Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Če feb 05, 2009 8:04 pm

Tudi zimska guma širine 255 ni preveč uporabna v snegu, kaj šele letna ... Ni čudno da niti 4x4 ne pomaga.
 
Uporabniški avatar
error 90
Uporabnik
 
Prispevkov: 1043
Pridružen: Ne nov 23, 2008 1:29 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a error 90 Če feb 05, 2009 9:35 pm

Ko je 14 dni nazaj zapadel sneg sem videl bmw-ja x5 prd našo hišo kako je speljeval v klanec ..pred njim je bil kango 4x4 in je kango zakopal in se umaknil na naše dvorišče....potem je pa bmw čisto lepo šel v klanec in ni nič zakopal ...tako da x-drive je fajn zadeva :)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če feb 05, 2009 9:52 pm

No sej, če je zakopal se pravi da pogon dela. Problem je tist, ko vidiš, da avto stoji pa sploh ne obrne koles. Tam je pa potem nekaj orenk narobe s pogonom, da niti zakoplje ne.
Kar se pa Kangujev tiče, jih imajo tudi pri nas poštarji in kako to delajo z njimi, ne moreš verjet. In gre zelo dobro po snegu. Glavno pri takih avtih, ki imajo 4x4 je poleg gum zadostna oddaljenost od tal. Kaj ti koristi, Audi quattro, če je pa čist navaden avto. Je 15 cm snega pa že vse skupaj rine pred seboj, če prideš na kak zmržnjen sneg pa bi itak vse polomlo spredaj, če bi se spustil v tist sneg. Na kak makedam, ki po vsej verjetnosti ni gladek, pa niti pomislit ne smeš. Zapelješ v tist graben, ki ga je naredila voda, po srdini pa par centimetrov zmržnjega snega - idealno, da spredaj vse polomiš ali pa ga po celem podnu porajsaš.
Če je že 4x4 naj bo vsaj višji, drugače ti vse skupaj bolj malo koristi.
Da bi pa mel 4x4 za divjanje po gladkem asfaltu je pa bedarija.
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Če feb 05, 2009 10:01 pm

mišek je napisal/-a:Da bi pa mel 4x4 za divjanje po gladkem asfaltu je pa bedarija.

Sej ne gre za divjanje, ampak na našem asfaltu je že za vsako pospeševanje na ovinku ali pa tudi na ravnem velik plus, če imaš 4x4. (Pri nizkih hitrostih pa če ni ravno svež aslfat)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če feb 05, 2009 10:24 pm

Ma ja, sej če je kaj močnega verjetno res hitro zakoplje, samo zato potem ne moreš rečt, da je čist normalna vožnja. S sprednjim pogonom se da z vsakim avtom tudi po mokrem vozit. Brez da ga nekaj španaš. Vseeno je v takem primeru 4x4 nadstandard, ki vsekakor ni potreben, če voziš v mejah normale. Pa v takih primerih more potem res bit tist stalen pogon, ne razni 4Motion. Za tega vsi pravijo, da v takih hitro voženih ovinkih se obnaša bolj kot tisti, ki ima samo prednji pogon. Za pozimi je pa bojda dober. Sem si ravno zadnjič vzel am enga sodelavca, ko je na hitro speljal s golfom 4 s 4Motion, se je videlo na oko, da zadnja kolesa malo zakasnijo v primerjavi s prednjimi. Ampak to ko je prvč rikverc zapeljal, potem ko pa je šel naprej pa že nisem opazil, da bi kaj zakasnil. Tako da za v sneg je verjetno kar dober. V ovinkih pa možno, da se ne izkaže kot stalni.
Pogon 4x4 dobi smisel tam, kjer se drugače ne da peljat ali pa imaš velike probleme.
Pozimi, kak makedam. Pač jaz tak gledam na to. Škoda je celo leto to vozit okrog, nucaš ga pa mogoče 4x na leto. Tako kot je bilo zdaj zadnje dni ti pa tudi nič ne koristi, če itak stojiš v koloni ali pa se cijaziš s hitrostjo tistega, ki rine z letnimi gumami tam nekje na začetku kolone.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Če feb 05, 2009 10:34 pm

ja pri haldexu mora vrjetno malo zdrsnit, da pol sploh stisne sklopko. torsen pa je anret tak da ne zdrsne, more pa obvezno met vsaj malo oprijema. Ti diferenciali so kr znanost. Dokler nisem seminarske delal o njih, si sploh nisem predstavljal na kak način deluje kak tip.
LP Rok
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če feb 05, 2009 10:44 pm

Ja sej zato pa tisti ki imajo haldex ali pa visko rinejo z nosom iz ovinka, ker dokler ne zdrsne zadnji pogon ne more pomagat. Tak pravijo pa tud če logično razmišljaš ne more bit drugače.
Torson pa je zobniški dif. in je stalno navor na vseh kolesih.
 
Uporabniški avatar
m_z
Novinec
 
Prispevkov: 195
Pridružen: To apr 27, 2004 8:52 pm

Napisal/-a m_z Če feb 05, 2009 10:51 pm

Sam se tudi večkrat nasmejim manevrom voznikov nekaterih LUX terencev...največ hecov je ob vožnji na ali iz smučanja kje v tujini...Večkrat gremo čez švicarski prelaz Ofenpass - lani je zapadlo čez noč 30cm, zjutraj pa nesplužena pot domov. X5 je priletel kot strela z jasnega po ravnini (nerazumna hitrost za razmere) do nas in seveda mimo...a ni vrag, nekaj km naprej proti vrhu smo zajemali sapo ob njegovem poplesavanju po robu. Seveda je moral požreti ponos in "ubogo" Kio (Sorento) spustit mimo, kot veliko ostalih, tudi le-spredaj-ali-zadaj gnanin avtomobilov. A sedel je ponosno na krom 21" bling-bling 8) .
...:::Cavallino Rampante:::...
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Pe feb 06, 2009 7:29 am

m_z je napisal/-a:Sam se tudi večkrat nasmejim manevrom voznikov nekaterih LUX terencev...največ hecov je ob vožnji na ali iz smučanja kje v tujini...Večkrat gremo čez švicarski prelaz Ofenpass - lani je zapadlo čez noč 30cm, zjutraj pa nesplužena pot domov. X5 je priletel kot strela z jasnega po ravnini (nerazumna hitrost za razmere) do nas in seveda mimo...a ni vrag, nekaj km naprej proti vrhu smo zajemali sapo ob njegovem poplesavanju po robu. Seveda je moral požreti ponos in "ubogo" Kio (Sorento) spustit mimo, kot veliko ostalih, tudi le-spredaj-ali-zadaj gnanin avtomobilov. A sedel je ponosno na krom 21" bling-bling 8) .


Ha, ha, ja sej to je največji hec. Tisti ki to kupijo mislijo kak bodo pa zdaj najjači pozimi v snegu. Potem pa nataknejo neke valarje gor, tako da je bolj podobno ratraku kot pa avtu. Po ravnem še nekak gre, kak se pa malo v klanc postavi je pa konec. Vem ima naš direktor firme Mercedesa ML pa ma gor 275-55-19 gume, v glavnem že kar lep valar. No zadnjič, ko je bil tist moker sneg je prišel na parkirplac pa malemkost stopil po gasu pa je začel plesat kot maček sem pa tja. Si mislim kak se potem to obnese v hribu :) Ga šišne vsaka Fiat Panda. Pa vsak poštar s Kangujem 4x4 bi šel mimo njega.
Klinc pa taki avti, to je samo šminka, drugače pa neuporabno. Po snegu ne gre, na kakem razmočenem travniku lahko tudi kar tam ostane, za kak grši makedam ga je škoda, edino da se po kakem lepem pesku pelje, ki ne sme bit prerahlo potlačen.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe feb 06, 2009 8:04 am

marko55 je napisal/-a:
dnovak24 je napisal/-a:ti dragi luksozni terenci s orng širokimi gumami so "mestni španatorji", snega se pa bojijo.

Aja?
http://de.youtube.com/watch?v=I7Mc7B9Gj ... re=channel
Heh, gotovo je razlog v gumah :D


Je razlog v gumah, ker za po snegu je vsa poanta lamele in velik razmak med štoflci, da se gume sproti čistijo. Pri tem filmčku je pa še dodaten razlog - tole je sih sneg (pršič) in po pršiču gre moj avto v meter snega bfrez problemov. Po takem snegu se brez problemov vozim z letnimi gumami in dodano oznako M+S zato da se ugodi zakonom (nimajo namreč nobene lamele). Pa moj avto ni vreden več kot vse 4 feltne in gume za tega BMW-ja.

Moker zbit sneg, pa tole ni na ravnem, ampak v klanec
Slika
Slika

Ko je pa tokle zbitega snega, pride pa vitel na vrsto...
Slika
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe feb 06, 2009 8:06 am

lisko je napisal/-a:
Uribobo je napisal/-a:Sm se pelu z Cherokee-jem k je mel BFGoodrich All Terrain gume gor. Po snegu prideš kamr češ. Drgač mamo na Pathfnderju Nokian gor pa gre tud BP.


Ne hvali preveč "mojga" amerikanca:D Lih prej sem se za hec šel peljat prek nive....vklopljen 4x4LO pogon in ketne na zadnjih kolesih.....prišel lih 5 metrov in se vkopal.....ne naprej ne nazaj pa je ravnina.....je pa res da je še okol 25-30cm južnega težkega snega spodaj pa mehko blato :D
Po suhem snegu mu pa tud pol metra ni blo problem :)


Premalo obratov gum - ti imaš AT gume, ki se same čistijo, ampak zato morajo imet dost obratov, ko ti jih pa zabaše se pa samo na mestu vrtijo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Pe feb 06, 2009 8:51 am

mišek je napisal/-a:Da bi pa mel 4x4 za divjanje po gladkem asfaltu je pa bedarija.


čista bedarija je to kar si napisal. če se nisi še vozu ne govori, ker ne veš.

je pa 4motion stalni 4 kolesni pogon. zgleda da ne veš niti kaj pomeni stalni pogon. to namreč pomeni da se ga ne da izklopit na samo sprednji alpa samo zadnji pogon. ima pa v normalnih pogojih 98% moči na prednjem paru in 2% na zadnjem, sam razmisli zakaj je tako.

napisal si tudi da ima torson (si hotel napisat torsen?) diff stalen navor na vseh kolesih kar tudi niti slučajno ni res.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe feb 06, 2009 9:15 am

Skull23 je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:Da bi pa mel 4x4 za divjanje po gladkem asfaltu je pa bedarija.


čista bedarija je to kar si napisal. če se nisi še vozu ne govori, ker ne veš.

je pa 4motion stalni 4 kolesni pogon. zgleda da ne veš niti kaj pomeni stalni pogon. to namreč pomeni da se ga ne da izklopit na samo sprednji alpa samo zadnji pogon. ima pa v normalnih pogojih 98% moči na prednjem paru in 2% na zadnjem, sam razmisli zakaj je tako.

napisal si tudi da ima torson (si hotel napisat torsen?) diff stalen navor na vseh kolesih kar tudi niti slučajno ni res.


4motino je 2WD pogon s sredinsko visko sklopko. Zadnji pogon se vklopi šele ko prednji par koles zavrti v prazno. Tako imajo vsi 4motion avtomobili razen passata, ki ima namesto viskota torsen diferencial, ampak se je prodajal pod oznako 4motion.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Pe feb 06, 2009 9:20 am

nisi mi povedal nič novega, ševedno je pa stalni 4 kolesni pogon.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe feb 06, 2009 9:33 am

Skull23 je napisal/-a:nisi mi povedal nič novega, ševedno je pa stalni 4 kolesni pogon.


Ne, ni to stalni 4 kolesni pogon. To je stalni FWD - prednji pogon z vklopljivim zadnjim pogonom.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
sejjaretun
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Ne feb 10, 2008 9:28 pm
Kraj: Wien

Napisal/-a sejjaretun Pe feb 06, 2009 10:01 am

nebivedu je napisal/-a:
Skull23 je napisal/-a:nisi mi povedal nič novega, ševedno je pa stalni 4 kolesni pogon.


Ne, ni to stalni 4 kolesni pogon. To je stalni FWD - prednji pogon z vklopljivim zadnjim pogonom.

pa sem spet nekaj novega zvedel..
 
Uporabniški avatar
marko55
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 84
Pridružen: Če dec 11, 2008 10:37 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a marko55 Pe feb 06, 2009 10:07 am

nebivedu je napisal/-a:Je razlog v gumah, ker za po snegu je vsa poanta lamele in velik razmak med štoflci, da se gume sproti čistijo. Pri tem filmčku je pa še dodaten razlog - tole je sih sneg (pršič) in po pršiču gre moj avto v meter snega bfrez problemov. Po takem snegu se brez problemov vozim z letnimi gumami in dodano oznako M+S zato da se ugodi zakonom (nimajo namreč nobene lamele). Pa moj avto ni vreden več kot vse 4 feltne in gume za tega BMW-ja.


Heh, video sm posneu zdj ob zadnjem snegu in kokr je vsem znano ni bil suh :tomidelej: (sicer na tem posnetku se bolj slabo vidi kako se sneg zbija v kepe, ampak v originalnem je pa to dobro vidno.)
Ne pravim da je zdj x3 bolši terenec od tvojega(ker je tvoj pač čisti, ta pa le suv), vendar pa v telih pogojih med tvojim in tem terencem pomoje ne bi bilo opazne razlike(mogoče zaradi gum in višine avta), saj so tudi x3-ki kljub drugačnemu pogonu(ki dodaja moč kolesu ki ga potrebuje) vrtele vse gume hkrati.
Drugače pa lušna igračka tale tvoj terenc :D
Slika
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Pe feb 06, 2009 10:15 am

nebivedu je napisal/-a:
Skull23 je napisal/-a:nisi mi povedal nič novega, ševedno je pa stalni 4 kolesni pogon.


Ne, ni to stalni 4 kolesni pogon. To je stalni FWD - prednji pogon z vklopljivim zadnjim pogonom.

saj je napisal, da je samo 2% v optimalnih "žene" zadnje kotače...

P.S sicer pa tega je na forumu kot "solate" ter večnih debat že od 2003 dalje....evo en post(citat) kopiran in mislim, da je kr zadel....

Volkswagnov koncern uporablja tri principe štirikolesnega pogona.
Prvi je synchro, mislim da je tudi najstarejši in dela samo naprej. Deluje na principu 0-100% ali 100-0%. Pri normalni vožnji pa deluje na 50-50%.
Drugi je sistem preko haldex sklopke, ki poganja pri normalni vožnji samo prednja kolesa, ko pa ta zdrsnejo lahko razdeli na 5-95%.
Tretji sistem je preko diferenciala Torsen ki pri normalni vožnji deluje 50-50%, ko pa kolesa zdrsnejo se lahko spremeni na 25-75% ali obratno.
Opozorilo: pri hitri vožnji bodite pozorni še posebej če uporablate štirikolesni pogon s haldex principom saj se hitro zgodi da neveste katera kolesa so gnana...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe feb 06, 2009 10:22 am

sašo5 je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:
Skull23 je napisal/-a:nisi mi povedal nič novega, ševedno je pa stalni 4 kolesni pogon.


Ne, ni to stalni 4 kolesni pogon. To je stalni FWD - prednji pogon z vklopljivim zadnjim pogonom.

saj je napisal, da je samo 2% v optimalnih "žene" zadnje kotače...

P.S sicer pa tega je na forumu kot "solate" ter večnih debat že od 2003 dalje....evo en post(citat) kopiran in mislim, da je kr zadel....

Volkswagnov koncern uporablja tri principe štirikolesnega pogona.
Prvi je synchro, mislim da je tudi najstarejši in dela samo naprej. Deluje na principu 0-100% ali 100-0%. Pri normalni vožnji pa deluje na 50-50%.
Drugi je sistem preko haldex sklopke, ki poganja pri normalni vožnji samo prednja kolesa, ko pa ta zdrsnejo lahko razdeli na 5-95%.
Tretji sistem je preko diferenciala Torsen ki pri normalni vožnji deluje 50-50%, ko pa kolesa zdrsnejo se lahko spremeni na 25-75% ali obratno.
Opozorilo: pri hitri vožnji bodite pozorni še posebej če uporablate štirikolesni pogon s haldex principom saj se hitro zgodi da neveste katera kolesa so gnana...


Ja in 4motion imajo vsi pogon preko haldexa, razen pasata, ki ima torsen.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Pe feb 06, 2009 10:30 am

nebivedu je napisal/-a:
Skull23 je napisal/-a:nisi mi povedal nič novega, ševedno je pa stalni 4 kolesni pogon.


Ne, ni to stalni 4 kolesni pogon. To je stalni FWD - prednji pogon z vklopljivim zadnjim pogonom.


ne to je stalni 4 kolesni pogon, in zadnji pogon ni vklopljiv kot praviš ti. moč se samo prenaša od spredaj nazaj.

in torsen (quattro) imajo samo passati z vzdolžno montiranim motorjem.
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost