montezemolo je napisal/-a:kaj je tle za filozofirat. širša guma = večja površina v stiku s podlago = boljši oprijem
Energetik81 je napisal/-a:INFINITI je napisal/-a:To pa zaradi nosilnosti ter razlike v hitrostnem indexu. Namreč ta 185 bi se pri določeni obremenitvi in hitrosti lahko že luščila ter topila, med tem ko bi se 225 šele dobro segrela in opravljala svojo nalogo. Širša guma istega proizvajalca in tipa ima vedno mehkejšo zmes, ker je njena hladilna površina večja in si potem lahko to privoščijo brez prevelike obrabe in pregrevanja pnevmatike - zato pa tudi je posledično višji kotalni upor pri takšnih gumah.
Tole imaš prav. Ampak še vedno pa velja, da če bi bila zmes in profil enaka, bi bila komaj kakšna razlika med večjo in manjšo šrino. Sem ogromno prebral o tem in mislim, da je bila splošna ugotovitev, da obstaja nek razpon širine gume, kjer je oprijem optimalen (pri določenem avtu seveda). Vse kar je širše/ožje od tistega razpona dimenzij, je slabše.
Energetik81 je napisal/-a:Zanimiv člančič. No, torej res, da je optimalno neko območje širine/premera gum. Vse kar je širše ali ožje, je slabše. Vendar kljub temu, če pogledamo tabelo, je razlike v bočnem oprijemu med 195/65/15 in 225/40/18 ZELO malo. Močno dvomim, da povprečen voznik zazna razliko med 0,83 in 0,89 G bočnega pospeška...
~toMmy~ je napisal/-a:bočni oprijem merjen z G silo je pa neumnost, meriti bi morali hitrost v zavoju, ki je že med 15 in 16 colami popolnoma drugačna...
Energetik81 je napisal/-a:~toMmy~ je napisal/-a:bočni oprijem merjen z G silo je pa neumnost, meriti bi morali hitrost v zavoju, ki je že med 15 in 16 colami popolnoma drugačna...
Ni neumnost, z vsakim kompletom gum so vozili po istem ovinku (mislim da krožišču), dokler jih ni odneslo. In z odčitanjem max bočnega pospeška se povsem natančno določi, katera guma je boljša. Če veš premer ovinka, si pa lahko hitrost izračunaš iz tega pospeška.
lizard je napisal/-a:Joj joj Tomy kakšne pišeš:), če boš ti peljal en enak ovinek s 100 km/h vedno po enaki liniji pa najsibodi to s fičekom, bagerjem ali letalom bo G sila, ki deluje na tvoje telo v vseh treh primerih enaka - seveda v primeru, da nobeden ne zdrsne iz ovinka ven. Očitno si malo prešprical fiziko v OŠ.
Širše gume pa omogočijo v ovinku večjo hitrost, posledično pa je večja tudi G sila, ki deluje v ovinku na avto, na tebe, itd... G sila je namreč gravitacijska sila, ki v ovinku oz. korženju nasprotuje cetrifugalni sili, ki pa je usmerjena v središče.
Predstavljaj si da v vodoravni legi vrtiš kroglico na vrvici, hitreje boš vrtel z večjo silo bo kroglica silila ven iz središča (torej iz tvoje roke). Če boš vrtel dovolj hitro bo G sila tako velika da se bo vrvica pretrgala. Nato zamanjaš vrvico za debelejšo (iz enakega materiala) in bo le ta zdržala večjo G silo (se pravo jo boš lahko vrtel še hitreje) predno se utrga. Evo enako zdaj velja za gume, le da imamo tu širše in ožje gume.
Energetik81 je napisal/-a:Zanimiv člančič. No, torej res, da je optimalno neko območje širine/premera gum. Vse kar je širše ali ožje, je slabše. Vendar kljub temu, če pogledamo tabelo, je razlike v bočnem oprijemu med 195/65/15 in 225/40/18 ZELO malo. Močno dvomim, da povprečen voznik zazna razliko med 0,83 in 0,89 G bočnega pospeška...
Tudi pri pospeševanju do 100km/h gre za 0,3 s razlike, kar je prav tako človek s svojimi čutili ne zazna.
Torej glede na vse to je praktično največji učinek večjih feltn in širših gum vizualen in pa večja poraba.
~toMmy~ je napisal/-a:Evo da še enkrat razjasnim s čim se ne strinjam iz čiste logike in izkušenj, fizika gor al pa dol. Čeprav so razlike v izmerjeni G sili navidezno majhne, povprečen voznik še kako zazna razliko pri legi v ovinku med 15 in 18 colami. To je DEJSTVO.
lizard je napisal/-a:Spet ne.
Kot sva ti oba z energetikom povedala sta hitrost in G sila sorazmerna. Torej z večjo hitrostjo prevoziš ovinek večja G sila bo delovala na avto, ne gled na gume, obliko vozila, maso avto, itd...
S širšimi gumami, ki imajo tudi boljši oprijem, se bo avto kvečjemu bolj nagibal, ker bo zmožen nek ovinek prevoziti z višjo hitrostjo oz. G silo. Nagib avta pa zmanjšujemo s tršimi fedri, amortizerji, ARB-ji, stabilizatorji,... (nikakor pa z gumami). Njegovo težišče pa z nižanjem avta. Vse to nam spet omogoči hitrejši prehod ovinka, torej z večjo G silo.~toMmy~ je napisal/-a:Evo da še enkrat razjasnim s čim se ne strinjam iz čiste logike in izkušenj, fizika gor al pa dol. Čeprav so razlike v izmerjeni G sili navidezno majhne, povprečen voznik še kako zazna razliko pri legi v ovinku med 15 in 18 colami. To je DEJSTVO.
Seveda, da zazna ker lahko ovinek prevozi hitreje, z večjo G silo, brez da bi avto izgubil oprijem/začel drseti.
Po forumu brska: Google [Bot] in 15 gostov