Predstavi postopek predelave/dodelave na avtu (v sliki in besedi)
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus Ne sep 28, 2008 11:08 am

Hja, morda je pa to bil star zakon al pa kej takega...

In še nekaj: za biodizel oz. nasploh biogorivo se, kokr js vem, smatra gorivo pridelano iz za to namenjene rastline...

Biofuel is defined as solid, liquid or gas fuel derived from recently dead biological material and is distinguished from fossil fuels, which are derived from long dead biological material. Theoretically, biofuels can be produced from any (biological) carbon source; although, the most common sources are photosynthetic plants. Various plants and plant-derived materials are used for biofuel manufacturing.


http://en.wikipedia.org/wiki/Biofuel

Olje iz friteze najverjetneje tudi spada v to kategorijo, ampak se NE uporablja kot biogorivo na črpalkah.
Vem pa, da McDonaldsovi tovornjaki furajo na njihovo usrano olje... :-P

@monster_d : Olje je potrebno prefiltrirati s filter papirjem (ne vem strok. izraza zanj :) ), in na liter dodat neko malo količino špirita (nimam pojma koliko). In za tem je baje koristno, da to gorivo STOJI par tednov...to govorim iz spomina na Top Gearovo epizodo v kateri so to sprobali. :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne sep 28, 2008 11:17 am

monster_d je napisal/-a:Tudi jaz sem zacel studirat da bi vozil na to :D
Kak si prifiltriral zadevo in s cem? Kak se obnasa motor? obrati vecji manjsi? ma isto moci? Vziga tudi hladen vredu, ker naj bi naceloma mogel met grelec da pogreje zadevo.
BTW prides po olje, uceraj je mati pekla pomfri :EE

pa oglasi se v kratkem kaj da recema kako.

Mah če vedno ko se peljam mimo te ni doma :P Prideš dans pred tuša v Mb? Pridi pa rečema kako itak maš dizla tak da ti tistih par km se ni problem prpelat :P

Drgač pa...včeraj zvečer sem zadevo priklopil kot test (zato tudi spredaj rezervar caa. 1.5 liltra....) motor je bil že predhodno ogret na caa. 50 stopinj in ker ma original že grelec nafte je tudi olje segrel na to temp. predenj je prišla do pumpe, vžgal pa je na nafto, ki je bila še v pumpi. Ko je v sistem prišlo čisto olje je motor zalaufal za odtenek tišje in mirnejše, dimnost pa se je zmanjšala za več kot polovico( če sem mu nenadoma stisnil poln gas je prej nardil oblak črnega dima.....pri olju tega ni blo opazit....vonj pa kot že rečeno po pečenih ribah , saj je blo olje v katerem so se dan prej pekle ribe :D )
Kok bo vžgal mrzel pa poročam danes ko bo avtek res ohlajen.
Med samo vožnjo ni blo opazit razlik, le to da je motor bil kot že rečeno malenkost tišji ( ni blo tistega tipičnega klenkanja dizla) , moč enaka,pospešek enak.....
Filtriral sem zadevo kar po domače.....običen pretočni filter ( kot so ga imeli jugiči pri motorjih) s pumpo stisnil olje skozi in vojla....Drgač se filtrira zadeva na en mikron. Gledal sem že filtre po netu in tudi najdel idejo kako nardit filtracijo.....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne sep 28, 2008 11:22 am

Daedalus je napisal/-a:Hja, morda je pa to bil star zakon al pa kej takega...

In še nekaj: za biodizel oz. nasploh biogorivo se, kokr js vem, smatra gorivo pridelano iz za to namenjene rastline...

Biofuel is defined as solid, liquid or gas fuel derived from recently dead biological material and is distinguished from fossil fuels, which are derived from long dead biological material. Theoretically, biofuels can be produced from any (biological) carbon source; although, the most common sources are photosynthetic plants. Various plants and plant-derived materials are used for biofuel manufacturing.


http://en.wikipedia.org/wiki/Biofuel

Olje iz friteze najverjetneje tudi spada v to kategorijo, ampak se NE uporablja kot biogorivo na črpalkah.
Vem pa, da McDonaldsovi tovornjaki furajo na njihovo usrano olje... :-P

@monster_d : Olje je potrebno prefiltrirati s filter papirjem (ne vem strok. izraza zanj :) ), in na liter dodat neko malo količino špirita (nimam pojma koliko). In za tem je baje koristno, da to gorivo STOJI par tednov...to govorim iz spomina na Top Gearovo epizodo v kateri so to sprobali. :)


No sej pravim naj nekdo najde pravno podlago....ampak še vseen mislim da če bi tole bilo prepovedano potem ne bi na javnih piknikih in se javno po forumih menli o tem (tudi slovenskih). In kok berem forume ne komplicirajo tolk kot ti na top gearu ampak filtrirajo na en mikron in to je to. Če se motor preveč muči pa dodajo nafto....za vsak avto se potem najde pravi procent mešanice in to je to.
Je pa res da če hočeš tole nardit da bo delalo popolnoma brez težav (tudi na novejših avtih) je treba 2 tank sistema.....motor zalufa na nafto in potem ko se ogreje preklopi na olje.
P.S. gre pa dizl še na marsikaj drugega kot na tako olje....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus Ne sep 28, 2008 11:28 am

lisko je napisal/-a:No sej pravim naj nekdo najde pravno podlago....ampak še vseen mislim da če bi tole bilo prepovedano potem ne bi na javnih piknikih in se javno po forumih menli o tem (tudi slovenskih). In kok berem forume ne komplicirajo tolk kot ti na top gearu ampak filtrirajo na en mikron in to je to. Če se motor preveč muči pa dodajo nafto....za vsak avto se potem najde pravi procent mešanice in to je to.
Je pa res da če hočeš tole nardit da bo delalo popolnoma brez težav (tudi na novejših avtih) je treba 2 tank sistema.....motor zalufa na nafto in potem ko se ogreje preklopi na olje.
P.S. gre pa dizl še na marsikaj drugega kot na tako olje....


Hja, osebno sklepam da pač država noče da ljudje tankajo olje iz domače friteze ker pol nima nič od tega->tega olja ti ne morejo obdavčiti. Sam kot pravim, morda pa se je z vso to okolju prijazno politiko tudi to spremenilo... :roll: :)
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis Ne sep 28, 2008 11:33 am

zanimivost z ene domače strani, ki sem jo zasledil:

Jaz sem delal diplomo iz tega področja, kjer sma s kolegom testirala golfov motor na rabljeno rastlinsko olje. Če ti tako na hitro opišem zanimivejše rezultate je bilo tako:
Nekje za 7% večja moč
15-20% večja poraba goriva
60% manjša emisija saj
180% višja količina CO
850% višja količina HC
80% manj NOX
No iz tega tudi vidiš zakaj je stvar prepovedana. Veliko olja namreč nezgoretega spustiš skozi izpuh, ker ga ne moreš dovolj razpršiti da bi zgorelo. Je pa res, da sma preizkušala različne mešanice, kjer sma ugotovila da mešanica 25% olja ostalo nafta daje super rezultate (nekaj med biodieselom ter nafto). Če se imaš namen lotiti tega kar pogumno, poznam kar nekaj vozil ki so prevozila že več kot 100kKm na to gorivo pa ni nič bilo narobe. Pogoj pa je da ima motor predkomoro ter rotacijsko črpalko za vbrizgavanje.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne sep 28, 2008 11:40 am

Daedalus je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:No sej pravim naj nekdo najde pravno podlago....ampak še vseen mislim da če bi tole bilo prepovedano potem ne bi na javnih piknikih in se javno po forumih menli o tem (tudi slovenskih). In kok berem forume ne komplicirajo tolk kot ti na top gearu ampak filtrirajo na en mikron in to je to. Če se motor preveč muči pa dodajo nafto....za vsak avto se potem najde pravi procent mešanice in to je to.
Je pa res da če hočeš tole nardit da bo delalo popolnoma brez težav (tudi na novejših avtih) je treba 2 tank sistema.....motor zalufa na nafto in potem ko se ogreje preklopi na olje.
P.S. gre pa dizl še na marsikaj drugega kot na tako olje....


Hja, osebno sklepam da pač država noče da ljudje tankajo olje iz domače friteze ker pol nima nič od tega->tega olja ti ne morejo obdavčiti. Sam kot pravim, morda pa se je z vso to okolju prijazno politiko tudi to spremenilo... :roll: :)


Verjami da je malo takih ki so to sploh upajo :) Poleg tega je starih avtov vedno manj novi pa tko al tko na kredite do vratu. In na avto za katerga si se tko al tko zapufal ne boš šel tankat olja iz friteze....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus Ne sep 28, 2008 11:50 am

lisko je napisal/-a:
Daedalus je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:No sej pravim naj nekdo najde pravno podlago....ampak še vseen mislim da če bi tole bilo prepovedano potem ne bi na javnih piknikih in se javno po forumih menli o tem (tudi slovenskih). In kok berem forume ne komplicirajo tolk kot ti na top gearu ampak filtrirajo na en mikron in to je to. Če se motor preveč muči pa dodajo nafto....za vsak avto se potem najde pravi procent mešanice in to je to.
Je pa res da če hočeš tole nardit da bo delalo popolnoma brez težav (tudi na novejših avtih) je treba 2 tank sistema.....motor zalufa na nafto in potem ko se ogreje preklopi na olje.
P.S. gre pa dizl še na marsikaj drugega kot na tako olje....


Hja, osebno sklepam da pač država noče da ljudje tankajo olje iz domače friteze ker pol nima nič od tega->tega olja ti ne morejo obdavčiti. Sam kot pravim, morda pa se je z vso to okolju prijazno politiko tudi to spremenilo... :roll: :)


Verjami da je malo takih ki so to sploh upajo :) Poleg tega je starih avtov vedno manj novi pa tko al tko na kredite do vratu. In na avto za katerga si se tko al tko zapufal ne boš šel tankat olja iz friteze....


Tudi to je res. :)
Js osebno bi si za prvi avto želel starega dizla da bi delal eksperimente na tem področju, sam dvomim da se bo višja sila strinjala s tem. :lol:

Si pa res lepo zmozgal to zadevo...
Kam pa bi prišel 2. rezervar, če bi se odloču za resno uporabo tega olja?
 
Uporabniški avatar
snoopek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1036
Pridružen: To okt 18, 2005 8:06 am

Napisal/-a snoopek Ne sep 28, 2008 11:50 am

res je :) v nov avto pač ne bo šou kurit olja iz friteze ;)

so pa zelo zanimivi rezultati preizkusov!
Citroen C5 2.0 hdi Break :P
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus Ne sep 28, 2008 12:07 pm

Kako je pa z CO2 emisijami? V tisti raziskavi ni navedena, razen če je pač kkšna druga kratica. :) A se ne zmanjša kr fajn?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne sep 28, 2008 3:20 pm

Problematičen za naravo je CO in ne CO2.


Drgač pa tudi hladen zagon mu ni delal težav. Še ve. Prej ob hladnem zagonu je vedno pokadil črno ( neizgorela nafta) sedaj pa je vžgal zelo lepo brez kakršnih koli znakov kajenja.
Glede 2 tank sistema pa še premišljujem, ker študiram da bi kr v avto nardil filtriirni sistem. En mali rezervar v katerga bi točil neprečiščeno olje....potem prek pumpe in filtrov pa kar v original rezervar avta. In tako bi avto sam med vožnjo filtriral neprečiščeno olje.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus Ne sep 28, 2008 4:49 pm

lisko je napisal/-a:Problematičen za naravo je CO in ne CO2.


Drgač pa tudi hladen zagon mu ni delal težav. Še ve. Prej ob hladnem zagonu je vedno pokadil črno ( neizgorela nafta) sedaj pa je vžgal zelo lepo brez kakršnih koli znakov kajenja.
Glede 2 tank sistema pa še premišljujem, ker študiram da bi kr v avto nardil filtriirni sistem. En mali rezervar v katerga bi točil neprečiščeno olje....potem prek pumpe in filtrov pa kar v original rezervar avta. In tako bi avto sam med vožnjo filtriral neprečiščeno olje.


A nebi blo bolj izi da uporabiš sedanji sistem in filtriraš posebej ("odzunaj")?

(CO2 je tisti plin, ki povzroči globalno segrevanje, oz. preprosteje, tisti plin, ki preprečuje nekaterim "žarkom" sonca da se odbijejo nazaj v jebeno vesolje... :) )
 
Uporabniški avatar
R 26
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: To maj 15, 2007 1:27 pm
Kraj: dolenjska je moja mati

Napisal/-a R 26 Ne sep 28, 2008 6:32 pm

lisko ce nisi ti car pol ni noben. cez 1 leto bom brau tole temo pa bo sigurnu tale petica na vodo sla.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne sep 28, 2008 7:39 pm

Daedalus je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Problematičen za naravo je CO in ne CO2.


Drgač pa tudi hladen zagon mu ni delal težav. Še ve. Prej ob hladnem zagonu je vedno pokadil črno ( neizgorela nafta) sedaj pa je vžgal zelo lepo brez kakršnih koli znakov kajenja.
Glede 2 tank sistema pa še premišljujem, ker študiram da bi kr v avto nardil filtriirni sistem. En mali rezervar v katerga bi točil neprečiščeno olje....potem prek pumpe in filtrov pa kar v original rezervar avta. In tako bi avto sam med vožnjo filtriral neprečiščeno olje.


A nebi blo bolj izi da uporabiš sedanji sistem in filtriraš posebej ("odzunaj")?

(CO2 je tisti plin, ki povzroči globalno segrevanje, oz. preprosteje, tisti plin, ki preprečuje nekaterim "žarkom" sonca da se odbijejo nazaj v jebeno vesolje... :) )


Nisi me razumel :) Poleg že obstoječega sistema bi dodal še sistem filtracije tako da bi v posebej rezervar lahko vlil direkt olje s "piknika" potem pa bi ob kontaktu se vklopla črpalka ki bi to olje poganjala skozi filtre v tank od avta. Na avtu pa bi tko al tko pustil stari sistem poleg tega pa bi lahk normalno tankal kaj bi hotel.
Co2 je res tist plin ki kao povzroča segrevanje....ampak je pa osnovni plin za življenje (ekosinteza) med tem ko CO plin pa je smrtonosen.

Vse kar si moram zmislit sedaj je še ta filtrirni sistem in pa predgretje olja....saj dokler je motor mrzel pri sedanjem sistemu tudi olja ne more ogrevat. Torej zmislit si morem en ele. grelec ki bo olje predhodno ogreval na 70 stopinj.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne sep 28, 2008 7:45 pm

En kafe avtomat na 12v :lol:
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4572
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Napisal/-a Ivan36 Ne sep 28, 2008 7:58 pm

Ko sem še tisti kamionček fural so me Cariniki ustavili ene 5x vsega skupaj vedno na vrhu klanca pred Kp po tastari cesti :shock: :D No pa sem jih v 3 tje vprašal ( vedno so bili isti ) kako je s tem oljem in so rekli, da to ni kaznivo pač nima OZNAČEVALCA not ;) :idea: :D Ker enemu je pa na TAMIČU to lepo lavfalo 8) .
Tisti filtri za kavo bi bili kar uredu ja :idea: ;) 8)
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4572
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Napisal/-a Ivan36 Ne sep 28, 2008 8:01 pm

Za večje količine takega olja se pa v Kitajskih restavracijah oglasite vsaj pri naši smo ene 600l na 3 tedne skuril do črnega skoraj :rofl :vrum Pa po racah bo dišalo pol :P
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne sep 28, 2008 8:52 pm

No olje še zbiram kje ga bom dobil. Vsekakor pa moram prej nardit kompleten filtrirni sistem in pa še ene par stvari stestirat.
No tole pa je hladen zagon ( posnet pred eno uro pri 8 stopinjah). Avtek je namenoma stal celi dan zunaj tako da je motor bil res ohlajen na 8 stopinj.
Brez problema...

http://www.youtube.com/watch?v=kHwkr6tmhPg
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
lisica
Novinec
 
Prispevkov: 102
Pridružen: Po maj 07, 2007 7:42 am
Kraj: pod Jeep-om

Napisal/-a lisica Ne sep 28, 2008 8:55 pm

Ribe,ribe,.... :lol: Na forum daj oglas,da zbiraš olje.... :har
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus Ne sep 28, 2008 10:02 pm

lenivec je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Problematičen za naravo je CO in ne CO2.
(CO2 je tisti plin, ki povzroči globalno segrevanje, oz. preprosteje, tisti plin, ki preprečuje nekaterim "žarkom" sonca da se odbijejo nazaj v jebeno vesolje... :) )


ne co2 je tisti plin za katereja vas hočejo prepričat da povzroča tako imenovano globalno segrevanje ki ne obstaja.


Ne ne...

Stvar je v bistvu taka: CO2 je NUJNO potreben za obstoj našega planeta, ampak je lahko precej huda stvar če ga je PREVEČ.
CO JE smrtno nevaren, vendar z njim še ni večjih problemov.

Mislim da si preveč ljudi to globalno segrevanje narobe razlaga...ja, je segrevanje, ker več kot je CO2-ja v ozračju, več infrared žarkov ostaja v atmosferi, in topleje je ozračje...no, to je SIMPL razlaga. :)

In, za info, čist mogoče je, da so vdolbinice na naših avtih posledica tega globalnega "segrevanja". Nestabilno in nepredvidljivo vreme 4 life, se bojim...
Vrni se na Sam svoj mojster

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost