Uporabniški avatar
famus
Novinec
 
Prispevkov: 118
Pridružen: Če maj 19, 2005 12:32 pm

Napisal/-a famus Sr mar 22, 2006 10:18 pm

:D hehe zanimiva tema... sem se prav nasmejal med prebiranjem xxxxx vprašanj in le nekaj malega odgovorov :?
 
Uporabniški avatar
Mare9mm
Uporabnik
 
Prispevkov: 805
Pridružen: Če jul 24, 2003 12:16 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Mare9mm Če mar 23, 2006 10:09 pm

krepelin je napisal/-a:Tem gumam so tudi vsi testi, ki sem jih gledal, dali zelo dobre ocene...

Pred tem si pa napisal, da bi rad da ti gume zdržijo 4 leta. Tuki maš torej protislovje, ker se na testih ponavadi bolje obnesejo gume, ki se hitreje nucajo. Test traja par ur, dan, dva... realno obrabo pa vidš po par prevoženih sezonah. Poleg tega je test bil delan v eni dimenziji, na enem avtu, v enih pogojih, torej če živiš blizu tega testnega poligona, imaš točno tak avto, s kakršnim so testirali in na njem točno to dimenzijo, potem super. Test je tudi preizkus ekstremnih situacij, ki jih povprečen voznik mogoče doživi enkrat v življenju, celo prej bi rekel, da vsak tretji voznik mogoče enkrat pride blizu teh situacij. (Če dam konkreten primer: test odnašanja zadnjega konca avta: test se izvaja s pomočjo hidravlične plošče, ki zadnji del avta sune v levo ali desno smer... to je takšna sila, da bi se ti v realnem življenju moral nekdo zaleteti v zadnji del avta, da bi nastala podobna situacija. Preverjeno na Avstrijskem oamtc poligonu osebno.)

Med Bridgestone Turanzo ER70 in 300 je glana razlika ta, da je 300 povsem asimetrična, ER70 pa ima bolj enakomeren dezen. Simetrični, enakomerni dezeni so ponavadi namenjeni manjšim avtomobilom, mestni vožnji in majhni porabi, obrabi ter hrupu pnevmatik. Asimetrija prinese večje zmogljivosti pnevmatike, pa tudi več možnosti za hrup, stopničasto ali drugo nepravilno obrabo. Asimetrične pnevmatike prizanih proizvajalcev so ponavadi boljše od simetričnih in so tudi namenjene zmogljivejšim avtomobilom in zahtevnejšim voznikom.

Hydragrip ni star, je pa usmerjen dezen. To pomeni, da je povdarek pri tej pnevmatiki na lastnostih na mokri podlagi (kar je razvidno tudi iz imena). Nasplošno so "gume za po mokrem" usmerjene. Popularen mit je tudi, da so usmerjene gume bolj "športne". Dejansko pa je mnogim usmerjen dezen preprosto bolj všeč vizualno. Pozor! Usmerjeni dezeni so bolj pogosto vzrok hrupa, tresenja in stopničaste obrabe, kot drugi dezeni. Usmerjeno gumo je potrebno voziti bolj agresivno, hitreje tudi čez ovinke, da se povsod enakomerno obrabi. Po 5.000 km pa je tudi zelo zelo priporočljivo premontirati naprej-nazaj, spet zaradi bolj enakomerne obrabe.

Pri dimenziji 185/65 R14 nažalost praviloma ne prideš do zmogljiveših modelov pnevmatik, ampak razen to, da bo zdržala, nisi definiral nič drugega glede gume. Ali bi rad, da je udobna, tiha, za po mokrem, za zaviranje, za po ovinkih, za daljše poti, itd...

Glede na obrabo, z Michelin Energy sigurno ne boš zgrešil, pa še kak tolar boš prihranil pri gorivu. Pomankljivost Pirellija pa je ravno v kotalnem uporu, torej se ti lahko poraba rahlo dvigne. Pirelli tudi slovi kot "trda guma", kar ti za PSA grupo vozil ne bi priporočal, saj so njihova podvozja občutljiva. Osebno ne bi na PSA dajal niti Bridgestone, ki ima prav tako zelo trde, toge karkase.

Upam, da sem ti odgovoril, oziroma pomagal, da se boš bolj pametno odločil, Krepelin.

Še za druge:
Še eno popularno protislovje je: "Katera guma je poceni in dobra?" Edini možen odgovor na to je: "Nobena." Guma je u bistvu veliko bolj zapleten tehnični izdelek, kot mnogi mislijo. (Kar se ob prodaji gum v Merkatorjih in Leclercih ob kruhu in plenicah ni za čudit.) Torej, če je guma poceni, se je nekje šparalo.

In ne, Lassa in lanski model Bridgestona, Fulda ni lanski model Dunlopa, Sava ni lanski model GoodYeara in Kleber ni lanski model Michelina. To so bajke. Mogoče je ponekod uporabljen podoben dezen, sigurno pa ni to ista guma. Ponavadi ima vsaka znamka svoj namen, ciljno skupino. Proizvajalci pač ne pričakujejo, da bo vsak, ki ima 10 let star avto z 1.2 mašino kupoval high performance gume za 1000 Eurov. Zato obstajajo znamke, ki za srednjo ceno ponujajo neke srednje lastnosti, oziroma so bolj usmerjene v en namen. Lahko je to udobje, lahko varnost, lahko izgled, lahko mokro, lahko suho. Zato tudi od takih gum ne pričakujte enakih lastnosti kot od premium znamk.

"Saj jaz se ne vozim hitro, pa imam majhen avto, pa ne morem dajat tok denarja za gume." To naj bi načeloma bil kupec za poceni gume. Torej Debica, Kormoran, Dayton, itd. Če kupujete najcenejšo gumo, od nje ne pričakujte čudežev. To je guma za na tehnični, za na kratke vožnje od A do B in za majhne stare avte. Pozor! Tudi, če se ne vozite hitro, ne montirajte na avto gum, ki imajo hitrostni indeks nižji od originalnega. Nikoli. Če je avto 1.0 in ima 35 konjev, pa je bila v prvovgradnji gor guma v H hitrostnem razredu (do 210km/h), potem mora bit gor H. To pomeni, da je na avtu nekaj(pogon, vzmetenje, podvozje, zavore, dišeča smrečica,...) zaradi česar je prizvajalec določil, da vozilo potrebuje takšen hitrostni indeks, da je tehnično ispravno. (Pozimi je indeks lahko nižji, zaradi drugačne strukture in sestave M+S pnevmatik in pa zakona, ki narekuje, da pozimi hitrost vožnje prilagodimo razmeram.)

Težnostni indeks ne sme v nobenem primeru biti manjši od tistega iz prvovgradnje. Ne sme.

"Katere se najboljše celoletne gume?" Odgovor je spet "Nobene." Celoletna guma je še en mit, bajka, ljudska pripoved. Sicer je črna, ampak njene lastnosti niso ne črne ne bele. Torej ne zimske ne letne. S temi gumami se boste pač legalno vozili celo leto, se boste pa prav tako vozili celo leto manj varno, manj udobno, itd. Velika večina gum, ki jih pri nas prodajajo kot zimske M+S gume, so res prave zimske lamelne pnevmatike narejene iz <7°C zmesi. Izjeme so razni Vredestein, Debica Navigator, itd., torej tiste famozne all-season celoletne gume, ki niso ravno posrečena kombinacija nasprotujočih si konceptov.

Upam, da sem odgovoril na par vprašanj in naredil to temo spet bolj informativno.

PS moderator a bi razmislil o opozorilu za uporabnika Bridgestone, ki je to smetišče še dodatno zasmetil s tremi nepotrebnimi objavami?
...ampak to je samo moje mnenje.
Slika
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Če mar 23, 2006 10:50 pm

Mare ti si car :shock:
hvala za konkretne odgovore.....

dej še neki povej....

dimenzije 185/65/R15 H
in 195/65/R15 H

katere gume priporočaš... pomembno je da dobro primejo v mokrem ter suhem ter zaviralna pot da je prav tako dobra.....
in pa da je guma tiha, ni pa niti tok pomembno
razmišljal sem o naslednjih gumah...

Turanza ER300
Excellence
Pirelli P6000

kaj od teh bi ti zbral

hvala že v naprej
 
Uporabniški avatar
Mare9mm
Uporabnik
 
Prispevkov: 805
Pridružen: Če jul 24, 2003 12:16 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Mare9mm Če mar 23, 2006 11:37 pm

Od teh treh gum bi verjetno izbral Bridgestone. S tem, da mene ne moti, če je guma bolj čvrsta (se bolj čutijo luknje, groba podlaga, itd.) Pirelli bi od teh treh nekako bil najbolj zaprta, mestna, simetrična guma, torej nobenih izjemnih performans jaz ne bi pričakoval od P6000. Bridgestone in Goodyear pa bi nekako namensko ble tle tle te dve gumi, s tem da sta pa te dve karkasi dan in noč. Torej Bridgestone je čvrsta, toga, ne preveč fleksibilna, G.Y. pa je bolj šibka (pločniki in udarne jame so za izogibat), upogljiva (meni je to bljak...preveč zvijanja).

Ne bi ti rad neki 100% svetoval, ker imam 195/65 R15 samo pozimi gor, poleti dam pa 205/50 R17.

Osebno bi namesto P6000 pogledal še kako drugo gumo... DUNLOP SP SPORT 01, Michelin Pilot Primacy, Nokian NRHi, Conti PremiumContact al pa za manj denarja Kleber Dynaxer HP2, Fulda Carat Progresso... (Osebno se mi sicer Fulda ne dopade, nad Dunlopom pa sem iz izkušenj rahlo razočaran,...)Kot že rečeno, izmed teh treh naštetih, bi dal Bridgestone.

Sicer lahko samo ugibam, ampak, kaj pa sta to za ena avta? Renault-a?
...ampak to je samo moje mnenje.
Slika
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Če mar 23, 2006 11:58 pm

ne Volvo S40 pa Octavia 2.0 :P

sem gledu mal teste od PremiumContact pa se mi zdi da je isto nekak kot Bridgestone...
pol GY odpade .... pločniki bojo skor verjeten skos....
pa pirelli tut odpade...
Nokian bom še mal pogledu kake so dimenzije
 
Uporabniški avatar
icko30
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: Ne jun 19, 2005 11:47 am

Napisal/-a icko30 Pe mar 24, 2006 7:57 am

Mare9mm je napisal/-a:(Pozimi je indeks lahko nižji, zaradi drugačne strukture in sestave M+S pnevmatik in pa zakona, ki narekuje, da pozimi hitrost vožnje prilagodimo razmeram.)


Na tehničnem pregledu padeš če imaš nižji hitrostni index od predpisanega neglede na m+s !!

Drugače pa lepa razlaga :tomidelej:

lp
FIRENZA ST-08
 
Uporabniški avatar
stench
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1788
Pridružen: Ne dec 25, 2005 7:46 pm
Kraj: bilo kuda, kiki svuda

Napisal/-a stench Pe mar 24, 2006 11:25 am

icko30 je napisal/-a:
Mare9mm je napisal/-a:(Pozimi je indeks lahko nižji, zaradi drugačne strukture in sestave M+S pnevmatik in pa zakona, ki narekuje, da pozimi hitrost vožnje prilagodimo razmeram.)


Na tehničnem pregledu padeš če imaš nižji hitrostni index od predpisanega neglede na m+s !!

Drugače pa lepa razlaga :tomidelej:

lp

To pa nevem če bo držalo, ker v zakonu piše, da imaš lahko en hitrostni razred pozimi nižje.
Slika
 
Uporabniški avatar
Mare9mm
Uporabnik
 
Prispevkov: 805
Pridružen: Če jul 24, 2003 12:16 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Mare9mm Pe mar 24, 2006 6:17 pm

To ne bo držalo.
Slovenski predpisi o zimski opremi/Veljavni pravilnik:
Zimske pnevmatike so lahko tudi nižjega hitrostnega razreda(največ za dva hitrostna razreda)kot ga zahteva konstrukcijsko določena hitrost vozila.


Gre se torej za zimske m+s lamelne pnevmatike z najmanj 3mm globine dezena, ki so lahko tudi razreda S (do 180 km/h) ali T(do 190 km/h), če je na vozilu homologirana prvovgradnja letna pnevmatika razreda H(do 210 km/h). Ne vem torej kaj je bilo narobe s tvojo gumo, icko, ampak hitrostni indeks zimske je definitivno lahko nižji. (Jaz osebno grem sicer za en hitrostni nižje, za dva ne... pa še to bi rajš mel kr H.)

Da se vrnemo na letne, Pirelli so High Performance modeli načeloma sicer dobri, edino tehnični problem zna biti včasih v izdelavi, ker se kakšno težje da zbalansirat. Očitno nimajo tok homogenih zmesi, ker pridejo gume na enih mestih mal težje, na drugih pa lažje, to pa posledično pomeni več uteži na feltni, lahko pa tudi nepravilno obrabo. Primer na Peugeot 307 cc je bila prvovgradnja P-Zero Rosso in ko je drugo sezono lastnik iz zimskih spet montiral alu in letne, ga je vulkanizer vprašal, če je mogoče kej zbita kakšna feltna, ker je treba ful uteži nabijat gor, pa nič ne pomaga, če gumo vrtijo. Čez čas je eno gumo presekal in se je odločil, da bo dal gor Michelin pri istem vulkanizerju. Tokrat je bilo treba nekaj uteži dati na tisto feltno, na kateri je razneslo Pirelli (prbil je v lukno na cesti pr 100 km/h), na ostale pa komaj kaj. Razlika je bila očitna tudi na volanu in vožnji, saj je veliko manj treslo. Na začetku pa je bil pa ta tip ful navdušen, kako hude gume je dobil na avtu.

Vprašanje je bilo tudi glede Maloye. Po mojih izkušnjah je folk zelo zadovoljen z majhnimi dimanzijami te znamke, pri velikih pa je bolj slaba situacija. Torej kake 13, 14 col mogoče, jaz vem, da 195/65 R15 ne bi več Maloye gor dal.

DJ, na Octavijo 2,0 bi pa res ene 17ke lepo sedle, al ne? :lol:
...ampak to je samo moje mnenje.
Slika
 
Uporabniški avatar
Cimpi
Novinec
 
Prispevkov: 235
Pridružen: So feb 11, 2006 10:56 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Cimpi Pe mar 24, 2006 6:31 pm

Zdravo.
Mam eno vprasanje.
Kaj je lahko kaj narobe al pa kaj. Kupil novo gumo Bridgestone Potenza RE720 H
H da je do 210km/h a ne. Jaz pa se vcasih malo vec ko to pelem ??
Je to full pomembno ? OK hvala za odgovore.
LP
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Pe mar 24, 2006 6:51 pm

Nekatere znamke gum zdržijo še malo hitreje kot piše, nekatere pa ne. Če se pelješ po števcu 220 se potem pelješ realnih 210, tako da ni problema. Pa še kej več se tudi da stisnit iz gume, sploh če je ravnina.
 
Uporabniški avatar
Mare9mm
Uporabnik
 
Prispevkov: 805
Pridružen: Če jul 24, 2003 12:16 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Mare9mm Pe mar 24, 2006 6:52 pm

Cimpi je napisal/-a:Kaj je lahko kaj narobe al pa kaj.

:lol: Obožujem Štajerske stavke...(da ne bo zamere, malo heca mora biti.)

U bistvu to ne pomeni, da ti bo nad 210 gumo v H-ju razneslo, sam če je ta včasih res včasih. Če se pogosto pelješ več, bi jaz raje dal gor kak V ali Y. Lahko se ti guma pregreje, prehitro obrabi, skratka ni v redu. Kaj pa si imel prej gor?
...ampak to je samo moje mnenje.
Slika
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Pe mar 24, 2006 6:55 pm

Mare9mm je napisal/-a:DJ, na Octavijo 2,0 bi pa res ene 17ke lepo sedle, al ne? :lol:


za 17 gume na 15 col feltne :lol:

dej povej če kej veš kako je s temi PremiumContact ali PremiumContact 2
pa Nokian NRHi gumami majo celo bolše ocene glede na teste
 
Uporabniški avatar
Mare9mm
Uporabnik
 
Prispevkov: 805
Pridružen: Če jul 24, 2003 12:16 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Mare9mm Pe mar 24, 2006 7:30 pm

Za Nokian ne vem :oops: , načeloma pa naj bi imeli boljše zimske gume od letnih.

Premium Contact 2 naj bi od enke bila boljša predvsem na mokrem. Conti ti bo mogoče malo bežal po suhem, oziroma bolj na polno in bolj pogosto bo treba bremzat, kar ponavadi pomeni, da jih hitreje znucaš, drugače pa je Conti po mojem pri nas preveč slabo zastopana guma. Ponavadi pa je tudi draga. Ampak je pa definitivno zelo dobra guma. :D
...ampak to je samo moje mnenje.
Slika
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Pe mar 24, 2006 7:57 pm

Mare9mm je napisal/-a:Za Nokian ne vem :oops: , načeloma pa naj bi imeli boljše zimske gume od letnih.

Premium Contact 2 naj bi od enke bila boljša predvsem na mokrem. Conti ti bo mogoče malo bežal po suhem, oziroma bolj na polno in bolj pogosto bo treba bremzat, kar ponavadi pomeni, da jih hitreje znucaš, drugače pa je Conti po mojem pri nas preveč slabo zastopana guma. Ponavadi pa je tudi draga. Ampak je pa definitivno zelo dobra guma. :D


hmmm pol gre pod teste za letne gume Premium Contact in Turanza al pa Nokian :oops: nevem še
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Pe mar 24, 2006 7:59 pm

Mare9mm je napisal/-a:Za Nokian ne vem :oops: , načeloma pa naj bi imeli boljše zimske gume od letnih.

Premium Contact 2 naj bi od enke bila boljša predvsem na mokrem. Conti ti bo mogoče malo bežal po suhem, oziroma bolj na polno in bolj pogosto bo treba bremzat, kar ponavadi pomeni, da jih hitreje znucaš, drugače pa je Conti po mojem pri nas preveč slabo zastopana guma. Ponavadi pa je tudi draga. Ampak je pa definitivno zelo dobra guma. :D


hmmm pol gre pod teste za letne gume Premium Contact in Turanza al pa Nokian :oops: nevem še
 
Uporabniški avatar
Cimpi
Novinec
 
Prispevkov: 235
Pridružen: So feb 11, 2006 10:56 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Cimpi So mar 25, 2006 2:57 pm

Cimpi je napisal:
Kaj je lahko kaj narobe al pa kaj.

Laughing Obožujem Štajerske stavke...(da ne bo zamere, malo heca mora biti.)

U bistvu to ne pomeni, da ti bo nad 210 gumo v H-ju razneslo, sam če je ta včasih res včasih. Če se pogosto pelješ več, bi jaz raje dal gor kak V ali Y. Lahko se ti guma pregreje, prehitro obrabi, skratka ni v redu. Kaj pa si imel prej gor?

Hehe :) ni finte sej prav tak treba se zezat ;) nisem vedo da je tak razvidno stajerski stavek :P
No glede vprasanja pa. Prej sem mel neke zimske gor dunlop sport menda.
Pred tem pa nic kr sn kupo avto pred 1 do 2 meseca. Sej vcasih ga stisnem ja prek 200 kr drugace prevec pije :=)
Lp
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Ne mar 26, 2006 12:56 pm

kje kupt Continental gume v ljubljani ter Bridgestone gume?
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

Napisal/-a bridgestone Ne mar 26, 2006 9:31 pm

Mare9mm je napisal/-a:PS moderator a bi razmislil o opozorilu za uporabnika Bridgestone, ki je to smetišče še dodatno zasmetil s tremi nepotrebnimi objavami?


smetišča ne moreš dodatno nasmetit :P , pa BTW smetiš tut ti, s svojimi opisi.
testi gum (ADAC) pa niso nikoli delani v enem samem pogoju, in z enim samim vozilom.
glede obrabe gum, pa to ne merijo na poligonu ampak v laboratoriju kjer guma naredi cca 10.000 km.
PS preber si še enkrat kašen je bil namen mojega "smetenja"!
 
Uporabniški avatar
megyso
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Če jun 17, 2004 11:44 am

Napisal/-a megyso Ne mar 26, 2006 10:25 pm

Ker je sezona menjave gum imam tudi jaz eno vprašanje.

Audi A4 2,5 TDI - 205/55/16
Katere gume priporočate?

Najbolj se nagibam k Bridgestone Turanza ER 30 205/55 R16 91W X, BW. Kaj pa Toyo PROXES CF 1 205/55 R16 91H letev za zascito platisca? A bi te pasale na moj avto, ker na gume direkt mi jih ne ponudi za audi (ali je to zaradi teže vozila)?

LP
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Ne mar 26, 2006 10:32 pm

megyso je napisal/-a:Ker je sezona menjave gum imam tudi jaz eno vprašanje.

Audi A4 2,5 TDI - 205/55/16
Katere gume priporočate?

Najbolj se nagibam k Bridgestone Turanza ER 30 205/55 R16 91W X, BW. Kaj pa Toyo PROXES CF 1 205/55 R16 91H letev za zascito platisca? A bi te pasale na moj avto, ker na gume direkt mi jih ne ponudi za audi (ali je to zaradi teže vozila)?

LP


kaj pričakuješ od gume pa kok denarja si prpravlen dat za gumo?

off topic: a ni to smešna beseda ---> guma :lol:
Vrni se na Aktualno področje: Zimske pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov