Nejko87 je napisal/-a:vitara ali feroza
nebivedu je napisal/-a:Razna jetra od lade in kie pusti pri miru - to niso terenci ampak suvi brez šasije.
Edina dobra izbira v tem rangu je feroza ali vitara. Ampak oboje gnije, sicer manj kot kia ali lada, ampak še vedno gnije - pleh. Če boš kupoval eno od teh dveh (oboje (feroza in vitara) imam doma in prirejeno za offroad) ti lahko pomagam z nasveti, vendar se jih moraš vsaj malo držat, drugače boš avto preklel do amena.
Ob kupovanju;
1.) pleh naj bo čisto v redu (popraskan je lahko, ne sme biti pa mehurjev ali pa da bi bila poštrihana na črno, tako kot tista v drugem postu - tista je sigurno gnila), če ni je vreden pol manj kot ga lastnik ceni. Sam sem namreč 2 meseca delal na svoji, da je bez rje inzato je šlo okol 800 evrov.
2.) pogoni morajo biti vredu, tam so cene orenk visoke, če kaj crkne. Vendar te lahko razveselim z realnostjo - na moji ferozi so končniki stari 18 let in so kot novi - so namreč taki, da jih mažeš z mastjo in jih to rešuje. Vitara tega nima, tako da tam morajo biti vsaj obnovljeni za tako starost.
3.) mašina je vseeno tudi če je zanič. Cena mašine je od 100 do 150 evrov (enaka je v daihatsu applausu, tako da za 150 evrov že celega applausa dobiš) in rebuild kit (vse dihtunge, obročki, semeringi) stane 109 evrov, tako da si lahko celo mašino obnoviš.
Ne verjemi prodajalcu, da je vse v redu z avto, sprobaj.
Pa ko ga kupiš, prvo zamenjaj vsa olja, vse jermene, napenjalec in vodno pumpo, pa boš imel nekaj časa mir in vedel boš pri čem si - od takrat naprej pa redno vse tako kot mora biti.
Strošek menjave napenjalca in vodne pumpe, ter jermena za ferozo je okoli 70 evrov, če delaš sam, drugače pa od 150 do 200, če dela kak serviser.
Vzdrževanje;
1.) menjaj olje na 7500km (oba avta), če bolj goniš po terenu na 5000km. Svečke in filtre pa na 15.000. jermen, napenjalec in vodno pumpo, pa lahko menjaš nekje med 100 in 150.000km. Olje v diferencialih in menjalniku menjaj takrat ko menjaš jermene.
Vse to delaj redno, drugače bodo stroški višji.
2.) vedno imej dobre gume na avtu, ne neke nalite ali stare, ker ti avtomobili so majhni (predvidevam, da kupuješ 3 vratno verzijo) in jih na mokrih cestah zelo hitro zavrti.
3.) avto redno šricaj po notranjih blatnikih s kakim dinitrolom ali drugačno zaščito, ker vožnja po terenu, kamni, ki letijo v blatnike in sol iz cest delajo škode tem avtomobilom nogo več kot osebni avtomobili. Če kje voda pušča v avto, poštimaj takoj, ne čakat, ker če se kje nabira bo hitro tam začelo gnit.
4.) dokler avta nisi navajen ne pretiravaj s terenom, pa vedno mej šekak avto poleg, ker če si sam in zvrneš avto, bo huda.
Ti avtomobili zdržijo veliko, še več bi, če bi lastniki vse redno poštimal in ne čakali, kot večina ljudi s terenci, ko pravi, sej je terenc, se mu nič ne more zgodit. Avto prevrneš zelo hitro, če pretiravaš, polomi se tudi z lahkoto (sicer parkrat težje kot z osebnim avtom, vendar takih stvari z osebnim avtom ponavadi ne počneš (skakanje čez robnike pri 60km/h in podobno).
Kakor sem že napisal, sam sem obnovil tako ferozo, kot vitaro. Feroza je rabila 2 meseca orenk dela, vitara malo manj (ker sem v avstriji dobil blatnike in pragove - cena 148 evrov za 2x prag in 2x zadnji blatnik), vendar če jočeš vse poštimat, da ne bo nič rjavo, si je treba vzet čas in popedenat.
Sama feroza je 1990 letnik, pleh je brez pikice rje in je ne dam za izpod 3000 evrov. Sicer je 1000 evrov od tega vitel (mile marker 8000 - 3600kg potega, s škripcem 7200kg) in gume (goodyear wrangler MT/R - 235/75/15), ampak tok je avto vreden brez pikice rje.
bizgec je napisal/-a:Oprosti,ampak si spet prehitro pameten:ko boš srečal prvo KIO SPORTAGE,skloni se malce in če si kdaj vidu šasijo,boš presenečen opazil,da je karoserija z pomočjo gumi nosilcev prišraufana ravno na ŠASIJO! Pa da ne boš tega počel med vožnjo,ker boš to lahko storil zadnji krat.Če bi še kaj rad vedu o Sportageu pa raje vprašaj prej. Pa brez zamere in lp.
nebivedu je napisal/-a:bizgec je napisal/-a:Oprosti,ampak si spet prehitro pameten:ko boš srečal prvo KIO SPORTAGE,skloni se malce in če si kdaj vidu šasijo,boš presenečen opazil,da je karoserija z pomočjo gumi nosilcev prišraufana ravno na ŠASIJO! Pa da ne boš tega počel med vožnjo,ker boš to lahko storil zadnji krat.Če bi še kaj rad vedu o Sportageu pa raje vprašaj prej. Pa brez zamere in lp.
Prvi modeli so bili brez šasije in je najprej pregnila tako, da če nisi poštimal, je tank dol padel (na srečo se je naslonil na diferencial in si se lahko počasi pripeljal do kakega kleparja) - kaj so spremenili pri kasnejših modelih me pa sploh ni zanimalo več, ker sem vtis o avtomobilu že dobil in ga nočem za noben denar, še manj pa kako lado, ker ob mirni noči slišiš, kako rja žre avto. Če so to poštimal pa dobro za njih.
P.S. pa upam, da ne bom srečal nobene kie na cesti, še manj pa na terenu, ker je to bolj ovira, kot avto (vsaj na terenu, na cestah sem jaz ovira, ker vozim po omejitvah, razen na avtocestah - 100 do 110km/h).
Lahko pa dokažeš nasprotno in pokažeš sposobnosti tega avta. Po novem letu (najbrž 4.1.) gremo namreč proti vrhu menine s terenci. Cesta je javna in se da pripeljat do koče na vrhu.
Snega sicer po cestah ni dosti, so pa sipine iz napihanega snega, ki jih naredi veter - dolge so tudi po 20m in do višine 1m ali več, ter jih je treba z avtom prebiti.
Dokaži, da kia ni slab avto, pa se pripelji mimo in pokaži, kaj zmore avto.
O točni uri odhoda in zbora te komot obvestim, če hočeš.
bizgec je napisal/-a:Otem,kateri je boljši in kateri ne,se ne bom prerekal.Hvala za povabilo,ampak sem po sili razmer moral Sportaga prodati,tako,da z laguno res ne bo šlo.Zamenjal sem pa zaradi udobja(ženine zdravstvene težave),nikakor pa ne zato,ker bi bil Sportage slab avto.Vsak pač ponavadi svoje rad pohvali.Mel sem že veliko znamk avtomobilov,o tem se že dosti napisal,ampak kia ni glih najslabši od vseh,ki jih res ni bilo malo(cca25).Sportage,ki sem ga pred 2 meseci prodal vJelšane,novemu lastniku zelo v redu služi in je z nakupom več kot zadovoljen.Je pa bil avto iz italije(bližina gorice),tako,da soli ni videl in je bil ohranjen v nulo.Pa tudi avto z toliko opreme,dizel,klima,abs,2xairbag,140.000km in res ohranjen,za cca 5.500eur je sigurno vreden.Aja 2000 letnik.Povej mi,kateri podoben je za tak dena.Hočem reči,da če si vidu en slab tak avto,ni rečeno,da so vsi enaki.Sem vidu dosti gnilih feroz,a zato ne morem reči,da tvoja ni v redu.Največkrat se slišijo o tem in onem reči in govorice,ki jih nekdo samo tako ve in gre neresnica od ust do ust.Sicer smo pa slovenci experti na tem področju...pa foušija,da ne govorimo.Vesele praznike in srečen vzpon in spust 4.1.09. LP B izgec
nebivedu je napisal/-a:Razna jetra od lade in kie pusti pri miru - to niso terenci ampak suvi brez šasije.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov