Vračilo kolesa
Potrošnica je septembra kupila kolo, zanj pa je z gotovinskim popustom plačala dobrih 100.000 tolarjev. Ob nakupu ji je prodajalec dejal, naj ga po prevoženih stotih kilometrih pripelje na prvi servis. Potrošnica je še isti dan preizkusila novo kolo in bila je zgrožena, saj ji ni uspelo prevoziti niti deset, kaj šele sto kilometrov. Kolo je bilo majavo, nestabilno, vijaki niso bili zategnjeni, menjalnik ni deloval, tudi zavore niso delovale, kot bi morale. Vijake so privili kar doma in potrošnica je mislila, da bodo s tem težave rešene. Pa ni bilo tako, saj je bilo kolo še vedno majavo in nestabilno, tako da se je med vožnjo počutila ogroženo. Po njenem mnenju je za to kriv okvir kolesa, ki je izdelan iz neprimernega materiala, ki povzroča majavost celotnega kolesa. Prepričana je, da to kolo zanjo ni primerno, zato jo je zanimalo, če lahko zahteva vračilo kupnine.
Zakon o varstvu potrošnikov določa, da ima potrošnik v primeru napake na izdelku pravico uveljavljati reklamacijo.
Za napako se šteje:
če izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za normalno rabo ali za promet;
če izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero ga kupec kupuje, ki je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
če izdelek nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
če je prodajalec izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
V primeru reklamacije lahko potrošnik od prodajalca po lastni izbiri zahteva vračilo plačanega zneska ali zamenjavo ali odpravo napake ali sorazmerno znižanje cene.
Zahtevek lahko potrošnik uveljavlja v dveh mesecih od odkritja napake, najkasneje pa v dveh letih od prevzema. Prodajalec je dolžan sprejeti reklamacijo in jo ustrezno obravnavati. Če napaka ni sporna, mora najkasneje v osmih dneh po prejemu reklamacije ugoditi potrošnikovemu zahtevku, v nasprotnem primeru pa mu je dolžan posredovati pisni odgovor. Če podjetje ravna v nasprotju z navedenimi določili, lahko potrošnik prosi za pomoč tržnega inšpektorja.
Poudariti velja še naslednje: če potrošnik reklamira izdelek v prvih šestih mesecih po nakupu, prodajalec pa se z njegovo reklamacijo ne strinja, je prodajalec tisti, ki mora utemeljiti zavrnitev reklamacije tako, da pridobiti ustrezno neodvisno izvedenskega mnenje.
Če ima torej v skladu z opisanimi določili Zakona o varstvu potrošnikov kolo napake, lahko potrošnica uveljavlja reklamacijo in zahteva vračilo plačanega zneska. V nasprotnem primeru (če torej izdelek nima napake) pa je le od poslovnosti prodajalca odvisno, če bo pripravljen zamenjati kupljeni izdelek, ali celo vrniti plačani znesek.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov