Slovensko rally prvenstvo

Napisal/-a Blinder Pe avg 18, 2006 2:06 pm

Zivjo.

Zanima me nekaj stvari o rallyju-koliko je to uresnicljivo..

Kje/kako so se dirkaci naucili dirkat?
Koliko spretnosti pri voznji pa potrebuje nekdo, da gre lahko dirkat?

Ob gledanju posnetkov mi ne rata sledit napotkov sovoznika. Kako lahko dirkaci vozijo avto, uporabljajo menjalnik(vkljucno s prsti-peta), in poleg vsega se "registrirajo" kar jim je povedal sovoznik?

Zna kdo:
-koliksni stroski nastanejo pri enem rallyju?
-kje dirkaci dobijo financiranje, in koliko morajo iz svojega zepa dat?
-sovoznik- ali je placan?
-obstajajo neki posebni stage, pri katerih vozijo po odprtih cestah, z prometom vred? Ce ja, kaj je cilj teh stageov? Veljajo cestnoprometni predpisi tudi zanje?
Je na forumu morda kdo, ki nastopa v raliju?

http://www.hellarally.com/


Se neki o dirkanju na progi: ce recimo dva avta vozita eden za drugem, in sta blizu(tipicno ko tisti spredaj je pocasnejsi), in pred ovinkom seveda morata zavirat: zakaj se skodaj nikoli tisti zadaj ne zaleti v prednjega? Ce sprednji zacne bremzat bolj zgodaj, se tisti zadaj prilepi vanj.. saj zavirata na meji njihovih zmoglivosti... tale "problemcek" imam v lfs-ju :)
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
xplod
Novinec
 
Prispevkov: 133
Pridružen: To avg 05, 2003 12:48 pm
Kraj: Ajdovščina - Idrija

Re: Slovensko rally prvenstvo

Napisal/-a xplod Pe avg 18, 2006 3:00 pm

- Jah naučiš se dirkat s tem da začenš v nižjih kategorijah (npr.: Jereb je začel z Yugo-tam, etc...)
- Jah glede spretnosti ni omejitev, važno je da maš ispit za kategorijo B ter opraviš pri AŠ2005 ispit za licenco
- Večina si progo zapomni že na popisovanju in tako mu sovoznik le osvežuje spomin, sploh pa to delaš podzavestno 8)

- stroški rallya, prvo je prijavnina, nato sledi avto, gume, benzin, hrana pijača, prenočišča, spremljevalno vozilo, pot, avtoceste,... veliko stroškov je
- dirkač dobi le del sredstev od pokroviteljev ki jih nabere pred in med sezono, ampak to ni nikol dovolj za celo sezono, tako da je zmerom del stroška sezona na plečeh voznikov, včasih celo sovoznika
- nekateri izmed sovoznikov so plačani, vendar v slo je to zelo majhen odstotek
- SS tako imenovani special stage je zaprt odsek ceste na kateremu se meri čas posameznika in ni nobenih drugih vozil na tistem odseku, tk da ti ni treba skrbeti da ti kdo pripelje nasproti, na SS-u ne veljajo CPP važno je da prideš čim hitreje brez težav do konca SS-a

- glede problema dohitevanja se zgodi največkrat če ima predtekmovalec težave ali je občutno počasnejši, ponavadi ko le ta opazi da si ga dohitel se ti na delu kjer je to mogoče umakne, nikakor se pa ne zaletavajo, temveč se včasih samo malo dotakne in to na ravnini in ne pred ovinkom, ker je nevarnost da potem spraviš tekmovalca iz proge, in to ni glih fair play

drgač pa moj oče dirka, več o tem klik na sliko na mojem podpisu
Slika
 
Uporabniški avatar
69 freak
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 56
Pridružen: Po maj 29, 2006 4:17 pm

Napisal/-a 69 freak Pe avg 18, 2006 3:26 pm

Po mojem mnenju je za začetnike bolj primeren GHD.
tudi tukaj stroški niso majhni...
Eleanor my unicorn.
http://www.superspecial.si/
 
PRODRIVE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2657
Pridružen: Pe jun 18, 2004 10:09 am

Napisal/-a PRODRIVE So avg 19, 2006 8:16 am

Vedeti moraš da je rally ena izmed dražjih variant dirkanja,stroški so odvisni tudi od tega kakšen avto voziš. Stroški se seštevajo na km prevoženih na rallyu. Ponavadi se začne s kakšnim Yugom, P106...,če je denar se potem presedla v druge skupine z močnejšimi avti. Za primer če se ne motim je dirka z WRC dirkalnikom 150.000 SIT,na prevožen km. Za kaj več informacij ti lahko povesta Racingboy in Dorjan racing,ki se občasno pojavljata na forumu.

Misliš začet dirkati :?:
CARPE IMPREZAM
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3883
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder So avg 19, 2006 10:58 am

PRODRIVE je napisal/-a:Vedeti moraš da je rally ena izmed dražjih variant dirkanja,stroški so odvisni tudi od tega kakšen avto voziš. Stroški se seštevajo na km prevoženih na rallyu. Ponavadi se začne s kakšnim Yugom, P106...,če je denar se potem presedla v druge skupine z močnejšimi avti. Za primer če se ne motim je dirka z WRC dirkalnikom 150.000 SIT,na prevožen km. Za kaj več informacij ti lahko povesta Racingboy in Dorjan racing,ki se občasno pojavljata na forumu.

Misliš začet dirkati :?:


Najraje dirkam. Rad bi en dan to uresnicil, ceprav mocno dvomim, da bom kaj naredil. Zelja in upanje ostanejo.

Kaksno dirkanje pa bi blo cenejse?

lp
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
PRODRIVE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2657
Pridružen: Pe jun 18, 2004 10:09 am

Napisal/-a PRODRIVE So avg 19, 2006 4:16 pm

Cenejsa je vsekakor pista ali pa GHD,kot pa rally.
CARPE IMPREZAM
 
PRODRIVE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2657
Pridružen: Pe jun 18, 2004 10:09 am

Napisal/-a PRODRIVE So avg 19, 2006 4:22 pm

Ce bi rad videl cene dirkalnikov obisci stran http://www.rallycarsforsale.net
CARPE IMPREZAM
 
Uporabniški avatar
ŽVal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To maj 09, 2006 7:48 pm
Kraj: Marburg

Napisal/-a ŽVal To sep 26, 2006 8:24 pm

Super da je nekdo odprl to temo. Tudi mene zanima nekaj stvari glede rally-a.

1. Kakšne so omejitve glede prijave, avta ipd. ? Se lahko prijavi kdorkoli z avtom in dnarjem ali je zahtevano še kaj drugega, razen seveda, zaželjenih izkušenj :D ?
S kolegom si imava namen nabavit jugota in ga predelat, zaobvladat in potem bi šla na rally.
2. FIA pravila glede varnosti, predelav, konjev ( 300 je vrh ?) ?
3. So LF-braking, osnove oversteer-a in dobro rokovanje z ročno ter menjalnikom zadosti za začetek ?
Turbo whine is mighty fine !
 
Uporabniški avatar
YugoGTI
Novinec
 
Prispevkov: 356
Pridružen: Po feb 02, 2004 10:03 pm
Kraj: dolenska

Napisal/-a YugoGTI To sep 26, 2006 8:30 pm

Morš met nek izpit narejen za rally oz. licenco dobit. To je še najmanjši strošek. Tud če misliš dirkat z yugotom morš met okol 3 miljone kapitala. K predelava pride kar draga če hočeš bit konkurenčen. Yugo ma pa omejeno kubikažo na 1.3 ccm. Tok da iz njega iztisnejo okol 130-140 km.
 
Uporabniški avatar
smile4me
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Pe maj 28, 2004 9:05 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a smile4me To sep 26, 2006 8:52 pm

Ne vem kje s ti to slišu ampak yugo jih ima med 110km in 120km
Zadnjič spremenil smile4me, dne To sep 26, 2006 9:12 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
ŽVal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To maj 09, 2006 7:48 pm
Kraj: Marburg

Napisal/-a ŽVal To sep 26, 2006 9:03 pm

Ja za jugote vem da majo okoli 120, za WRC sem mislil. Le kje je grupa B :lol:

Mogoče kdo ve kakšne zahteve so za licenco ? Če to ni skrivnost seveda. Te vržejo na progo, pa moraš zvozit pod določenim časom ali kako ?
Turbo whine is mighty fine !
 
Uporabniški avatar
YugoGTI
Novinec
 
Prispevkov: 356
Pridružen: Po feb 02, 2004 10:03 pm
Kraj: dolenska

Napisal/-a YugoGTI To sep 26, 2006 9:23 pm

Kolega ga ma na 160km sam je nekak povečana prostornina na 1.5 z 1.3 blokom. Nižanje odmične pa neki tazga, v glavnem da se sam morš bit res stručko.
 
Uporabniški avatar
ŽVal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To maj 09, 2006 7:48 pm
Kraj: Marburg

Napisal/-a ŽVal To sep 26, 2006 9:38 pm

Ja sej. No, s kolegom sva pač mislila nabavit nekega jugota z odpada, pa da še gre, pol bi pač počasi vlagal vanj in počasi pridobivala konje :D . Sem mislil da bi za udejstvovanje na rally-u uporabil svojo R5 GT turbo, pa mi je res pri srcu in ga je škoda za kaj takega. Licenco bomo pa že zrihtali.

Sem bral da mora neki klub izdat dovoljenje za licenco in neka dokazila

"Licenca se izda ali se podaljša njena veljavnost samo na osnovi pisne vloge kluba za katerega je voznik registriran, ki so ji priložena dokazila o izpolnjevanju pogojev za izdajo licence."

Jaz nisem včlanjen nikamor. To pa je verjetno problem ?
Turbo whine is mighty fine !
 
Uporabniški avatar
jaka-z
Novinec
 
Prispevkov: 268
Pridružen: Pe mar 28, 2003 6:00 pm

Napisal/-a jaka-z To sep 26, 2006 9:43 pm

imaš ogromno vprašanj in je kar težko na vse odgovorit 8)

sicer pa ti jaz povem iz latnih izkušenj, kjer je velika želja in cilj ti na koncu tudi nekaj rata, to sicer ne pomeni da greš peljat v wrc, amapk kaka gorska dirka s npr. seicentom je pa zelo na dosegu "vsakemu" :D

pa to vprašanje lahko postaviš tudi na dirkaški forum rally-magazin.com kjer je veliko dirkačev prijavljenih in dobiš informacije iz prve roke ;) pa še preglej male oglase da vidiš kako se gibljejo cene opreme ter avtomobilov

če pa razmišlate o dirkalnem avtomobilu pa vam svetujem da že kupite pripravljenega ker bo na koncu mnogo ceneje kot če ga sami sestavljate in imate še mnogo težav in malenkosti za porihtat ki na koncu znesejo veliko denarja in časa. tako da npr rabljeni yugoti so že zelo poceni in se ga nikakor ne splača sam sestavljat.

aja pa še ena super stran, ki nudi veliko informacij za dirkanje.. http://www.turnfast.com/tech_driving/driving.shtml
 
Uporabniški avatar
OG_Blaz
Novinec
 
Prispevkov: 310
Pridružen: Če jun 16, 2005 8:04 pm
Kraj: Ok.Domžal

Napisal/-a OG_Blaz To sep 26, 2006 10:57 pm

Vidim da bo tole tukaj pasalo, kje se pa da trenirat oz. a bo mobikrog se kdaj odprt, da bi se dalo dirkat cel dan za 5k :)
Lp
Neki je, dobr je, nč ni!!1
 
Uporabniški avatar
SlaYeR
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 789
Pridružen: So mar 15, 2003 5:50 pm

Napisal/-a SlaYeR Sr sep 27, 2006 8:24 am

ŽVal je napisal/-a:Ja za jugote vem da majo okoli 120, za WRC sem mislil. Le kje je grupa B :lol:

Mogoče kdo ve kakšne zahteve so za licenco ? Če to ni skrivnost seveda. Te vržejo na progo, pa moraš zvozit pod določenim časom ali kako ?


Zahteve so da si včlanjen v nek kljub (najraje tisti kateri je najblizje domu) ter da opravis zdravniški pregled (nič posebnega, kot navaden pregled za delo, izpit recimo). Potem AŠ2005 organizira (letos v logatcu) mini predavanje ter reševanje testa. Na testu načeloma noben ne pade, čeprav se dogaja... Snov so raznovrstne kazni za zamude, ravnanje v primeru nesreč in vse kar je povezano z rally in ghd,... Zraven imaš priročnik kjer vse lepo piše in ga imaš potem tudi doma. :twisted: Ob uspešno opravljenem testu se lahko še parkrat zapelješ z civil avtom po progci in licenca je tvoja. :twisted:
 
Uporabniški avatar
SlaYeR
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 789
Pridružen: So mar 15, 2003 5:50 pm

Napisal/-a SlaYeR Sr sep 27, 2006 8:27 am

YugoGTI je napisal/-a:Kolega ga ma na 160km sam je nekak povečana prostornina na 1.5 z 1.3 blokom. Nižanje odmične pa neki tazga, v glavnem da se sam morš bit res stručko.


Ja sam potem ne padeš več v yugo pokal oziroma divizjo II GHD. Načeloma majo yugoti tam nekje do 115-120 km. Odvisno od stročkota. Rabljeni, uštimani za ghd grejo nekje za 1 miljon, za rally pa načeloma še kakšen tolar več.

Poglej pod oglase na:
http://www.avto.net

ter

http://forum.rally-magazin.com/viewforum.php?f=6
 
Uporabniški avatar
zombi
Novinec
 
Prispevkov: 202
Pridružen: Pe jul 09, 2004 12:21 pm

Napisal/-a zombi Sr sep 27, 2006 8:28 am

YugoGTI je napisal/-a:Kolega ga ma na 160km sam je nekak povečana prostornina na 1.5 z 1.3 blokom. Nižanje odmične pa neki tazga, v glavnem da se sam morš bit res stručko.


Seveda se da spravit tudi do večje moči, vendar pa tak avtomobil ne more več nastopati v reliju. Eventuelni bi lahko, če je blok istega proizvajalvca nastopal kot skupina F v gorskem prvenstvu in relikrosu.

Če nisi res dober mehanik in imaš precej vez pri predelovalcih yugov (precej težko je ugodno dobit menjalnik), je najcenejša varianta, da kupiše že izdelan yugo od nekoga, ki je "bankrotiral" ali zaradi kakšnih drugih razlogov opustil dirkanje. In potem čez zimo avtomobil čimbolj obnoviš.

Vem, recimo za zelo solidnega yuga, ki se prodaja za 3700EUR, če bi se sam lotil od začetka se cena hitro približa 15.000 EUR in naprej, če hočeš avtomovil s katerim je mogoče zmagati v diviziji I ali yugo pokalu. Tako, da ne gre za majhne zneske in večina kar več kot polovico pokrije iz lastnega žepa ali pomoči prijateljev.

Če se vseeno lotiš sam predelave je običajni postopek, da se poznamiš pri kakem vozniku, ki vozi podoben avto za hmologacijo ali pa jo načiš (cca 10K) na AŠ2005 (nacionalna panožna zveza) http://www.as2005.si/ , zveza.as2005@siol.net .
V tej homologaciji je točno zapisano kaj se lahko zamenja in s čem se lahko zamenja.
Vsak vgrajen kos mora biti homologiran in tudi v skadu s tehničnim pravilnikom, ki ga ravno tako najdeš na strani AŠ. Tako, da se kako improviziranje lahko odpade. Tako, da lahko tudi na uradni strani FIE preveriš, če je željeni avtomobil sploh homologiran s strani tovarne, važno je tudi do kdaj velja homologacija...
Vem, da v GHD lahko voziš s potečeno homologacijo, mora pa biti avtomobil narejen po zadnji veljavni homologaciji..., za reli pa nisem prepričan, vem da so take avtomobile pri nas včasih stlačili v svojo skupino H (hobi), te skupine pa pri nas uradno ni več... Tako, da ne vem, ali niso več dovoljeni, ali pa spadajo v skupine, kjer so nekoč vozili. (P309, Papeža bi znal imet potečeno, se mi ne da preverjat.)

Če bi vozil yuga, imaš več svobode, ker se pri nas vozijo praktično vsi, narejeni po sk.A, ki dovoljuje bistveno večje spremembe. Pri P1006, pa jih je večina narejenih za gr.N (kjer je pa večina delov serijskih)...

Za licenco so ti že odgovorili. Obstajata dva tipa licence (tip A in tip B), ki ti ravno tako omejujeta izbiro vozila. Ne moreš kot začetnik voziti močnejših avtomobilov kot so: Impreze, EVO, WRC, KitCar...
Prvo leto si omejen na avtomobile, ki spadajo v skupino N-2000 ali A do-14000.
Omejitev velja za voznika in sovoznika.
Potrebuješ še posebno zavarovanje dirkača in zdravstveni pregled...

Najcenejša oblika dirkanja pa je pri nas trenutno relikros, kjer so štartnine nižje in lahko voziš z avtomobilom pripravljenim za reli ali avtokros, naslednje leto upam, da bodo dovoljeni tudi GHD dirkalniki (problem so dovoljene pnevmatike).
Druga cenejša alternativa pa je avtokros. (več si preberi na : www.avtokrosarena.com ali www.buhc.net , kjer najdeš tudi pravilnike.)

Tako, da ni vse tako enostavno kot si nekateri predstavljajo. Če rabiš kakšne bolj točne informacije pa vprašaj in se bom pozanimal pri kolegih, če ne bom znal odgovoriti.

lenivec je napisal/-a:evo dekleva je reko da ga pride ena GHD 5k€ brez amortizacije avta.

Bo kar držalo. Potem dodaj še obvezno revizijo motorja na 1000km, kar znese od 10K-20K EUR (odvisno od avtomobila) pa še vedno nisi niti na polovici stroškov...
<FyreDaug> fuckin ricers
<FyreDaug> civics are like tampons, every pussy has one
 
Uporabniški avatar
zombi
Novinec
 
Prispevkov: 202
Pridružen: Pe jul 09, 2004 12:21 pm

Napisal/-a zombi Sr sep 27, 2006 8:38 am

SlaYeR je napisal/-a:
YugoGTI je napisal/-a:Kolega ga ma na 160km sam je nekak povečana prostornina na 1.5 z 1.3 blokom. Nižanje odmične pa neki tazga, v glavnem da se sam morš bit res stručko.


Ja sam potem ne padeš več v yugo pokal oziroma divizjo II GHD. Načeloma majo yugoti tam nekje do 115-120 km. Odvisno od stročkota. Rabljeni, uštimani za ghd grejo nekje za 1 miljon, za rally pa načeloma še kakšen tolar več.


V bistvu ni čisto tako. Točno se ve kateri avtomobil spadajo v divizjo.
Če smo natančni je letos pri nas Div I = Seicento, Div A+N so 1400 so div II...

3.1. ODPRTO DRŽAVNO PRVENSTVO IN POKALNO PRVENSTVO AŠ2005 VOZNIKOV
Državno prvenstvo Republike Slovenije je razpisano v:
- skupni uvrstitvi turnih vozil (vozila divizij I - V, Skupin A, N , SP, ST, F, Kit Car, WRC, DTM, GT, in vseh ostalih turnih vozil brez dirkalnih vozil)
- diviziji I vozila seicento (pripravljena vozila po nacionalni homologaciji)
- diviziji II do 1400 ccm A in N (vozila skupine A in N do 1400 ccm brez Kit car)
- diviziji III od 1401 do 2000 ccm N (vozila skupine N od 1401 do 2000 ccm)

Pokalno prvenstvo AŠ 2005 je razpisano v :
- diviziji IV do 1600 ccm A, N in SNP (vozila A, N in SNP od 1401 do 1600 ccm, brez Kit car)
- diviziji V do 2000 ccm A in SNP (vozila skupine A in SNP od 1601 do 2000 ccm, brez Kit car)
- diviziji VI dirkalna vozila (vozila skupin C, D in E)

Vozila z do 10 let pretečeno veljavnostjo FIA homologacije (skupina H) nastopajo v razredu v katerem so bila homologirana in so pripravljena po takrat veljavni homologaciji Skupin A ali N.

AŠ 2005 razpisuje tudi posebno državno prvenstvo v mladinski kategoriji za voznike mlajše od 21 let oziroma za tiste voznike, ki bodo v letu 2006 dopolnili 21 let in nastopajo v DP.


Za več informacij, si preberi razpise prvenstev: http://www.as2005.si/lister.asp?napis=R ... 06/razpisi

Z menjanim blokom pa bi prebil pravila skupine A in bi tako sapadal v skupino F, ki pa pri pravilih v GHD avtomatsko spada samo v generalno razvrstitev, kjer pa imaš bolj malo možnosti proti mnogo močnejšim dirkalnikom in bi vozil bolj kot ne za svoje užitke. Primer imaš Komarja, ki dirka z yugom in Melinka, ki dirka z Uno Turbo...

S takim avtomobilom bi lahko vozil v primerljivi skupini le v relikrosu, kjer so razredi razdeljeni zgolj po prostornini.
<FyreDaug> fuckin ricers
<FyreDaug> civics are like tampons, every pussy has one
Vrni se na Avto-Moto šport

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov