YugoGTI je napisal/-a:Kolega ga ma na 160km sam je nekak povečana prostornina na 1.5 z 1.3 blokom. Nižanje odmične pa neki tazga, v glavnem da se sam morš bit res stručko.
Seveda se da spravit tudi do večje moči, vendar pa tak avtomobil ne more več nastopati v reliju. Eventuelni bi lahko, če je blok istega proizvajalvca nastopal kot skupina F v gorskem prvenstvu in relikrosu.
Če nisi res dober mehanik in imaš precej vez pri predelovalcih yugov (precej težko je ugodno dobit menjalnik), je najcenejša varianta, da kupiše že izdelan yugo od nekoga, ki je "bankrotiral" ali zaradi kakšnih drugih razlogov opustil dirkanje. In potem čez zimo avtomobil čimbolj obnoviš.
Vem, recimo za zelo solidnega yuga, ki se prodaja za 3700EUR, če bi se sam lotil od začetka se cena hitro približa 15.000 EUR in naprej, če hočeš avtomovil s katerim je mogoče zmagati v diviziji I ali yugo pokalu. Tako, da ne gre za majhne zneske in večina kar več kot polovico pokrije iz lastnega žepa ali pomoči prijateljev.
Če se vseeno lotiš sam predelave je običajni postopek, da se poznamiš pri kakem vozniku, ki vozi podoben avto za hmologacijo ali pa jo načiš (cca 10K) na AŠ2005 (nacionalna panožna zveza)
http://www.as2005.si/ ,
zveza.as2005@siol.net .
V tej homologaciji je točno zapisano kaj se lahko zamenja in s čem se lahko zamenja.
Vsak vgrajen kos mora biti homologiran in tudi v skadu s tehničnim pravilnikom, ki ga ravno tako najdeš na strani AŠ. Tako, da se kako improviziranje lahko odpade. Tako, da lahko tudi na uradni strani FIE preveriš, če je željeni avtomobil sploh homologiran s strani tovarne, važno je tudi do kdaj velja homologacija...
Vem, da v GHD lahko voziš s potečeno homologacijo, mora pa biti avtomobil narejen po zadnji veljavni homologaciji..., za reli pa nisem prepričan, vem da so take avtomobile pri nas včasih stlačili v svojo skupino H (hobi), te skupine pa pri nas uradno ni več... Tako, da ne vem, ali niso več dovoljeni, ali pa spadajo v skupine, kjer so nekoč vozili. (P309, Papeža bi znal imet potečeno, se mi ne da preverjat.)
Če bi vozil yuga, imaš več svobode, ker se pri nas vozijo praktično vsi, narejeni po sk.A, ki dovoljuje bistveno večje spremembe. Pri P1006, pa jih je večina narejenih za gr.N (kjer je pa večina delov serijskih)...
Za licenco so ti že odgovorili. Obstajata dva tipa licence (tip A in tip B), ki ti ravno tako omejujeta izbiro vozila. Ne moreš kot začetnik voziti močnejših avtomobilov kot so: Impreze, EVO, WRC, KitCar...
Prvo leto si omejen na avtomobile, ki spadajo v skupino N-2000 ali A do-14000.
Omejitev velja za voznika in sovoznika.
Potrebuješ še posebno zavarovanje dirkača in zdravstveni pregled...
Najcenejša oblika dirkanja pa je pri nas trenutno relikros, kjer so štartnine nižje in lahko voziš z avtomobilom pripravljenim za reli ali avtokros, naslednje leto upam, da bodo dovoljeni tudi GHD dirkalniki (problem so dovoljene pnevmatike).
Druga cenejša alternativa pa je avtokros. (več si preberi na :
www.avtokrosarena.com ali
www.buhc.net , kjer najdeš tudi pravilnike.)
Tako, da ni vse tako enostavno kot si nekateri predstavljajo. Če rabiš kakšne bolj točne informacije pa vprašaj in se bom pozanimal pri kolegih, če ne bom znal odgovoriti.
lenivec je napisal/-a:evo dekleva je reko da ga pride ena GHD 5k€ brez amortizacije avta.
Bo kar držalo. Potem dodaj še obvezno revizijo motorja na 1000km, kar znese od 10K-20K EUR (odvisno od avtomobila) pa še vedno nisi niti na polovici stroškov...