Za voznike in ljubitelje
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

TAM-ova ameriška avantura

Napisal/-a Joie de vivre! Sr avg 23, 2006 9:38 pm

Dobro znan je podvig Zastave, da ubogega Yugota v ZDA ustvari za naslednika Hrošča in dobro znan je konec te zgodbe...

Manj znan pa je poizkus še ene jugoslovanske firme, da se uveljavi na največjem svetovnem tržišču, mariborskega TAM-a.

Projekt je bil sila obetaven, nameravali so prodajati vsem znani turistični avtobus TAM A260 ter povsem na novo razviti šolski avtobus, skladen s sila strogimi in hkrati togimi varnostnimi normami.

TAM je razvil konkurenčna avtobusa, kar v ZDA ni težko, saj tamkaj avtobusi še dandanes počasneje sledijo razvoju kot v Evropi. Žal je poizkus pokopala marketinška neizkušenost, naivnost ter končno gospodarska kriza v Sloveniji.

Prodali so nekaj čez 30 avtobusov, nekateri so baje še na cesti, dva pa sem videl celo v Sloveniji (enega šolskega in enega turističnega).

Avtobusov ni poganjal TAM-ov zračnohlajeni motor, temveč domač Cumminsov agregat v povezavi s ZF-ovim avtomatom.

Slika
Slika
Slika
Slika

Pojavljal se je celo na naslovnicah špecializiranih revij:
Slika
Slika

LP,
Joie
 
8AK
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: To jun 13, 2006 7:12 pm
Kraj: Ljubljana - Črnuče

Napisal/-a 8AK Sr avg 23, 2006 10:55 pm

škoda da jim ni ratal, ker bi bil pomoje posel desetletja
Slika

Slika
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare Če avg 24, 2006 12:25 am

ja sej TAM in Avtomontaža bi še zmeri lavfala če ne bi nemci fabrik u turčijo preselil kjer je pocen delovna sila končni izdelek pa obupen
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če avg 24, 2006 6:29 am

No meni je poslal en Nemc tole
Dear frends of 4x4,
Dear Forum - Administrator,

I am a litle german dealer of 4x4 Pinzgauer vehicles and used parts. We
search contact to peope who sell used parts and vehicles. In the future
TAM
trucks too. Cult you please make a thread of you our search in your
slovenian 4x4 forum.

Please have a look to our website www.pinzi-shop.de

Many thanks in vorward to help. By the way we now Ivo from Krisko ans
Simon.
I would pay a litle to good infos.

Best regards from Munich

Hallo Pinzgauer-Freunde,

ich bin ein kleiner Autohändler spezialisiert auf "4x4- Pinzgauer" und
suchen Kontakt für Fahrzeuge und gebrauchte Ersatzteile. Auch für die
Zukunft das gleiche für TAM LKWs. Könnten Sie bitte einen Hinweis übe
unsere
Suche in Ihrem slovenischem 4x4 Forum setzen.

Bitte besuchen Sie unsere Website.

Vielen Dank für die Hilfe im Voraus. Den Ivo aus Krisko und Simon
kennen wir
bereits. Wir bezahlen gerne etwas für gute Infos.

Schöne Grüße aus München
Tom

"Pinzgauer-Shop"
Fahrzeuge-Zubehör-Teile
www.pinzi-shop.de
Tel.: 0176/76791558


Še mal pa bodo naši vojski nemci prodajal dele za stare TAM-ove 110 in 150ke ter pincgauerje!

Ma da ni naših sram - tisti kamioni in pinci so bli odlični, za vojsko itak ne rabiš nevem kaj, delat mora pa peljat te mora po terenu in za to so bili odlični, da ne omenjamo tega, da so mašine delale na vse, kar ima več kot 35% alkohola v sebi.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če avg 24, 2006 9:48 am

Nikogar ni treba biti sram, TAM je bila ne glede na solidne produkte zastarel socialistični gigant in v novih razmerah ni imel šans. Zadnji žebelj v trugo je zabilo še togo in neizobraženo vodstvo fabrike ter takratna še v veliki meri komunistična mariborska politika.

Propadale so tudi že bolj zdrave, zahodno usmerjene tovarne, tako da tukaj ni kaj preveč jamrati.

LP,
Joie
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če avg 24, 2006 10:06 am

Res je da je bil prevelik in da je imel glupo vodstvo, vendar to še ne pomeni, da ga nebi mogli prestrukturirat in obdržat tiste dele firme, ki so bili dobri in ki so prinašali dobiček.
Samo v naši državi itak bolje da vse propade, pa da se to potem proda in da si nekateri razdelijo tisti dobiček od prodaje vse ga tega. 100.000 ljudi je pa brez službe. :evil:

Tovornjaki so bili dobri - kupovalo jih je dost ljudi, da bi samo ta del firme bil samostoječ, če bi zraven še kako kopijo valuka delal ali pa česa podobnega, bi jim šlo odlično.
Mariborov TAM dela podvozja in motorje, ravne na koroškem delajo lahko oklepe in cevi za tanke, jesenice delajo lahko oklepe ali pa še marsikaj drugega, iskra dela optiko, vse smo Slovenci sposobni sami narest, vendar ne, raje pustimo da vse propade in potem 10x dražje mercedesove tovornjake in neke čudne zadeve kupujemo pri tujcih, ki nam zasolijo cene in se nam smejejo kok smo neumni. Čisto lahko bi naredili kopijo kateregakoli vojaškega vozila za po kopnem in imeli svojo podporo in naši ljudje bi služili krih.
Samo pač politika meša ves drek, kjer dobijo večjo provizijo, tam potem kupijo zadeve.

Pa ne zdej rečt, da tam 110 ali tam 150 ni bil konkurenčen nekemu mercedesovem tovornjaku(vsem ostalim vojaškim, razen unimogu). Komot se kosa z vsemi temi novimi 10x dražjimi mercedesi - opremo pa tut znamo vso doma narest za take zadeve.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če avg 24, 2006 10:50 am

TAM-ovi tovornjaki so bili za vojsko odlični, za komercialne namene pa so bili povsem nekonkurenčni. Šibki, zračno hlajeni motorji, neudobne kabine, vodstvo ni imeli izkušenj s tujino, ampak samo z YU, izvozni trgi praktično neobstoječi... Ni šans, tako kot ni imela šans vzhodnonemška IFA in še marsikdo, vsak ki ima količkaj smisla za ekonomijo, bi rekel zapreti in fertik.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Če avg 24, 2006 11:09 am

nebivedu je napisal/-a:da so mašine delale na vse, kar ima več kot 35% alkohola v sebi.


Izjava tedna :rofl

Res pa, da so bili komercialni modeli za vsakdanjo rabo precej slaba konkurenca drugim. Najbolj kabina - gola pločevina brez oblazinjenja, vratne ključavnice na klin, in fiksno zašraufana stranska ogledala. Nato pa še zračno hlajeni motor. :cry:

Je pa ga lepo videt v tujih revijah 8)
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če avg 24, 2006 11:13 am

Sej jst govorim za vojsko ne za civilne namene. Delali naj bi vojaško robo, od katere je vedno profit. 110ka se v puščavi obnese zelo dobro z zračno hlajenim motorjem. En slovenec jo ima za potepanja po puščavah.

Pa verjemi, da so imeli v tamu z tujino ogromno vez - sploh kar se tiče vojske.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Če avg 24, 2006 8:55 pm

Pa kdo ve kaj točno je šlo narobe TAM - u v ZDA? Za Tomos sem slišal, da jih je nekdo tožil, ko se je razbil (kar si je bil sam kriv) ampak v ZDA itak lahko tožiš vsakega za vse... čeprav menda spet nekaj prodajajo po Kaliforniji.
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe avg 25, 2006 12:42 pm

Kaj je šlo narobe? Približno vse. Saj smo že zgoraj pisali o tem.
 
Uporabniški avatar
Lignage
Moderator foruma
 
Prispevkov: 3902
Pridružen: To mar 21, 2006 3:17 am

Napisal/-a Lignage So avg 26, 2006 11:36 pm

Zanimivo

lp, mm
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Napisal/-a _B3yBo_ Ne avg 27, 2006 2:40 am

lenivec je napisal/-a:tomos je najbol prodajan moped v usa...
http://www.tomos-usa.com/


hmm gdo bi si mislu....nikol nebi reku....
Slika
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Ne avg 27, 2006 7:11 am

Po mojih informacijah je razlog za TAM-ov propad na trgu ZDA ta, da so pravila o šolskih avtobusih v ZDA zelo visoka, TAM pa je naredil še boljše avtobuse. Namreč vsako pravilo je upošteval, določene meje pa je celo presegel in naredil res zelo zelo dober avtobus. Če se ne motim je bil avtobus najboljši v natečaju.
Vendar pa ta kvaliteta prinese tudi slabo stran. Stroški. Bili so dragi kot hudič in zato jih ZDA niso vzeli.

Seveda pa ne smemo pozabiti vloge politike, saj zakaj bi kupovali tuje avtobuse, če jih lahko delajo v lastni državi.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Ne avg 27, 2006 8:52 am

Tomaz40 je napisal/-a:
Seveda pa ne smemo pozabiti vloge politike, saj zakaj bi kupovali tuje avtobuse, če jih lahko delajo v lastni državi.


Če bi to pri nas upoštevali, bi imeli še vedno 10X cenejše tamove kamione za vojsko in servisi bi bili 30X cenejši, poleg tega bi imeli svoje ljudi zaposlene in bi ti ljudje plačevali davek od plače in jim nebi bilo treba niti na socialni in na zavodu.

Samo na žalost so vse ostale vlade v ostalih državah pametnejše od naše. Podpirajo domačo izdelavo, da imajo v primeru vojne svoje ljudi, ki znajo zadeve štimat in dele, domače izdelave, ki se dobijo na vsakem koraku.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Ne avg 27, 2006 9:53 am

Tomaz40 je napisal/-a:Po mojih informacijah je razlog za TAM-ov propad na trgu ZDA ta, da so pravila o šolskih avtobusih v ZDA zelo visoka, TAM pa je naredil še boljše avtobuse. Namreč vsako pravilo je upošteval, določene meje pa je celo presegel in naredil res zelo zelo dober avtobus. Če se ne motim je bil avtobus najboljši v natečaju.
Vendar pa ta kvaliteta prinese tudi slabo stran. Stroški. Bili so dragi kot hudič in zato jih ZDA niso vzeli.

Seveda pa ne smemo pozabiti vloge politike, saj zakaj bi kupovali tuje avtobuse, če jih lahko delajo v lastni državi.


Poleg tega jih je zj**** še neugoden menjalni tečaj med dolarjem in marko, saj je bila večina komponent evropskega izvora, razen Cumminsovega motorja.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Ne avg 27, 2006 9:57 am

lenivec je napisal/-a:
erixon je napisal/-a:Pa kdo ve kaj točno je šlo narobe TAM - u v ZDA? Za Tomos sem slišal, da jih je nekdo tožil, ko se je razbil (kar si je bil sam kriv) ampak v ZDA itak lahko tožiš vsakega za vse... čeprav menda spet nekaj prodajajo po Kaliforniji.

tomos je najbol prodajan moped v usa...
http://www.tomos-usa.com/


Tudi če je to res, nima kakega velikega pomena za primorsko industrijo, saj se v ZDA proda zelo malo mopedov. 16-letni mulci se namesto z APN6 vozijo z SUV-i, tako da res ne vem, kakšno je Tomosovo ciljno občinstvo v ZDA...

Raste pa prodaja skuterjev v urbanih središčih, za denimo Piaggio so ZDA eden največjih trgov, kmalu za mediteranskimi trgi...
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Ne avg 27, 2006 9:57 am

nebivedu je napisal/-a:
Tomaz40 je napisal/-a:
Seveda pa ne smemo pozabiti vloge politike, saj zakaj bi kupovali tuje avtobuse, če jih lahko delajo v lastni državi.


Če bi to pri nas upoštevali, bi imeli še vedno 10X cenejše tamove kamione za vojsko in servisi bi bili 30X cenejši, poleg tega bi imeli svoje ljudi zaposlene in bi ti ljudje plačevali davek od plače in jim nebi bilo treba niti na socialni in na zavodu.

Samo na žalost so vse ostale vlade v ostalih državah pametnejše od naše. Podpirajo domačo izdelavo, da imajo v primeru vojne svoje ljudi, ki znajo zadeve štimat in dele, domače izdelave, ki se dobijo na vsakem koraku.


Tukaj imaš dve strani. Prva je ta, ki si jo povedal ti, druga pa je prosta ekonomija, kjer gre za konkurenčnost. Torej, če bi bil TAM konkurenčen, bi kupovali njegove produkte in ne bi propadel. Podpirat podjetje kot je TAM, pa dolgoročno pomeni prevelike stroške. Veš kolikšen del davkoplačevalskega denarja bi šel samo za to, da bi država držala TAM pri življenju? :shock:

Se pa strinjam 100% s tabo, da bi morala država dosti bolj podpirat slovensko gospodarstvo. Npr: policija se vozi z vsemi možnimi avtomobili, samo s Clioti ne. Zadnjič sem videl policaje na biciklih, ki niso imeli koles znamke Rog ali Elan ampak Scott. In teh stvari je ogromno. Ampak to je debata za v drugo temo, da ne bomo preveč smetil TAM-ove.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
Vrni se na Gospodarska vozila

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov