Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Pe okt 19, 2007 10:55 pm

fičfirič je napisal/-a:Glede te formule ena in potisne sile ki jo ustvarijo krilca sm slišal tudi eno zanimivo primerjavo, da lahko formula pri 300kmh (semizdi) teoretično vozi po "stropu" tunela ker ma tolko downforca.


Jst sm slišu, da tm okol 190 km/h :roll:
 
Uporabniški avatar
extreme N
Uporabnik
 
Prispevkov: 825
Pridružen: Pe maj 04, 2007 7:21 pm
Kraj: NG

Napisal/-a extreme N So okt 20, 2007 1:04 am

Energetik81 je napisal/-a:
Petersilj je napisal/-a:V teoriji je sila trenja (oz. lepenja v mirovanju) neodvisna od velikosti površine. Mislim pa, da je pri pnevmatikah stvar malo bolj kompleksna in je verjetno nek optimum širine, nad katero in pod katero so lastnosti še samo slabše.


Meni se tudi tako dozdeva. Če po mizi vlečeš leseno klado, za silo ni važno, al ma stično površino 1m2 ali 1cm2, važna je samo teža klade in hrapavost obeh površin.
Pri gumah je pa verjetno važno še število lamel, blokov, kanalov, ki se spreminja s širino. Zato je verjetno res nek optimalni razpon širin za neko težo avta.

lp


no sej neki takega mi je razlagu da mora bit neki optimalen razpon glede na težo. po vseh postih ki sem jih prebral, moram rect da se strinjam z vecino in da sem ze sam tako razmisljal. u bistvu naj bi veljalo sirse = boljse razen v primerih ki ste jih navedli.
ampak vseeno mislim da 195 za 1100 kg avto ni pretirano?! sploh ni pretirane razlike glede na to da sem prej mel 185.

aja, pa hvala moderatorjem da ste premaknili post tja kamor spada ;)
Extreme N
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 So okt 27, 2007 11:11 pm

http://www.youtube.com/watch?v=ehnAgW42YpQ
Kaj se zgodi pri bremzanju s 1,6mm profila v primerjavi s 3mm profila! :shock: :ne
 
jonathan2
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Ne nov 18, 2007 11:49 am

Napisal/-a jonathan2 Ne nov 18, 2007 12:05 pm

Se opravičujem, če je že kdo pisal o tem, ker nisem vsega bral. Odgovarjam le na prvi post.

V glavnem vsak, ki na hitro razmisli bi rekel, da večja je površina večji je oprijem. Nekateri pa pravijo manjša je površina boljši je oprijem, kao ker je večja sila teže.

No tako je. Če malo poznate fizike je sila lepenja enaka produktu koeficienta lepenja in sile normale (teže). Koeficient lepenja je odvisen od materiala sila normale pa od teže. Tako, da površina nima veze, ker je obratno sorazmerna z silo normale. Torej, teoretično gledano nima veze kakšno dimenzijo boš imel, vedno bo enak oprijem. Kar pa ne drži popolnoma saj je to mišljeno le za premo gibanje. Ko pa pridejo drugi dejavniki še zraven, kot so dež, pesek in to....ta enačba več ne velja. Vendar v idealnih razmerah je tako.


Pa lep pozdrav!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Ne nov 18, 2007 12:56 pm

jonathan2 je napisal/-a:Se opravičujem, če je že kdo pisal o tem, ker nisem vsega bral. Odgovarjam le na prvi post.

V glavnem vsak, ki na hitro razmisli bi rekel, da večja je površina večji je oprijem. Nekateri pa pravijo manjša je površina boljši je oprijem, kao ker je večja sila teže.

No tako je. Če malo poznate fizike je sila lepenja enaka produktu koeficienta lepenja in sile normale (teže). Koeficient lepenja je odvisen od materiala sila normale pa od teže. Tako, da površina nima veze, ker je obratno sorazmerna z silo normale. Torej, teoretično gledano nima veze kakšno dimenzijo boš imel, vedno bo enak oprijem. Kar pa ne drži popolnoma saj je to mišljeno le za premo gibanje. Ko pa pridejo drugi dejavniki še zraven, kot so dež, pesek in to....ta enačba več ne velja. Vendar v idealnih razmerah je tako.


Pa lep pozdrav!


to kar se te tvoje fizike tice velja samo v idealnih pogojih(go je povrsina cisto gladka) asfalt ni cist gladek
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
CLIO3
Novinec
 
Prispevkov: 259
Pridružen: To okt 10, 2006 6:34 pm
Kraj: Kranjsterdam

Napisal/-a CLIO3 Ne nov 18, 2007 1:07 pm

Me sploh ne zanimajo te teorije ce sem preizkusil in videl da bolje lima z sirso gumo!
Clio III Dynamic Sport 1.6 16V
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Ne nov 18, 2007 1:10 pm

CLIO3 je napisal/-a:Me sploh ne zanimajo te teorije ce sem preizkusil in videl da bolje lima z sirso gumo!

no sj jst se s tem strinjam ampak je pa pomemben tut profil gume.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
CLIO3
Novinec
 
Prispevkov: 259
Pridružen: To okt 10, 2006 6:34 pm
Kraj: Kranjsterdam

Napisal/-a CLIO3 Ne nov 18, 2007 1:26 pm

Profil?
Clio III Dynamic Sport 1.6 16V
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne nov 18, 2007 2:38 pm

seveda
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
CLIO3
Novinec
 
Prispevkov: 259
Pridružen: To okt 10, 2006 6:34 pm
Kraj: Kranjsterdam

Napisal/-a CLIO3 Ne nov 18, 2007 3:36 pm

se strinjam ja!


Prej sem narobe mislil
Clio III Dynamic Sport 1.6 16V
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Ne nov 18, 2007 5:32 pm

Si je kdo prebral post od CupraR. Res da je v nemščini, so pa rezultati v številkah in pri enem testu je bila 20" feltna pri handling testu že slabša od 19". Sklepam da bi bila 21" še slabša. Velikost feltn pa enolično vpliva na zmogljivosti - za primer prožnosti.

Tudi pri širini gum nekje obstaja optimum. Fizikalna formula, kjer sila lepenja ni odvisna od površine je pravilna in drži v idealnih razmerah. Mislim da, da so stvari v primeru sile lepenja med gumo in asfaltom neprimerno bolj komplicirane zaradi deformacije gume na asfaltu, nagibanja v ovinkih, ...
Slika
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Ne nov 18, 2007 6:05 pm

Čisto preprosto je in govorim za suho cesto. Širša guma proti ožji gumi ima v primeru, da sta narejeni iz popolnoma iste zmesi gume, tudi popolnoma enake performančne rezultate, le ožja se bo prej obrabila. (Tlak pod gumo = sila / površina) in ožja guma pritiska na asfalt z večjim tlakom kot široka guma). Edina rešitev, da pnevmatika bolj drži cesto je ta, da poboljšamo zmes gume, posledica tega pa je, da se pnevmatika bolj obrablja. Tu pa je tudi ključ, zakaj vsaj teoretično široke gume bolj držijo cesto - to je zato, ker s širino kupimo tudi dejansko več gume, ki se bolj hitro obrablja. Vsaka manjša širina enake gume, bi se razmerno prej obrabila. Skrivnost je samo v zmesi gume in nič drugega. Širina ne garantira prav nič, važna je zmes.
 
jonathan2
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Ne nov 18, 2007 11:49 am

Napisal/-a jonathan2 Ne nov 25, 2007 5:54 pm

abbe je napisal/-a:
jonathan2 je napisal/-a:Se opravičujem, če je že kdo pisal o tem, ker nisem vsega bral. Odgovarjam le na prvi post.

V glavnem vsak, ki na hitro razmisli bi rekel, da večja je površina večji je oprijem. Nekateri pa pravijo manjša je površina boljši je oprijem, kao ker je večja sila teže.

No tako je. Če malo poznate fizike je sila lepenja enaka produktu koeficienta lepenja in sile normale (teže). Koeficient lepenja je odvisen od materiala sila normale pa od teže. Tako, da površina nima veze, ker je obratno sorazmerna z silo normale. Torej, teoretično gledano nima veze kakšno dimenzijo boš imel, vedno bo enak oprijem. Kar pa ne drži popolnoma saj je to mišljeno le za premo gibanje. Ko pa pridejo drugi dejavniki še zraven, kot so dež, pesek in to....ta enačba več ne velja. Vendar v idealnih razmerah je tako.


Pa lep pozdrav!


to kar se te tvoje fizike tice velja samo v idealnih pogojih(go je povrsina cisto gladka) asfalt ni cist gladek


Brez zamere, samo to ni res kaj si povedal. Enačba, ki sem jo navedel velja ravno za negladke površine- to so tiste ki povzročajo trenje.

Mislim...da je zelo dobro napisal strokovnjak. Se pridružujem njegovemu komentarju...
Vrni se na Letne pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost