Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon So nov 14, 2009 4:15 pm

sašo5 je napisal/-a:PS. VAG kiki riki? Če tako praviš, naj bo, saj vendar vsak ima pravico na svoje mišljenje.....na koncu koncev; meni nit v žep niti iz žepa....


To da je VAG kiki riki sem rekel le zato, ker si sam rekel da so druge znamke kiki riki če jim ESP deluje ko stisneš sklopko, v bistvu so pa carji če dela kljub temu...

Kdaj dela in ne bom pa seveda raziskal, ker če ESP ne dela ko stisneš sklopko potem je ta sistem ničvreden.
 
kamal
Novinec
 
Prispevkov: 292
Pridružen: So maj 12, 2007 5:08 pm

Napisal/-a kamal So nov 14, 2009 8:59 pm

Energetik81 je napisal/-a:Zanimiv članek.

kamal, če imaš čas šaltati med zaviranjem, to ni zaviranje na polno. Ker če je, nimaš časa še šaltat. Pribiješ bremzo do podna in čakaš. Da se ustaviš ali zabiješ.


Je, saj desno roko imaš tist trenutek prosto. Povem samo eno situacijo. Jaz sem peljal 120km/h v hrib po prehitevalnem pasu. Ko sem prišel iz levega nepreglednega zavoja sem pred seboj zagledal šleparja s hitrostjo kakšnih 40km/h. Takrat sem bil še brez ABS. Zaviral sem cel čas. Če nebi šaltal bi se mu zagotovo zarinil v njegov zadek. S tem sem pa toliko zmanjšal hitrost, da sem na koncu kljub blokiranim kolesi hitro spustil bremzo in šel na vozni pas kakšne 10cm od njega, postrani v odtočni jarek in nazaj na vozišče. Brez šaltanja in menjave pasu bi mi sploščilo streho in mene. Pri tem sulovitem zaviranju se je odvilo tudi levo kolo pri ležaju. Koliko je bilo metrov med mano in njim ne vem točno, ker je vse skupaj trajalo nekaj sekund. Nasljednji dan sem si ogledal črte, ki so bile v dolžini 10 metrov. Tako, da vem kaj je sunkovito zaviranje.
Se vidmo ko se zagledamo.
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 957
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 So nov 14, 2009 9:15 pm

mihaing je napisal/-a:
a4 je napisal/-a:kar slabo mi je ko berem ene komentarje tu....

ej narod. jaz mam tud sava S3 pa sem lansko zimo bil čist zadovoljen....

v dežju me pa tud ni blo strah voziti dovoljenih 130 na avtocesti. večina je vozila 90, jaz pa 130... guma se drži ceste

nekateri pretiravate in ne ločite zimske gume od letne


u, 130 si pelal :wiihuu , torej je guma res dobra. :roll:



če se na avtocesti voziš več kot 130, te sovražim ker si neodgovoren b****
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 So nov 14, 2009 11:06 pm

kamal je napisal/-a:Je, saj desno roko imaš tist trenutek prosto. Povem samo eno situacijo. Jaz sem peljal 120km/h v hrib po prehitevalnem pasu. Ko sem prišel iz levega nepreglednega zavoja sem pred seboj zagledal šleparja s hitrostjo kakšnih 40km/h. Takrat sem bil še brez ABS. Zaviral sem cel čas. Če nebi šaltal bi se mu zagotovo zarinil v njegov zadek. S tem sem pa toliko zmanjšal hitrost, da sem na koncu kljub blokiranim kolesi hitro spustil bremzo in šel na vozni pas kakšne 10cm od njega, postrani v odtočni jarek in nazaj na vozišče. Brez šaltanja in menjave pasu bi mi sploščilo streho in mene. Pri tem sulovitem zaviranju se je odvilo tudi levo kolo pri ležaju. Koliko je bilo metrov med mano in njim ne vem točno, ker je vse skupaj trajalo nekaj sekund. Nasljednji dan sem si ogledal črte, ki so bile v dolžini 10 metrov. Tako, da vem kaj je sunkovito zaviranje.

No, tole je pa zelo neverjetna zgodba. Da najdeš na AC nepregleden ovinek in za njim šleparja s 40 km/h... Potem se pa rešiš zaradi šaltanja in da se ti pri tem še odšraufa kolo...
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
LinuxFuter
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: Ne jun 01, 2008 1:26 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a LinuxFuter Ne nov 15, 2009 2:36 am

Višnjegorc?
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4477
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver Ne nov 15, 2009 8:05 am

Ma dejte no..držimo se teme!

Za kogar je Sava dobra, naj jo kupi, vsi ostali pa kupite kaj drugega!

Preprosto!

Kdor pa zna v času zaviranja še šaltat, pa bremzo spuščat, pa kaj jaz vem še kaj, naj ga prijatelj posname na video, naj upload-a na recimo Youtube in naj sem pripopa link do videa. Mislim, da bo to "virtuozu" v veliko pomoč pri potrjevanju njegovih besed, vsem ostalim, ki pa ne verjamemo v to, pa bo dokaz, da je to možno in izvedljivo.

Do takrat pa se lahko hvali vsak za sebe...
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon Ne nov 15, 2009 11:28 am

Heheheheh... jah če je pa bremzat in šaltat sproti v nižjo teško potem pa tud ne vem...

Nekateri so malo bolj sposobni vozniki, al še niste slišal za kaj takega?!
 
Uporabniški avatar
luke18
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Sr dec 24, 2008 2:05 pm

Napisal/-a luke18 Ne nov 15, 2009 12:02 pm

Boš ti ja, volana pa ne boš držal ane
 
Uporabniški avatar
ronnie
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Ne feb 11, 2007 1:18 pm

Napisal/-a ronnie Ne nov 15, 2009 12:10 pm

No ; vse varijante ste zmetal v en koš.
Zaviranje na poligonu ali pa, da si sam določiš točko zaustavitve ; se da lepo šaltat na dol.
Če se polješ 90 in ti iz koruze skoči srna le nekaj metrov pred tebe pa šathebra tudi pošlatal ne boš.
Zaviranje in stisnjena sklopka. Sam nikoli tega nisem počel.
Res pa je, da učijo v šoli varne vožnje.
A kolkor vem ( me lahko popravite) samo v primeru izogibanja ovire.
Nekako tako. Ovira > zavore do konca> spustiti zavoro in stisni sklopko> odmotej oviro pa ponovno žlajf.
Zakaj sklopko?
Samo zaradi tega, ko cukneš z volanom bi ti v primeru, da bremza motor avto prešel v pretirano prekrmarjenje in zadek bi odletu.
S tem avto postaviš v neko ravnovesje, če temu lahko tako rečem.
Pri Esp-ju ta način ne špila več oziroma si izničil delovanje.
kšn dan ga tri dni serjemo , kšn dan pa cel teden
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po nov 16, 2009 9:00 am

ronnie je napisal/-a:Če se polješ 90 in ti iz koruze skoči srna le nekaj metrov pred tebe pa šathebra tudi pošlatal ne boš.

No, saj to pravim. To je zame zaviranje v sili. Na suhi cesti traja ustavitev od 100km/h do nule približno 2,5 sekunde. In zelo dvomim, da lahko kdorkoli v tem času naredi kaj več kot stisne bremzo in sklopko.
Če pa ti vidiš 100m pred sabo na AC stoječ šlepar, pa to ni več zaviranje v sili, ampak samo še močno zaviranje. Takrat pa lahko že kaj prešaltaš, čeprav sam v tem ne vidim razloga.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
kamal
Novinec
 
Prispevkov: 292
Pridružen: So maj 12, 2007 5:08 pm

Napisal/-a kamal Po nov 16, 2009 4:21 pm

LinuxFuter je napisal/-a:Višnjegorc?


In odgovor je pravilen. Nagrade pa žal ni.


Energetik81 je napisal/-a:
ronnie je napisal/-a:Če se polješ 90 in ti iz koruze skoči srna le nekaj metrov pred tebe pa šathebra tudi pošlatal ne boš.

No, saj to pravim. To je zame zaviranje v sili. Na suhi cesti traja ustavitev od 100km/h do nule približno 2,5 sekunde. In zelo dvomim, da lahko kdorkoli v tem času naredi kaj več kot stisne bremzo in sklopko.
Če pa ti vidiš 100m pred sabo na AC stoječ šlepar, pa to ni več zaviranje v sili, ampak samo še močno zaviranje. Takrat pa lahko že kaj prešaltaš, čeprav sam v tem ne vidim razloga.


Lej, če ti skoči srna par metrov pred avto nimaš kaj šaltat. In to ni silovito zaviranje ker jo boš v vsakem primeru zbil. Saj je zavorna pot avtomobila pri 100km/h 42 metrov.

Silovito zaviranje je pa takrat, ko ti ustaviš ali vsaj zmanjšaš možnost močnega trka v drugo vozilo. Vse ostalo je le poskus. Kaj ti nuca če zaviraš na polno in še isto sekundo zbiješ srno ali kaj drugega. To pomeni, da moraš celotno pot zavirati in ti še zmanjka na koncu. To je silovito zaviranje. Če se pa lahko izogneš npr. srni pa itak moraš spustiti bremzo, če hočeš zaviti mimo nje. Tako, da to ni silovito zaviranje.

Nekateri pa tudi nimate predstave o tem koliko je lahko določena stvar oddaljena od vozila, ki zavira in kolikšna je zavorna pot pri določeni hitrosti. Zato se nima smisla prerekati.

Jaz sem vozil 120km/h in če bi bilo 100 metrov med nama mi ne bi bilo potrebno sploh zavirati (oglej si višnjegorski klanec z ovinki). Če voziš s 150km/h rabiš okoli 92metrov. Ker gre v klanec je bilo potrebno manj metrov. Ker sem menjal pas se nisem zaletel, drugače se bi. Razdalje med nama je bila vsaj 20 metrov prekratka, da bi normalno vstavil za njim. To pomeni, da je bilo med nama okoli 30 metrov. Nimam se pa za posebnega voznika in mi niti na pamet ne pride, da bi kaj takega snemal, ker se ti to zgodi mogoče nekajkrat v življenju. Se imam predvsem za povprečnega voznika. Da pa ne morete tudi v četrto prešaltat je pa žalostno. Oprostite nimam kaj drugega reči. Poskusite kdaj.
Se vidmo ko se zagledamo.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Po nov 16, 2009 9:53 pm

@kamal: ti bi prstavljal v nižjo in tvegal izgubo oprijema na pogonskih kolesih!? je pa zanimivo da si z blokiranimi kolesi prestavil v nižjo prestavo. Kak se je pa lahko motor sploh še vrtel, če si mel blokirana kolesa?? :shock:

Pa še vedno sem mnenja, da na avtocesti ni nepreglednih ovinkov. Kvečemu si bil ti toliko prehiter za tisti odsek(pa da neboš mislil, da te obsojam ali obtožujem. sem tudi sam večkrat nad kot pod omejitvami)
LP Rok
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Po nov 16, 2009 11:19 pm

kamal je napisal/-a:Nekateri pa tudi nimate predstave o tem koliko je lahko določena stvar oddaljena od vozila, ki zavira in kolikšna je zavorna pot pri določeni hitrosti. Zato se nima smisla prerekati.


Res se nima smisla prerekat. Tudi na višnjegorcu praktično vedno (v vsakem trenutku) vidiš več kot 100 m naprej. Ta "nimate predstave" je res pogost in kot kaže velja tudi zate.

Dvomljivci pa naj preštudirajo to sliko pri najvišji ločljivosti. Spodaj desno je merilo oz koliko je 200 m.

Verjetno se najmanj vidi sredi skalnatega useka (malo pred odcepom za VG) in v levem ovinku ob odcepu. Naj nekdo, ki ima števec na 10 m to preveri in sem napiše, koliko se tam dejansko vidi daleč. Pri 110-120 po števcu rabiš cca 3,3 sekunde za 100 m.
 
Uporabniški avatar
ronnie
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Ne feb 11, 2007 1:18 pm

Napisal/-a ronnie Po nov 16, 2009 11:34 pm

Veliko nas odreagira podobno. Le pogled ali opsi se nekoliko razikujejo. Končni rezultat je merilo.
Glede tvojega Višnjegorca. Če je tako kot navajaš te nimam ravno za povprečneža.
Zaviranje na polno je v kritičnih situacijah vedno, ko vidimo, da je pot za zaustavitev prekratka. Zakaj? Praviloma, da zmanšamo moč trka. Če se pa ponudi možnost izogiba je pa to prvo in zame edina prava smer. Sam sem imel primer, da me gas daska blizu Reke rešil.
( težko, da bi danes tu pisal- bok je preslaboten) Trofar v primeru zaviranja je bil 100%. Kako, da sem se takrat odločil pobegniti z gasom še danes ne vem. Bili so centiji a zadosti. Rekel bi polna vreča sreče. Veliko nas je imelo že kak kritičen primer ali pa več.
Kaj bo jutri ne vem.
Ne rad govorim o teh situacijah. Vsaka je na nek način unikatna.


off branje neobvezno
Zanimiva štorija stara nekaj let. Ocvirk je bistvo vsega!
Novoletne počitnice v Nemčiji.
Hrib 1200m same serpentine. Zakaj jih povdarjam. Ker so najtežje. Prehiter si naravnost, prepočasen zakoplješ.
Sneg na cesti cca 22 cm - hudi klanci. Zgodaj zjutraj. V celga saj še nobeden ni šel nikamor
Moj klic kamor naj bi se namestili-za info. >> Počakajte v dolini. Nekje parkirajte. Bomo prišli vas izkat z nekin traktorjem. Ni spluženo. <<
Boš hudiča parkiral. Vse zametan. Sred ceste pa tudi ne. Sem si mislil. Poznal sem pot, ker ni bila prvič. Vem kje bom ga usadil sem si dejal.
A do tam je še uh. Prve klanece pefuram brez problema. E hudimana tam kjer sem se namenil ga prislont je polno.
Občutek s podlago dober. Odločim se do vrha. Pridem brez omembe vrednih problemov na vrh. In kakšni so izgledali švabi :shock:
Vsi okoli avta in gledajo gume.
Ne bod :twisted: s kufra vzamen zapakitane ketne, ki sem jih kupil na Karavankah
in stopim do spredne leve gume in rečem Made in Slovenija.

Kaj ni smeškota, ki mu oči popadejo ven?

Nazaj na gume.
S3 je solidna guma. Nekaj let jih furam na različnih avtih. Ne bom pa trdil, da je vrhunska, ker ne more biti saj je razvoj ostal na mestu. Konkurenca gre naprej. Zame je merilo zimske gume sneg. Tu se obnese presenetljivo dobro.
Sem pa zadovoljen, ker je v temi povdarek na zaviranju. Sam nikoli nisem imel skrbi ali bom prelezu v klanc.
Vedno pa je bila skrb kako navzdol.
kšn dan ga tri dni serjemo , kšn dan pa cel teden
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a EX-B To nov 17, 2009 3:26 am

Prokarjon je napisal/-a:Ja Santa Barbara, samo žal eni res v nedogled mutijo s to Savo kako je slaba, mel je ni po možnosti pa še nikol.

To je povprečna guma, a za v sneg odlična... vprašanje je samo če mi rabimo sploh še gume za sneg ali bolj za suho in mokro cesto, sneg pa pride v poštev tistih 5 dni v letu...
žal nam ga vreme serje...


Ce eni mutijo v nedogled, potem eni ne znajo brat. Imel Savo S3 (skoraj novo) na avtu eno sezono, potem pa se odlocil dat 20 eur po komadu na gumo vec za Bridgestonke in enostavno ni primerjave. Ni. Edino v snegu, tam dam S3ki vse pohvale za grabljenje v hrib (za ustavljanje niti ne toliko, predvsem manjka obcutek, ki se ga navadis iz Bridgestonk).
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon To nov 17, 2009 9:36 am

Ja verjetno lahko zdaj z Bridgestonko prletiš še enkrat toliko v ovink...
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To nov 17, 2009 11:05 am

Prokarjon je napisal/-a:Ja verjetno lahko zdaj z Bridgestonko prletiš še enkrat toliko v ovink...

....NE .....bomo rekli toliko, koliko je dražja cca 25-30% in toliko lahko tudi zvišaš "prag" na mokri cesti..

P.S. "stokrat" sem omenil, da je razlika še toliko bolj očitna pri težjih avtih, pa še dizel v nosu in podkrmarjenje je tu...
vsekakor za polota, punta ipd. je priporočljiva, passata A4/A6 ...-pogojno priporočljiva..
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon To nov 17, 2009 3:13 pm

sašo5 je napisal/-a:
Prokarjon je napisal/-a:Ja verjetno lahko zdaj z Bridgestonko prletiš še enkrat toliko v ovink...

....NE .....bomo rekli toliko, koliko je dražja cca 25-30% in toliko lahko tudi zvišaš "prag" na mokri cesti..

P.S. "stokrat" sem omenil, da je razlika še toliko bolj očitna pri težjih avtih, pa še dizel v nosu in podkrmarjenje je tu...
vsekakor za polota, punta ipd. je priporočljiva, passata A4/A6 ...-pogojno priporočljiva..


To se strinjam, vendar ravno tukaj je bistvo... kaj ljudje vozijo na maksimumu kar jim drži pnevmatika?!

Ne. Zato je za normalno vožnjo S3 čist dobra guma. Sem jo mel, in mel sem tudi kaj iz top gum pa vem kakšne so razlike... ne tako bistvene ko bi eni radi prikazali...


Pravzaprav bi verjetno test pokazal, da z Savo voziš v rondoju po motkrem z recimor max 30kmh na uro, medtem ko bi z najboljšo teško šel več kot 37kmh...pa še to sem preveč napisal... (bolj realno 35, 36kmh... Da, to je tistih 15-20% razlike) ... torej za normalne ljudi skoraj neomembe vredna razlika.

Seveda če pa hočeš "top" gumo boš pa pač odštel tistih par ojrov več in boš šel čez rondo 5kmh več, po AC se boš pa varno peljal pri 150kmh po dežju namesto 125kmh... to je to... in tukaj ni več tople vode.
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply To nov 17, 2009 8:06 pm

Kako bi S3 označili pri glasnosti.

Moja boljša polovica pravi da je kar glasna, vsaj napram letnim Michelinkam.
 
Prokarjon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: Pe avg 29, 2008 2:56 pm

Napisal/-a Prokarjon To nov 17, 2009 11:30 pm

Ja žal imaš za primerjavo ravno mišelinke ki so ponavadi najmanj glasne da pa še to ni dovolj so pa še letne po vrhu vsega... tako da tukaj je normalno večja razlika zaradi povsem različnega profila.

Ni pa nobena zimska guma tiha, ker ji že sama zgradba to načeloma onemogoča.

Sam imam sedaj UG7+ pa je ravno tako glasna...žen ko pospešujem jo slišim, tako da za ovinike niti ne bi kaj preveč razlagal :P
Vrni se na Aktualno področje: Zimske pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov