Predstavi postopek predelave/dodelave na avtu (v sliki in besedi)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So mar 21, 2009 10:50 pm

andrej86 je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Rešit moraš osnovni problem....ne pa kar nekaj dajat poleg. Čeprav vem da so po nemških forumih tole ustvarjal. Ampak nimam pa ideje kam bi jo sploh lahk dal. Ker vodna pumpa tišči vodo direkt v blok motorja na prvem cilindru.


vodno pumpo maš na zobat al mikrojermen ?
če maš na mikrojermen probaj rešit stvar mogoče z zamenjavo jermenice da bi se pumpa hitreje vrtela kot se je prej. to je ena od možnosti ; probaj še namestit med termostat in hladilnik električno vodno črpalko ki leti tut ko avto ugasneš tak kot majo to narejeno nekateri avtomobili.črpalka pa se vklopi ko se vklopi ventilator

lahko bi kako termostat premrdal-mogoče se da kak najt ki se odpre pr nižji temperaturi?
maš bakren hladilnik al aluminijastega ?

probaj dat v avto zmogljivejši hladilnik al pa termostikalo kako prelisičit da bi prej ventilator pognalo.
no nekaj sem nabluzil mogoče pa bo katera od idej pomagala :oops:


To da bi dal manjšo jermenico bi mogoče bilo nekaj....Ampak glede na to kak rotor ima črpalka naj se kr vrti na tej hitrosti kot se :)
Treba je vedet , da avto ni imel težav s pregrevanjem. Pogon ventilatorja je preko visko sklopke in vrti se vedno.....ko je vroče pač toliko bolj, prosto pa ne gre nikoli.
Termostat odpre pri 82tih stopinjah in je novi....In še enkrat povdarjam, da avto ni imel težav s pregrevanjem. Tudi v najhujših obremenitvah sredi poletja temp. ni prišla čez 90 stopinj.
Fora je u sistemu hlajenja , ki ga uporablja ta motor.....
Na prvi sliki je z rdečo označena voda pumpa, ki je gnana z mikro jermenom. Modre črte pa označujejo pot vode. Iz skice je lepo razvidno da do zadnje glave pride voda , ki je že mnogo bolj ogreta kot pri prvi glavi....
Na drugi sliki pa je označena pot preko glave v skupni vod.....po skupnem vodu pa do termostata in nato v kiler. Termostat zapre popolnoma, torej če bi dal kakršnokoli pumpo med termostat in hladilnik le ta ne bi opravljala nobene funkcije dokler termostat ne bi odprl....kam drugam pa jo je tko al tko brezveze dat. Ker pa se motor tako ali tako ne pregreva je to početje popolnoma nesmiselno. Fora je samo v sistemu .
Za lažjo predstavo lahko vzamemo primer z vedrom. Vedro je visoko 50cm. Prvo luknjo nardimo na dnu(prva glava), drugo luknjo nardimo na višini 10cm(druga glava), tretjo luknjo nardimo na višini 20cm(tretja glava), četrto luknjo pa nardimo na višini 30cm (četrta glava). Sedaj v vedro nalivamo vodo tako da je vedro skoz polno (črpalka tišči vodo po motorju) . Kaj se zgodi.....luknje v vedro so res enake a ker ima prva luknja večji pritisk kot zadnja bo prek nje steklo več vode (večji učinek hlajenja....zakaj že ne pokne prva glava?) , skozi zadnjo pa najmanj (zakaj že pokajo krajne glave najrajše?) . In podoben učinek oz. sistem hlajenja ima ta motor. Če bi pa recimo luknje postopoma manjša pa bi skozi vse luknje pritekla enaka količina vode....prva luknja najmanjša in zadnja največja. V tej smeri tudi razmišljam da bom nardil..med glavo in med skupnim vodom (kjer so tko ali tako tesnila) bi pač prvo tesnilo imelo najmanjšo luknjo potem pa postopoma večal luknje.
Kot pa sem že napisal , prva glava ima oviran pretok že narjen.....ostale tri pa imajo enak prehod.
Slika
Slika
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Napisal/-a Vikking So mar 21, 2009 11:14 pm

Najdu sem še en pdf za jeepa VM-diesel sicer nevem za kateri letnik je le-ta. Poglej če je mogoče uporabno za tvojega terenca.

Še povezava: http://www.jeep.auto.ru/fsm/VM_diesel.PDF

pomagaj si še tukaj: http://colorado4wheel.com/allmanuals/Jeep/XJ/

http://www.fordscorpio.co.uk/TDImanual.htm
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Ne mar 22, 2009 5:18 am

@Lisko: Ti si zgrešil poklic. Lepo rešuješ motor.

Ti bi moral biti razvojni inžinir :) Ti bi tem italjanom pri VM-u dal po pizdi :D

LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne mar 22, 2009 8:15 am

Vikking: Lepo se trudiš :tomidelej: Maš kak blatni krog v dobrem :D :) Ko nardim motor skupaj se bom podal v raziskavo kaj imajo skupnega motorji v jeepu, fordu, alfi in oplu. Pri fordu vidim da je nosilec motorja drugačen, pri oplu je mensezdi glava v celoti....
Torej kere dele ne rabim več iskat od jeepa ampak od drugih , ki so bistveno cenejši.


TrijoAdijo: sem že rekel , da nardim problem kjer se drugim zdi samoumevno....če se da nekaj uničit se da tudi popravit:) Največ krat pa se zgodi , da mi zmanjka časa:)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4572
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Napisal/-a Ivan36 Ne mar 22, 2009 8:32 am

Prav tako se na slikcah lepo vidi da kanali sploh niso gladki.....ampak so kar kot polizdelek....enaka zgodba je bila pri petki....kjer sem potem na vseh kanalih pobrusil odvečen material stran ter spoliral kanale.....motor se je dost lepše zavrtel in dobil nekaj na odzivnosti. Tu tega namensko nisem šel delat.

Evo sedaj mi je pa več jasno glede tistih custom delavnic in ročne izdelave motorjev, jih res v nulo naredijo :D :tomidelej:
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne mar 22, 2009 8:39 am

Ivan36 je napisal/-a:
Prav tako se na slikcah lepo vidi da kanali sploh niso gladki.....ampak so kar kot polizdelek....enaka zgodba je bila pri petki....kjer sem potem na vseh kanalih pobrusil odvečen material stran ter spoliral kanale.....motor se je dost lepše zavrtel in dobil nekaj na odzivnosti. Tu tega namensko nisem šel delat.

Evo sedaj mi je pa več jasno glede tistih custom delavnic in ročne izdelave motorjev, jih res v nulo naredijo :D :tomidelej:

Jah kako pa misliš da se da iz. 1.2 mlinčka dobit prek 100 konjev brez turbine....vsaka malenkost posamezno ne da učinka....vse malenkosti skupaj pa dajo ogromno.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne mar 22, 2009 3:53 pm

Vedno bolj ko se motor sestavla vedno več cvetk se najde :)

Recimo takole obrabi odmikač ventila pri 350 tisoč....OHV motor...Med tem ko pri petkinem OHC motorju ni bilo videt vidne obrabe ne na odmični ne na dročnikih (odmikačev pač nima ker leti odmična direkt nad ventili....prednost OHC motorjev).
Steblo, ki gre od dročnika do odmikača je votlo, tako da maže lepo sedišče stebla (pri dročniku in na odmikaču) potem je luknja skozi odmikač do ležaja odmikača....a če bi imel luknjo še dalje do stebla ventila (kjer se odmikač nasloni na ventil - kjer je obrabljeno) do tega ne bi prišlo....
Slika
Ker je material okrog (tam kjer ni obrabljeno) odvečen se ga odbrusi in spolira sedež (poleg tega je mazanje dosti bolše kot pa če bi odmikač bil v obliki klobuka kajti olje bi moralo it nazaj gor do stebla, tako pa lahko priteče direkt od strani)
Slika

Ker so glave ločene morajo biti tudi ločeni odmikači (po dva na vsak bat - dva ventila na valj) in ker jih mora nekaj držat skupaj....spet inženirska pogruntavščina.....kr en pleh se prepogne prek njih, ki se nato nasloni v pokrov ventilov in stisne skupaj....ker pa je pokrov na gumi tesnilo se le ta nekoliko trese med delovanjem ( res mikronski premika a vendar so...) In tako pleh lepo obrablja....se lepo vidi na sliki desno zgoraj....spodaj pa se vidi da se že pojavla razpoka :roll:
Slika

No in pa spet "cvetke" VM motorjev.....takole se vidi razlika v odmikačih (pa naj povem da sta oba od sesalnega ventila). Na sliki je lepo označena razlika v dolžini ročice od sredine vležajenega dela odmikača in do tja kjer se nasloni ventil....
Na spodni skici pa je prikazano kaj pomeni ta razlika....Na dalši ročici se ventil bolj odpre. Torej se niti vsi ventili v motorju ne odpirajo enako.... :roll:
Slika
Slika

Toliko o natančnosti izdelave motorjev....

Očiščeni in pripravljeni deli , ki čakajo vgradnjo.
Slika




No menjali so se tudi že obročki in lojnični ležaji. Še dobro , da so si ljudje zmislil kotne ključe , ker drugač ni možno odtegnit ojnice na drugem batu.....spodaj je lih prednja aksa:)

No da pa delo ni tako monotono se je v mes nardil (lahk rečem kar veliki servis :D na R5 1.4....velik zato ker nima jermena vodno pumpo pa žene klinast jermen) servis. Menjalo pa se je olje , filtre in svečke.
No takole pa zgleda 14 let stara svečka z 70 tisoč prevoženimi....Zanimivo da je še sploh šla...:)
Slika

Potem jo je lisica oprala in sedaj čaka na pomladanskem soncu , da ji menjama še gume z letnimi :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Napisal/-a Vikking Ne mar 22, 2009 6:38 pm

lisko je napisal/-a:Vikking: Lepo se trudiš :tomidelej: Maš kak blatni krog v dobrem :D :) Ko nardim motor skupaj se bom podal v raziskavo kaj imajo skupnega motorji v jeepu, fordu, alfi in oplu. Pri fordu vidim da je nosilec motorja drugačen, pri oplu je mensezdi glava v celoti....
Torej kere dele ne rabim več iskat od jeepa ampak od drugih , ki so bistveno cenejši.



Hvala ;) , sicer pa kolega je v land rover klubu in sem imel priložnos doživeti tapravi off road v tem vozilu.

Slika

Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne mar 22, 2009 8:01 pm

Hehe no v take extreme še jaz vseeno ne grem :) Se pa kdaj zgodi da se zapeljem po kake sveže zorani njivi ali pa kaki frišno zriti cesti v gozdu :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Ne mar 22, 2009 11:15 pm

vikking tole je bilo kje? Na Šavrinih 2007 ali 2008?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Napisal/-a Vikking Po mar 23, 2009 12:07 am

nebivedu je napisal/-a:vikking tole je bilo kje? Na Šavrinih 2007 ali 2008?


Šmarje/Primorska 2006 od tod so slike, sam se tega nisem udeležil.
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Sr mar 25, 2009 1:10 am

in lisko.....napreduje? al si sel kam na dopust, glede na to da ene par dni tvoja tema ni vec na 1. mestu v sam svoj mojster.....mojster strajka :)

pokazi kaj je novega, ki je zanimivo spremljat sraufanje stroja :bow :tomidelej: :pray: :yum :wiihuu :vrum :pivo
Slika
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a imilet1 Sr mar 25, 2009 7:03 am

zgleda da je prislo do samovžiga jedilnega olja:) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr mar 25, 2009 10:17 pm

Dariooo je napisal/-a:in lisko.....napreduje? al si sel kam na dopust, glede na to da ene par dni tvoja tema ni vec na 1. mestu v sam svoj mojster.....mojster strajka :)

pokazi kaj je novega, ki je zanimivo spremljat sraufanje stroja :bow :tomidelej: :pray: :yum :wiihuu :vrum :pivo


Heheh zanimivo ja :D Ma nič ne štrajkam :) Sem že večkrat omenil da šravfam večinoma med vikendom:) Ker pa je to tko ali tako drugi avto se pač dela s še večjim užitkom in poglabljanjem v probleme :) Poleg tega imam še eno slabo navado :) Namreč ko naročam dele nikoli ne naročim vse na enem mestu:) (no ugotavljam da se bo treba tega odvadit :) ) .No v glavnem prejšni teden so prišli obročki in ležaji....potem sem šel po olje.....potem naročil filtre (jebat ga male trgovine tle pr nas pač ne držijo lih filtrov in ostalih delov za jeepe :D ) ....pol se je začelo komplicirat pri raztezni (stara še sicer drži a je vsa spokana) ....sedaj se komplicira pri mikro jermenu....jutr spet kličem okol :D

Pač tko je.....ni časa za vse nekaj na silo pa nočem :) Bo pa se sedaj hudo dogajal ker mam v planu ga spravit skupaj do nedelje.
Pol lepo prvih 1500 km na izi....potem menjava olja in filtra potem pa da vidmo kaj ta žval zmore:)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Če mar 26, 2009 12:32 am

ja ja to pa imas slabo navado....prvo kose...pol olje..in sele pol filtre....odvadi se tega :D

ja ja to pa je prav...pocasi pa dobro narejeno...

a... ma pol imas wikend paket...sva ze dva...no srecno pa nabavi vse kose...razmisljal vnaprej, ce bos se kaj rabu :)

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če mar 26, 2009 2:33 pm

Dariooo je napisal/-a:ja ja to pa imas slabo navado....prvo kose...pol olje..in sele pol filtre....odvadi se tega :D

ja ja to pa je prav...pocasi pa dobro narejeno...

a... ma pol imas wikend paket...sva ze dva...no srecno pa nabavi vse kose...razmisljal vnaprej, ce bos se kaj rabu :)

LP

Jah če bi prvo olje kupu (ki ga ima vsaka trgovina) potem ne bi mogu motorja tako daleč skupi nardit, da lahk olje nalijem :) Za olje pa sem razmišljal , da bi mu dal original fuhs titan truck ampak po katalogih mu ustreza tudi ELF COMPETION STI 10/40W in tega sem pol na konc nabavu :)
Vikend paket ja:) Če pa se najde kaj časa pa tud kaj med tednom.....sam ponavad res kake malenkosti.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe mar 27, 2009 9:59 pm

No in vikend se je začel.....s tem pa tudi sestava :)
No tako se je prvo začelo čiščenje. Včeraj sem v blok nalil STP-jev dodatek za čiščenje motorja....pustil delovat čez noč in danes opral v vrtno cevjo. Ven je priteklo kr ogromno rjavo oranžne brozge. No ker pa bati nimajo preveč radi dnevne svetlobe so pa lepo pokriti že od kar so romali nazaj v motor.
Slika

Privošču se mu malo "dragih" dodatkov :D
Slika

Še zadnji pogled na glavno gred....
Slika

Še zadnji pregled batov.....
Slika

In pa že montiran karter in pokrov karterja.
Slika

Montirana turbina (morm reč da prav lepo zgleda :) ) in pa očiščeno okrog motorja (blatnik) plastik še namensko nisem šel čistit.
Slika

In pa sestavljene glave ki lepo čakajo na namestitev :)
Slika

Jutr dalje :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe mar 27, 2009 11:43 pm

Lepo, lepo, pa ta avto bo boljši kot nov. :P
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne mar 29, 2009 12:04 am

Energetik81 je napisal/-a:Lepo, lepo, pa ta avto bo boljši kot nov. :P

To je namen vseh mojih avtov....že tko so dobri zakaj ne bi mogli bit bolši :P

No tole pa se je nardilo danes....

Slika

Sestavljen komplet motor. Manjkajo še cevi za vodo, sesalne cevi,zračni filter (box), jermen, naftni filter, akumulator,pokrov ventilov ter malenkosti kot so: zategnit je treba laftunge na visokotlačnem vodu, nalit olje,nalit antifriz.....

Prvo formula potem dokončna sesatava nato kosilo in po kosilu nedeljski izlet :D
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne mar 29, 2009 12:15 am

lisko je napisal/-a:... in po kosilu nedeljski izlet :D


Že z đžipom?
Vrni se na Sam svoj mojster

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov