krepelin je napisal/-a:Tem gumam so tudi vsi testi, ki sem jih gledal, dali zelo dobre ocene...
Pred tem si pa napisal, da bi rad da ti gume zdržijo 4 leta. Tuki maš torej protislovje, ker se na testih ponavadi bolje obnesejo gume, ki se hitreje nucajo. Test traja par ur, dan, dva... realno obrabo pa vidš po par prevoženih sezonah. Poleg tega je test bil delan v eni dimenziji, na enem avtu, v enih pogojih, torej če živiš blizu tega testnega poligona, imaš točno tak avto, s kakršnim so testirali in na njem točno to dimenzijo, potem super. Test je tudi preizkus ekstremnih situacij, ki jih povprečen voznik mogoče doživi enkrat v življenju, celo prej bi rekel, da vsak tretji voznik mogoče enkrat pride blizu teh situacij. (Če dam konkreten primer: test odnašanja zadnjega konca avta: test se izvaja s pomočjo hidravlične plošče, ki zadnji del avta sune v levo ali desno smer... to je takšna sila, da bi se ti v realnem življenju moral nekdo zaleteti v zadnji del avta, da bi nastala podobna situacija. Preverjeno na Avstrijskem oamtc poligonu osebno.)
Med Bridgestone Turanzo ER70 in 300 je glana razlika ta, da je 300 povsem asimetrična, ER70 pa ima bolj enakomeren dezen. Simetrični, enakomerni dezeni so ponavadi namenjeni manjšim avtomobilom, mestni vožnji in majhni porabi, obrabi ter hrupu pnevmatik. Asimetrija prinese večje zmogljivosti pnevmatike, pa tudi več možnosti za hrup, stopničasto ali drugo nepravilno obrabo. Asimetrične pnevmatike prizanih proizvajalcev so ponavadi boljše od simetričnih in so tudi namenjene zmogljivejšim avtomobilom in zahtevnejšim voznikom.
Hydragrip ni star, je pa usmerjen dezen. To pomeni, da je povdarek pri tej pnevmatiki na lastnostih na mokri podlagi (kar je razvidno tudi iz imena). Nasplošno so "gume za po mokrem" usmerjene. Popularen mit je tudi, da so usmerjene gume bolj "športne". Dejansko pa je mnogim usmerjen dezen preprosto bolj všeč vizualno. Pozor! Usmerjeni dezeni so bolj pogosto vzrok hrupa, tresenja in stopničaste obrabe, kot drugi dezeni. Usmerjeno gumo je potrebno voziti bolj agresivno, hitreje tudi čez ovinke, da se povsod enakomerno obrabi. Po 5.000 km pa je tudi zelo zelo priporočljivo premontirati naprej-nazaj, spet zaradi bolj enakomerne obrabe.
Pri dimenziji 185/65 R14 nažalost praviloma ne prideš do zmogljiveših modelov pnevmatik, ampak razen to, da bo zdržala, nisi definiral nič drugega glede gume. Ali bi rad, da je udobna, tiha, za po mokrem, za zaviranje, za po ovinkih, za daljše poti, itd...
Glede na obrabo, z Michelin Energy sigurno ne boš zgrešil, pa še kak tolar boš prihranil pri gorivu. Pomankljivost Pirellija pa je ravno v kotalnem uporu, torej se ti lahko poraba rahlo dvigne. Pirelli tudi slovi kot "trda guma", kar ti za PSA grupo vozil ne bi priporočal, saj so njihova podvozja občutljiva. Osebno ne bi na PSA dajal niti Bridgestone, ki ima prav tako zelo trde, toge karkase.
Upam, da sem ti odgovoril, oziroma pomagal, da se boš bolj pametno odločil, Krepelin.
Še za druge:
Še eno popularno protislovje je: "Katera guma je poceni in dobra?" Edini možen odgovor na to je: "Nobena." Guma je u bistvu veliko bolj zapleten tehnični izdelek, kot mnogi mislijo. (Kar se ob prodaji gum v Merkatorjih in Leclercih ob kruhu in plenicah ni za čudit.) Torej, če je guma poceni, se je nekje šparalo.
In ne, Lassa in lanski model Bridgestona, Fulda ni lanski model Dunlopa, Sava ni lanski model GoodYeara in Kleber ni lanski model Michelina. To so bajke. Mogoče je ponekod uporabljen podoben dezen, sigurno pa ni to ista guma. Ponavadi ima vsaka znamka svoj namen, ciljno skupino. Proizvajalci pač ne pričakujejo, da bo vsak, ki ima 10 let star avto z 1.2 mašino kupoval high performance gume za 1000 Eurov. Zato obstajajo znamke, ki za srednjo ceno ponujajo neke srednje lastnosti, oziroma so bolj usmerjene v en namen. Lahko je to udobje, lahko varnost, lahko izgled, lahko mokro, lahko suho. Zato tudi od takih gum ne pričakujte enakih lastnosti kot od premium znamk.
"Saj jaz se ne vozim hitro, pa imam majhen avto, pa ne morem dajat tok denarja za gume." To naj bi načeloma bil kupec za poceni gume. Torej Debica, Kormoran, Dayton, itd. Če kupujete najcenejšo gumo, od nje ne pričakujte čudežev. To je guma za na tehnični, za na kratke vožnje od A do B in za majhne stare avte. Pozor! Tudi, če se ne vozite hitro, ne montirajte na avto gum, ki imajo hitrostni indeks nižji od originalnega. Nikoli. Če je avto 1.0 in ima 35 konjev, pa je bila v prvovgradnji gor guma v H hitrostnem razredu (do 210km/h), potem mora bit gor H. To pomeni, da je na avtu nekaj(pogon, vzmetenje, podvozje, zavore, dišeča smrečica,...) zaradi česar je prizvajalec določil, da vozilo potrebuje takšen hitrostni indeks, da je tehnično ispravno. (Pozimi je indeks lahko nižji, zaradi drugačne strukture in sestave M+S pnevmatik in pa zakona, ki narekuje, da pozimi hitrost vožnje prilagodimo razmeram.)
Težnostni indeks ne sme v nobenem primeru biti manjši od tistega iz prvovgradnje. Ne sme.
"Katere se najboljše celoletne gume?" Odgovor je spet "Nobene." Celoletna guma je še en mit, bajka, ljudska pripoved. Sicer je črna, ampak njene lastnosti niso ne črne ne bele. Torej ne zimske ne letne. S temi gumami se boste pač legalno vozili celo leto, se boste pa prav tako vozili celo leto manj varno, manj udobno, itd. Velika večina gum, ki jih pri nas prodajajo kot zimske M+S gume, so res prave zimske lamelne pnevmatike narejene iz <7°C zmesi. Izjeme so razni Vredestein, Debica Navigator, itd., torej tiste famozne all-season celoletne gume, ki niso ravno posrečena kombinacija nasprotujočih si konceptov.
Upam, da sem odgovoril na par vprašanj in naredil to temo spet bolj informativno.
PS moderator a bi razmislil o opozorilu za uporabnika Bridgestone, ki je to smetišče še dodatno zasmetil s tremi nepotrebnimi objavami?