Uporabniški avatar
eljuero
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 639
Pridružen: Če jan 29, 2009 12:14 pm

širina gume in zmerna vožnja?

Napisal/-a eljuero To feb 17, 2009 6:38 pm

Kupil sem majhen avto, ki ima gor gume širine 175, jeklena felna 15x5,5J. 1,4 motor.
Izbrana alu felna je dimenzije 15x6,5J in naslednja 16x7J. Verjetno bom vzel felno 16x7J.
Ker sem zasledil, da guma 175 itak odpade, ker je preozka za te J, sem v dilemi, katero širino dati gor. Da mora biti obseg gume enak in da mora imeti felna to dimenzijo gume v tuv-u ter da je potrebno narediti homol., mi je jasno. V igri so tako 185/55/R16, 195/55/R16 in 205/50/R16.

Prosim za informacije, v čem bi bila letna širša guma za mali avto (Honda Jazz) boljša od ožje in obratno oz. katera širina je na vse skupaj optimalna.

Pospeševanje avta?
Zavorna pot?
Lega in stabilnost vozila?
Lega pri vožnji v ovinek?
Poraba?
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda To feb 17, 2009 6:45 pm

Mislim da felta z 7J gre minimalno 195

Če misliš vzet 7J feltne ti priporočam 205/50/16, pospeški malenkost slabši ni omembe vredno, zavorna pot je krajša, stabilnost boljša, poraba malenkost višja max 0,3l
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing To feb 17, 2009 7:12 pm

najprej bi pogledal kaj tu določa TUV za te platišča. Ne moreš kar izbirati dimenzij po svoji želji, mar ne?
 
Uporabniški avatar
C4V4L13R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1763
Pridružen: To jan 16, 2007 8:34 pm
Kraj: Pod Gorjanci

Napisal/-a C4V4L13R To feb 17, 2009 7:36 pm

malo poglej kaj dajejo na tvoj model avta pa malo si poračunaj
http://swatt.j.porter.name/tech-center/ ... calculator

katera dimenzija ti najbl ustreza glede na originalno, da ni preveč odstopanja. sicer pa js sm mel na astri 16X6 pa 205/50-16 gor, sicer felne original in edina predpisana dimenzija, vendar je bla guma kar precej balon gor, tako da bi na 7J zgledalo v piko po mojem.
 
Uporabniški avatar
eljuero
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 639
Pridružen: Če jan 29, 2009 12:14 pm

Napisal/-a eljuero To feb 17, 2009 7:48 pm

Res je, čeprav sem vprašanje naslovil na splošno, ker slišiš marsikaj kaj je optimalno. TUV za to felno pa na netu ne najdem, če lahko kdo mogoče izbrska kje... Gre sicer za OZ adrenalino DC black.
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing To feb 17, 2009 7:50 pm

Ne bo rekel da je zagotovo samo bilsim da si pogrešil dimenzijo. Za tvoj avto so dovoljene pnevmatike :
195/45R16 80
Size: 7.0x16 205/45R16 83
PCD: 4/100.0 215/40R16 82
Offset: 30

Če govorimo o 16 col.

Tako da 205/50/16 ni opcija kot si omenjal
 
Uporabniški avatar
eljuero
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 639
Pridružen: Če jan 29, 2009 12:14 pm

Napisal/-a eljuero To feb 17, 2009 8:02 pm

195/45/R16 mislim da preveč odstopa od homol. dveh, več kot 4%. 17" bi pa bila ustrezna. Avto ima orginal gor 175/65/R15 ali 185/55/R16.

Oni podatki so od felne?

Aha, se nanaša na @C4V4L13R.
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing To feb 17, 2009 8:09 pm

take dimenzije pnevmatik lahko namontiraš na platišča za tvoje vozilo, poglej malo konfiguratorje in boš videl katere so opcije
 
Uporabniški avatar
ANJCI
TÜV ekspertinja
 
Prispevkov: 1376
Pridružen: So jun 18, 2005 5:45 pm

Napisal/-a ANJCI Sr feb 18, 2009 10:17 am

mihaing je napisal/-a: Za tvoj avto so dovoljene pnevmatike :
195/45R16 80
Size: 7.0x16 205/45R16 83
PCD: 4/100.0 215/40R16 82
Offset: 30

Če govorimo o 16 col.

Tako da 205/50/16 ni opcija kot si omenjal


Točno tako ( 195/45R16, 205/45R16 in 215/40R16 ) samo da se ET giblje med 30 in 42 odvisno od proizvajalca in širine platišča ;)
Lp, A
 
Uporabniški avatar
eljuero
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 639
Pridružen: Če jan 29, 2009 12:14 pm

Napisal/-a eljuero Sr feb 18, 2009 12:08 pm

Kje ste dobili te podatke?
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Sr feb 18, 2009 1:40 pm

pskoda je napisal/-a:Mislim da felta z 7J gre minimalno 195

Če misliš vzet 7J feltne ti priporočam 205/50/16, pospeški malenkost slabši ni omembe vredno, zavorna pot je krajša, stabilnost boljša, poraba malenkost višja max 0,3l


zavorna pot se podaljša pri širokih gumah :idea:
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Sr feb 18, 2009 1:46 pm

el_diablo je napisal/-a:
pskoda je napisal/-a:Mislim da felta z 7J gre minimalno 195

Če misliš vzet 7J feltne ti priporočam 205/50/16, pospeški malenkost slabši ni omembe vredno, zavorna pot je krajša, stabilnost boljša, poraba malenkost višja max 0,3l


zavorna pot se podaljša pri širokih gumah :idea:


Zakaj se podaljša zavorna pot?
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr feb 18, 2009 2:35 pm

To tudi mene zanima. Bi gume npr 105 zavirale bolje od npr 305? Tudi pri pospeševanju prej zdrsnejo širše gume? Imajo zato v F1 tako ozke gume? :P :lol: :lol:
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Sr feb 18, 2009 2:39 pm

esem je napisal/-a:To tudi mene zanima. Bi gume npr 105 zavirale bolje od npr 305? Tudi pri pospeševanju prej zdrsnejo širše gume? Imajo zato v F1 tako ozke gume? :P :lol: :lol:


Pri pospeševanju ni problem zdrs, ampak jo je težje zavrtet je pa tako majhna razlika da jo ne občutiš
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Sr feb 18, 2009 2:44 pm

bremze težje zagrabjo in avto ustavljajo.zastopm,ampak ti ne znam napisat zakaj je tako. razliko pri ustavljanju sem čutu že ko sm na polotu iz 185 na 205 prešaltal. in ja,dle je rabu z 205.


esem: primerjava 105 al pa 305 je res na mestu :roll: :roll:
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Sr feb 18, 2009 2:49 pm

Glede na to da je pri 205 večja površina gume na cestišču, bi skor mogel prej ustavt oz kasneje abs zagrabit.
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Sr feb 18, 2009 2:50 pm

el_diablo je napisal/-a:bremze težje zagrabjo in avto ustavljajo.zastopm,ampak ti ne znam napisat zakaj je tako. razliko pri ustavljanju sem čutu že ko sm na polotu iz 185 na 205 prešaltal. in ja,dle je rabu z 205.


esem: primerjava 105 al pa 305 je res na mestu :roll: :roll:


To je zaradi večje teže platišč in je bila kinetična energija precej večja od neadekvatnih zavor na polotu (sem tudi sam to videl pri bivši po zamenjavi colaže in širine).
Če so zavore dobre, pa je jasno da bodo širše gume omogočile krajšo zavorno; so tudi iz mehkejših mešanic, ker večja površina hlajenja to dovoljuje.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Sr feb 18, 2009 2:54 pm

eljuero je napisal/-a:195/45/R16 mislim da preveč odstopa od homol. dveh, več kot 4%. 17" bi pa bila ustrezna. Avto ima orginal gor 175/65/R15 ali 185/55/R16.

Oni podatki so od felne?

Aha, se nanaša na @C4V4L13R.


Tu si mal zajebal, jazz ima 175 65 14 ali 185 55 15 serijsko.

16 stke so 195 45 16 optimalne. 17 pa 205 40 17.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr feb 18, 2009 3:06 pm

Infinity, hvala za razlago (v imenu El diabla :P )

Dodati je treba še to, da je sila lepenja, ki se kaže v sposobnosti zaviranja, da guma še ne zdrsne, sicer konstantna, a je koeficient lepenja odvisen od snovi in od površin - torej čisto fizikalno - večja je površina, težje zdrsne

Sila lepenja je komponenta sile podlage, ki preprečuje gibanje telesa, ki miruje na podlagi. Je vzporedna podlagi, v nasprotni smeri rezultante preostalih sil in ima maksimalno vrednost, ki je odvisna od pravokotne (normalne) sile podlage:

F_l \le k_l F_n.

kl je koeficient lepenja in je odvisen od snovi, iz katerih sta telo in podlaga, in od površin obeh stičnih ploskev. Sile, manjše od Fl (in prav tako vzporedne podlagi), ne morejo spraviti telesa v gibanje. Pojav se imenuje lepenje.


Edit
Po krajšem preverjanju se zdi, da gornja trditev ni točna, da trenje in lepenje ni odvisno od velikosti površine. Verjetno je v citatu zgoraj (link = http://wiki.fmf.uni-lj.si/wiki/Koeficient_lepenja ) mišljena "kakovost" (hrapavost itd) površine (+ snov) in ne velikost.

Sem pa našel eno "bizarno" zanimivost iz sloWikija

Posledica trenja je deformacija teles. Ta je včasih zaželena, kot denimo pri poliranju, največkrat pa ne, saj vodi v obrabo. Trenje zmanjšujemo z mazivom na stiku površin, s čimer močno zmanjšamo koeficient trenja. Pri grafitu so nedavno odkrili supermazivnost, pojav, da dve površini v stiku drsita ena ob drugi brez trnja, kar ustreza koeficientu trenja, enakem nič. Veda, ki preučuje maziva in njihove lastnosti, se imenuje tribologija.

Namesto maziv se lahko za zmanjševanje trenja uporablja tudi akustično mazanje: zvok povzroči vibracije plasti v stiku, s čimer se zmanjša trenje med njimi. Pojav so uporabljali nemški tanki med drugo svetovno vojno, pri katerih je za akustično »mazanje« tankovskih gosenic skrbelo njihovo lastno cviljenje.


Svašta
Zadnjič spremenil esem, dne Sr feb 18, 2009 3:20 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Sr feb 18, 2009 3:11 pm

INFINITI je napisal/-a:
To je zaradi večje teže platišč in je bila kinetična energija precej večja
Če so zavore dobre, pa je jasno da bodo širše gume omogočile krajšo zavorno.


se vse pogojuje eno z drugim. ponavadi se za širše gume tut felge menja.
;) pustmo zdej izjeme.
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
Vrni se na Letne pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov