Napisal/-a nebivedu To avg 19, 2008 9:36 am
ACEA
Okrajšava od Association des Constructeurs Europeens d Automobile – Evropsko združenje konstrukterjev motorjev in motornih vozil, ki je zamenjalo prejšnji CCMC. Oblikovano je, da bi se postavile strožje zahteve/posebne potrebe za motorna olja, ki se uporabljajo za motorje evropskih vozil.
ADITIV
Vsako sredstvo, ki se dodaja izdelku v majhnih količinah, da bi dal izdelku neke nove lastnosti ali izboljšal obstoječe.
API
Okrajšava za American Petroleum Institute – Ameriški inštitut za nafto. Klasifikacije API nam določajo pogoje v katerih deluje motor. Označuje se z oznakami API od SA do SL za bencinske motorje ter oznakami API od CA do CH-4 za dizelske motorje. Za olja, ki se uporabljajo v bencinskih in dizelskih motorjih, se uporabljajo dvojne oznake, npr. API SJ/CF.
DETERGENTNOST
Lastnost motornega olja, da zmanjšuje ali raztaplja usedline v motorju, ki nastanejo zaradi nečistoč v olju.
DISPERGENTNOST
Lastnost motornega olja, da izloči in razprši delce, ki ustvarjajo usedline v motorju, in s tem omogoča da ne predstavljajo izvora težav med obratovanjem motorja kot tudi da so odstranjene iz motorja med menjavo olja.
DODATEK EXTREME PRESSURE (EP)
Dodatki EP so kemijske snovi, ki povečajo ? maziva na povečane obremenitve med obratovanjem, zmanjšujejo trenje in obrabo v zelo obremenjenih zobnikih, pri katerih se med obratovanjem na stičnih mestih razvijejo visoki tlaki.
MAST
Olje za mazanje, zgoščeno v grobo snov s kovinskimi mili ali posebej obdelano glino. Delovanje zgoščevalcev lahko primerjamo z gobo, ki drži olje v svojih špranjah.
MINERALNA MOTORNA OLJA
Izdelana so iz baznih olj, pridobljenih s predelavo nafte in različnih dodatkov (npr. proti penjenju, koroziji, detergentov itd.). Uporabljajo se v glavnem v starejših motorjih, ki niso pretirano obremenjeni in v dizelskih motorjih tovornih vozil.
MOTORNA OLJA NA SINTETIČNI OSNOVI
Uporabljajo se pri novejših motorjih, ki niso pretirano obremenjeni, izdelana pa so iz sintetičnega olja in mineralnih olj.
VEČSTOPENJSKO (MULTIGRADNO) OLJE
Motorno olje, ki ustreza zahtevam več kot enega viskoznega razreda SAE in je zato primernejše za uporabo v širšem razponu temperatur kot enostopenjsko olje. Večstopenjska olja so označena z dvema ciframa, od katerih prva označuje njihove nizkotemperaturne klasifikacije (W), druga pa visokotemperaturne klasifikacije.
NLGI
Okrajšava od National Lubricating Grease Institute. Masti za mazanje se razvrščajo po svoji trdoti: NLGI standard razvršča masti od 000 – zelo mehke masti, prek poltekočih masti do NLGI 6, ki je zelo gosta mast.
SAE
Mednarodna organizacija, ki določa temperature, pri katerih se meri viskoznost olja in mejne vrednosti viskoznosti, pri tem pa olja razvršča v razrede (od 0 W do 25 W oz. od 20 do 60).
SINTETIČNA MOTORNA OLJA
Različne strokovno izdelane zmesi z izboljšanimi lastnostmi mazanja. Uporabljajo se pretežno za novejše, zelo obremenjene motorje (visokoturažni, turbomotorji itd.).
VISKOZNOST
Je velikost notranjega odpora, ki se pojavi pri pretakanju motornega olja, označuje notranje trenje v fluidu. Viskoznost je zelo odvisna od temperature, zato se mora vedno navesti temperatura, pri kateri je bilo izvedeno merjenje.
(VI) INDEKS VISKOZNOSTI
Označuje spremembo viskoznosti olja pri spremembi temperature – višji indeks viskoznosti pomeni, da se bo viskoznost olja manj spremenila s spremembo temperature (olje bolje prenaša spremembe).
Old subarus never die, they just get faster!