Predstavi postopek predelave/dodelave na avtu (v sliki in besedi)
 
Uporabniški avatar
hribko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: To apr 01, 2008 9:45 am
Kraj: koroška

Napisal/-a hribko Če jun 19, 2008 6:50 pm

3M polir pasta je kar dobra zadeva
 
Robi_M
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po feb 03, 2003 10:04 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Robi_M Če jun 19, 2008 7:14 pm

Sj od Menzerne tud ni slaba,verjetno bom sam od 3M sedaj kupoval,pa katero drugo kdaj za probo.
 
Uporabniški avatar
Štrubelj
Uporabnik
 
Prispevkov: 813
Pridružen: Ne avg 21, 2005 9:21 pm
Kraj: Nemogoče določit

Napisal/-a Štrubelj Če jun 19, 2008 9:42 pm

Robi_M je napisal/-a:...Pa ne pozabi prelepit plastike tam kjer boš poliral.


kaj si s tem mislil?
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Če jun 19, 2008 9:48 pm

Da ne bo črna nelakirana plastika pol flekasta od polirke.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Robi_M
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po feb 03, 2003 10:04 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Robi_M Če jun 19, 2008 10:14 pm

točno to,ker maš pol vso plastiko belo od polirpaste in gre težko dol,raje porabiš en trak za par evrov kot pa da si svinjarijo nardiš ali pa kermu drugemu če poliraš ker drug avto.Pa ne kupuj trakov od aerota ker so podn,ne drži nič sploh če ni čisto čista površina,kupuj od TESA.
 
Uporabniški avatar
dj_greg
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: To jun 12, 2007 3:59 am

Napisal/-a dj_greg Pe jun 20, 2008 5:40 pm

Mene zanima v primeru da se lak ponekod pocedi,kako to rešiti (na litih platiščih)? Bi lepo prosil če mi kdo lepo po postopku opiše.

Hvala!
 
Robi_M
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po feb 03, 2003 10:04 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Robi_M Pe jun 20, 2008 10:21 pm

Ja odvisno koliko na debelo ti je steku.Če ti je na debelo lahko vzameš klinco in postrgaš počasi pa previdno lak dol po malo dokler ne zravnaš približno z ostalim.Nato vzameš brusni papir npr probaj najprej z 1500 granulacije,če ne bo dobro vzami 1000 in zbrusi z vodo.Na koncu zbrusiš z 2000 in spoliraš.Če ne pa slikaj da vidmo kaj ti je ratalo.
 
Uporabniški avatar
dj_greg
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: To jun 12, 2007 3:59 am

Napisal/-a dj_greg Po jun 23, 2008 3:48 pm

Katero stvar naj nabavim za poliranje laka? Imam Turtle Wax Safe Cut Scratch remover ta ne bo dobra!? Kaj pa recimo če pride kaka smetka v lak....?
 
Robi_M
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po feb 03, 2003 10:04 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Robi_M Po jun 23, 2008 6:59 pm

Turtle wax sm probal samo uno kremo za gume,drugega nič.Jzt mam polirne paste od 3M.Ja probaj pobarvat tako da ne pride nobena smet,polij tla z vodo tam kjer barvaš ali pa si dj po tleh eno folijo,pa ne hodi preveč okol ko pobarvaš ker s tem samo dviguješ prah.Če pa že pride kaka smet v bazo jo lahko odtraniš vmes z kako iglo oz šivanko,če pa v lak pa tudi ali pa na koncu vse zbrusiš pod vodo in spoliraš.Z finim brušenjem boš odtranil smeti vn iz laka,vsaj večino teh.Pa predn bazo in lak daš v pištolo moraš pred tem spustit barvo skozi mikro filter,ker ni rečeno da v barvi in laku ni kaka smetka.
 
Uporabniški avatar
smile4me
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Pe maj 28, 2004 9:05 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a smile4me Pe jul 11, 2008 10:34 am

@Robi_M
Kako je pa z navadnim akrilnim lakom če delaš prehod? Isto prot koncu v samo barvo vliješ redčilo za prehod?
Slika
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 Ne avg 17, 2008 8:30 pm

Zanima me če se da za cca 100 eur kupiti kakšno kolikor toliko pametno pištolo, bi bolj za hobi nabavil, za kakšne odbijače in kakšna vrata pobarvat, morda bi se spravil tudi cel avto farbat, niti ne rabi bit ne vem kako profesionalno.

Se sploh da s 25L kompresorjem kaj pametnega počet?
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Ne avg 17, 2008 11:39 pm

Primoz_86 je napisal/-a:Zanima me če se da za cca 100 eur kupiti kakšno kolikor toliko pametno pištolo, bi bolj za hobi nabavil, za kakšne odbijače in kakšna vrata pobarvat, morda bi se spravil tudi cel avto farbat, niti ne rabi bit ne vem kako profesionalno.

Se sploh da s 25L kompresorjem kaj pametnega počet?


se da...ampak je čisto odvisno kako hitr se polni kompresor, da ti ne pade pritisk pod tist optimalen pritisk, ki brizga iz pištole (navadni kompresorji se polnijo na cca. 10 barov, pištola pa npr:potrebuje 3 bare-odvisn od vrste pištole).pritisk v jeklenki ti sme past pod omenjene 3 bare.tiste cheap pištole:so za silo, niso pa namenjene za profesonalno (t.i.vsakodnevno) uporabo.za bolj zanesljivo barvanje je pametno met zbiralec olj in praha (maš stran nazaj na sliki).

če že imaš omenjene stvari, bi ti priporočal, da sprobaš na kakmu plehu...si določiš najbolj optimalen pritisk pištole in brizg.dobu boš tisti pravi občutek, kako se drži pištola (oddaljenost med 30-60cm in kot 30 stopinj-naj bi bil optimalen).iz napak se boš najhitreje naučil (zato ti priporočam vaje na kakmu plehu).
Lep pozdrav :)
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 Po avg 18, 2008 8:15 pm

Hvala za odgovor, bom nabavil

Lp
 
Uporabniški avatar
Misak
Uporabnik
 
Prispevkov: 809
Pridružen: To mar 09, 2004 9:13 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Misak Po avg 18, 2008 8:48 pm

Končno ena pametna tema in še pametnejši odgovori!!! Ko bi se le lepo odvila...

Sm mel tut sam par vprašanj ampak tudi že dobil odgovore.

p.s.: Sej vem da je offtopic sam... Enostavno sm mogu napisat :)
Da bi zmanjšali število prometnih nesreč na naših cestah,
bi morali moškim prepovedati točiti alkohol.
In ženskam bencin!
 
Luky
 

Napisal/-a Luky Po avg 18, 2008 9:43 pm

zdej mi pa povejte še kako boste zdej štrihal k prihajajo barve na vodni osnovi?
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Po avg 18, 2008 10:10 pm

Luky je napisal/-a:zdej mi pa povejte še kako boste zdej štrihal k prihajajo barve na vodni osnovi?
S pištolo, kako pa :lol: Mal heca ;)
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster To avg 19, 2008 1:10 pm

Napotki za špricanja:

Preveri pogoje brizganja
Previsoka temperatura površine substrata ali delovnega prostora lahko povzroči mehurjasto površino premaza. Nasprotno pa lahko prenizka temperatura povzroči ujetost topila v premazu, zaradi česar bo površina premaza meglena. Primerna delovna temperatura je od 20 do 23 stopinj Celzija, vendar pa moramo ta podatek vedno preveriti v tehničnih informacijah navedeno drugače.Čeprav so odzračevalni sistemi potrebni za odstranjevanje nevarnih hlapov in kapljic barve iz delovnega okolja, lahko prevelika hitrost zraka pihne delce nečistoče na mokro površino. Vsak delec prahu v prostoru ali vlaga vplivata na končni izgled filma. Na prostem ne smemo brizganja nikoli izvajati v zelo vetrovnih, meglenih in deževnih razmerah.Neprimerne
za brizganje pa so lahko tudi slabo filtrirane ličarske delavnice. Z uvedbo in vse večjim uveljavljanjem vodnih premazov je postal delež vlage v zraku še pomembnejši
dejavnik. Preveč vlage lahko ovira izhlapevanje in sušenje, medtem ko lahko premalo vlage ovira pravilno razlivanje barve. Za zračno brizganje se navadno priporoča od 40- do 70-odstotna zračna vlaga

Mešalni postopki
Moderni premazi so lahko eno ali dvokomponentni. Pri nekaterih je za ustrezno aplikacijo potrebno dodati topilo, pri drugih ne. Enokomponentne barve se mešajo samo na zahtevano viskoznost, medtem ko se dvokomponentne mešajo s trdilcem, bodisi volumsko ali utežno. V obeh primerih je za pravi premazni učinek potrebna natančnost. Vsi ti podatki bi morali biti navedeni v tehničnih informacijah. Iztočno čašo (to je čaša, ki se meri viskoznost.čaša ima določeno vsebino in določen fi luknje kjer izeka barva.po času izekanja iz te čaše vemo pravo viskoznost) vedno uporabljamo pri natančno določeni temperaturi materiala. Temperaturne spremembe vplivajo na viskoznost barve (ta upade, ko temperatura naraste, in naraste, ko temperatura upade). Če barvo zmešamo pri eni, brizgamo pa pri drugi temperaturi, lahko to povzroči neželene rezultate.

Upravljanje tlaka tekočine in zraka.V navodilih izdelovalca barv dobimo podatke za nastavitev tlaka tekočine in zraka, ki ju potrebujemo za zračno brizganje, vendar pa ti podatki veljajo samo kot nasvet oziroma vodnik.
Najboljši način priprave brizgal ne opreme je opisan v naslednjih korakih:
• Najprej preverimo, če je oprema za brizganje čista.
• Pištolo za brizganje priključimo na kompresor oziroma na cev za zrak.
• Preverimo vhodni tlak na kompresorju; ta naj bi znašal od 7 do 8 barov.
• Preverimo zračni tlak na brizgalni pištoli; ta naj bi znašal med od 2 do 4 bare, odvisno od tega,kateri material apliciramo.
• V posodo za barvo ali lonček na pištoli vlijemo barvo(pametno je uporabiti cedilo, ki se da dobiti v trgovni).
• Zdaj smo pripravljeni na preverjanje razpršenega snopa barve. S hitrim prehodom sprožene pištole prek kosa belega papirja ali kar tona, lahko vizualno preverimo porazdelitev barvnih kapljic, ki mora biti prek celotne dolžine snopa enaka.
Prav tako nabrizgamo dva statična vzorca, enega vertikalnega, da preverimo morebitne nepravilnosti in drugega horizontalnega, da preverimo porazdelitev materiala skozi šobe, ki mora biti enaka ali rahlo usmerjena proti centru.
• Zdaj smo pripravljeni na brizganje. Če med brizganjem opazimo, da prihaja iz pištole premalo ali preveč barve, pretok barve temu primerno povečamo ali zmanjšamo. Pri novi nastavitvi moramo ponovno preveriti snop barve. Zračni tlak nastavimo, kolikor je mogoče nizko, da še dosežemo potrebno razprševanje. Zakaj?
Čeprav proces razprševanja temelji na visokih hitrostih zraka, lahko prehiter zračni oblak barve udari na površino in se od nje odbije. Veliko kapljic barve se zato ne more usesti na površino in nastane megla, ki jo pogosto vidimo v ličarskih delavnicah. Če uporabimo pretirano visok zračni tlak, se količina barve, ki doseže
površino, zelo zmanjša. To povzroči izgube in nastanek meglice onesnaženega zraka, ki se pri neprimerni ventilaciji pozneje usede na pobarvano površino.
Preveč razpršen zrak poleg tega pospeši tudi izhlapevanje topila in posuši delce barve, preden ti dospejo na površino. Delno posušeni delci barve se razlijejo nepravilno in rezultat je pomarančasta površina.

Tehnika brizganja
Pištolo moramo ves čas brizganja držati približno od 15 do 20 cm od delovne površine. Najprej začnemo premikati pištolo in šele nato sprožimo sprožilec – tako se na začetku izognemo preobilni debelini mokrega filma. Pištolo moramo držati
pravokotno na delovno površino.Obračanje zapestja, pregibanje roke v komolcu ali vrtenje pištole naredi obilen nanos na sredini in skromen na zaključkih zamaha. Vsak naslednji prehod pištole mora prekriti najmanj 50 % prejšnjega nanosa barve. Normalna hitrost prehoda pištole je 0,8 m/sek. Za pokrivne premaze je priporočena dimenzija šobe od 1,2 do 1,4 mm. Šobe dimenzij od 1,7 do 1,8 mm in več se uporabljajo za brizganje temeljev in kitov.

Vzdrževanje brizgalne pištole
Zračna pištola morala biti po uporabi temeljito izprana s primernim topilom. Razpršilno glavo moramo odstraniti in previdno očistiti. Pregledati moramo tudi zunanjost šobe in preveriti, če ni prišlo do njene poškodbe ali zamašitve z barvo. V nobenem primeru ne smemo pištole pustiti v vedru s topilom. Običajno pištol ne razstavljamo v posamezne komponente, saj jih s tem lahko poškodujemo. Gibljive dele pištole po končanem čiščenju natremo s kapljico posebnega tekočega maziva.

veliko uspeha pri brizganju ;)
Lep pozdrav :)
 
Robi_M
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po feb 03, 2003 10:04 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Robi_M To avg 19, 2008 9:12 pm

Luky je napisal/-a:zdej mi pa povejte še kako boste zdej štrihal k prihajajo barve na vodni osnovi?


Barve na vodni osnovi so že lep čas prisotne.In zakaj naj se ne bi dalo barvati sedaj oz doma barvati?
 
Driv3r
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Če jul 12, 2007 8:25 pm

Napisal/-a Driv3r Ne sep 21, 2008 6:13 pm

Kakšne vrste šrpickit uporabljate za barvanje kakšnih avtomobilskih delov?
 
Robi_M
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po feb 03, 2003 10:04 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Robi_M Ne sep 21, 2008 6:27 pm

Važn je pod kitom kaj daš.če barvaš npr. plastične dele.
Vrni se na Sam svoj mojster

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov