No mene nebo nobeden nahecal, da pozimi (ob primerno nikih temperaturah) primerjo izpravne zimske gume slabše kot letne. Opažam, posebej zjutraj ko so temperature že letos bile okoli 5 stopinj, z letnimi, da je avto po ovinkih strašansko drsel napram 10 uram kasneje, ko se je ogrelo na npr. 15 stopinj in sem se vračal domov. Tudi lega na mokrem cestišču mi ni bila zadovoljiva ob teh temparaturah in letnim gumam. Nasploh sem ob teh jutrih opažal, da se mi tako ABS kot TCS ukapljata mnogo hitreje, kot popoldan - tako, da ja, letne gume z nižjo temparaturo izgubijo moč - hitrejše vklapljanje ABSa in TCSa pomeni, da ima guma slabši oprijem - to pa zame pomeni tudi, da bo zavorna pot daljša. Če situacijo primerjam sedaj ko sem dal gor zimske: ob ustrezno hladnem vremenu, se sicer ABS in TCS še vedno vklopita prej, vendar ne tako pogosto kot pri letnih in hladnem vremenu.
To, kar pa nekateri opažate, višje temparature in zimske pa vsekakor drži. Ko se enkrat temparature dvignejo na recimo 12 ali več stopinj, se na volanu (posebej če imaš prekleto neporeden volan, ko ga imam sam) dobiš na volanu občutek, kot da bi vozil čoln, oziroma kot da ima avto malo laga ko sledi tvojim ukazom - podobno recimo če krožišče pelješ 55 na uro te mimogrede začnejo cvilit, medtem ko je zjutraj avto brez težav držal smer in sviljenja ni bilo. Ob tem občutku na volanu moreš vedet, da je treba vožnjo prilagodit toplemu vremenu, kar pomeni čim bolj neagrsivno vožnjo, da ne uničuješ gum po nepotrebnem. Letos so temparature za zimske gume vsaj znosne, do 10 stopinj, lani pa se spomnem, da sem peljal po avtocesti z zimskimi iz mb do ce 160+ ves čas in zunaj 20 stopinj plus. Ker je bla avtocesta skoraj prazna, jasno žgem ko blesav 20 km skupaj, potem pa ugotovim da bo m prvič menjal pas - o groza, js sem mislu, da bo avto odplaval v ograjo, ker je bil filing kot da peljem se s praznim gumam - jasno se malo ustavim - gume vroče, da boh pomagi. Tako da vtakih razmerah se oprijem res zmanjša in je stvar nevarna - vendar dobiš pravočasno opozorila, da guma ne drži več. Pri letnih pozimi in nizkih temparaturah in malo pomrznjenem kakšnem delu, pa je opozorilo ponavadi ograja, graben, polje,. Do podatkov sem prišel na naslednjih gumah: Michelin Energy+ letne, ter Mabor WinterJet 205 / 55 / R16.
To glede starih gum in lege avtomobila na cesti, pa absolutno drži. Mat ima Tourana z vso možno opremo ino elektroniko. Na letnih gumah, potenza 225 / 45 / R17 avtomobila (se trudil na letališču) ne spraviš iz smeri, pa naj se ob človeških manevrih še tako trudiš - elektronika naredi svoje. Avto se mnogo bolj, kljub temu da je enoprostorcs drži ceste kot moj Leon. Vendar pa je skoraj neverjetno, kaj se zgodi, ko ga preobuje v letos 6 let stare Sava Eskimo S3 pnevmatike. Po suhem ko normalno pelješ, tista lampa požmrka v vsakem (za moj avto) normalno odpeljanem ovinku, ko je cesta mokra se ABS vklopi že ob malenkost močnejšem pritisku na zavoro od tiste, da se ti zavorne luči prižgejo, TCS lampa in ESP lampa pa ven vržte buffer overflow, saj lampa dobesedno sveti. Ne bo pozabil dogodka, k se pele za mano, se prižge rdeča, pa normalno spstim gas, prstavim niže in potem iz 20 normalno ustavim. Kljub temu, da je žlajfala na polno, sem si pršu gor, da se nau ustavla, zato sem zapelu v križišče, da mi ni sesula avta... ampak ker majo dost profila jih bo furala že eno leto
. O snegu in vožnji s temi gumami pa nebi - avto postane tak, kot da bi imel volan za okras.
Na ibizi sem tudi sam imel sicer nove Sava Eskimo S3 gume, pa takih težav nisem imel. So se hitro obrabile, oprijem je bil bol jalov, vendar pa daleč od tega, kar dela z njenim avtom, pa je bila moja ibiza brez vse elektronike. Zato folk ne furajte s starimi gumami in ne šparajte na gumah. ...
Osebno sem pa tak za vse komplete koles že odplačal lani: malo mokra cesta zjutraj na mariborski obvoznici, ravno zamenjal za zimske gume pa przl k pes. Stoji mamica s par let staro hčerko in se ta prekucne na cesto - če nebi bilo zimskih gum ter magične besede na ime ABS se niti približno nebi ustavil - glavo je mela že pod odbijačem (hvala za obliko privzignjenega Leonovega odbijača in da nisem vzel Nitro paketa...), do njene ročice pa je falil ravno toliko, kolikor je premer gume - tamala se namreč ni pobrala ampak k jo je zložl, je okamenela... tudi to se vam lahko zgodi ob izgovorih: sej je sam za po mestu, drugje se pa tak ne bom furu...