Pri tistem bolj obsežnem odgovoru sem nalepil link do enih Računskih vaj iz osnov strojništva. Na strani je tabela kjer pokaže premik prijemališča za jeklena kolesa na tirnici = 0,5 mm. Tega je potem treba še deliti s polmerom kolesa kateri podatek pa ni podan (ne poznam polmer jeklenega kolesa so pa precej večja kot od avta) pa dobiš odgovor.
Spodaj so pa podatki koeficienta kotalnega trenja gume na cestišču.
Koeficient kotalnega trenja a/r množiti s silo težnosti Fg (težo vozila) (Ftr=Fg x a/r) ki potiska proti tlom in glede na to da je vlak hudo precej težji kot avto je tudi končni rezultat za vlak višji kot za avto TOREJ so pri sistemu jeklena kolesa na tirnici odpori VIŠJI kot pri avtu zato je odgovor NE ker se vprašanje glasi ali so kotalni odpori pri sistemu kolo/tirnica manjši kot pri sistemu pnevmatika/cestišče?
Razlog za nastanek kotalnega trenja je moment povzročen zaradi sile podlage na razdalji x od težišča kolesa (M=x*Fn). Razdalja x=0 v kolikor je telo popolnoma togo, kar lahko v primeru tirnice in kolesa predpostavimo, iz tega sledi, da je kotalno trenje 0 (M=0*Fn=0). V kolikor imamo pnevmatiko pa ne moremo narediti predpostavke o togem telesu, vendar je to telo deformabilno. Sedaj če v diferencialno majhnem času pogledamo kaj se dogaja s pnevmatiko, vidimo da se v točki 1 (na sliki označena s piko) začne nabirati guma, prav tako pa tam prijemlje sila podlage, iz tega sledi x>0, posledica tega pa je kotalno trenje M=x*Fn>0.