Predstavi postopek predelave/dodelave na avtu (v sliki in besedi)
 
_Roba_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: Ne sep 14, 2003 4:29 pm
Kraj: Maribor

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a _Roba_ Ne jan 08, 2012 3:51 pm

Naslednji vikend lahko mamo tečaj cinanja....Vsak od udeležencev mi prinese 10€ pa bomo cinali 8 ur :) Ker vedno ko da gato kaj o varenju se vedno nekak pride magično na cin in nabijete 3 strani o cinsati gamadi,ko je tak doben od vas nikjer ne rabi :shock: Kak še bo tota tema zanimiva ob določenih delih :lol:
 
ElGato
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1582
Pridružen: Sr maj 14, 2008 8:51 am

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a ElGato Ne jan 08, 2012 4:08 pm

LinuxFuter je napisal/-a:Pa to je isti cin ki se uporablja v elektroniki (v bistvu je več kot polovica kositra) ali se gre prav za cink? Pa če jaz tebe pravilno razumem se gor nanese cin, nato se cin, ko se ohladi zbrusi?!?


V bistvu ni isti - kupi se v obliki palic... Postopek: najprej se nanese sloj paste, zaradi katere se cin sploh spoji oziroma spoprime z železom in nato se ob segrevanju nanese cink (topljenje palic), ko se ohladi se pobrusi...

Izgleda tako:
viewtopic.php?f=56&t=79219&start=160
Slika
 
Uporabniški avatar
stony
Novinec
 
Prispevkov: 212
Pridružen: Sr apr 29, 2009 6:52 pm

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a stony Po jan 09, 2012 6:50 pm

_Roba_ je napisal/-a:Naslednji vikend lahko mamo tečaj cinanja....Vsak od udeležencev mi prinese 10€ pa bomo cinali 8 ur :) Ker vedno ko da gato kaj o varenju se vedno nekak pride magično na cin in nabijete 3 strani o cinsati gamadi,ko je tak doben od vas nikjer ne rabi :shock: Kak še bo tota tema zanimiva ob določenih delih :lol:

No, ker si tako glasn da nas bos solal, bi rad videl par tvojih izdelkov kaj si ti pocinal in ce bi nam
lahko malo podokumentiral celoten potek cinanja( z pravimi nazivi materijalov).
Najboljse pa ce se odpres novo temo "cinanje za telebane", v sam svoj mojster.
Da nesmetimo Gatovo temo.
Nakoncu pa napisi se svoj trr in ti bom zveseljem nakazal 10€.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a zlica22 Po jan 09, 2012 9:54 pm

Da ne bo nepotrebnega blebeta sem poiskal zapiske še iz poklicne šole... (mislim, da tehnologija prvega letnika) V 100 letih vse prav pride :lol:
Pa naj kdo kam prestavi, da se bo znanje širilo. :)

Spajkanje je
način spajanja, uporabno za vse kovine in zlitine, sintrane izdelke in keramiko. Pri tem se ohranijo tudi morebitne kovinske zaščitne prevleke površin. Spajka ima drugačno kemijsko sestavo kot osnovni material in ima vedno nižje tališče.
Osnovni pogoj za nastanek kakovostnega in trdnostno zadovoljivega spajkanega spoja je dobra omočljivost med spajko in osnovnim materialom, ki zahteva čiste stične površine.

Za čiščenje površine osnovnega materiala in za zaščito pred ponovno oksidacijo med spajkanjem se uporabljajo talila.
Talila povečajo površinsko napetost osnovnega materiala in zmanjšajo površinsko napetost spajke oziroma povečajo omočljivost spajke. Pri spajkanju v režo je zaradi učinkovanja kapilarnih sil pomembna širina reže. Kapilarni tlakspajke (pK) je odvisen od čiste površine, delovne temperature, ustrezne sestave spajke in talila ter ustrezne dimenzije reže.p
K= 2 .σH/ b(16)Pri tem pomenijo:
pK– kapilarni tlak,
σ
H– adhezija ali napetost oprijemanja in b – širina reže.
V tehnološki praksi se najpogosteje uporabljata dva načina spajkanja, in sicer:spajkanje z dodajanjem spajke in neposrednim ogrevanjem spajkanje z vloženo spajko in posrednim ogrevanjem.

Spajkani spoj dimenzioniramo glede na strižno trdnost (τ) tako,da se izenači strižna trdnost spoja z natezno trdnostjo osnovnega materiala v najšibkejšem prerezu.u = Rm/ s (17)u – prekritje v mm, s – debelina materiala v mm, Rm – natezna trdnost osnovnega materiala v N/mm 2 in τ

Po obliki
spajkanega spoja ločimo spajkanje z ozko režo (0.05 do 0.3 mm, izjemoma do 0.5 mm ali več) in varilno spajkanje (s špranjami v obliki V ali X spoja). Pri varilnem spajkanju se spajka dovaja v obliki žice navite na kolut.Glede na temperaturo tališča spajke

razlikujemo dva načina spajkanja, in sicer mehko ali nizko temperaturno spajkanje in trdo oziroma visoko temperaturno spajkanje.Pri postopku mehkega spajkanja so
glavne kemične sestavine spajke kovine, ki imajo temperaturo tališča pod 4500C npr. kositer Sn (20–75 %), bizmut (Bi), cink (Zn), kadmij (Cd), pa tudi manjše količine antimona (Sb) in srebra (Ag). Spajke za trdo spajkanje imajo tališče nad 4500C.

Glavne sestavine spajke so čisti baker, medenina (Cu-Zn), (CuZnNi), novo srebro (CuNiZn) s temperaturo tališča 890–9200C inspecialne spajke na osnovi srebra, niklja te bakra. Če vsebuje spajka 8 % ali več srebra Ag, govorimo o srebrovih spajkah.
Visokotemperaturno spajkanje poteka v vakuumu pri temperaturah nad 9000C. Postopk ispajkanja in kemijske sestave spajk so predpisane s standardi. Talila so v obliki tekočin, past ali praškov in so po kemični sestavi kloridi, npr. ZnCl2 s prostoHCl, salmijak (NH4Cl), smolnata talila (kolofonija) z raznimi dodatki. Talila so lahko korozivna
in jih je treba po končanem delu skrbno odstraniti. Nekorozivna so samo talila na osnoviorganskih smol brez halogenskih dodatkov.Za trdo spajkanje so talila na osnovi borove kisline H3BO3 z dodatki fluoridov (za temperature550 do 8000C) ali brez fluoridov (za temperature 750 do 11000C).

Ponačinu ogrevanja spajke razlikujemo
spajkanje z vročo spajko, spajkanje s , spajkanje s potapljanjem v raztaljeno spajko, spajkanje v pečeh, uporovno ogrevanje in indukcijsko ogrevanje z visokofrekvenčnim tokom. Visokotemperaturno spajkanje poteka v zaščitni atmosferi in pri temperaturi nad 9000C.
Pri vakuumskem spajkanju uporabimo vakuum namesto zaščitne atmosfere. Na ta način se prepreči oksidacija (posebno v primerih, če je material občutljiv za oksidacijo) in izboljš aomočljivost tekoče spajke. Najpogosteje se uporablja v avtomobilski in letalski industriji (Panjan,2009, 44).Postopki spajkanja so lahko avtomatizirani in jih razdelimo glede na:
tališče spajke
način dodajanja spajke
način ogrevanja
glede na obliko spoja.

Splošna pravila za kvalitetno spajkanje so naslednja:dobra priprava površine osnovnega materiala ali špranje (suha in čista površina)
uporaba talil za čiščenje in zaščito površine pred oksidacijo ogretje na delovno temperaturo spajkanjapravilno dodajanje spajke.
 
Uporabniški avatar
LaMike
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1585
Pridružen: Po feb 25, 2008 5:59 pm
Kraj: Maribor

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a LaMike Po jan 09, 2012 10:18 pm

stony je napisal/-a:
_Roba_ je napisal/-a:Naslednji vikend lahko mamo tečaj cinanja....Vsak od udeležencev mi prinese 10€ pa bomo cinali 8 ur :) Ker vedno ko da gato kaj o varenju se vedno nekak pride magično na cin in nabijete 3 strani o cinsati gamadi,ko je tak doben od vas nikjer ne rabi :shock: Kak še bo tota tema zanimiva ob določenih delih :lol:

No, ker si tako glasn da nas bos solal, bi rad videl par tvojih izdelkov kaj si ti pocinal in ce bi nam
lahko malo podokumentiral celoten potek cinanja( z pravimi nazivi materijalov).
Najboljse pa ce se odpres novo temo "cinanje za telebane", v sam svoj mojster.
Da nesmetimo Gatovo temo.
Nakoncu pa napisi se svoj trr in ti bom zveseljem nakazal 10€.


Brez skrbi, te Roba lahko še kaj druga nauči. ;)
"this is so euro its asian" by Sam B.
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a ven0m Po jan 09, 2012 11:53 pm

In VSE to samo zaradi enega vprašanja :lol: :huh:
Jeremy Clarkson: "So when you were saying that it won’t slide, what you meant was, ‘I can’t slide it.’“
James May: "Yes."
 
Uporabniški avatar
Strumpf
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: To okt 25, 2011 10:43 pm
 
Uporabniški avatar
stony
Novinec
 
Prispevkov: 212
Pridružen: Sr apr 29, 2009 6:52 pm

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a stony To jan 10, 2012 9:05 am

LaMike je napisal/-a:
stony je napisal/-a:
_Roba_ je napisal/-a:Naslednji vikend lahko mamo tečaj cinanja....Vsak od udeležencev mi prinese 10€ pa bomo cinali 8 ur :) Ker vedno ko da gato kaj o varenju se vedno nekak pride magično na cin in nabijete 3 strani o cinsati gamadi,ko je tak doben od vas nikjer ne rabi :shock: Kak še bo tota tema zanimiva ob določenih delih :lol:

No, ker si tako glasn da nas bos solal, bi rad videl par tvojih izdelkov kaj si ti pocinal in ce bi nam
lahko malo podokumentiral celoten potek cinanja( z pravimi nazivi materijalov).
Najboljse pa ce se odpres novo temo "cinanje za telebane", v sam svoj mojster.
Da nesmetimo Gatovo temo.
Nakoncu pa napisi se svoj trr in ti bom zveseljem nakazal 10€.


Brez skrbi, te Roba lahko še kaj druga nauči. ;)

Te nesmiselnosti, kdo lahko koga kaj uci zadrzi za sebe, ker mene nezanimajo. Zanima me striktno odgovor na
moje vprasanje. Nekaj takega kot je Strumpf prilepil, ampak da je v slovenscini ali vsaj anglescini,
pa ne mi zdaj recti da uporabim google translator.
Zraven pa se naj se pripise komercijalna imena materijalov in kje se da to kupiti.

Gato se enkrat sory za off, to debato bomo nadaljevali v novi temi.
 
_Roba_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: Ne sep 14, 2003 4:29 pm
Kraj: Maribor

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a _Roba_ To jan 10, 2012 10:13 am

@stony: Kaj ti ni jasno? To je ze tretja tema od Gatota kjer se kregate zaradi kurcovega cinanja ki ga doben ne rabi! In tri krat je ze povedal kak in kaj naret brez neke teorije in stevilk! Ne samo vi se kar isto naprej...Vse mate napisano kaj bi se radi? Ce pa ti ne razumes nemskega prispevka je pa to tvoj problem...tecaji tujih jezikov so ze poceni in dostopni vsem,ce pa te sola ni zanimala pa jebat ga! Komercialna imena pa bi lahko kdo smatral kot reklamo za nek dolocen izdelek oz. firmo in smo spet tam! Nesmiselno se je sploh kaj pisat tu gor...zamislite se malo...pol projektov,ki se jih dela po slo jih sploh ni na forumih zaradi takih in drugacnih,ki...zato bodite srecni,da se gato sploh kaj objavla....In hvala kurcu za nemske forume kjer lahko normalno komuniciras in znajo cenit tvoje delo!





Pa lep dan vsem!
 
Uporabniški avatar
Karneki
Novinec
 
Prispevkov: 354
Pridružen: So feb 17, 2007 9:12 pm

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a Karneki To jan 10, 2012 11:09 am

Pozdravljeni,

Spet en lep projekt za spremljat.
VW Mk1 Gti bo pa zakon glede na sedaj dane podatke. Se že veselim končnega izdelka.
lpG
A si tud ti v lukno padu?
Nič vidu, nič slišu, nič kriv!
 
minikO
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Sr avg 24, 2011 10:22 pm

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a minikO To jan 10, 2012 4:04 pm

_Roba_ je napisal/-a:@stony: Kaj ti ni jasno? To je ze tretja tema od Gatota kjer se kregate zaradi kurcovega cinanja ki ga doben ne rabi! In tri krat je ze povedal kak in kaj naret brez neke teorije in stevilk! Ne samo vi se kar isto naprej...Vse mate napisano kaj bi se radi? Ce pa ti ne razumes nemskega prispevka je pa to tvoj problem...tecaji tujih jezikov so ze poceni in dostopni vsem,ce pa te sola ni zanimala pa jebat ga! Komercialna imena pa bi lahko kdo smatral kot reklamo za nek dolocen izdelek oz. firmo in smo spet tam! Nesmiselno se je sploh kaj pisat tu gor...zamislite se malo...pol projektov,ki se jih dela po slo jih sploh ni na forumih zaradi takih in drugacnih,ki...zato bodite srecni,da se gato sploh kaj objavla....In hvala kurcu za nemske forume kjer lahko normalno komuniciras in znajo cenit tvoje delo!


Pa lep dan vsem!

to pa je čista resnica! sem že parkrat mislo napisat da ni nobenih nekih pametnih prispevkov tu gor pod sam svoj mojster ko bi se dalo kaj naučit iz tega, ker vsako temo zajebete! faj bi blo če bi kako temo odprli ko je samo prikaz brez komentarjev nevmesnih. :?
 
ElGato
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1582
Pridružen: Sr maj 14, 2008 8:51 am

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a ElGato To jan 10, 2012 10:24 pm

Gremo naprej...

Varjenje motornega prostora - nadaljevanje "cleananja"...

Slika

Slika

Zavarjena ventilacijska luknja...

Slika

Zavarjene ostale "odvečne luknje"... ;)

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
aljaz123
Novinec
 
Prispevkov: 116
Pridružen: To jul 13, 2010 1:04 pm
Kraj: Prebold

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a aljaz123 To jan 10, 2012 11:11 pm

Ena butasta. Kako bo potem z ventilacijo? Drgač pa rja tem avtu do sedaj ni znana upam da bo tako tudi naprej.
[color=#4000BF]Renault Clio 1.8 16v[/color]
 
ElGato
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1582
Pridružen: Sr maj 14, 2008 8:51 am

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a ElGato To jan 10, 2012 11:16 pm

aljaz123 je napisal/-a:Ena butasta. Kako bo potem z ventilacijo? Drgač pa rja tem avtu do sedaj ni znana upam da bo tako tudi naprej.


Gretja ne bo, klima pa bo na stari način (odpiranje oken)... ;) Bom pa vgradil ventilacijo, ki bo skrbela samo za prednje steklo... Avto se dela bolj za vroče poletne dni... :D
Slika
 
Uporabniški avatar
fantom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 689
Pridružen: Pe jan 01, 2010 5:35 pm

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a fantom Sr jan 11, 2012 8:51 pm


sm ful vesel da si prilepil tale link, saj sem našel ogromno prispevkov o oblikovanju pločevine še na taprav old school način. še enkrat hvala. sedaj pa uprašanje za elgata. kje pa se bo nahajal akumolator in ostala krama ki je v prostoru za motor?
 
Uporabniški avatar
Strumpf
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: To okt 25, 2011 10:43 pm

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a Strumpf Če jan 12, 2012 4:17 pm

Malenkost. Sicer sem razmisljal o prevodu, a vidim, da kar zastopite, pa tudi sami videi so kar dobri.
Jaz pa obcudujem projekte od ElGata, koliko truda, znanja in pedantnosti vlozi v svoje projekte. Na koncu je pa se pripravljen deliti z nami svoje znanje.
ElGato, vidim, da si bil tudi na srecanjih v Nemciji (ali mogoce v Austriji)... v kateri konec pa hodis to? Bos kaj tukaj http://www.tuningworldbodensee.de/ hodil?
 
ElGato
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1582
Pridružen: Sr maj 14, 2008 8:51 am

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a ElGato Pe jan 13, 2012 3:32 pm

fantom je napisal/-a: uprašanje za elgata. kje pa se bo nahajal akumolator in ostala krama ki je v prostoru za motor?


Akumolator v prtljažem prostoru... Določenih - "nepotrebnih delov" pa nebo več... ;)
Slika
 
ElGato
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1582
Pridružen: Sr maj 14, 2008 8:51 am

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a ElGato Pe jan 13, 2012 3:38 pm

Strumpf je napisal/-a:Jaz pa obcudujem projekte od ElGata, koliko truda, znanja in pedantnosti vlozi v svoje projekte. Na koncu je pa se pripravljen deliti z nami svoje znanje.
ElGato, vidim, da si bil tudi na srecanjih v Nemciji (ali mogoce v Austriji)... v kateri konec pa hodis to? Bos kaj tukaj http://www.tuningworldbodensee.de/ hodil?


Hvala... ;)

Večinoma se potikam po sosednji Avstriji in Hrvaški, ki bolj cenijo ta stil predelav... Oni imajo zelo veliko show-ov, zato se vsako leto omejujem in obiščem le nekatere - za vse ni denarja... ;) Wsee je edini "show", ki ga nikoli ne izpustim in ga vrjetno tudi nikoli nebom... ;) Na Bodensee-ju še nisem bil (ni blo priložnosti) - imam pa namen iti - mogoče celo s tem projektom...
Slika
 
ElGato
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1582
Pridružen: Sr maj 14, 2008 8:51 am

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a ElGato Po jan 16, 2012 7:44 pm

Brušenje motornega prostora... Odstranjevanje mase s spojev...

Slika

Slika

Slika

Odstranjena kljuka...

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika
 
ElGato
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1582
Pridružen: Sr maj 14, 2008 8:51 am

Re: VW Mk1 GTI by ElGato customz

Napisal/-a ElGato Po jan 16, 2012 7:46 pm

zaradi odstranjene požarne stene, sem moral prirediti tudi blatnik...

Slika

Slika

Blatniki - v zelo dobrem stanju... ;)

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika
Vrni se na Sam svoj mojster

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost