z1g3c je napisal/-a:tole si preberte, nasveti Lisaca za povečanje prodaje:
Ptičja gripa
Upokojenca Matija in Marija sta se opravila v Avstrijo. A tokrat nista kupovala špecerije kot pred dvajsetimi leti. Tokrat sta kupovala zdravilo proti ptičji gripi!
V lekarni so jima povedali, da zdravilo imajo. Kupila sta dve škatlici in za vsako plačala 50 evrov. Skupaj 100 evrov. Kar precej za upokojenski žep!
Ko sta opravila to nalogo, sta si privoščila še dunajski zrezek.
In si po kosilu zadovoljna prižgala cigareto. Kako ne bi bila zadovoljna, saj sta naredila vse, kar je v njuni moči, da se zavarujeta pred smrtonosno boleznijo.
Vam je zgodba znana?
Tudi vi poznate koga, ki je kupil famozno zdravilo proti ptičji gripi, za katerega pa nihče ne ve, ali je v resnici učinkovito?
Danes bomo govorili o več rečeh. Govorili bomo o moči medijev, človeški naivnosti, strahu pred neznanim, in o tem, kako to človeško slabost obrniti sebi v prid.
Naročite tajnici, naj vas 20 minut ne moti, ugasnite mobilni telefon in v miru preberite Lisac marketing ekspres.
Sedaj pa nekaj dejstev:
Pred tremi tedni so v Sloveniji odkrili še en primer bolezni norih krav, pa se za to nihče več ne zmeni.
V Evropi za človeško verzijo ptičje gripe v tem stoletju NI zbolel nihče.
V zadnjih 12 letih se je število oboroženih konfliktov v svetu zmanjšalo za 40%, število vojaških konfliktov, ki so terjali več kot 1000 žrtev, pa se je zmanjšalo za 80%.
Sadam Husein je govoril resnico, orožja za množično uničevanje ni imel.
Vlak - merjeno na potnika - porabi več goriva kot avto. Torej je vožnja z avtom ekološko sprejemljivejša od vožnje z vlakom.
Presenečeni?
Verjetno ne. Ker berete Lisac marketing ekspres znate razmišljati s svojo glavo in tudi zdrave pameti vam ne manjka.
Zakaj sta torej upokojenca Matija in Marija oddrvela v Avstrijo po zdravila proti ptičji gripi?
Zakaj upokojenca Matija in Marija dve leti nista jedla svoje najbolj priljubljene jedi - goveje juhe?
Iz dveh razlogov:
Prvi razlog so mediji in njihovo neobjektivno poročanje. Če pri dnevniku prvih 13 minut govorijo o ptičji gripi, marsikdo res začne verjeti, da je nekaj na tem.
Ne glede na zatrjevanje strokovnjakov, da nevarnosti ni, je že sama frekvenca poročanja dovolj, da večina ljudi vsaj pomisli, da nekaj pa le je na tej ptičji gripi. To je neverjetna moč medijev!
Takole čez palec izračunano, so mediji do sedaj za reklamiranje ptičje gripe samo v Sloveniji porabili 12 milijonov evrov.
Drugi razlog pa je ptičja gripa sama. Ljudje se bojimo neznanega. Ste opazili, da sta upokojenca iz moje zgodbe po (s holesterolom obilnem) kosilu veselo prižgala cigaret?
Se zavedate, da je verjetnost prezgodnje smrti zaradi kajenja več milijonkrat večja do verjetnosti, da bi naša upokojenca umrla zaradi goveje juhe ali pandemije ptičje gripe?
Pa vendar so ljudje nehali jesti govedino in sedaj kupujejo zdravila proti ptičji gripi!
Ljudje se bojimo neznanega. Neznana ptičja gripa je veliko bolj strašna kot pa lepa smrt za pljučnim rakom, ki ga povzroča kajenje ... Na vsaki škatlici cigaret z velikimi črkami piše, da cigarete ubijajo. Naša upokojenca pa se bojita smrti zaradi ptičje gripe, čeprav bolezni pri nas sploh ni.
Glede na to, da so moji nasveti vseeno predvsem marketinški, se vprašajmo, ali je v vsem tem kakšen nauk, ki ga lahko uporabimo za povečevanje prodaje.
Seveda, naukov je več:
Mediji imajo veliko moč. Izkoristite jih sebi v prid. Priznam, tudi jaz v tem trenutku izkoriščam ptičjo gripo. Več vas bo prebralo današnji nasvet samo zato, ker v naslovu omenjam ptičjo gripo. Kaj za hudiča pa lahko Lisac pove o ptičji gripi, si mislite in odprete moj mail ...
Sadam Husein je govoril resnico, pa je vseeno končal v zaporu. V marketingu in prodaji ni dovolj da govorite resnico - vse, kar trdite, morate tudi dokazati! Ni torej dovolj, da so vaši izdelki ali storitve boljši od konkurenčnih, to morate znati tudi dokazati, sicer vas čaka Sadamova usoda.
Vojn je čedalje manj, poglejte si zgornje dejstvo št. 3. Ker pa mediji o slabih novicah poročajo vedno več in to z vedno bolj krvavimi slikami, je splošni vtis, da je nasilja v svetu čedalje več. Dejstva v marketingu in prodaji niso (najbolj) pomembna. Šteje le to, kaj si mislijo vaše potencialne stranke. Na ljudi pa lahko vplivate z dovolj vztrajnim ponavlj anjem resnice.
Vlake bi bilo treba ukiniti, vsem srednješolcem, ki se še vozijo z njimi, pa podariti ključe novih avtomobilov.V bistvu sem vam pri tem dejstvu želel samo pokazati, da nobena resnica ni sveta. Tudi v poslovnem svetu mnogi verjamejo v "dejstva" in "resnice", ki niso dejstva in resnice. Pravzaprav je za uspeh v poslu treba le veliko zdrave pameti in trezne presoje.
Kaj in kdaj bo odpihnilo ptičjo gripo?
Tako kot pri bolezni norih krav jo bo odpihnil čas. Dlje časa se ne bo nič zgodilo, manj materiala za poročanje bodo imeli novinarji.
In potem bo vse potihnilo - kot se je zgodilo z norimi kravami. Še hitreje pa bo gripo odpihnila kakšna hujša novica. Atentat, letalska nesreča, potres, smrt znane filmske igralke, npr.
Ljudi privlačijo slabe novice. Ptičja gripa pa kmalu ne bo več novica. Mediji bodo našli (si izmislili) novo slabo novico. In zopet vložili v reklamiranje slabe novice na desetine milijonov evrov.
Zakaj to delajo? Ker nas s slabimi novicami priklenejo k televizorjem. Potem nam poleg slabih novic prikazujejo še oglase za pralne praške in ostale oglase, od katerih mediji res živijo. S slabimi novicami samo poskrbijo, da si ogledamo oglasna sporočila. Na koncu gre vseeno le za denar ...
Če vam danes še ni dovolj mojih neumnosti, vam svetujem, da greste na www.vecer.si/marketing in preberete mojo kolumno, v kateri pišem o oglaševanju. In tudi o tem, zakaj so bili pred stotimi leti oglasi boljši, kot so danes.
Urednikom večera je bila moja kolumna tako všeč, da so mojo izjavo proglasili za bob dneva in jo natisnili celo na prvi strani tiskane izdaje Večera. Če še niste prebrali kolumne, jo torej preberite takoj, da ne pozabite. Pa kakšen komentar lahko tudi napišete.
Lep pozdrav,
vaš mag. Aleš Lisac
p.s. Me želite videti in slišati v živo? Vabljeni v hotel Mons na moje mega marketinško predavanje. Cena za 90-minutno predavanje je tokrat zelo ugodna - predavanje je brezplačno. Vendar morate pohiteti. Trenutno imamo za termina 7. in 8. november več kot 1679 prijavljenih. Prostora je le še za nekaj deset naročnikov na Lisac marketing ekspres.
Prijavite se na www.lisac-lisac.si in poslali vam bomo vstopnico.
p.p.s. Mediji povečujejo prodajo tako, da ljudi strašijo z neznanimi boleznimi in drugimi katastrofami. V prodaji pa zastraševanje običajno ne deluje. Veliko več boste prodali, če boste potencialnega kupca hvalili in mu laskali. Pohvalite stranko, pokličite jo po imenu in ji recite hvala lepa! In prodali boste veliko več, kot bi prodali z grožnjami in strašenjem.
Hvala lepa, ker ste prebrali vse do sem! Bravo!
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov