Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
ziggec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr feb 02, 2022 8:08 am

Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a ziggec Sr feb 02, 2022 10:54 am

Zanimam se za nakup novega ali pa rabljenega pickupa (L200/Hilux/Ranger/Navara) in me zanima kakšni so stroški s takšnim avtom. Izkušenj in znanj z vožnjo terencev imam, je pa konkretna uporabniška izkušnja precej drugačna, če pickup samo uporabljaš, ali pa si ga dejansko lastiš (in posledično vzdržuješ/financiraš).

Predvsem me zanimajo stroški:
- registracija
- zavarovanje
- (redni) servisi
- in ostale uporabniške izkušnje

Ker rabim dost prtljažnega prostora (med drugim tud zarad familije, seveda so tle so v igri kot sekundarna opcija tud karavani) in zarad ostalih dejavnosti tudi terenske zmogljivosti (4x4, reduktor). Vem vem, prec bo kdo predlagu razne subaru foresterje, ampak v tej temi me zanimajo pickupi. :)

Zaenkrat imam en manjši pocen avto, s katerim ni prav veliko stroškov, tako da se ne bi rad zaklal in nabavil nekaj kar mi bo delalo sušo na računu.

Rabil bi mal informacij, predvsem izkušnje iz prve roke in koliko je kaj stroškov z vzdrževanjem takšne mašine. Koliko koštajo redni servisi, zavarovanja in splošno vzdrževanje? Kako se v praksi obnese tolikšen kason (hard top recimo)?

Hvala!
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2857
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a mrtwelvetrees Sr feb 02, 2022 11:15 am

Vsekakor je dražje, ne priporočam pa ti kakšnega bencinarskega mlinčka (če avto misliš imeti dogo, vsaj 10 let) dizl 2.0 ali 2.5.
Vse je več. poraba, servisi, zavarovanje (ker se gledan na ceno= veliko večja)
Gume so dražje, ko jih menjaš jih moraš vse 4, da imajo enak profil (zaradi pogona)

Če imaš firmo, posel da to rabiš, potem še razumem, da daš vse to v stroške.
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
meganer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1166
Pridružen: So nov 03, 2012 8:25 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a meganer Sr feb 02, 2022 2:36 pm

Najprej se pojdi peljat. Ko sem se peljal z Rangerjem model kateri ima 200KM ..... Sem se samo smejal .......


Če me je prej držalo tko ...... 15% da bi vzel ..... Me je po vožnji 100% da ne.
Udobje je .........


To je avto za enega ki rabi tako vozilo. Avto je strošek, velik, okoren, udobja ni ....... (Moje mišljenje).


Enoprostorec, kombi zmaga.
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1912
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a nejc1 Sr feb 02, 2022 6:18 pm

Udobje je (kolikor pač lahko je pri takem tipu avtomobila) ko nabašeš 500kg na keson, dokler je prazen pač ja je treba potrpet. Je treba vedet, da v osnovi so to delovna vozila in ne moreš pričakovat, da se boš peljal udobno kot z neko limuzino. Če ga res potrebuješ in boš izkoristil vse njegove prednosti pa je to to. Zavarovanje in cestnino si lahko sam zračunaš kakšna bo, servisi so nekaj dražji kot pri osebnih avtomobilih(več olja v motorju in zna biti višja urna postavka), ampak nič posebnega, gume so dražje itd..
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a J.McLane Sr feb 02, 2022 8:58 pm

Večino stroškov od letne dajatve, zavarovanja, gum, rednih servisev boš pa že dobil, ni to neka znanost.


Kaj je mene najbolj motilo na pickupu:
- Na asfaltu si obsojen samo na zadnji pogon, kar v mokrem pomeni da speljuješ po polžje da ti ne zakoplje, ko imaš prazen keson. (Mitsubishi, Fiat sta izjemi ki imata možnost stalenga štirikolesnega)
- Udobje je slabo. Tudi če imaš keson poln, je zadnja prema in listnato vzmetenje pač to od udobja. Če želiš kolikor toliko udobja moraš kupit Ranger Raptorja, ali dati ene 4k€ v vzmetenje, pa še to ne bo to.
- Protikorozijska zaščita podvozja pri vseh je zelo slaba, vrtno ograjo imam bolje zaščiteno kot je to. Če gledaš 10 let stare ali ga imaš v planu imeti dlje je preventiva nekaj kar splača, je pa strošek.

Glede enako obrabljenih gum, to ne drži v primeru priklopljivega 4x4, ki sploh nima sredinskega diferenciala. Tak avto je na asfaltu itak lahko samo RWD in ga ne bo motilo kako hitro se suče sprednja ali zadnja os.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2186
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a RedBaron Sr feb 02, 2022 9:31 pm

Pickup je super zadeva, če veš za kaj ga imaš -> se pravi, da ga dejansko rabiš in tudi izkoristiš. Drugače je zadeva precej neracionalna.

Udobje je precej slabše, kot pri nekem "normalnem" osebnem avtu, ali enoprostorcu. Tako sama trdota podvozja (sploh zadnja prema, ker je večinoma toga, na listnatih vzmeteh), kot tudi sedenje - predvsem zadaj, kratek sedalni del in pokončno naslonjalo.

Stroški so višji, gume so dražje, poraba višja (10l in naprej), vozne lastnosti (po cesti) slabše, registracija je, predvsem zaradi (ponavadi) večjih motorjev tudi dražja. Zadeva je precej glomazna in je težje najti ustrezen parking, pa vendar je kljub vsej velikosti, razmeroma malo prostora v kabini.
Če sam menjavaš olje, je zadeva enostavna, ker je dovolj visok, ga ne rabiš dvigovat. Se uležeš spodaj in spustiš olje ven ;)

So pa podvozja bolj robustna in kakšna povožena luknja, ali robnik ne pusti posledic :)
Po drugi strani, pa so večinoma precej nagnjeni k rjavenju...



Tudi jaz sem pred časom razmišljal o pickupu, vendar sem potem misel opustil, ravno zaradi (za mene) prevelikega števila minusov. Tisti plusi, ki pa so, pa ne odtehtajo, ker jih je (pre)malo oz. jih rabiš pre redko...
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a J.McLane Če feb 03, 2022 1:57 pm

Bodite malo previdni in preverite preden pišete na pamet, pri pickupu velikost motorja ne vpliva na noben strošek, razen na porabo gorivo seveda. Pickup je tovorno vozilo in kot tako letno dajatev plačuje glede na največjo maso vozila, to je dobrih 100€ na leto, pa če je not 5.0 V8 motor.
Obvezno zavarovanje se plačuje glede na nosilnost, pri 1t nosilnosti je zavarovanje malo dražje kot pa če je manj kot 1t, spet moč v kW tu nič ne šteje glede stroškov. Jaz sem za kasko plačeval manj kot 500€ letno.

Stroški niso tako drastično višji, še najbolj boli višja poraba goriva. Gume jasno ne stanejo kot neke 205 široke 16", ampak kater avto ima pa danes še take gume? Kakor imaš 225 na 17" ali več pa razlike v ceni gum praktično ni več.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2186
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a RedBaron Če feb 03, 2022 2:51 pm

Uuuu ja, mas prav... ce je pickup registrian kot tovorno vozilo, se gleda nosilnost in ne prostornina...

V tem primeru pa pride registracija tu nekje, kot za 1800 - 2500 ccm

Sorry, moja napaka
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a boštjan_01 So feb 05, 2022 12:33 pm

Vzdrževanje motorja 2,5D je isto, če imaš pickup ali limuzino, ali karavana.
Od motorja naprej se začnejo razlike: menjalnik, reduktor, diferencial, vzmeti, amortizer, zavore, felne, gume, ... To so deli ki jih ne rabiš pogosto menjavat (razen gum in olja), samo ko jih menjaš, te začne glava bolet. Cene so 3x dražje kot recimo karavan z enakim motorjem. Poraba je avtu primerna, vozne izkušnje že imaš.
Tudi sam sem bil pred leti zelo zainteresiran in me je minilo vse skupaj. Še en minus ima, z B kategorijo ne moreš vleči prikolice (niti prazne).


lp
 
Uporabniški avatar
alexwell
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Po dec 05, 2011 10:19 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a alexwell So feb 05, 2022 2:32 pm

Mislim, da je hilux vseeno daleč pred vsemi v tem razredu.
 
meganer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1166
Pridružen: So nov 03, 2012 8:25 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a meganer So feb 05, 2022 6:09 pm

boštjan_01 je napisal/-a:....Še en minus ima, z B kategorijo ne moreš vleči prikolice (niti prazne).
lp


Kakor vem lahko na vseh vozilih tudi NDM 3500 lahko pelješ prikolico NDM 750kg.
Vsaj tako je pri avtodomih
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a J.McLane So feb 05, 2022 6:28 pm

Tako je 750 kg prikolico lahko vlečeš.

Pri Hiluxu ni bilo omembe stroškov, alternator je segnil, pa rja je strošek, če jo želiš kolikor toliko sanirati. Prodal pri starosti 12 let, imel sem ga 5 let, prodal sem ga za isto ceno kot sem ga kupil. Ampak to je bolj kot ne trenutna anomalija na trgu.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
ziggec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr feb 02, 2022 8:08 am

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a ziggec So feb 05, 2022 9:00 pm

J.McLane je napisal/-a:Kaj je mene najbolj motilo na pickupu:
- Na asfaltu si obsojen samo na zadnji pogon, kar v mokrem pomeni da speljuješ po polžje da ti ne zakoplje, ko imaš prazen keson. (Mitsubishi, Fiat sta izjemi ki imata možnost stalenga štirikolesnega)
- Udobje je slabo. Tudi če imaš keson poln, je zadnja prema in listnato vzmetenje pač to od udobja. Če želiš kolikor toliko udobja moraš kupit Ranger Raptorja, ali dati ene 4k€ v vzmetenje, pa še to ne bo to.
- Protikorozijska zaščita podvozja pri vseh je zelo slaba, vrtno ograjo imam bolje zaščiteno kot je to. Če gledaš 10 let stare ali ga imaš v planu imeti dlje je preventiva nekaj kar splača, je pa strošek.

Glede enako obrabljenih gum, to ne drži v primeru priklopljivega 4x4, ki sploh nima sredinskega diferenciala. Tak avto je na asfaltu itak lahko samo RWD in ga ne bo motilo kako hitro se suče sprednja ali zadnja os.


Glede udobja je tko.. če bi bil od prej navajen na enoprostorce in udobje avtov ala bmw, bi bil problem. Mam to "srečo" da bi se mi tud v pickupu udobje v primerjavi s trenutno karjolo krepko povečalo. :)

Ja, priznam pa da bi bil večinoma časa keson prazen, več kot tristo, štirsto kil verjetno ne bi nikol naložil not.


J.McLane je napisal/-a:Bodite malo previdni in preverite preden pišete na pamet, pri pickupu velikost motorja ne vpliva na noben strošek, razen na porabo gorivo seveda. Pickup je tovorno vozilo in kot tako letno dajatev plačuje glede na največjo maso vozila, to je dobrih 100€ na leto, pa če je not 5.0 V8 motor.
Obvezno zavarovanje se plačuje glede na nosilnost, pri 1t nosilnosti je zavarovanje malo dražje kot pa če je manj kot 1t, spet moč v kW tu nič ne šteje glede stroškov. Jaz sem za kasko plačeval manj kot 500€ letno.


RedBaron je napisal/-a:Uuuu ja, mas prav... ce je pickup registrian kot tovorno vozilo, se gleda nosilnost in ne prostornina...


Pa se vedno gleda pickup kot tovorno vozilo, tudi če ga uporabljaš kot osebni avto?


boštjan_01 je napisal/-a:Vzdrževanje motorja 2,5D je isto, če imaš pickup ali limuzino, ali karavana.
Od motorja naprej se začnejo razlike: menjalnik, reduktor, diferencial, vzmeti, amortizer, zavore, felne, gume, ... To so deli ki jih ne rabiš pogosto menjavat (razen gum in olja), samo ko jih menjaš, te začne glava bolet. Cene so 3x dražje kot recimo karavan z enakim motorjem. Poraba je avtu primerna, vozne izkušnje že imaš.
Tudi sam sem bil pred leti zelo zainteresiran in me je minilo vse skupaj. Še en minus ima, z B kategorijo ne moreš vleči prikolice (niti prazne).


lp



Tenkju veri mač, ampak nimam namena da mi avto postane luknja za žrtje dnarja. Od avta nekak pričakujem da ga mam deset let brez večjih posegov in anomalij (razen rednih servisov in ostalih rednih stroškov, ala gume, ipd.)

Hvala za vse feedbacke. Po napisanem tudi mene počas mineva oz. bo treba razmislt o kakšni drugi, cenovno bolj vzdržni opciji. :)
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a boštjan_01 Ne feb 06, 2022 10:00 am

meganer je napisal/-a:Kakor vem lahko na vseh vozilih tudi NDM 3500 lahko pelješ prikolico NDM 750kg.
Vsaj tako je pri avtodomih

Za to še nisem slišal. Kljub temu imaš problem na avtocesti, ker je vinjeta samo do 3,5t.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2186
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a RedBaron Ne feb 06, 2022 11:14 am

Glede vleke prikolice, vlečnemu vozilu, ki je vozno z B kategorijo (se pravi NDM do 3.5t) lahko pripneš lahek priklopnik (NDM do 750 kg), tudi če potem skupaj presega 3.5t in voziš samo z B kategorijo. Lahko greš tudi na avtocesto, z vinjeto seveda :)

Če je vozilo registrirano kot tovorno, je tovorno. Ni važno ali ga dejansko uporabljaš za prevoz tovora, ali ne... Če pa so vsi pickupi tovorna vozila, pa ne bi vedel...
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a J.McLane Po feb 07, 2022 8:45 am

boštjan_01 je napisal/-a:
meganer je napisal/-a:Kakor vem lahko na vseh vozilih tudi NDM 3500 lahko pelješ prikolico NDM 750kg.
Vsaj tako je pri avtodomih

Za to še nisem slišal. Kljub temu imaš problem na avtocesti, ker je vinjeta samo do 3,5t.


Joj no, vsak drug navaden avto s počitniško prikolico je preko 3,5t pa tam ni problema.

Tule imaš lepo razloženo kako je z vleko prikolic:
https://www.avtokampi.si/novice/kaksno- ... -prikolice

Je pa tak zakon iz varnostnega vidika naravnost smešen, ker veliko bolj nevarno je, da z vozilom ndm 2t (prazen pod 1,5t) vlečeš prikolico težko 1,5t, kar lahko storiš z navadnim izpitom B katergorije, kot pa da vlečeš 1,5t prikoilico z 2,5t pickupom (ndm 3,5t).
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a boštjan_01 Po feb 07, 2022 11:20 am

Za počitniška vozila/priklopnike veljajo posebna pravila, izjeme. Mešate jabolke in hruške. Je razlika navadna prikolica in počitniška prikolica.
Avto registriran kot tovorno vozilo je nekaj drugega kot avtodom.
To niso manjši prekrški, kjer dobiš kazen nekaj 100€ in pelji dalje. Tukaj je avtomatski odvzem vozila, brez izgovorov.


lp
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a J.McLane Po feb 07, 2022 12:13 pm

Zanimivo, sicer jaz nisem imel kljuke in nisem nič vlekel, tako da ne bom preveč pameten. Bi pa rad videl zakonsko podlago, ker do takrat ti pač ne bomo verjeli zgolj na besedo.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a boštjan_01 Po feb 07, 2022 2:31 pm

Podal sem svoje mnenje kako jaz razumem omejitve in tako se tudi vozim. Kar precej vozim z prikolico in sem si te zadeve večkrat prebral.
Možno je tudi da kaj narobe razumem, nimam se za najbolj pametnega na svetu (niti nočem biti).
Enostavno je kar tako nekomu svetovat "ni problema, ti samo vozi", ko te nič ne stane. Mi garantirate za svoje trditve? In kar je najbolj pomembno, v primeru zmote tudi plačat vse kazni in nastale stroške, če bom upošteval vaše mnenje?
(ta tema ne spada sem)

lp
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Stroški in vzdrževanje pickupa

Napisal/-a J.McLane Po feb 07, 2022 2:55 pm

Ni problema, samo dati nam moraš tole svojo "knjigico" iz katere si to večkrat prebral, da preberemo še sami.

Glede <750kg prikolice jaz omejitev nisem nikjer našel, pa naj bo šotorska počitniška, ali pa tovorna za pesek.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov