marvin
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: To dec 09, 2008 3:42 am
Kraj: Ljubljana

Nism označu gum

Napisal/-a marvin Po nov 09, 2009 12:14 am

K sm jih dol dajal sm jih pozabu označt. Zdej se pa itak niti prbližn ne spomnm kako so ble gor. Kok je to važn pa kako ugotovim kje so ble?

Hvala že vnaprej!

P.s. Kok € nej dam za 14 col rabljeno jekleno felgo? Eno sm zj. pa rabm novo.
Totaln zelenc, ne me tepst:)
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Po nov 09, 2009 12:48 am

Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ Po nov 09, 2009 6:54 am

bass je napisal/-a:Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...


S tem se jaz ne bi strinjal. Boljše gume morajo it na zadnja kolesa, ne glede na to, katera so pogonska.

PS:
Predno se kdo zapiči v mojo izjavo naj uporabi iskalnik, da se bomo v kakšni primerni temi kregal glede tega... saj se bomo ane? :?
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
Drager
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: Ne sep 12, 2004 6:24 pm

Napisal/-a Drager Po nov 09, 2009 7:30 am

/miha je napisal/-a:
bass je napisal/-a:Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...


S tem se jaz ne bi strinjal. Boljše gume morajo it na zadnja kolesa, ne glede na to, katera so pogonska.

PS:
Predno se kdo zapiči v mojo izjavo naj uporabi iskalnik, da se bomo v kakšni primerni temi kregal glede tega... saj se bomo ane? :?

Prosim če utemeljiš svojo trditev, se pravi tvoje mišljenje in ne google.
Ne vozi hitreje kot tvoj angel varuh lahko leti.
http://www.sina-logatec.si/
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ Po nov 09, 2009 8:01 am

Ok...

Če se avto pelje skozi ovinek malenkost čez mejo zdrsa najslabše gume se zgodi:

A) Če so zadaj slabše gume:
Sprednje gume sledijo krivini ovinka, zadnji konec avta centrifugalna sila izvrže iz krivine ovinka, torej sledi spektakularna zapustitev cestišča.

B) Če so spredaj slabše gume:
Zadnja kolesa sledijo krivini ovnika le zaradi sprednjih in če slednja spustijo, avto sledi tangenti na krivino, torej sledi gre avto v ravni črti s ceste dol.

V B) primeru imate še možnost, da odnesete celo kožo, saj se lahko zgodi, da predno dosežete drugo stran ceste in jarek, hitrost tako pade, da gume spet najdejo oprijem in boste za las zvozili. V A) primeru pa nimate niti najmanjše možnosti, saj ga ni junaka, ki bi v delčku sekunde reagiral in volan obrnil v kontra smer za 3 vrtljaje.

Je pa tudi slabost B) primera in sicer to, da je potem daljša zavorna pot (če je res občutna razlika med sprednjimi in zadnjimi), ki pa se jo seveda da korigirat z daljšo varnostno razdaljo. Boste rekli, da je potem gotovo bolje, da je spredaj boljša guma? V tem primeru se boste pri močnem zaviranju zaustavili obrnjeni za vsaj 180° (če nimate ABSa, ki bi to omilil).
Priponke
ovinek.JPG
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
BBS
Uporabnik
 
Prispevkov: 1280
Pridružen: Pe avg 07, 2009 12:15 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a BBS Po nov 09, 2009 8:18 am

/miha je napisal/-a:Ok...

Če se avto pelje skozi ovinek malenkost čez mejo zdrsa najslabše gume se zgodi:

A) Če so zadaj slabše gume:
Sprednje gume sledijo krivini ovinka, zadnji konec avta centrifugalna sila izvrže iz krivine ovinka, torej sledi spektakularna zapustitev cestišča.

B) Če so spredaj slabše gume:
Zadnja kolesa sledijo krivini ovnika le zaradi sprednjih in če slednja spustijo, avto sledi tangenti na krivino, torej sledi gre avto v ravni črti s ceste dol.

V B) primeru imate še možnost, da odnesete celo kožo, saj se lahko zgodi, da predno dosežete drugo stran ceste in jarek, hitrost tako pade, da gume spet najdejo oprijem in boste za las zvozili. V A) primeru pa nimate niti najmanjše možnosti, saj ga ni junaka, ki bi v delčku sekunde reagiral in volan obrnil v kontra smer za 3 vrtljaje.

Je pa tudi slabost B) primera in sicer to, da je potem daljša zavorna pot (če je res občutna razlika med sprednjimi in zadnjimi), ki pa se jo seveda da korigirat z daljšo varnostno razdaljo. Boste rekli, da je potem gotovo bolje, da je spredaj boljša guma? V tem primeru se boste pri močnem zaviranju zaustavili obrnjeni za vsaj 180° (če nimate ABSa, ki bi to omilil).



Kaj pa če bi probal zadriftat ? :D
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po nov 09, 2009 9:23 am

Če je razlike v profilu kakšen mm ali dva, ne more biti tako hude razlike v oprijemu. Ker material je pa isti. Problem se lahko pojavi le pri večji količini vode na asfaltu, kjer se potem na enem paru prej pojavi splavanje.
Sicer se pa načeloma strinjam z /miha\. Običajen voznik (ki mu še ni odneslo riti) se bo lažje rešil, če bo podkrmarjen - spustil bo gas in zelo vrjetno bodo sprednje gume že zaradi tega prijele.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ Po nov 09, 2009 9:39 am

Važna je tudi znamka gum (več znamk na istem avtu), starost gum, poškodbe, tlak, pa še kej verjetno.
Sam ne se kregat :P
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Po nov 09, 2009 11:13 am

Drager je napisal/-a:
/miha je napisal/-a:
bass je napisal/-a:Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...


S tem se jaz ne bi strinjal. Boljše gume morajo it na zadnja kolesa, ne glede na to, katera so pogonska.

PS:
Predno se kdo zapiči v mojo izjavo naj uporabi iskalnik, da se bomo v kakšni primerni temi kregal glede tega... saj se bomo ane? :?

Prosim če utemeljiš svojo trditev, se pravi tvoje mišljenje in ne google.


Upam, da bo dovolj če rečem, da tako učijo v centru varne vožnje AMZS Vransko.
Boljše gume gredo zadaj.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po nov 09, 2009 11:25 am

Jaz se pa tega nikol ne držim, že s tega razloga, če bi vedno tako delal se ti čisto poroši ravnovesje v profilu med zadnjimi in prednjimi. Prednje imajo v mojem primeru dvakratno obrabo v primerjavi z zadnjimi, če bi skoz dajal bolj znucane spredaj; torej ne bi rotiral gum bi imel že po dveh letih razliko 1 milimetra.
Gume lepo rotiraš in imaš vse štiri enakomerno obrabljene.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3874
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Po nov 09, 2009 11:33 am

Boljše gume spredaj! Večji grip v snegu. Pa prednje gume avto itak žre duplo kot zadnje. Če daš boljše zadaj boš pač dosti prej znucal prednje in potem boš moral nabavit nove gume samo za spredaj.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Napisal/-a Renault_user Po nov 09, 2009 12:38 pm

O tem, da se gum ne menjava že vrabci čivkajo... Ni vse samo v profilu, so tudi različne obremenitve in drugačna obraba na npr. pogonskih gumah.

No, vsak dober mehanik vulkanizer ali strokovnjak za avte vam bo povedal, da se zadnjih ne daje na prve nikoli... Pa smo spet pri tem, da bi nekaj prišparali... Zadnjič ste vsi govorili, kako za svojo varnost pri gumah ni problem odšteti denarja... No s tem je enako. Ko se ti prve zrabijo zamenjaš vse štiri.

Za tiste s kmečko pametjo pa bo vedno veljalo samo to, kolk profila je kje...
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Po nov 09, 2009 12:56 pm

Renault_user je napisal/-a:No, vsak dober mehanik vulkanizer ali strokovnjak za avte vam bo povedal, da se zadnjih ne daje na prve nikoli...


vse več proizvajalcev daje navodila vulkanizerjem (sploh za asimetrične gume) da jih je potrebno "obračat" vsakih 7-10 t.km (zadnja leva na prvo levo in zadnja desna na prednjo desno) tako lahko mirno in z enako obrabo prevoziš 40.000 km in seveda nato vse 4 kupiš nove....(sam se tega poslužujem že od začetka vozniškega staža)

Marvin; imaš gume z rotacijo?
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po nov 09, 2009 1:17 pm

Blinder je napisal/-a:Boljše gume spredaj! Večji grip v snegu. Pa prednje gume avto itak žre duplo kot zadnje. Če daš boljše zadaj boš pač dosti prej znucal prednje in potem boš moral nabavit nove gume samo za spredaj.

Spet odvisno kako voziš. Meni ne žre sprednjih skoraj nič bolj kot zadnjih. V 2 letih je razlike mogoče za slab milimeter. Gume pa itak menjam zaradi starosti pri 5mm+ profila.

Če pa divjaš, pač menjaš vsako leto spredaj-zadaj in do takih dilem sploh ne pride, ker so vedno podobno znucane.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Napisal/-a primozek68 Po nov 09, 2009 2:15 pm

vse več proizvajalcev daje navodila vulkanizerjem (sploh za asimetrične gume) da jih je potrebno "obračat" vsakih 7-10 t.km (zadnja leva na prvo levo in zadnja desna na prednjo desno) tako lahko mirno in z enako obrabo prevoziš 40.000 km in seveda nato vse 4 kupiš nove....(sam se tega poslužujem že od začetka vozniškega staža)


Prvi del: se strinjam

Drugi del: peesda, 40tkm z gumami... Jest ne prilezem dlje kot 20tkm.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po nov 09, 2009 2:23 pm

primozek68 je napisal/-a:Drugi del: peesda, 40tkm z gumami... Jest ne prilezem dlje kot 20tkm.
Tudi jaz ne, ampak zato, ker mine vmes že 5 let... :twisted:
Primozek, vozi manj gas-bremza, pejt za 30% počasnej v ovinke, pa boš tud ti prilezel do 40tkm.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Napisal/-a Renault_user Po nov 09, 2009 2:30 pm

Sicer pa res, danes, ko so tako kvalitetne gume, jih itak mečemo stran s 5+ mm profila...
Potem problem avtomatsko izgine...

:lol:
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Po nov 09, 2009 4:26 pm

primozek68 je napisal/-a:Drugi del: peesda, 40tkm z gumami... Jest ne prilezem dlje kot 20tkm.

no, ta teden snamem letne točno 27.000 so naredile (zimske 6000) avto ima 35000 in poslikam.....tako v grobem rečeno imajo 5,5mm :arrow: se pravi, da morajo it (do indikatorja) še 15.000 brez problema....to pa je še celo sezono 2010....

Res pa da gre za širšo 245 gumo in verjetno je vsesplošno poznano, da širša dlje "drži".....ne nekaj posebnega, ampak za spoznanje že....
 
Uporabniški avatar
domi
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: Ne okt 24, 2004 7:49 pm
Kraj: Prekmurje

Napisal/-a domi Po nov 09, 2009 6:10 pm

sašo5 je napisal/-a:
Renault_user je napisal/-a:No, vsak dober mehanik vulkanizer ali strokovnjak za avte vam bo povedal, da se zadnjih ne daje na prve nikoli...


vse več proizvajalcev daje navodila vulkanizerjem (sploh za asimetrične gume) da jih je potrebno "obračat" vsakih 7-10 t.km (zadnja leva na prvo levo in zadnja desna na prednjo desno) tako lahko mirno in z enako obrabo prevoziš 40.000 km in seveda nato vse 4 kupiš nove....(sam se tega poslužujem že od začetka vozniškega staža)


Točno tako gume rotirat tudi med sezono da bodo enakomerno obrabljene, pa ne bo problema več ali manj profila spredaj, / zadaj.

Glede obrabe sem jaz na cliu zradiral v skoraj 6 letih ene zimske (+3/4 zime z novimi) in 2 kompleta letnih, naredil pa sem 140.00km. To je povprečje pribl 45.000 km/komplet, pa nisem posebej pazil na obrabo.

LP
 
Uporabniški avatar
SAVINJCAN
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3780
Pridružen: To avg 30, 2005 8:09 pm

Napisal/-a SAVINJCAN Po nov 09, 2009 6:19 pm

eno zlizano daj spredi eno zlizano pa zadi da ti nebo kje bolj ven vleklo
Vrni se na Aktualno področje: Zimske pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov