robihf je napisal/-a:Pol pa ne vem, kaj je fora. Rafla vem, da je zajebaval. Pol je pa mogoče fora v plastiki za pragove, ne vem.
Naslednjič si bom vzel čas in res oba blatnika po vseh možnih vogalih premeril. More bit nekje haklc.
Boštjan, vzel si 5 minut časa in bom malenkost opisal razlike med strehami na karoserijah delt letnika 80-86 in 86-94.
V osnovi je nosilni del strehe enakih dimenzij, zato so tudi strehe medsebojno izmenljive. Razlika pri prenovi modelov je nastala pri dimenzijah vetrobranskega stekla - starejši modeli imajo manjše vetrobrane, malenkost je spremenjen stranski rob, ter drugače oblikovan zadnji robu. Vetrobran ne potrebuje komentarja, omenil bi samo da so lahko medsebojno izmenljivi, menja se samo tesnilo, da se ne pojavijo nadležne fuge.
Hecen je detajl stranskega roba. Shematsko je način pritrditve "pokrova" strehe prikazan na sliki. Zgornja je za letnike 80-86, spodnja pa za novejše, prikazan pa je prečni presek stranskega roba.. Kot je videt, sta detajla skoraj identična, se pravi "pokrov" je spunktiran na nosilno konstrukcijo v tistem horizontalnem delu pri starih verzijah, pri novejših pa je ta spoj za nekaj stopinj zarotiran. Največja zadrega streh delt je v tem, katera pločevina tvori zakrivljen rob, kamor se natakne okrasna letev. Pri starih strehah so veleumi od italjanov ta rob naredili s tem, da so zapigali pločevino od nosilne konstrukcije, za tem pa so v nastal kanal spunktirali "pokrov" strehe. Nič pretresljivega bi rekel nekdo. Dokler ne pomisliš da je to rob strehe, kamor se izteka voda iz strehe. Zaradi zasnove se tako vlaga zadržuje med obema pločevinama, kar ima za posledico, da je večina starih karoserij zglodanih od rje po stranskih robovih, saj rob "pokrova" prične rjaveti med punkti, rja pa se širi po notranji strani. Čez čas se po robovih pojavijo luknje, poslikane in prikazane v moji in Boštjanovi temi. Seveda je to zelo težko sanirat, ker je potrebno cel rob odrezat in navarit drugega, bolj elegantna rešitev pa je menjava celega "pokrova". Če ga seveda dobiš v solidnem stanju.
No, da ne bom lahov samo kritiziral. Ob prenovi delte leta 86 so ta detajl uspeli sanirat na tak način, da so zakrivljen rob ustvarili na "pokrovu", poleg tega pa so ta rob tudi zarotirali za nekaj stopinj, vse špranje med obema pločevinama pa še zatesnili z tesnilno maso. Tako so onemogočili zadrževanje vlage na kritičnem spoji, kar pa ima za posledico, da novejše strehe po stranskih robovih ne rjavijo v takšnem obsegu.
Zadnjega roba se mi ne da opisovat. S tem pokažem enako voljo do reševanja problema kot ga pokazali italjani ob prenovi delt. Zaradi zgrešene zasnove in poteka posameznih pločevin ter vrstnega reda spajanja je izrazit problem rjavenja zadnjega roba. Pri starih in novih strehah, kljub malenkost drugačnemu izgledu.
Bemtiš, dans pa se razpisal

Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......