Napisal/-a mimax Sr jul 11, 2007 10:36 pm
Res je sicer, da se mnogi poleti odločajo za širše pnevmatike. Razlogi so očitni: širša in bolj nizkoprofilna pnevmatika daje bolj športen občutek, sukanje volana se zdi precej bolj neposredno in odzivno. Dejansko pa je tudi lega pri ovinkarjenju nekaj boljša, saj je naležna ploskev večja.
Po drugi strani pa na mokri podlagi pnevmatika nekaj težje prodre skozi film vode, saj je ista teža razporejena na večjo ploskev in je sila pritiska na enoto manjša.
Ponavadi so te velikosti tudi v višjem hitrostnem indeksu (165/70 R 14 je T - 190km/h, 185/60 R 14 je H - 210 km/h), kljub temu pa cenovna razlika ni prevelika.
Zaradi večje naležne površine je kotalni upor večji. To pomeni da je guma (ista znamka in model) nekaj glasnejša in avto porabi nekaj več goriva. V nasprotju s splošnim prepričanjem (predvsem mladih ljudi) tudi ni res, da je s širšo gumo avto hitrejši, saj večja naležna ploskev zahteva nekaj več navora in se pospešek malce poslabša.
Kljub temu da je sta obe velikosti homologirani je 185/60 od 165/70 tudi nekaj nižja (-4%), kotalni obseg je manjši (-2%) in zaznavno je rahlo odstopanje merilnika hitrosti.
Problemov s samimi platišči ne bi smelo biti, saj na standardna jeklena 5,5×14 lahko montiramo obe velikosti. Izjema so puntoti z jeklenimi 5×14 platišči (kjer to ni mogoče), medtem ko so ALU platišča ponavadi 6×14 in imajo že serijsko 185 širino pnevmatik.
Odločitev o montiranju širših pnevmatik je odvisna od vsakega posameznika. Jaz sem tak voznik, da to cenim in ta športni občutek potrebujem, vendar je pri mnogih obratno, saj zahtevajo tišjo, bolj ekonomično in ožjo gumo.
avtogume com