Daedalus je napisal/-a:PS: če pa se mi kak junak v rit zabije v snegu z letnimi in brez verig, bom pa že poskrbel, da bo primerno plačal.
kalbo je napisal/-a:Ja letne gume so zdajle superduper in vsi k znajo vozit ,zimskih tud pod razno ne rabijo.
Sem mel včeraj čast videt na relaciji Videm Grosuplje, ko je v eni urci pobelil Dobrepoljsko dolino, optimiste ki nimajo možganov in ljudi ki si namontirajo zimske gume nekaj prej (vsaj en teden so napovedovali tale sneg) zmerjajo z ovcami. Eden mi je skoraj priletel v avto, ko mu je Scenic poln otrok začel drset v rikverc, spet drugi delal zastoj, ker nikakor ni mogel splezat v naslednji klanec....vsi pa seveda ketne v prtljažniku, sam tam ne pomagajo nič.
peroRS je napisal/-a:p.s: moram pa prvič (upam da tudi ne zadnjič) pohvaliti cestarje. Zelo hitro so šli prvič plužit (tudi stranske ceste), nič ne čakajo ter zaenkrat ne pretiravajo s peskom.
lancia hf je napisal/-a:King1 je napisal/-a:
p.s. sicer kaj pa oni vedo, ki so zimake naredili a ne?![]()
Pa saj to je samo tržna niša da prodajostrokovnjaki so itak bumbarji pa nevejo nič
so pa zakon pisci revi, ki trdijo, da je zimska guma res brezvezna
sonic je napisal/-a:Daedalus je napisal/-a:PS: če pa se mi kak junak v rit zabije v snegu z letnimi in brez verig, bom pa že poskrbel, da bo primerno plačal.
Kaj pa če se ti v rit zabije na suhi cesti z zimskimi gumami, ko bi letna imela opazno krajšo zavorno pot?
http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-42736577.html
Čeprav že star članek, ga je vseeno vredno prebrati (kdor ne zna nemško, naj uporabi npr google prevajalnik).
"Testwerte bei Kälte und Trockenheit gibt kein Reifenhersteller bekannt. Solche Versuche würden zwar gemacht, sagt Holger Rehberg, Leiter des technischen Trainings bei Goodyear, eine Veröffentlichung der Ergebnisse halte er aber "nicht für sinnvoll""
("proizvajalci ne objavljajo testov v hladu in suhi cesti; Holger Rehberg iz Goodyeara pravi da sicer delajo tovrstne preizkuse, a se mu objava rezultatov 'ne zdi smiselna'..." Bi me prav zanimalo, kaj imajo tile fantje na kolesih svojih lastnih avtov...
http://www.welt.de/motor/article11212372/Winterreifen-koennen-Bremswege-verlaengern.html
Tukaj navajajo: Auf trockener und nasser Fahrbahn sind Sommerreifen einem Winterreifen fast immer überlegen, auch bei Kälte. Selbst die im Test besten Winterreifen verschenkten beim Bremsen auf trockenem Asphalt aus Tempo 100 bereits mehr als vier Meter Bremsweg gegenüber einem Sommerreifen. Der schlechteste Winterreifen brauchte sogar über neun Meter mehr.
("tudi v hladnem so na suhi in mokri cesti letne guma skoraj vedno bolše od zimskih, pri zaviranju 100-0 kmh potrebuje tudi najboljša zimska guma 4 metre več od letne, najskabša zimska celo 9 metrov"...
http://www.unfallanalyse.de/unfallforschung/winterreifen.html
Tukaj so merili pojemek hitrosti, v večini primerov je v suhem bolje ustavljala letna guma, zlasti pri temperaturi nad ničlo. Prednost zimskih se je delno kazala na mokrem (a ne vedno) ter pri temp. pod ničlo (tudi ne vedno).
Za koncu pa še tale slika:
http://www.beetles.de/bilder/stern2.jpg
Očitno stvari niso tako enostavne, kot si včasih prestavljamo. Tisto o '7 stopinjah' je bržkone mit, to trobijo proizvajalci in še kdo, testi pa tega ravno ne potrjujejo.
Hudič je, če moraš biti mobilen in ne veš, kdaj te preseneti sneg in led. V takih razmerah je absoutno potrebna zimska guma in morda je bolje, da jo imaš gor celo zimo. Ampak na suhem bo z zimsko najverjetneje manj varno kot z letno, tudi pri temperaturah okoli nule, celo pri minusu...
Se popolnoma strinjam. Kot sem že večkrat napisal, imamo pozimi le redko popolnoma čist (suh ali moker) asfalt. Večinoma so ceste mastne, polno je gnilega odpadlega listja, zjutaj te lahko samo na 1 ovinku čaka poledica oziroma odpadlo ivje z drevesa. Zvečer lahko pada dež, ponoči se zjasni in ohladi pod nulo, pa imaš drsalnico. In v vseh teh okoliščinah je zimska superiorna. Ne glede na teste in tistih famoznih 7°C, ampak glede na izkušnje.kalbo je napisal/-a:Sem malo pogledal linke, ki si jih pripel. Na dobrem suhem asvaltu je razlike 4 m, seveda, ko se zimska guma pregreje. Kaj pa na bolj nevarnem zlizanem suhem asvaltu, ki je v SLO precej pogosta stvar? Pa na zlizanem mokrem asvaltu? Bodo še vedno razlike, al bo celo zimska gima v tem primeru bistveno boljša?
Tako je. Recimo v LJ je velikokrat pri negativnih temperaturah megla, čeprav je sicer vseme lepo in suho. Iz te podhlajene megle pa lahko rahlo sneži in čeprav zgleda cesta le malo vlažna, je prava drsalnica, kjer letne odpovejo. Saj sem že pisal o svojih izkušnjah v okolici BTC, kjer sem na 1,3 mlinčku v 2. prestavi za šalo v prazno vrtil 2 leti staro letno Fuldo. Po montaži 4 leta starih UG7+ sem se peljal kot po tirih. Pri +10°C in močni megli.Daedalus je napisal/-a:Da ne omenjam poledice, ki je lahko popolnoma nenapovedana in jo veliko ljudi sploh ne zazna.
lancia hf je napisal/-a:King1 je napisal/-a:
p.s. sicer kaj pa oni vedo, ki so zimake naredili a ne?![]()
Pa saj to je samo tržna niša da prodajostrokovnjaki so itak bumbarji pa nevejo nič
so pa zakon pisci revi, ki trdijo, da je zimska guma res brezvezna
King1 je napisal/-a:lancia hf je napisal/-a:King1 je napisal/-a:
p.s. sicer kaj pa oni vedo, ki so zimake naredili a ne?![]()
Pa saj to je samo tržna niša da prodajostrokovnjaki so itak bumbarji pa nevejo nič
so pa zakon pisci revi, ki trdijo, da je zimska guma res brezvezna
Sej zato pa mi je smešno k so fantje tako glasni kako se pozimi ( po snegu ) z letnimi vozijo in razturajo. Da pa bi kdo to snemal in pokazal kam je z letnimi v snegu prišel to pa ne. Itak, da ne ker jih je sam gobec.
lp
p.s. lancia se strinjam s tabo.
Energetik81 je napisal/-a:Se popolnoma strinjam. Kot sem že večkrat napisal, imamo pozimi le redko popolnoma čist (suh ali moker) asfalt. Večinoma so ceste mastne, polno je gnilega odpadlega listja, zjutaj te lahko samo na 1 ovinku čaka poledica oziroma odpadlo ivje z drevesa. Zvečer lahko pada dež, ponoči se zjasni in ohladi pod nulo, pa imaš drsalnico. In v vseh teh okoliščinah je zimska superiorna. Ne glede na teste in tistih famoznih 7°C, ampak glede na izkušnje.kalbo je napisal/-a:Sem malo pogledal linke, ki si jih pripel. Na dobrem suhem asvaltu je razlike 4 m, seveda, ko se zimska guma pregreje. Kaj pa na bolj nevarnem zlizanem suhem asvaltu, ki je v SLO precej pogosta stvar? Pa na zlizanem mokrem asvaltu? Bodo še vedno razlike, al bo celo zimska gima v tem primeru bistveno boljša?
Medtem ko poleti zimska nikakor ni nevarna, kot nekateri trdijo. Morda ima par metrov daljšo zavorno od 100-0 pri 40°C, ne bo pa kar nenadoma popustila da boš izgubil nadzor nad avtom. Medtem ko z letno na gnilem listju zgubiš nadzor za šalo.
Poleg tega - koliko % vozil pa ima najboljše letne, stare max 2 leti? Grem stavit, da je bolj malo takih. Ko takole hodim ob parkiranih avtih, opažam vsaj 4 leta stare letne z 2-3mm profila.
Torej glede prvotne vprašanja - če bi imel jaz avto izključno za vožnjo po LJ, tam do 10tkm/leto, bi sigurno bil raje celo leto na zimskih, kot pa celo leto na letnih.
maniaxxx je napisal/-a:King1 je napisal/-a:lancia hf je napisal/-a:King1 je napisal/-a:
p.s. sicer kaj pa oni vedo, ki so zimake naredili a ne?![]()
Pa saj to je samo tržna niša da prodajostrokovnjaki so itak bumbarji pa nevejo nič
so pa zakon pisci revi, ki trdijo, da je zimska guma res brezvezna
Sej zato pa mi je smešno k so fantje tako glasni kako se pozimi ( po snegu ) z letnimi vozijo in razturajo. Da pa bi kdo to snemal in pokazal kam je z letnimi v snegu prišel to pa ne. Itak, da ne ker jih je sam gobec.
lp
p.s. lancia se strinjam s tabo.
A je to izziv?
Daedalus je napisal/-a:To me je popoldan spomnilo na "kreg" s prijateljico. Smo se vozili z žura, bila je rahlo pripita, na sopotnikovem sedežu. In se ni pripela. Smo jo vprašali zakaj, pa je rekla, da v (recimo, se ne spomnim točno) 10% umreš zaradi varnostnega pasa. Pa smo jo vprašali kaj je s tistimi 90%...pa je rekla, da ni važno, ker lahko zaradi varnostnega pasa umreš. Mi smo bli samo.
Torej, vi se kar vozite z letnimi za tistih 10% užitkov v boljšem oprijemu, pa srečno in upam, da nikomur ne storite nobene škode ali poškodb.
maniaxxx je napisal/-a:Daedalus je napisal/-a:To me je popoldan spomnilo na "kreg" s prijateljico. Smo se vozili z žura, bila je rahlo pripita, na sopotnikovem sedežu. In se ni pripela. Smo jo vprašali zakaj, pa je rekla, da v (recimo, se ne spomnim točno) 10% umreš zaradi varnostnega pasa. Pa smo jo vprašali kaj je s tistimi 90%...pa je rekla, da ni važno, ker lahko zaradi varnostnega pasa umreš. Mi smo bli samo.
Torej, vi se kar vozite z letnimi za tistih 10% užitkov v boljšem oprijemu, pa srečno in upam, da nikomur ne storite nobene škode ali poškodb.
Ne vem na koga ciljaš, ampak jaz se v snegu vozim z zismkimi, pravzaprav se celo zimo vozim z zimskimi, samo pravim, da so zimske slabše od letnih, razen ko je sneg. Sem se pa te dni vozil z letnimi pa sem še živ, jutri bom tudi šel z letnimi na globok minus, pomoje ne bom čutil neke razlike v oprijemu...
Daedalus je napisal/-a:maniaxxx je napisal/-a:Daedalus je napisal/-a:To me je popoldan spomnilo na "kreg" s prijateljico. Smo se vozili z žura, bila je rahlo pripita, na sopotnikovem sedežu. In se ni pripela. Smo jo vprašali zakaj, pa je rekla, da v (recimo, se ne spomnim točno) 10% umreš zaradi varnostnega pasa. Pa smo jo vprašali kaj je s tistimi 90%...pa je rekla, da ni važno, ker lahko zaradi varnostnega pasa umreš. Mi smo bli samo.
Torej, vi se kar vozite z letnimi za tistih 10% užitkov v boljšem oprijemu, pa srečno in upam, da nikomur ne storite nobene škode ali poškodb.
Ne vem na koga ciljaš, ampak jaz se v snegu vozim z zismkimi, pravzaprav se celo zimo vozim z zimskimi, samo pravim, da so zimske slabše od letnih, razen ko je sneg. Sem se pa te dni vozil z letnimi pa sem še živ, jutri bom tudi šel z letnimi na globok minus, pomoje ne bom čutil neke razlike v oprijemu...
Ciljal sem na tiste, ki trdijo, da je pozimi brezveze imeti zimske gume (in hkrati niso z obale). Kdor se najde v tej skupini, se pač najde, argumentov zakaj je tako je pa dovolj. Nenazadnje pa je tema "Ali sploh potrebujem zimske pnevmatike?", ne pa "Ali so v suhem zimske pnevmatike boljše/slabše?".
Vsak ima svoje prepričanje glede na svoje izkušnje, ampak dajte se zavedat, da te vaše odločitve ne vplivajo samo na vas. Če bi bilo govora ali je bolje spati na tleh ali v postelji, bi se samo smejal, ampak ko je govora o varnosti na cesti je potrebno biti previden.
Še enkrat: performansi gum primerljive starosti in cenovnega razreda se na suhi cesti razlikujejo v nekaj procentih, kar je premalo, da bi vplivalo na kakšno večjo odločitev glede tega. Ampak problem je, da suha, normalna cesta ni niti večino časa zime. Tu imaš še spolzko, zlizano, mastno cesto, listje, poledico, sneg, led itd. itd., in če lahko ti trdiš, da je primerljiva letna guma boljša od zimske na vsem razen na snegu (pa ledu, ker je očitno da se ga da zraven), potem preveč verjameš svojim občutkom.
Še nekaj: ker je bila večkrat omenjena Ljubljana, naj povem to, da se v mestni vožnji pri nizkih temperaturah letna guma ne bo zlahka segrela na svojo delovno temperaturo. Torej sploh ne rabi bit vlažno, da je letna guma slabša (in ne mi zdaj govorit, da letna guma pod delovno temperaturo>zimska guma na delovni temperaturi).
Vidiš, takšne trditve je potrebno dokazati. Kar sem videl testov, kjer so primerjali letne in zimske, povsod so ugotovii, da so zimske poleti na mokrem primerljive pri zaviranju. Nekoliko slabše (recimo do 10%) so pri zaviranju na suhem. Medtem ko letne na zimski podlagi (sneg, led, plundra) niso samo 10% slabše, ampak lahko tudi 100% in več. Torej so letne pozimi veliko nevarnejše, kot pa zimske poleti, ker kot sem napisal, nikoli ne veš, kdaj te za ovinkom čaka plast mokrega listja ali pa ivje z drevesa.maniaxxx je napisal/-a:Še vedno mi pa ravno iz naslova varnosti preseda trobljenje o tem, da so letne gume pod 7 stopinj na suhi ali mokri cesti malo da ne ne varne in podobna sranja, ti isti pa vozijo z zimskimi poleti, ker je nevarnejše.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov