svetilnik
Uporabnik
 
Prispevkov: 1060
Pridružen: Pe okt 31, 2008 5:15 pm
Kraj: Istra

Razbeljena cesta-drsenje

Napisal/-a svetilnik So okt 31, 2009 6:00 pm

Znano je, da morajo biti gume segrete, da imajo dobro lego na cesti, toda zakaj poleti po razbeljeni cesti v ovinkih tako zelo drsijo? To velja za vse pnevmatike kot, da bi bilo delovanje le teh popolnoma drugačno kot pri F1.
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar So okt 31, 2009 6:29 pm

Ti to resno al nas tak malo zajeba***?

Pnevmatike za F1 imajo s temi, ki so na osebnih avtomobilih toliko skupnega kot puding in kefir. Osnova in štempiljka sta enaka vse ostalo pa ne.

F1 pnevmatike imajo višjo delovno temperaturo, ker so obremenitve na njih dosti večje kot na osebnih avtomobilih in tudi zdržijo samo cca 100-150km. Temu je prilagojen tudi material, ki oprijem dosega s tem da se troši na stezo. Povprečna hitrost ki jo v svoji življenjski dobi mora preživet F1 pnevmatika je enaka ali višja od najvišje hitrosti, ki jo zmore povprečno osebno vozilo (160-190km/h). Pnematika se pri vožnji zaviranju pospeševanju segreva zaradi trenja, ki nastaja pri zvijanju in silah ki delujejo na njih(moči motorjev so dosti večje...)
Pnevmatike za osebna vozila so narejene za dosti manjše obremenitve posledično a tudi za daljše razdalje. Povprečna hitrost osebnega vozila na tipični vožnji v službo in nazaj tudi če greš po AC ne presega 70km/h. Zato so tudi delovne temperature pnevmatik NIŽJE. Tudi sile in vozne razmere v primerno polni pnevmatiki ne morejo zagret pnevmatike niti na približno tako temperaturo kot so pri F1 če so "hladne".

Torej, delovna temperatura pnevmatik za osebna vozila je znatno nižja kot pri dirkalnih pnevmatikah zaradi različne narave vožnje. Če se navadne pnevmatike začnejo pregrevat postane material preveč prožen se posledično radira, ker pa ni narejena za take temperature se ne oprime na lasten odpad ampak začne drset, ker na mesto da bi grabla se material samo obrabi na asfaltu. Pri nekaterih je možno da se razna olja, ki se uporabljajo začnejo zaradi vročine izločat in drsi tudi zaradi tega. Imaš pa še tretjo možnost in to je, da je zaradi obrabe cesta zguljena do grobega sloja, kjer pa se večinoma uporablja apnenec(sploh na obali, ker ga je v izobilju), ki pa se zliza in suh drsi že sam po sebi, da ne govorimo o tem, da je porozen za vodo in drsi še bolj ko se napije vode.

Na koncu še, itak, da so principi navadnih in dirkalnih gum različni!!! HALO!
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: Razbeljena cesta-drsenje

Napisal/-a lancia hf So okt 31, 2009 7:03 pm

svetilnik je napisal/-a:Znano je, da morajo biti gume segrete, da imajo dobro lego na cesti, toda zakaj poleti po razbeljeni cesti v ovinkih tako zelo drsijo? To velja za vse pnevmatike kot, da bi bilo delovanje le teh popolnoma drugačno kot pri F1.


1. pnevmatike za dirke nesmeš uporabljati v cestnem prometu, in je že tukaj logično da jih nemoraš primerjati, in še za 200% ali več so dražje
2. guma stara več kot 3 leta, je v suhem še nekako, v mokrem pa poraz.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
seicento 2
Novinec
 
Prispevkov: 235
Pridružen: Ne jun 01, 2008 2:04 pm
Kraj: maribor

Napisal/-a seicento 2 So okt 31, 2009 7:26 pm

eno je če so prepovedane
drugo pa če policaj sploh ve kaj gleda

moje izskušnje
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Razbeljena cesta-drsenje

Napisal/-a abbe So okt 31, 2009 8:33 pm

svetilnik je napisal/-a:Znano je, da morajo biti gume segrete, da imajo dobro lego na cesti, toda zakaj poleti po razbeljeni cesti v ovinkih tako zelo drsijo? To velja za vse pnevmatike kot, da bi bilo delovanje le teh popolnoma drugačno kot pri F1.

zamenjaj zimske gume za letne.poleti se vozi z letnimi..
Ni vse res kar napišem
 
svetilnik
Uporabnik
 
Prispevkov: 1060
Pridružen: Pe okt 31, 2008 5:15 pm
Kraj: Istra

Napisal/-a svetilnik Ne nov 01, 2009 9:50 am

Templar je napisal/-a:Ti to resno al nas tak malo zajeba***?

Pnevmatike za F1 imajo s temi, ki so na osebnih avtomobilih toliko skupnega kot puding in kefir. Osnova in štempiljka sta enaka vse ostalo pa ne.

F1 pnevmatike imajo višjo delovno temperaturo, ker so obremenitve na njih dosti večje kot na osebnih avtomobilih in tudi zdržijo samo cca 100-150km. Temu je prilagojen tudi material, ki oprijem dosega s tem da se troši na stezo. Povprečna hitrost ki jo v svoji življenjski dobi mora preživet F1 pnevmatika je enaka ali višja od najvišje hitrosti, ki jo zmore povprečno osebno vozilo (160-190km/h). Pnematika se pri vožnji zaviranju pospeševanju segreva zaradi trenja, ki nastaja pri zvijanju in silah ki delujejo na njih(moči motorjev so dosti večje...)
Pnevmatike za osebna vozila so narejene za dosti manjše obremenitve posledično a tudi za daljše razdalje. Povprečna hitrost osebnega vozila na tipični vožnji v službo in nazaj tudi če greš po AC ne presega 70km/h. Zato so tudi delovne temperature pnevmatik NIŽJE. Tudi sile in vozne razmere v primerno polni pnevmatiki ne morejo zagret pnevmatike niti na približno tako temperaturo kot so pri F1 če so "hladne".

Torej, delovna temperatura pnevmatik za osebna vozila je znatno nižja kot pri dirkalnih pnevmatikah zaradi različne narave vožnje. Če se navadne pnevmatike začnejo pregrevat postane material preveč prožen se posledično radira, ker pa ni narejena za take temperature se ne oprime na lasten odpad ampak začne drset, ker na mesto da bi grabla se material samo obrabi na asfaltu. Pri nekaterih je možno da se razna olja, ki se uporabljajo začnejo zaradi vročine izločat in drsi tudi zaradi tega. Imaš pa še tretjo možnost in to je, da je zaradi obrabe cesta zguljena do grobega sloja, kjer pa se večinoma uporablja apnenec(sploh na obali, ker ga je v izobilju), ki pa se zliza in suh drsi že sam po sebi, da ne govorimo o tem, da je porozen za vodo in drsi še bolj ko se napije vode.

Na koncu še, itak, da so principi navadnih in dirkalnih gum različni!!! HALO!



Vse to mi je znano, saj spremljam F1 skoraj trideset let, večkrat tudi v živo...

Zakaj sem samo omenil pnevmatike F1, ponavljam, samo omenil, zato ker je cilj obeh isti- oprijem . Tvoj tretji odstavek mi je koristil, to sem hotel prebrati. :D

abbe je napisal/-a:
svetilnik je napisal/-a:Znano je, da morajo biti gume segrete, da imajo dobro lego na cesti, toda zakaj poleti po razbeljeni cesti v ovinkih tako zelo drsijo? To velja za vse pnevmatike kot, da bi bilo delovanje le teh popolnoma drugačno kot pri F1.

zamenjaj zimske gume za letne.poleti se vozi z letnimi..


Še nikoli nisem imel na svojem avtomobilu zimskih gum, pa jih niti nimam namena imeti...
Imam Michelin Primacy HP - srednja žalost.
Je pa res, da imamo na obali malo bolj zlizan asvalt kot v notranjosti države.
Zadnjič spremenil svetilnik, dne Ne nov 01, 2009 10:06 am, skupaj popravljeno 2 krat.
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Ne nov 01, 2009 10:19 am

Enostavno, pregreta guma postane "radirkasta" in se svaljka.
Dirkalne gume imajo pač drugačno zmes, s tem višjo delovno temperaturo in se kasneje svaljkajo- je pa treba upoštevat da še na dirkališču povprečen voznik dirkalnih gum ne bo ogrel niti na delovno temperaturo, tako da se ne splača ;)
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Re: Razbeljena cesta-drsenje

Napisal/-a X-Hair Ne nov 01, 2009 1:32 pm

svetilnik je napisal/-a:Je pa res, da imamo na obali malo bolj zlizan asvalt kot v notranjosti države.


Tebe na obali ne reši nobena guma, ker dol maste res poraz asfalt. Eni odseki so lahko prov zabavni pa ni važno kako je vreme :D. Vedno ko mam nove gume na avtomobilu, naredim izlet proti obali da vidim kaj sem kupil.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply Ne nov 01, 2009 7:36 pm

Off : Zanimiva je vožnja čez Markovec z 350Z. :)
 
Uporabniški avatar
mire
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2110
Pridružen: Če jan 11, 2007 7:44 pm
Kraj: koper

Napisal/-a mire Ne nov 01, 2009 8:40 pm

simply
Pri cerkvi na markovcu.Se bolj pa z nacipanim dizlom ni in ni konca drsenja.
rocna - bok - streha
Pravopis spreglej
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne nov 01, 2009 8:59 pm

Zanimivo bi bilo vedet, koliko pri tem na obalne ceste vplivajo manjše količine posute soli pozimi in s tem posledično manjša hrapavost. So recimo ceste ob sami obali zaradi morja bolj hrapave kot v zaledju ali na Markovcu?
 
Uporabniški avatar
mire
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2110
Pridružen: Če jan 11, 2007 7:44 pm
Kraj: koper

Napisal/-a mire Po nov 02, 2009 7:06 am

Velik problem je,ki imamo palme.To nam je na prvem mestu.
Npr. vcasih ce veste kje je hotel triglav tik ob morju je bila cesta gladka kot led.
Tudi markovec ni v celoti katastrofa,je bolj samo tisti zgornji del pri cerkvi od semaforiziranega krizisca pa do bolnice izola.
Ob morju ce se peljes od kp do izole pa je cesta kolko tolko hrapava.(tik ob morju)
Lp
rocna - bok - streha
Pravopis spreglej
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply Po nov 02, 2009 6:08 pm

Na obali se počutim športno še z našim tretjim avtomobilom, Puntom SX 1.2 8v.

V drugi po mokrem gredo gume v prazno.

Sicer nisem prepričan ali naj to pripišem Fiat power...
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay Po nov 02, 2009 6:09 pm

seicento 2 je napisal/-a:eno je če so prepovedane
drugo pa če policaj sploh ve kaj gleda

moje izskušnje

ti že veš, ko si sprobo na sečentotu :lol:
Slika
dB team united
16. dB awards 2009
Slika
irmscher vectra C GTS
Vrni se na Letne pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost