Napisal/-a HORSE Sr okt 03, 2012 11:40 am
Bom pristavil svojih 50c...
Sam sem se včasih intenzivneje, danes bolj občasno, ukvarjal s samim "oblačenjem" avtomobilov. Zadevo danes, po parih letih izkušenj s strankami in opazovanjem okolice (kot profesionalna deformacija) vidim precej drugače, kot sem jo na začetku. Sprva so tako ali drugače polepljeni/oblečeni avtomobili imeli močan efekt, bili so nekaj posebnega, dobro izpeljane grafike so bile že prave male atrakcije. Takrat je bil to najboljši možni način oglaševanja; vsaj kar se tiče razmerja cena/efekt. Ker je šlo za dokaj svežo ponudbo, so bile cene temu tudi primerne, tako da so se takšne vrste oglaševanja, bolj kot ne, posluževale le močnejše firme. Te so imele tudi bolje izdelane koncepte (predvsem na zadevo ciljam z grafičnega stališča), za katerimi so stali ljudje, ki so vedeli, kaj počnejo. S časoma se je, tako kot je v kapitalističnem svetu normalno (in pravilno), tudi na tem področju začela množiti konkurenca in tako so, vsaj po mojem mnenju, zadeve začele uhajati izpod nadzora. Na prvo žogo bi lahko rekli, da se je stvar najprej začela odražati v padanju cen (kar je za stranke odlično), a to je privedlo tudi do tega, da je bilo takšnih vozil na cesti vse več. S tem je efekt takšnega oglaševalskega prijema seveda izgubil na vrednosti oz. bolje rečeno, na efektu (podobno kot je z "jumbo" plakati - sprva je bila vsebina le-teh pogosto tema "šank debat", danes jih sploh ne opazimo več) . Razlog za slednje bi lahko našli tudi v tem, da se je tudi kvaliteta (zopet v oblikovalskem pogledu) začela padati sorazmerno s ceno, saj vsaka stranka "pozna nekoga, ki tudi ima Photoshop" - s tem pa je v generalu padla tudi izvirnost, kvaliteta oblikovanja, itd. Seveda se tudi danes na novo pojavijo grafike, ki so zelo všečne, estetske in nenazadnje tudi efektivne, a v povprečju kvaliteta pada...
Po mojem mnenju je oblačenje avtomobila še vedno smotrno, predvsem s stališča "branding-a"; tako kot imajo pri "resnih firmah" zaposleni oblečene uniforme, lahko smatramo to kot uniformo za vozila (temu primerna mora biti tudi grafika, vsaj po mojem mnenju). Tudi z ekonomskega stališča zadeva še ni izgubila vsega potenciala, saj lahko, poceni oblečeno vozilo, konkurira mesečnemu najemu "jumbo" plakata na dokaj nezanimivi lokaciji - primerno predvsem za manjša podjetja oz. podjetja, ki še le začenjajo umeščati svoje ime ta trg s podporo marketinga.
Zaradi skupka vseh teh dejavnikov, so veliki, ki bi najlažje odšteli euro ali dva, nekoliko previdnejši; težko je namreč izmeriti učinkovitost takšnega oglaševanja. In nenazadnje je tu še dodobra izpeta kriza, ki je nekako sovpadla z razvojem te tehnologije in seveda, to naše mikro tržišče (kjer tudi kapljice, ki na večjih tržiščih napolnijo kozarec, pri nas še lužice, vredne brisanja, ne pustijo).
So pa na drugi strani tudi (zopet relativno) majhna podjetja, ki opažajo efekt tudi s strani oglaševanja na (svojih) vozilih. Ena od mojih strank, polepi vsak avto, ki ga dobi v svoj vozni park (zaradi specifične dejavnosti se število vozil konstantno spreminja oz. dopolnjuje), ker pravi, da se mu takšen način oglaševanja najbolj izplača, saj mu je promet skokovito narasel, od kar je začel "podpisovati" svoja vozila.
Naj še enkrat poudarim, da so to zgolj in le moja osebna mnenja glede te tematike.
