
LP!
Žiiga je napisal/-a:ampak to sam dizl motorju glave pokajo an? k drgač nism slišu deb biu kšn primer z navadno
čare je napisal/-a:lisko kaj je z čepom na expanziji a je dober??Tiste razpoke med ventili pa so ponavadi površinske in ne vplivajo na delovanje motorja,edino če je globja in je tam vodni/oljni kanal.
Ivan36 je napisal/-a:No sedaj pa še en tank naredi poleg in veselo to olje not toč kazni za to ni tako, da kar lepo tankaj![]()
Pa naj bo od piščancev bo lepše dišalo
![]()
Daedalus je napisal/-a:Ivan36 je napisal/-a:No sedaj pa še en tank naredi poleg in veselo to olje not toč kazni za to ni tako, da kar lepo tankaj![]()
Pa naj bo od piščancev bo lepše dišalo
![]()
Kot jst vem je uporabljanje česarkoli drugega razen dizla, ki ga natočiš na črpalki, kaznivo...
In problem je, da če te policaji ustavijo, in jim začne dišat po zapaljenem friteznem olju...no...rabi nadaljevat?
Prva zelena črpalka pri nas
Letos verjetno še črpalki v Mariboru in v Ljubljani
Tor 22.04.2008, 11:08
Krško - Družba za trajnostni razvoj Vrbov Log in komunalno podjetje Kostak sta v okviru Zelenega festivala 2008 odprli prvo črpalko na gorivo oljne ogrščice v Sloveniji. Črpalka stoji v Kostakovem zbirnem centru odpadnih rastlinskih olj v Spodnjem Starem Gradu pri Krškem, kjer s postopkom estrenja (reakcija alkohola in kisline, pri kateri se odcepi voda) in kemično-fizikalno predelavo pridobivajo bio gorivo.
Odprtje črpalke sta včeraj opravila Bernardka Zorko, direktorica družbe za trajnostni razvoj Vrbov Log in Božidar Resnik, predsednik uprave družbe Kostak, skupaj s krško podžupanjo Ano N. Somrak pa so v "zeleni avtomobil" natočili prvih nekaj litrov goriva. Družba Vrbov log se je pred časom registrirala za trženje t. i. solatnega olja za avtomobile, črpalka pa bo dostopna le uporabnikom ustrezno predelanih vozil, ki naj bi jih bilo v Sloveniji okoli dvajset. Vozniki takšnih avtomobilov naj bi imeli z družbo sklenjeno letno pogodbo o sodelovanju, za liter rastlinskega olja pa bodo odšteli 0,88 evra.
Razgradljivo in nenevarno
Kot poudarjajo pri projektu imajo predelana dizelska vozila enako porabo kot običajna dizelska vozila, rastlinsko olje je v primerjavi z dizlom cenejše, biološko razgradljivo in ne predstavlja nevarnosti za okolje. Zlatko Križan, vodja projekta Zeleni avtomobil iz Zavoda Vrbov Log je s testnim avtomobilom Renault laguna Gradtour doslej prevozil skoraj 20.000 kilometrov, s povprečno porabo 5,88 litra na sto kilometrov, poroča spletni portal Lokalno.si. Slovenija naj bi letos dobila še dve črpalki s čistim rastlinskim oljem, v Ljubljani in Mariboru.
Slabosti
Križan ob vsem opozarja tudi na nekatere slabosti biogoriva, poroča Žurnal24.si in omenja predvsem etične pomisleke; pridobivanje biogoriva iz kmetijskih pridelkov, ki bi jih lahko uporabili v človeški prehrani ter ekonomičnost pridelava oljne ogrščice, saj pridelava zahteva velike obdelovalne površine. To bi lahko ogrozilo biološko raznovrstnost, povečalo erozijo in osiromašilo prst. Križan ocenjuje, da se lahko ob dobri letini na enem hektaru pridela tri tone oljne ogrščice, iz nje pa 1.300 litrov olja in dve toni pogače, ki je dobro krmilo za živali, predvsem prašiče ali kokoši, še piše brezplačnik.
Eno leto je že od prvega srečanja lastnikov avtomobilov, ki vozimo na rastlinska olja, zato vas vabimo, da se ponovno dobimo! Namen tokratnega srečanja je izključno druženje in izmenjava izkušenj iz prakse brez teoretičnega dela in predavanj. Srečanje bo na sedežu Zavoda Vrbov Log (Brezovska Gora 19, p. 8273 Leskovec pri Krškem), kjer je tudi dovolj prostora, da si naredimo piknik (na voljo bo nekaj na žlico in par litrov vrhunskega cvička), namenjeno pa je tako lastnikom predelanih vozil, kot vsem ostalim, ki jih ta tematika zanima. Kot je že v navadi, pa prejme vsak avtomobil v rezervoar tudi par litrov rastlinskega olja.
Termin: 20. september od 15.00 dalje, udeležbo pa čimprej potrdite na
naslov jernej@zeleni-avto.si .
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost