Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo To jan 26, 2010 12:27 pm

denko4 je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Vem, da je recimo pri golfu V vsekakor dosti bolje imeti boljše gume spredaj! Razlogov je pa več kot dovolj. Če že kaj izgubi stik s podlago, je to prvi konc, ki ob pretiravanju pač podkrmari, zadnjega nikoli ne zanese, čeprav ni esp-ja. Pri zaviranju je večina obremenitve na prvem paru koles in je zaradi tega logično katere gume so bolj pomembne kar se tega tiče. Pri speljevanju na spolzki podlagi s sprednjim pogonom je tudi logično katere gume opravijo delo.

Bravo :!: Končno ena normalna izjava tle.
Sprednja kolesa imajo pri zaviranju veliko več učinka in zato je bolje da imamo tam boljše gume z več profila. Pri aquaplanningu in pri vožnji po snegu prav tako potrebujemo več oprijema spredaj.
Pa meni res ni jasno kako vam lahko zadnji konec avtomobila odnaša. Meni ga ni še nikoli odneslo. Zdej ali ne znate vozit in bremzate v ovinkih, ali pa nevem kaj.


Vprašaj se raje, katera kolesa držijo smer avta. Ko si boš na to odgovoril, potem pametuj kje rabiš več oprijema.

Glede naprej nazaj pa tole. Če daš gume naprej nazaj vsakih 10 kkm, potem dosežeš, da pri menjavanju naprej nazaj ni bistvene razlike v oprijemu med prvimi in zadnjimi kolesi in lepo enakomerno izrabiš vse štiri gume in po tem kupiš lepo vse štiri nove in maš spet enakomeren oprijem, kar je najboljše. Če pa že imaš bistveno razliko, kar seveda nikoli ni priporočljivo, potem je treba dat gume z boljšim oprijemom na kolesa, ki držijo smer avta in ta so zadnja. Kdor ne verjame, naj zategne ročno pri 130 na uro in bo takoj doživel demonstracijo situacije, ko zadnja kolesa izgubijo oprijem. Iz podobnega razloga imajo zadnja kolesa manjši zavorni učinek kot prva. Če prva kolesa blokirajo pred zadnjimi gre avto še vedno naravnost, pa če nevem kaj delaš po volanu. Če blokirajo zadnja pred prvimi....mislim, da vsi vemo, kaj se zgodi.
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair To jan 26, 2010 12:33 pm

denko4 je napisal/-a:Pa meni res ni jasno kako vam lahko zadnji konec avtomobila odnaša. Meni ga ni še nikoli odneslo. Zdej ali ne znate vozit in bremzate v ovinkih, ali pa nevem kaj.


Zanimivo a. Ti si samo naprej še žel, da ti ga nikoli ne bo. Očitno si še daleč od meje zdrsa in ti svetujem, da daleč od te meje tudi ostaneš. Je bolj varno ;)

kalbo je napisal/-a:Vprašaj se raje, katera kolesa držijo smer avta. Ko si boš na to odgovoril, potem pametuj kje rabiš več oprijema.


A odgovorim v tvojem tonu. :D ;)

Vprašaj se raje, kaj se zgodi s težo avtomobila, ko zaviraš. Ko si boš tole odgovoril, potem pametuj kje rabiš več oprijema.

Neverendying story :mrgreen:
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 957
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 To jan 26, 2010 1:09 pm

sem postavil vprašanje vulkanizerju. ni mi odgovoril zakaj nekateri vržejo v smeti sprednji par, dajo zadnje naprej, za zadaj pa kupijo nove gume :?

to je meni nerazumljiva logika. jaz naprimer 3 ali 4 leta stare gume ki so ble zadaj ne bi dal naprej, za nazaj pa kupil čist nov par


http://www.gumi-center.si/strokovnjak/2 ... -zadaj.php

in naj pudarim da to ni kreganje, ampak debata ki mora bil čim bolj argumentirana

če sem zgrešil temo se opravičujem.. avtor teme sprašuje kdaj naj menja, odgovor je simpl: ko je razlika 3-4 milimetre naprimer. ampak: več profila naprej :lol:


:pop:
 
Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo To jan 26, 2010 1:11 pm

A pejte pejte. Najbrš vas prepričanih kvazi dirkačev niti znani inštruktorji varne vožnje ne premaknejo. Sicer pa, vsak po svoje.

Da ti pa še odgovorim... ob zaviranju v sili se teža avta prenese na prva kolesa, posledično dobijo ta kolesa večji oprijem zaradi večjega pritiska na podlago, zadnjim se manjša oprijem, zaradi manjšega pritiska na podlago....ja in, če pa tej razliki dodaš še mnogo boljšo gumo na prvih kolesih pridelaš en lep zdrs in se lepo bočno zapelješ proti oviri, kar je za preživetje kreša najslabše.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5064
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To jan 26, 2010 1:37 pm

kalbo je napisal/-a:
Če blokirajo zadnja pred prvimi....mislim, da vsi vemo, kaj se zgodi.

Slika
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 957
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 To jan 26, 2010 1:39 pm

hočeta rečt da 3 milimetre več profila zadaj reši take situacije ?
 
Uporabniški avatar
denko4
Novinec
 
Prispevkov: 378
Pridružen: Pe sep 04, 2009 9:54 pm
Kraj: dolenjske benetke

Napisal/-a denko4 To jan 26, 2010 1:40 pm

kalbo je napisal/-a:Kdor ne verjame, naj zategne ročno pri 130 na uro in bo takoj doživel demonstracijo situacije, ko zadnja kolesa izgubijo oprijem.

Kaj pa ima to veze s tem kar se mi pogovarjamo? Normalno, da ne bo lep prizor. Pa če imaš zadaj nevem kako dobre gume.
X-Hair je napisal/-a:Zanimivo a. Ti si samo naprej še žel, da ti ga nikoli ne bo. Očitno si še daleč od meje zdrsa in ti svetujem, da daleč od te meje tudi ostaneš. Je bolj varno ;)

Mi ga ne, ker mi vedno sprednji konec ven rine.
 
Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo To jan 26, 2010 1:47 pm

Seveda ma to vezo. Če zadnje gume zablokiraš s tem ne narediš drugega, kot to, da jim bistveno zmanjšaš oprijem, ker kot vemo, je sila trenja dosti manjša od sile lepenja. Posledice so znane in znan je tud odgovor na vprašanje, če že razlika, kam montirat boljše gume.
Sicer pa prepričevat prepričane je brezpredmetno.
 
Uporabniški avatar
denko4
Novinec
 
Prispevkov: 378
Pridružen: Pe sep 04, 2009 9:54 pm
Kraj: dolenjske benetke

Napisal/-a denko4 To jan 26, 2010 1:52 pm

kalbo je napisal/-a:Sicer pa prepričevat prepričane je brezpredmetno.

No pa se le strinjamo. Jaz vem da bom imel zmeraj boljše gume z več profila spredaj.
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz To jan 26, 2010 2:03 pm

kalbo je napisal/-a:Seveda ma to vezo. Če zadnje gume zablokiraš s tem ne narediš drugega, kot to, da jim bistveno zmanjšaš oprijem, ker kot vemo, je sila trenja dosti manjša od sile lepenja. Posledice so znane in znan je tud odgovor na vprašanje, če že razlika, kam montirat boljše gume.
Sicer pa prepričevat prepričane je brezpredmetno.

Tole si mal falil. Že res da to drži, ampak guma ki bo blokirala se bo dosti prej ustavila, kot guma ki se bo kotalila (in imela lepenje pod sabo).
Če bi za ta tvoj primer to držalo, potem bi se avto brez bremzanja (s prosto kotalečimi gumami) ustavil prej kot avto z blokiranimi vsemi štirimi kolesi, ker bi imel samo trenje, ki pa je manjše od lepenja, ki nastopa v prejšnjem primeru).

Tam z ročno zavoro ime veze to, da vrteča kolesa usmerjajo avto, blokirana kolesa ga pa ne usmerjajo, zato 100 različnih dejavnikov začne avto obračat..
 
Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo To jan 26, 2010 2:06 pm

To, da se bo avto z vsemi štirimi blokiranimi gumami prej ustavil velja le za sneg. V ostalih primerih je najboljši zavorni učinek točno na meji med blokiranjem in neblokiranjem, tko da si ti mal falil.

Tisto o usmerjanju je pa res. Sam če zadnja guma zgubi oprijem je učinek podoben, kot če izgubi usmeritev.
 
Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo To jan 26, 2010 2:14 pm

a4 je napisal/-a:sem postavil vprašanje vulkanizerju. ni mi odgovoril zakaj nekateri vržejo v smeti sprednji par, dajo zadnje naprej, za zadaj pa kupijo nove gume :?

to je meni nerazumljiva logika. jaz naprimer 3 ali 4 leta stare gume ki so ble zadaj ne bi dal naprej, za nazaj pa kupil čist nov par


http://www.gumi-center.si/strokovnjak/2 ... -zadaj.php

in naj pudarim da to ni kreganje, ampak debata ki mora bil čim bolj argumentirana

če sem zgrešil temo se opravičujem.. avtor teme sprašuje kdaj naj menja, odgovor je simpl: ko je razlika 3-4 milimetre naprimer. ampak: več profila naprej :lol:


:pop:


Ta istemu vulkanizerju sem sam poslal vprašanje kje je dobil tega svojega strokovnjaka, link do te neumnosti, ki ti jo je odgovoril, pa preposlal na par koncev, med drugim tud do Braneta Küzmiča da ga malo streznejo. Eno je, če laik govori svoja prepričanja po forumih, drugo pa, če to počne "strokovnjak" na svoji spletni strani.
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz To jan 26, 2010 2:22 pm

kalbo je napisal/-a:To, da se bo avto z vsemi štirimi blokiranimi gumami prej ustavil velja le za sneg. V ostalih primerih je najboljši zavorni učinek točno na meji med blokiranjem in neblokiranjem, tko da si ti mal falil.
Pa sej ti nisi govoril o navadnem bremzanju, ampak o zategovanju ročne pri 130kmh.. Rekel si, da te tam zanese zato, ker ker izgubijo oprijem, ker nastopi trenje namesto lepenja.
Samo to sem komentiral :)

kalbo je napisal/-a:Ta istemu vulkanizerju sem sam poslal vprašanje kje je dobil tega svojega strokovnjaka, link do te neumnosti, ki ti jo je odgovoril, pa preposlal na par koncev, med drugim tud do Braneta Küzmiča da ga malo streznejo. Eno je, če laik govori svoja prepričanja po forumih, drugo pa, če to počne "strokovnjak" na svoji spletni strani.

Jaz sem isto to o boljših gumah slišal od braneta kuzmiča. Če isto zadevo prebereš še v parih revijah, potem že nekaj pomeni to :)


Sam je pa treba ločit, da je tle govora o BOLJŠIH gumah, zdej 1mm razlike v profilu lih ni blazno boljša guma..
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda To jan 26, 2010 2:28 pm

 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair To jan 26, 2010 2:31 pm

kalbo jest sm se zgubu in spet nekaj zamešal :D oops, ker si mi prekleto dobro odgovoril ;) Danes res ni moj dan. Torej. Midva sva za boljše zadaj?
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo To jan 26, 2010 2:31 pm

W|zz je napisal/-a:
Sam je pa treba ločit, da je tle govora o BOLJŠIH gumah, zdej 1mm razlike v profilu lih ni blazno boljša guma..


Se strinjam, zato pa menjamo gume naprej nazaj po 10kKm, da ne pride do bistvene razlike v oprijemu.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda To jan 26, 2010 2:41 pm

Jaz že od negdaj, prednje zgulim, zadnje prestavim naprej in zadaj dam nove, pa še manjši stošek je kot kupit vse 4 naenkrat, za zadnji oz 4x4 pa ne vem če je kakšna druga fora
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 957
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 To jan 26, 2010 3:59 pm

ja, dajmo naredit doktorat iz tega. bom poslal mail bridgestonovemu inženirju iz formule 1 :roll:


edit: meni teh 2-4 milimetre ne igra nobene vloge ker vozim normalno

zanese te če ne veš vozit
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jan 26, 2010 4:09 pm

Ne vem, kaj delate vi z gumami, da vam jih tako požira. Jaz imam ponavadi na vseh gumah po 4. letih še vsaj 5mm profila, spredaj-zadaj pa zamenjam mogoče 1x v tem času.
Očitno vam je cesta res dirkališče.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
gofra
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: Pe jun 22, 2007 8:56 pm

Napisal/-a gofra To jan 26, 2010 4:30 pm

a4 je napisal/-a:zanese te če ne veš vozit


Bravo, zdej pa se za lastno dobro potrkaj trikrat v les...

LpF
Vrni se na Letne pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov