dms
Novinec
 
Prispevkov: 433
Pridružen: So apr 21, 2007 5:59 pm

Napisal/-a dms Po nov 09, 2009 6:24 pm

Če daš pa spredaj zlizane,je pa avto podkrmarjen in ti sili nos iz ovinka. In nos je težje krotiti,kot zadek. Kot drugo je pa zaviranje, tu rabiš spredaj dobre gume. Tako da razmisli. ;)
 
Uporabniški avatar
AudiFreak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1257
Pridružen: Pe apr 28, 2006 2:53 pm
Kraj: Ried im Innkreis

Napisal/-a AudiFreak Po nov 09, 2009 6:36 pm

/miha je napisal/-a:Ok...

A) Če so zadaj slabše gume:
Sprednje gume sledijo krivini ovinka, zadnji konec avta centrifugalna sila izvrže iz krivine ovinka, torej sledi spektakularna zapustitev cestišča.

B) Če so spredaj slabše gume:
Zadnja kolesa sledijo krivini ovnika le zaradi sprednjih in če slednja spustijo, avto sledi tangenti na krivino, torej sledi gre avto v ravni črti s ceste dol.



:cry Dobro napisano. Jaz tudi prefeiram boljše gume na zadnjo akso- no vsaj pri audiju je tako, da te zadnji del hoče kdaj pa kdaj prehitevat. Sprednji del se mi zdi proti zadnjemu kot na tirnicah.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Po nov 09, 2009 6:41 pm

AudiFreak je napisal/-a:kot na tirnicah.

audi, sploh če je kvalitetno spuščen(tovarniško ali Eibach/Bilstein) se vozi itak kot po tirnicah...

Kaj je sedaj "Marvin" - si pogruntal katera guma kam spada :?:
 
Uporabniški avatar
SAVINJCAN
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3780
Pridružen: To avg 30, 2005 8:09 pm

Napisal/-a SAVINJCAN Po nov 09, 2009 10:58 pm

dms je napisal/-a:Če daš pa spredaj zlizane,je pa avto podkrmarjen in ti sili nos iz ovinka. In nos je težje krotiti,kot zadek. Kot drugo je pa zaviranje, tu rabiš spredaj dobre gume. Tako da razmisli. ;)


podpis, zelo dobro napisano

ni ga junaka ki bi lovil spredni konc, so pa junaki, ki lovijo zadnjega
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po nov 09, 2009 11:21 pm

SAVINJCAN je napisal/-a:
dms je napisal/-a:Če daš pa spredaj zlizane,je pa avto podkrmarjen in ti sili nos iz ovinka. In nos je težje krotiti,kot zadek. Kot drugo je pa zaviranje, tu rabiš spredaj dobre gume. Tako da razmisli. ;)


podpis, zelo dobro napisano

ni ga junaka ki bi lovil spredni konc, so pa junaki, ki lovijo zadnjega

ja se je treba tut zavedat,da je avto spredaj velik tezji pa lazje izpodriva vodo kot zadnji dela avta z enako profila.
pa se neki je klele,spet na tezi,ce si v snegu se sprednji del bol pogrezne zarad teze seprau mas vseeno lahko manj profila kot zadaj pa bosta in sprednji in zadnji(ce ma vec profila k spredaj) del avta mela trdno podlago.
jst se drzim mnenja da bolse gume zadaj,ceprau ko to kermu razlagam me sam cudn gledajo kokr da sm naumn.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
SAVINJCAN
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3780
Pridružen: To avg 30, 2005 8:09 pm

Napisal/-a SAVINJCAN Po nov 09, 2009 11:24 pm

abbe je napisal/-a:
SAVINJCAN je napisal/-a:
dms je napisal/-a:Če daš pa spredaj zlizane,je pa avto podkrmarjen in ti sili nos iz ovinka. In nos je težje krotiti,kot zadek. Kot drugo je pa zaviranje, tu rabiš spredaj dobre gume. Tako da razmisli. ;)


podpis, zelo dobro napisano

ni ga junaka ki bi lovil spredni konc, so pa junaki, ki lovijo zadnjega

ja se je treba tut zavedat,da je avto spredaj velik tezji pa lazje izpodriva vodo kot zadnji dela avta z enako profila.
pa se neki je klele,spet na tezi,ce si v snegu se sprednji del bol pogrezne zarad teze seprau mas vseeno lahko manj profila kot zadaj pa bosta in sprednji in zadnji(ce ma vec profila k spredaj) del avta mela trdno podlago.
jst se drzim mnenja da bolse gume zadaj,ceprau ko to kermu razlagam me sam cudn gledajo kokr da sm naumn.


takole bom reku, da bo za vse ok;

vsaka stvar je za neki dobra
 
marvin
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: To dec 09, 2008 3:42 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a marvin Po nov 09, 2009 11:24 pm

Jah kupu bom dve novi zihr, mogoče 4 če bom dost pr kešu. Morm prvo feltno kupt.
Za uzad pa pol niti nima neke veze. Men vse zgledajo nekak enak. Bom vulkanizerja vprašu k morm itak preobut vsaj dve feltne.
Totaln zelenc, ne me tepst:)
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R Po nov 09, 2009 11:31 pm

/miha je napisal/-a:Ok...

Če se avto pelje skozi ovinek malenkost čez mejo zdrsa najslabše gume se zgodi:

A) Če so zadaj slabše gume:
Sprednje gume sledijo krivini ovinka, zadnji konec avta centrifugalna sila izvrže iz krivine ovinka, torej sledi spektakularna zapustitev cestišča.

B) Če so spredaj slabše gume:
Zadnja kolesa sledijo krivini ovnika le zaradi sprednjih in če slednja spustijo, avto sledi tangenti na krivino, torej sledi gre avto v ravni črti s ceste dol.

V B) primeru imate še možnost, da odnesete celo kožo, saj se lahko zgodi, da predno dosežete drugo stran ceste in jarek, hitrost tako pade, da gume spet najdejo oprijem in boste za las zvozili. V A) primeru pa nimate niti najmanjše možnosti, saj ga ni junaka, ki bi v delčku sekunde reagiral in volan obrnil v kontra smer za 3 vrtljaje.

Je pa tudi slabost B) primera in sicer to, da je potem daljša zavorna pot (če je res občutna razlika med sprednjimi in zadnjimi), ki pa se jo seveda da korigirat z daljšo varnostno razdaljo. Boste rekli, da je potem gotovo bolje, da je spredaj boljša guma? V tem primeru se boste pri močnem zaviranju zaustavili obrnjeni za vsaj 180° (če nimate ABSa, ki bi to omilil).


Teoretično tvoja izjava popolnoma drži...

Vendar si mogoče predvidel aquaplaning..., kater kolesni par prenaša večino zavorne obremenitve..itd??
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ To nov 10, 2009 7:14 am

Tud praktično drži.

Kar se aquaplaninga tiče... men z v redu gumami avto še ni splaval, razen če sem pretiraval ali pa povozil lužo. Pa še vedno je bolš, da sprednji konec splava kot zadnji, saj vas bo v primeru, da splava zadnji, obrnilo za približno 3mio stopinj (tudi, če je samo blagi ovinek).

Vsaka stvar ima svoje meje, v tem primeru so to fizikalne.

SAVINJCAN je napisal:
ni ga junaka ki bi lovil spredni konc, so pa junaki, ki lovijo zadnjega


A si ti kaj prebral kar sem napisal? Nisi ane? Ali nisi zastopil? Kaj pa je za lovit, ko zdrsne prednji konec? Avto bo šel naravnost ne glede kako ti volaniziraš. Ko bo šel zadnji konec po svoje bi te pa rad videl kako volan 3x zavrtiš v nekaj desetinkah in tudi, če bi ti uspelo, je vprašanje če bi pomagalo... vprašaj koga, ki ga je zavrtelo na avtocesti.
Sam ne se kregat :P
 
Dj Big
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 787
Pridružen: Če apr 02, 2009 6:52 pm
Kraj: LJ-Polje

Napisal/-a Dj Big To nov 10, 2009 7:24 am

A si ti kaj prebral kar sem napisal? Nisi ane? Ali nisi zastopil? Kaj pa je za lovit, ko zdrsne prednji konec? Avto bo šel naravnost ne glede kako ti volaniziraš. Ko bo šel zadnji konec po svoje bi te pa rad videl kako volan 3x zavrtiš v nekaj desetinkah in tudi, če bi ti uspelo, je vprašanje če bi pomagalo... vprašaj koga, ki ga je zavrtelo na avtocesti.[/quote]

Jst mam raj bolše gume odspredaj.:) Se pa strinjam s tabo glede lovljena zadnjega konca, sam tut rd mal driftam in če pogledaš realno to lovljene zadnjega konca je relativno pri majhni hitrosti in je užitek.:P Če pa se ti zgodi nenamerno da ti uide zadnji konec, in da se to zgodi pri veliki hitrosti naprimer kot si navedel autocesta :twisted: ga ni junaka da bi uje. auto ;)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To nov 10, 2009 8:26 am

Še posebno pri običajnem vozniku/voznici, ki še ni nikoli občutil odnašanja zadka. Ma ni šans da ulovi prekrmarjen avto. Medtem, ko bo pri izgubi oprijema spredaj praktično vsak avtomatično spustil gas in še pobremzal - kar lahko vrne oprijem sprednjim kolesom. Torej za večino voznikov je bolje imeti spredaj slabše gume. Seveda je potem zavorna pot daljša, ampak je pa manj nevarnosti vrtenja okoli osi.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Dj Big
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 787
Pridružen: Če apr 02, 2009 6:52 pm
Kraj: LJ-Polje

Napisal/-a Dj Big To nov 10, 2009 8:33 am

Energetik81 je napisal/-a:Še posebno pri običajnem vozniku/voznici, ki še ni nikoli občutil odnašanja zadka. Ma ni šans da ulovi prekrmarjen avto. Medtem, ko bo pri izgubi oprijema spredaj praktično vsak avtomatično spustil gas in še pobremzal - kar lahko vrne oprijem sprednjim kolesom. Torej za večino voznikov je bolje imeti spredaj slabše gume. Seveda je potem zavorna pot daljša, ampak je pa manj nevarnosti vrtenja okoli osi.


Res je, sm že doživel situacijo ko začne odnašat zadnji del in neizkušen voznik avtomatično samo zagrab volan in ga drži prmer in pohod bremzo kar je slabše. Ker s tem še bl upočasnuješ sprednji deu in omogočaš zadnjemu da te prehiti kar je rezultat da te zasuka na cesti
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon To nov 10, 2009 11:02 am

Boljše gume zadaj za tiste s 60+ leti, k majo itak odziven čas 3 sekunde preden bo začel zadni konc lovit. Boljše spredaj pa za normalne voznike ki jim zadnji konec loviti, itak more bit že prirojena lastnost.

Če ste pa vsi tok nesposobni da ne morte enga avta obvladat ko ga počez odnese, pol pa sori, sam niste za na cesto....
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ To nov 10, 2009 11:09 am

zlabon je napisal/-a:Boljše gume zadaj za tiste s 60+ leti, k majo itak odziven čas 3 sekunde preden bo začel zadni konc lovit. Boljše spredaj pa za normalne voznike ki jim zadnji konec loviti, itak more bit že prirojena lastnost.

Če ste pa vsi tok nesposobni da ne morte enga avta obvladat ko ga počez odnese, pol pa sori, sam niste za na cesto....


:lol: Še dobro, da večina misli drugače :idea:
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
rhino
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 741
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:21 pm
Kraj: Maribor
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To nov 10, 2009 11:53 am

zlabon je napisal/-a:Boljše gume zadaj za tiste s 60+ leti, k majo itak odziven čas 3 sekunde preden bo začel zadni konc lovit. Boljše spredaj pa za normalne voznike ki jim zadnji konec loviti, itak more bit že prirojena lastnost.

Če ste pa vsi tok nesposobni da ne morte enga avta obvladat ko ga počez odnese, pol pa sori, sam niste za na cesto....

Poglej video od @rhino. Me prav zanima, kako si ti sposoben ujeti avto pri 100km/h+, ki mu nenadoma odnese zadek. Ni to driftanje pri 50km/h, kjer sam povzročiš odnašanje zadka in točno veš, kaj moraš kdaj narediti.
Po tvojih besedah torej ene 95% folka ni za na cesto.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6427
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n To nov 10, 2009 11:53 am

evo ravnokar menjal gume. Sem bil mal bolj pozoren na to in videl, da je vulkanizer dal sprednjo levo na zadnjo levo in enako na desni strani.
Slika
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ To nov 10, 2009 12:07 pm

IcEm4n je napisal/-a:evo ravnokar menjal gume. Sem bil mal bolj pozoren na to in videl, da je vulkanizer dal sprednjo levo na zadnjo levo in enako na desni strani.


Malo bolj razloži... če to pomeni, da so slabše zadaj pojdi takoj zamenjat.
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal To nov 10, 2009 12:15 pm

Fantje.

Rotirajte gume pravočasno, da se bodo nekje enakomerno obrabljale.... pa se ne boste rabli sekirat katere so odzadi in katere odpsredi, ker bodo nekje enake...
Če ste pa že sami preleni, da bi na 5-10t km sami "prešraufali" gume, pa se tu pa tam zapeljite do vulkanizerja, mehanika... in naj va jih preveksla on. Cena tega "projekta" vrjetno ne presega cene jutranje kavice in škatle cigaret.... tako da mislim da se splača.



lp, Aleš.
Slika
 
Uporabniški avatar
Volvo5er
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: To sep 13, 2005 6:15 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Volvo5er To nov 10, 2009 12:21 pm

/miha je napisal/-a:
bass je napisal/-a:Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...


S tem se jaz ne bi strinjal. Boljše gume morajo it na zadnja kolesa, ne glede na to, katera so pogonska.

PS:
Predno se kdo zapiči v mojo izjavo naj uporabi iskalnik, da se bomo v kakšni primerni temi kregal glede tega... saj se bomo ane? :?


Odvisno od voznika, pogona avtomobila in ali ima avto ESP.

Jaz osebno imam raje boljše gume spredaj, če že moram izbirati.
Vrni se na Aktualno področje: Zimske pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost