Nedelja
Vremenska napoved je bila zelo spremenljiva, prodajalec v trgovini s športno opremo me je prejšnji zvečer celo prestrašil, da bo naslednji dan dež, zato sem kar malce v strahu zgodaj zjutraj pogledal skozi okno. Nad mestom Mammoth Lakes se namreč dviga gora 3371 metrov visok ugasel vulkan Mammoth Mountain in na njem istoimensko smučišče, ki velja za enega najboljših spomladanskih smučišč na svetu. Letos jih je narava še posebno bogato obdarila, v močnem viharju je samo v enem tednu v decembru padlo skoraj 4 metre snega, v celi zimi pa rekordnih 17 metrov (še v maju dober meter). Smučišče je bilo zato letos odprto vse do največjega ameriškega praznika 4. julija, pa še takrat je bilo na progah več kot meter snega. Ko sem se o tem pogovarjal s prodajalcem pri izposoji smučarske opreme, le-ta kar ni mogel verjeti, da pri nas smučišča obratujejo celo sezono pri manj kot enem metru zapadlega snega.
Na moje veliko veselje me je zjutraj pričakal pogled na jasno modro nebo brez oblačkov in ob 7:30 sem že stal pred vrati izposojevalnice smučarske opreme, nekaj čez osmo uro zjutraj pa sem se že peljal v gondoli, ki je peljala na vrh gore.
Smučišče je po številu naprav primerljivo s kakšnimi Mokrinami, a bistveno bolj razprostrano, tako da kljub vikendu na smučiščih ni bilo gneče. Zaradi pregovorne odprtosti Američanov so vsako vožnjo z sedežnico ali gondolo padle zanimive debate o različnih stvareh, večina smučarjev pa je bila iz »bližnjega« Los Angelesa, ki je oddaljen okoli 500km lepe ravne ceste, večinoma štiripasovnice in so si privoščili luksus v obliki smučarskega konca tedna. Smučanje je namreč po mojih izkušnjah edina stvar, ki je v ZDA dražja kot v Sloveniji.
Smučišče ohranja tudi posebnosti ameriških smučišč kot so sedežnice brez varovalnih lokov in opor za smuči (če pa že so jih nihče ne uporablja) ter načrtna neurejenost večine terenov. Tako prvo kot drugo me je, priznam, v nekaj primerih kar precej prestrašilo. Na eni sedežnici sem se peljal le enkrat, saj sem se ob sedenju na precej plitvih sedežih, brez zaščite in opore za noge in nekaj deset metrov visoko, ob tem pa da je pihal še močan veter, ves čas le krčevito držal za naslonjalo. Prvič v življenju pa se mi je tudi zgodilo, da se nisem upal spustiti po označeni (sicer neurejeni) progi, kar pa je imelo delno za razlog tudi ne najboljšo opremo (naslednjič vzamem najdražjo), s katero se nisem takoj spoprijateljil, prav tako pa si nisem želel bližnjega srečanja z ameriškim zdravstvenim sistemom.
Po začetnem mučenju z opremo in zaledenelimi progami je pomladansko sonce tam okoli desetih ogrelo tako mene kot proge. Smučanje tako po urejenih smučiščih kot predvsem po prepadnih neurejenih pobočjih je končno postalo užitek in kar prehitro je bila ura 13, ko sem ženi in otrokoma obljubil, da se vrnem v motel. Dan namreč še ni bil končan, isti dan smo si namreč hoteli ogledati še Dolino smrti, ob tem pa smo bili od motela, kjer smo imeli rezervirano sobo, oddaljeni še slabih 850 km…
In res – slabe tri ure kasneje smo se že podili nekaj deset metrov pod morsko gladino po peščenih sipinah v najbolj vročem kraju na zemlji in pri dobrih 40°C si je bilo kar težko predstavljati, da sem le nekaj ur nazaj 3400 nadmorskih metrov višje smučal pri temperaturi pod lediščem.
Na poti iz Doline Smrti smo na znanem Zabriskie pointu še počakali sončni zahod, nato pa smo se odpravili na dolgo večerno/nočno vožnjo skozi Las Vegas vse do mesta Cedar City.